ויקיפדיה:ייעוץ לשוני/ארכיון 64
דפי ארכיון של הייעוץ הלשוני | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 |
41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |
51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 |
61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 |
71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 |
81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 |
91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 |
101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 |
דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.
"הניסיון נצבר" - האם הניסוח הזה אפשרי?
עריכההניסיון נצבר - הם הניסוח הזה אפשרי? ( הכוונה ל'ניסיון שהצטבר' וצורת ניסוח זו מאפשרת חרוז...) תודה. לאה ―אנונימי לא חתם
- בחריזה זה אפשרי בוודאי. מן הסתם גם הנושא איננו הניסיון אלא מי שצבר אותו, הנסיון נצבר על ידי מישהו. ראי כאן מתי נעשה שימוש בבנין "התפעל". ביקורת - שיחה 15:51, 20 ביולי 2015 (IDT)
תעתיק מאיטלקית
עריכההכפר/עיירה בצפון מזרח איטליה Chies d'Alpago (אנ'). תודה.אודי - שיחה 09:47, 22 ביולי 2015 (IDT)
- קיאֶס ד'אלפאגו. באיטלקית Chi נהגה "קי". אלדד • שיחה 09:55, 22 ביולי 2015 (IDT)
שאלה בערבית
עריכהשלום וברכה. אשמח לתעתיק ותרגום של המשפט הבא: إِنَّا للهِ وَإِنَّـا إلَيْهِ رَاجِعونَ. תודה, קלונימוס - שיחה 20:23, 23 ביולי 2015 (IDT)
- התעתיק המדוייק הוא "אנא ללה ואנא אליה ראג'עון", התרגום הוא "אנו שייכים לאללה ואליו אנו חוזרים"(תרגום שלי באישור הגוגל טרנסלייט). בברכה מלא כל הארץ כבודי • שיחה • ח' באב ה'תשע"ה • 00:50, 24 ביולי 2015 (IDT)
- תודה. קלונימוס - שיחה 19:35, 26 ביולי 2015 (IDT)
עמיד במים או עמיד למים?
עריכהמצאתי את שתי הצורות בוויקיפדיה העברית. האם יש אחת שיותר נכונה מהשנייה? אם כן, אולי כדאי להוסיף לבוט ההחלפות? Y@M - שיחה 16:50, 25 ביולי 2015 (IDT)
תעתיק
עריכהנמל דיג, שמו: Keroman
וגם העיר Lorient זה לוריין או לוריון ? --Hai123r - שיחה 12:23, 27 ביולי 2015 (IDT)
- Keroman - קרומון
- Lorient - לוריון אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:28, 27 ביולי 2015 (IDT)
- תודה --Hai123r - שיחה 12:31, 27 ביולי 2015 (IDT)
- יונה, Hai123r: לוריאן, לא לוריון. "לוריון" יהיה התעתיק של Loriont או Lorion, לדוגמה.
- Keroman = קרומאן. מה שמסתיים בצרפתית ב-an- או ב-ent- יסתיים בעברית ב-אן, לא ב-ון. אלדד • שיחה 23:12, 31 ביולי 2015 (IDT)
- תודה --Hai123r - שיחה 12:31, 27 ביולי 2015 (IDT)
Chair of Architectural History
עריכהראש הקתדרה לתולדות האדריכלות? יואב נכטיילר – שיחה 12:17, 26 ביולי 2015 (IDT)
- יואב, "הקתדרה לתולדות האדריכלות" נשמע לי נכון. אלדד • שיחה 23:13, 31 ביולי 2015 (IDT)
בערך זה כמה מקרים בהם הושארו שמות בשפת המקור בלא שיתועתקו. אשמח אם מישהו יתעתק את השמות. שמזן‡שיחה • ערכי בראבו • 18:11, 26 ביולי 2015 (IDT)
- בוצע. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:32, 27 ביולי 2015 (IDT)
כיצד לתעתק את השם Christsgift Caryll?
עריכהשלום כיצד לתעתק את השם האנגלי Christsgift Caryll לעברית? בתודה --אור שחודה - שיחה 21:48, 26 ביולי 2015 (IDT)
תעתיק מדנית
עריכהכיצד לתעתק את Ikast ו-Skjern? תודה, ידידיה - שיחה 09:22, 28 ביולי 2015 (IDT)
- ידידיה, Ikast => איקסט. באשר ל-Skjern, אם אינני טועה: שֶרן (כאילו כתוב Shern). אלדד • שיחה 11:06, 3 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה רבה ידידיה - שיחה 10:37, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
Category:Border rivers
עריכהשלום. מבקש שם נכון לקטגוריה הזו בעברית. תודה David.r.1929 - שיחה 17:15, 30 ביולי 2015 (IDT)
- "נהרות גבול" ? מלא כל הארץ כבודי • שיחה • ט"ו באב ה'תשע"ה • 15:57, 31 ביולי 2015 (IDT)
- תודה. מתייג כאן גם את אלדד – אשמח מאוד לדעתך, תודה. David.r.1929 - שיחה 17:28, 31 ביולי 2015 (IDT)
- אולי כפי שהציע "מלא כל הארץ". אולי משהו אחר, אבל אין לי רעיון נוסף. אלדד • שיחה 18:33, 31 ביולי 2015 (IDT)
- תודה רבה. שבת שלום! David.r.1929 - שיחה 18:53, 31 ביולי 2015 (IDT)
- אולי כפי שהציע "מלא כל הארץ". אולי משהו אחר, אבל אין לי רעיון נוסף. אלדד • שיחה 18:33, 31 ביולי 2015 (IDT)
- תודה. מתייג כאן גם את אלדד – אשמח מאוד לדעתך, תודה. David.r.1929 - שיחה 17:28, 31 ביולי 2015 (IDT)
Einkaufsgenossenschaft deutscher Kolonialwarenhändler
עריכהתרגום הולם, בבקשה. Nachum - שיחה 12:54, 1 באוגוסט 2015 (IDT)
- שאלתי את אבי, דובר גרמנית מלידה (אבל כמעט 77 שנה בארץ): "אגודת (או "איגוד...") הקניות של בעלי חנויות מכולת גרמניים". חזרתי • ∞ • שיחה 13:19, 1 באוגוסט 2015 (IDT)
- לא מספיק טוב. genossenschaftזה משהו כמו המשביר, Kolonialwarenזה סוג של יבוא. Nachum - שיחה 14:12, 1 באוגוסט 2015 (IDT)
חבר כנסת לעומת חבר הכנסת
עריכהראיתי שבהרבה ערכים על חברי כנסת יש שימוש בביטוי "חבר הכנסת" במקומות שלפי מיטב הבנתי צריך להיות כתוב "חבר כנסת" (בלי ה"א הידיעה). לדוגמה:
"מיכאל (מיקי) לוי (נולד ב-21 ביוני 1951) הוא חבר הכנסת מטעם מפלגת "יש עתיד""
"יצחק (איציק) שְמוּלִי (נולד ב-8 בפברואר 1980) הוא חבר הכנסת מטעם מפלגת העבודה בכנסת ה-20"
ועוד הרבה כאלה.
אני חושב שאולי מקור הטעות הוא שבערכים מסוימים כתוב: "חבר הכנסת ה-X" (למשל: חבר הכנסת ה-20) שאז זה נכון להוסיף את הה"א, למשל:
"יואל חסון (נולד ב-2 באפריל 1973) הוא חבר הכנסת העשרים מטעם המחנה הציוני וסגן יו"ר הכנסת"
האם אני צודק שבמקרים הראשונים הה"א אינה במקום, ורצוי למחוק אותה? אוריאל, Orielno - שיחה 10:23, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
- היה על זה לפני מספר חודשים דיון, לא זוכר איפה. למיטב זיכרוני זה נובע מכך שהשם של הפרלמנט הוא "הכנסת" עם ה"א הידיעה, לכן היא נשאר בכל מצב. eldad אתה זוכר משהו יותר ספציפי? Mbkv717 • שיחה • י"ז באב ה'תשע"ה • 11:39, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
- עכשיו גיליתי שנכנסתי למחלוקת שהתחילה עוד ב-2008 - שיחה:חבר הכנסת. טוב אם כבר חרשו על זה כל כך הרבה אני אעזוב את העניין אוריאל, Orielno - שיחה 14:51, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
- אכן, "הכנסת". אביעדוס • שיחה 17:38, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
- עכשיו גיליתי שנכנסתי למחלוקת שהתחילה עוד ב-2008 - שיחה:חבר הכנסת. טוב אם כבר חרשו על זה כל כך הרבה אני אעזוב את העניין אוריאל, Orielno - שיחה 14:51, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
תרגום מאנגלית
עריכהמה הכוונה ב-"drama and cultural studies" בהקשר של לימודים באוניברסיטה. תודה, רחל - שיחה 10:34, 2 באוגוסט 2015 (IDT)
- לפי חיפוש באתרhttp://www.uwe.ac.uk/ אלו שני מקצועות נפרדים. האחד הוא דרמה והשני תרבות. Nachum - שיחה 09:57, 3 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה, רחל - שיחה 11:00, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
שיחזרתי עריכה בערך ארמון צ'אנגדאוקגונג אנא אם מישהו יכול לבדוק את התעתיק . הקוריאנית לי קצת חלודה.-- היידן - שיחה 13:23, 3 באוגוסט 2015 (IDT)
בהקשר של איטליה - מג'ורה או מאג'ורה
עריכהיש לנו את אגם מאג'ורה. כתבתי ערך חדש - פיאצה מג'ורה. מה עדיף? ההטעמה היא על ההברה השנייה ולא על הראשונה. אני לא רואה סיבה להוסיף א'. דעתכם?אודי - שיחה 15:48, 3 באוגוסט 2015 (IDT)
- אני חושב שבכל זאת כדאי להוסיף א' (אם כי אתה צודק, ההגייה היא בהברה השנייה). אם הכתיב יהיה "מג'ורה", עלולים לקרוא את זה Mejore או Mejora. במקרה של "מאג'ורה" לא יהיו ספקות. אלדד • שיחה 12:05, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
- ומה עם החשש שיקראו זאת בהטעמת המ׳? מה גם שזה לא נוגע להגיית ההברה האחרונה. בכל מקרה, את החשש שלך ניתן לפתור בניקוד השם (אפילו ניקוד חלקי) במופעו הראשון. ברוך [ShoobyD] • שיחה – 01:31, 5 באוגוסט 2015 (IDT)
תעתיק של vincent הצרפתי
עריכהקיימת חוסר אחידות השם מתועתק כ
- ונסן - ונסן דה פול, מיקאל לנדרו, ונסן קאסל
- וינסן - ויקיפדיה:תעתיק שמות
- ונסאן - לואי-איג ונסאן
- וינסנט - וינסנט לה שאפל, וינסנט קומפני
נראה שהצורה הרווחת היא ונסן למרות שבויקיפדיה:תעתיק שמות מופיע וינסן, שזה להבנתי גם הצורה המדוייקת יותר. מה דעתכם? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:00, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
- למעשה, מבחינת ההגייה, "ונסאן" מעבירה (ומבהירה) באופן ברור את אופן ההגייה המדויק. עם זאת, נראה לי ש"ונסן" היא הצורה הרווחת, וזו שכדאי שנאמץ (למיטב הבנתי, "ונסאן" היא לא צורה מוכרת ו/או רווחת בעברית). אלדד • שיחה 12:01, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
- כדאי להבהיר שהתעתיק "וינסן" שגוי (אם מדובר בתעתיק של השם הצרפתי). אלדד • שיחה 12:02, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
- אני לא אתווכח אם התעתיק -ינ לתנועה in שגויה או לא (גם אני חושב שהיא לא הכי טובה אבל אני לא חושב שהיא לגמרי שגויה) אבל זה אולי המקום לציין בפני קהל נרחב יותר שבויקיפדיה:כללים לתעתיק מצרפתית לא מופיע פסקה על התנועות המאונפפות (in, en, on ודומיהן). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:17, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
- יונה, התעתיק הזה הוא בהכרח שגוי (וינסן), ואנמק: בכתיב "ונסן", הוגים את ה-ו' Ve, לא Vi. אם אתה כותב בעברית "וינסן", זה אומר שהוגים את ה-ו' בתור Vi בתחילת השם בצרפתית, ואני בטוח שתסכים אתי שבצרפתית לא הוגים את תחילת השם Vin, אלא Ven (עם n מאונפפת, כמובן). אלדד • שיחה 12:26, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
- אני חושב שזה יותר קרוב ל Van מאשר ven. ואישית אני הייתי מתעתק וַנסוֹן כי זה הצורה הקרובה ביותר שאני יכול לתאר בעברית. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:16, 5 באוגוסט 2015 (IDT)
- יונה, התעתיק הזה הוא בהכרח שגוי (וינסן), ואנמק: בכתיב "ונסן", הוגים את ה-ו' Ve, לא Vi. אם אתה כותב בעברית "וינסן", זה אומר שהוגים את ה-ו' בתור Vi בתחילת השם בצרפתית, ואני בטוח שתסכים אתי שבצרפתית לא הוגים את תחילת השם Vin, אלא Ven (עם n מאונפפת, כמובן). אלדד • שיחה 12:26, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
- בכל זאת אם אתה מסתכל איך מבטאים למשל מלים כמו cinq singe, עם כל האינפוף, ברור שזה קרוב יותר ל e מאשר ל a ואז בעברית זה "סנק" ו"סנז' " ויותר טוב מסאנז' או סאנק. כמובן שהתעתיקים אינם מושלמים. לא צריך לשכוח שחלק מהצרפתים - הדרומיים והפרנקופונים למשל באפריקה מאנפפים פחות או בכלל לא - ואז בהחלט נשמע בפיהם "ונסאן" ויש בזה משהו. מבחינה זו אני בעד ונסאן ולא בעד ונסון שהוא נותן לאינפוף חשיבות מרחיקת יתר ומתרחק יותר ממקור המילה. בכלל אני בעד "ונסאן" (כמו רנסאנס, קאמי סן סאנס - לא "רנסנס", לא סן סנס) מפני שאחרת הישראלים יגידו וֶנְסֶן, Ewan2 - שיחה 00:26, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
- מסכים אתך, איוון. הכתיב "ונסאן" ימנע הגייה שגויה על ידי ישראלים. אלדד • שיחה 19:27, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
- לסיכום: אני מתכוון לשנות את ויקיפדיה:תעתיק שמות ל"ונסאן" ולהעביר לדף השיחה שם את הדיון הזה. בנוגע לשמות ערכים. את וינסנט אני מתכוון לשנות (או לפתוח דיון לשינוי שם) את ונסן אני מתכוון להשאיר, אם מישהו רוצה לדון בשינוי השם הוא יכול לעשות זאת. האם זה מקובל Eldad, Ewan2? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:46, 26 באוגוסט 2015 (IDT)
- אם הבנתי נכון, מבחינתי זה מקובל. אלדד • שיחה 09:35, 26 באוגוסט 2015 (IDT)
- לסיכום: אני מתכוון לשנות את ויקיפדיה:תעתיק שמות ל"ונסאן" ולהעביר לדף השיחה שם את הדיון הזה. בנוגע לשמות ערכים. את וינסנט אני מתכוון לשנות (או לפתוח דיון לשינוי שם) את ונסן אני מתכוון להשאיר, אם מישהו רוצה לדון בשינוי השם הוא יכול לעשות זאת. האם זה מקובל Eldad, Ewan2? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:46, 26 באוגוסט 2015 (IDT)
- מסכים אתך, איוון. הכתיב "ונסאן" ימנע הגייה שגויה על ידי ישראלים. אלדד • שיחה 19:27, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
- מקובל.Ewan2 - שיחה 10:18, 26 באוגוסט 2015 (IDT)
- אני לא אתווכח אם התעתיק -ינ לתנועה in שגויה או לא (גם אני חושב שהיא לא הכי טובה אבל אני לא חושב שהיא לגמרי שגויה) אבל זה אולי המקום לציין בפני קהל נרחב יותר שבויקיפדיה:כללים לתעתיק מצרפתית לא מופיע פסקה על התנועות המאונפפות (in, en, on ודומיהן). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:17, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
- כדאי להבהיר שהתעתיק "וינסן" שגוי (אם מדובר בתעתיק של השם הצרפתי). אלדד • שיחה 12:02, 4 באוגוסט 2015 (IDT)
תרגום למילה "Bäuerten"
עריכהDE:Bäuert, EN:Bäuert. קהילה חקלאית קטנה בשווייץ עם קרקע וציוד משותפים. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 07:41, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
- .Der Aufgabenbereich der heutigen Berner Bäuerten ist sehr unterschiedlich. עדיף לתעתק ולא לתרגם. Nachum - שיחה 13:22, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
- אוקיי. תודה רבה. שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 13:36, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
Regierungsbezirk Gumbinnen
עריכהשלום. מבקש תרגום של היחידה המנהלית הזו בפרוסיה המזרחית. תודה David.r.1929 - שיחה 09:23, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
- אולי "היחידה המנהלית גומבינן" או "המחוז המנהלי גומבינן"? שמזן#שיחה • ערכי בראבו • 12:38, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
an administrative region on federal state level in Germany.אזור מינהלי. Nachum - שיחה 13:19, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה לכם, שבת שלום! David.r.1929 - שיחה 18:41, 7 באוגוסט 2015 (IDT)
Lənkəran ו-Şəmkir
עריכהמישהו יכול לתעתק את שמות היישובים האלו לעברית מאזרית? תודה מראש! אריאל ר. - שיחה 16:01, 9 באוגוסט 2015 (IDT)
- במחוזות אזרבייג'ן הם מתועתקים כ"לנקורן" ו-"שמחור"(עיין בטבלה שם). בברכה מלא כל הארץ כבודי • שיחה • כ"ד באב ה'תשע"ה • 17:27, 9 באוגוסט 2015 (IDT)
- אבל אם מתעתקים ע"פ האזרית, אזי: לנקר(א)ן ושמקיר. כל טוב, Tomn - שיחה 17:31, 9 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה רבה, אני אלך על לנקראן ושמקיר. אריאל ר. - שיחה 18:27, 9 באוגוסט 2015 (IDT)
- אם כך אולי כדאי גם לשנות את התעתיק המופע בטבלה במחוזות אזרבייג'ן. בברכה מלא כל הארץ כבודי • שיחה • כ"ה באב ה'תשע"ה • 18:31, 9 באוגוסט 2015 (IDT)
- בבקשה אריאל, ותודה גם לך מלא כל הארץ כבודי. Tomn - שיחה 18:34, 9 באוגוסט 2015 (IDT)
- Tomn, לא כך. כשאתה פונה אליו, אתה אומר "מלא כל הארץ כבודך". ביקורת - שיחה 23:25, 9 באוגוסט 2015 (IDT)
- מלא כל הארץ כבודי • שיחה • כ"ה באב ה'תשע"ה • 00:24, 10 באוגוסט 2015 (IDT)
- אני אטפל ברשימה מחר. אריאל ר. - שיחה 23:32, 9 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה אריאל ומלא כל הארץ כבודך :-). בינתיים הצעתי רשימת תיקונים לשמות מחוזות אזרבייג'ן. להשתמע, Tomn - שיחה 11:56, 11 באוגוסט 2015 (IDT)
- אני אטפל ברשימה מחר. אריאל ר. - שיחה 23:32, 9 באוגוסט 2015 (IDT)
- מלא כל הארץ כבודי • שיחה • כ"ה באב ה'תשע"ה • 00:24, 10 באוגוסט 2015 (IDT)
- Tomn, לא כך. כשאתה פונה אליו, אתה אומר "מלא כל הארץ כבודך". ביקורת - שיחה 23:25, 9 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה רבה, אני אלך על לנקראן ושמקיר. אריאל ר. - שיחה 18:27, 9 באוגוסט 2015 (IDT)
- אבל אם מתעתקים ע"פ האזרית, אזי: לנקר(א)ן ושמקיר. כל טוב, Tomn - שיחה 17:31, 9 באוגוסט 2015 (IDT)
- ראו כאן שיחה:חזר לנקראן DGtal - שיחה 00:55, 10 באוגוסט 2015 (IDT)
דוח או דו"ח?
עריכהישנם ערכים עם (דו"חות של ועדות?) וישנם בלי (דוחות חשבונאיים בלבד?). מה מוסכם כאן? Liad Malone - שיחה 11:36, 14 באוגוסט 2015 (IDT)
- כשזה הדבר עצמו, אז זה ראשי תיבות, וצריך להיכתב בהתאם: דו"ח, דו"חות.
- אבל כשזה פועל או שם פעולה, אז בלי גרשיים: דיווח (שזה גם דִּוֵּחַ וגם דִּוּוּחַ), לדווח, וכו'. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 12:24, 14 באוגוסט 2015 (IDT)
- האקדמיה מתירה לכתוב גם בלי גרשיים גם כשזה הדבר עצמו (ראו פסקה 31). Mbkv717 • שיחה • כ"ט באב ה'תשע"ה • 12:38, 14 באוגוסט 2015 (IDT)
- ואללה, לא שמתי לב לזה.
- אז אני לא יכול לפסול את "דוח", אבל הייתי ממליץ על אחידות עם גרשיים. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 13:07, 14 באוגוסט 2015 (IDT)
- האקדמיה מתירה לכתוב גם בלי גרשיים גם כשזה הדבר עצמו (ראו פסקה 31). Mbkv717 • שיחה • כ"ט באב ה'תשע"ה • 12:38, 14 באוגוסט 2015 (IDT)
תעתיק מצרפתית
עריכהאיך מתעתקים את שמו של הברנש הזה: en:Sébastien Slodtz. גילגמש • שיחה 20:44, 14 באוגוסט 2015 (IDT)
- סבסטיאן. בנוגע לשם המשפחה, שלא נראה לי צרפתי, נראה לי סלודז אבל אני לא בטוח. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:24, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
- אולי למשתמש:Eldad יש רעיון? כתוב שנולד באנטוורפן. גילגמש • שיחה
- אני מניח, סלוץ. סבסטיאן סלוץ. להערכתי, לא כדאי להסתבך עם צירופי אותיות כמו סלודטז או סלוטז. אלדד • שיחה 17:57, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה. גילגמש • שיחה 18:04, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
- אני מניח, סלוץ. סבסטיאן סלוץ. להערכתי, לא כדאי להסתבך עם צירופי אותיות כמו סלודטז או סלוטז. אלדד • שיחה 17:57, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
- אולי למשתמש:Eldad יש רעיון? כתוב שנולד באנטוורפן. גילגמש • שיחה
Category:Mountain lakes
עריכהשלום. כיצד לתרגם את הקטגוריה הזו. "אגמים הרריים"? תודה David.r.1929 - שיחה 10:10, 15 באוגוסט 2015 (IDT)
- אולי למשתמש:אביהו יהיה רעיון. גילגמש • שיחה 14:51, 15 באוגוסט 2015 (IDT)
- אני בעד "אגמים הרריים", אביהו • שיחה 16:29, 15 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה רבה לכם David.r.1929 - שיחה 04:15, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
- אני בעד "אגמים הרריים", אביהו • שיחה 16:29, 15 באוגוסט 2015 (IDT)
Category:Endorheic lakes
עריכהשלום. כיצד לתרגם נכון את הקטגוריה הזו. "אגמים סגורים"? תודה David.r.1929 - שיחה 10:27, 15 באוגוסט 2015 (IDT)
- גגל- ים המלח הוא אגם טרמינלי, כלומר אגם שמסתיימת בו מערכת הניקוז. Nachum - שיחה 13:39, 15 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה, אז מהי ההגדרה הנכונה לצורך יצירת הקטגוריה? David.r.1929 - שיחה 14:45, 15 באוגוסט 2015 (IDT)
אגם טרמינלי
- תודה רבה David.r.1929 - שיחה 04:17, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
מה זה burn-out?
עריכהבהקשר של זמרת: A burn-out made Jansen stop working in 2011 או "Jansen suffered a burnout herself". מה הכוונה? Corvus,(שיחה) 16:44, 15 באוגוסט 2015 (IDT)
- כשנותנים לנורה מתח חשמלי (או עוצמת זרם או הספק, אני כבר לא זוכר את שיעורי חשמל מלפני עשור) גבוה מדי, היא נשרפת. אפקט דומה קורה לבני אדם - כשמישהו עובד קשה מדי או כשלוחצים חזק מדי על משהו, אז הוא נעצר בפתאומיות, כי הבן אדם או המשהו הזה נשבר תחת העומס. זה נקרא burn-out. אני לא מכיר ביטוי מדויק בעברית. הגמל התימני (צרו קשר) (15.08.2015 16:59)
- איך היית מתרגם את זה? כי זה נשמע חולני להגיד שהיא נשרפה. Corvus,(שיחה) 17:05, 15 באוגוסט 2015 (IDT)
- "הרגישה שחוקה ולכן הפסיקה לעבוד ב-2011"? הגמל התימני (צרו קשר) (15.08.2015 20:10)
- מכיוון שburn-out זה סלנג אולי בעברית אפשר לומר שהיא "גמורה".Assafn • שיחה 21:18, 6 בנובמבר 2015 (IST)
- איך היית מתרגם את זה? כי זה נשמע חולני להגיד שהיא נשרפה. Corvus,(שיחה) 17:05, 15 באוגוסט 2015 (IDT)
שאלת תעתיק לשמות מלכי ממלכת מייסור, הודו
עריכהשני מנהיגיה האחרונים של ממלכת מייסור מאוייתים באופן שונה במקומות שונים. אני מנסה להאחיד, אבל אין לי מושג כיצד מבטאים את שמותיהם במקור ההודי.
האם האב הוא האיידר עלי, או חאיידר עלי, או משהו אחר?
האם הבן הוא טיפו סאהיב, או טיפו סאחיב, או משהו אחר?
תודתי נתונה מראש אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר 16:13, 16 באוגוסט 2015 (IDT)
- לדעתי - היידר עלי.(היידר כמו ב"היידראבאד") וטופי סאחיב.Ewan2 - שיחה 01:40, 17 באוגוסט 2015 (IDT)
- הייתי מתעתק "סאהיב"; בקנדה: ಸಾಹಿಬ್, וכן בשפות הודיות אחרות, מופיע בשם העיצור המקביל לה"א שלנו (ברובן צליל החי"ת או הכ"ף הרפה כלל אינו קיים). באורדו העיצור הוא ح, שנהגה גם הוא כה"א. בברכה, Tomn - שיחה 12:32, 17 באוגוסט 2015 (IDT)
- לדעתי - היידר עלי.(היידר כמו ב"היידראבאד") וטופי סאחיב.Ewan2 - שיחה 01:40, 17 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה לשניכם! האחדתי בכל מקום שמצאתי. אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר 06:44, 18 באוגוסט 2015 (IDT)
- בשמחה, Tomn - שיחה 10:29, 18 באוגוסט 2015 (IDT)
אוניברסיטת KU Leuven
עריכהמה השם העברי של האוניברסיטה הזו? את שם העיר לוון כבר מצאתי, אך לגבי שם האוניברסיטה אני קצת מסתבך. לכאורה זה האוניברסיטה הקתולית של לוון, אבל בערך באנגלית כתוב שנהוג לא לתרגם. אמנם הנהוג באנגלית לא מחייב אותנו (ובאמת נדמה לי שתעתוק השם הוא כנראה האופציה הכי גרועה כאן), אך בערך באנגלית מופיע גם שלפעמים נהוג לקרוא לה אוניברסיטת לוון. אשמח לעצות בנושא. UrielZyx • שיחה • ג' באלול ה'תשע"ה • 09:57, 18 באוגוסט 2015 (IDT)
- סליחה, לא שמתי לב שיש לאוניברסיטה ערך. תודה בכל מקרה. UrielZyx • שיחה • ג' באלול ה'תשע"ה • 15:17, 18 באוגוסט 2015 (IDT)
Category:Rift lakes
עריכהשלום. כיצד לתרגם נכון את הקטגוריה הזו: "אגמי שבר"? "ימות שבר"? "אגמי בקע"? אחר? מתייג כאן גם את אביהו, דקי. תודה רבה David.r.1929 - שיחה 15:45, 18 באוגוסט 2015 (IDT)
- אגמי בקע, אביהו • שיחה 19:07, 18 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה רבה David.r.1929 - שיחה 22:26, 18 באוגוסט 2015 (IDT)
אדמירל עוסמאני
עריכהאיך כדאי לתעתק את השם של הבחור הזה? דניאל צבי • שיחה 13:21, ה' באלול ה'תשע"ה (20.08.15)
- הי, אולי "נסוהזאדה עלי פאשה" (نصوح زاده علي پاشا עם התאמה או שתיים מטורקית עות'מאנית לעברית). כל טוב, Tomn - שיחה 17:59, 20 באוגוסט 2015 (IDT)
Flores
עריכהשלום. מבקש תעתיק נכון של האי הזה באיים האזוריים. תודה David.r.1929 - שיחה 17:51, 21 באוגוסט 2015 (IDT)
- הי דוד, בפורטוגזית של פורטוגל, ושל האיים האזוריים השייכים לה, ההגייה היא פלורש. כל טוב, Tomn - שיחה 17:54, 21 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה רבה טום. שבת שלום, --David.r.1929 - שיחה 18:05, 21 באוגוסט 2015 (IDT)
- אין בעד מה דוד, שבת שלום גם לך :-). Tomn - שיחה 18:24, 21 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה תודה (: David.r.1929 - שיחה 19:23, 21 באוגוסט 2015 (IDT)
- אין בעד מה דוד, שבת שלום גם לך :-). Tomn - שיחה 18:24, 21 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה רבה טום. שבת שלום, --David.r.1929 - שיחה 18:05, 21 באוגוסט 2015 (IDT)
שומשו
עריכהבוויקיפדיה בעברית מופיעה המילה "שומשו" בהוראת "נעשה בהם שימוש" בעשרות דפים. בלי השכלה פורמלית בדקדוק, הצורה הזו נראית לי שגויה. (בלשון השוגים: "בוויקיפדיה, המילה "שומשו" שומשת כ"נעשה בהם שימוש", וזה נראה לי שגוי").
השאלה היא האם זו אכן שגיאה, או שהמילה "שומשו" בהוראת "נעשה בהם שימוש" היא נכונה. אפשר לראות את המקרים בהם שומשים שומשו). קיפודנחש 00:02, 22 באוגוסט 2015 (IDT)
- http://www.nevo.co.il/law_word/Law01/254_006.doc
- במסמך שלעיל הפועל "שומש" משמש במובן של "נעשה למשומש". בהוראת "נעשה בהם שימוש" מקובל לדעתי "שימש". אביעדוס • שיחה 17:15, 25 באוגוסט 2015 (IDT)
- אכן, מצטרף לאביעדוס. "שומשו" כדאי לתקן ל"שימשו". אלדד • שיחה 09:44, 26 באוגוסט 2015 (IDT)
- במסמך שלעיל הפועל "שומש" משמש במובן של "נעשה למשומש". בהוראת "נעשה בהם שימוש" מקובל לדעתי "שימש". אביעדוס • שיחה 17:15, 25 באוגוסט 2015 (IDT)
Category:River deltas
עריכהשבת שלום. מבקש תרגום קולע של הקטגוריה הזו. תודה David.r.1929 - שיחה 11:13, 22 באוגוסט 2015 (IDT)
- http://www.boker.org.il/meida/education/geography/hotermikud03.rtf
- דלתאות נהר Nachum - שיחה 15:27, 24 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה רבה נחום, כל טוב! David.r.1929 - שיחה 08:04, 25 באוגוסט 2015 (IDT)
- דלתאות נהר Nachum - שיחה 15:27, 24 באוגוסט 2015 (IDT)
האם אפשר לרשום "דשא סינטטי או סינתטי?
עריכהבזמן האחרון נתקלתי בכאלו שרושמים "סינטטי". וגם בכאלו שרושמים "סינתטי". איזה מבין השניים הוא הנכון לכתוב? (לדוגמא: "דשא סינתטי")
- רק סינתטי, ראה ויקיפדיה:שגיאות_תרגום_נפוצות. UrielZyx • שיחה • ט' באלול ה'תשע"ה • 13:28, 24 באוגוסט 2015 (IDT)
תרגום/תעתיק sporadic בנושא מטאורים
עריכהבערך en:radiant (meteor shower) מופיע המשפט: " A meteor that does not point back to the known radiant for a given shower is known as a sporadic" פירוש המילה sporadic זה אקראי, לא סדיר. שאלתי היא איך והאם לתרגם(או פשוט לתעתק) את המילה sporadic בהקשר של מטאורים? בברכה מלא כל הארץ כבודי • שיחה • י' באלול ה'תשע"ה • 21:59, 24 באוגוסט 2015 (IDT)
- ספורדי הוא מילה לועזית שמשתמשים בה לעיתים, למרות שזה ממש לא מומלץ. אני תומך במטאור לא סדיר אם כי אני לא מהתחום ואני לא יודע עם יש לזה שם בעברית. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:00, 25 באוגוסט 2015 (IDT)
- ספורדי זו מילה תקינה בעברית. אביעדוס • שיחה 17:13, 25 באוגוסט 2015 (IDT)
Diamond
עריכהשלום לכם. יש בוויקיפדיה העברית חוסר אחידות משמעותי באשר לתעתיק המילה הזו. אמנם דף הפירושונים הוא דיאמונד, וישנם כמה ערכים המשתמשים בצורה הזו (הנרייטה דיאמונד, פיטר דיאמונד, דיאמונד בול, דיאמונד די, לו דיאמונד פיליפס, האחים דיאמונד), אבל יש כמה "דיימונד" (ניל דיימונד, ג'ארד דיימונד, דיימונד'ז), "דאימונד" (יסמין דאימונד, איימי דאימונד) והתעתיק המקובל כאן של מר King Diamond הוא "קינג דאיימונד"; וישנו גם המקרה של דיאמונד הד-דאימונד הד. במקרה של הישראלים ברשימה הנ"ל, כנראה שנצטרך להשאיר כמו שהם, אך לגבי השאר צריך אחידות. אני מציע שנאחיד לדיימונד - זה תעתיק יותר מדויק מדיאמונד והוא לא בגדר "גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה" כמו מקרים אחרים שיש הבדל בין תעתיק האותיות לתעתיק ההגאים. Mbkv717 • שיחה • י"ג באלול ה'תשע"ה • 10:19, 28 באוגוסט 2015 (IDT)
- אנשים שונים יכולים להגות את השמם בצורה שונה, במידת האפשר נהוג בויקיפדיה להגות את השם כפי שאדם הוגה בעצמו. Assafn • שיחה 21:16, 6 בנובמבר 2015 (IST)
Predrag
עריכהכיצד יש לתעתק את השם (הסרבי?) Predrag / Предраг. עם א (פרדראג ראיקוביץ') או בלי א (פרדרג רדוסבלייביץ')? Liad Malone - שיחה 13:33, 29 באוגוסט 2015 (IDT)
Macizo de Anaga
עריכהשלום. מבקש תעתיק נכון של המסיב הזה באי טנריף לצורך קטלוג השמורות הביוספריות של ספרד. תודה רבה David.r.1929 - שיחה 15:42, 29 באוגוסט 2015 (IDT)
- מאסיסו דה אנאגה (מקווה שזו הייתה השאלה) גרי רשף - שיחה 16:57, 29 באוגוסט 2015 (IDT)
- תודה רבה David.r.1929 - שיחה 18:55, 31 באוגוסט 2015 (IDT)
Euripus Εύριπος
עריכהשלום. מבקש תעתיק בעברית. תודה David.r.1929 - שיחה 15:47, 3 בספטמבר 2015 (IDT)
- אוריפוס. עם ניקוד: אֵוּרִיפּוׁס. Ijon - שיחה 21:06, 3 בספטמבר 2015 (IDT)
- תודה רבה David.r.1929 - שיחה 06:58, 5 בספטמבר 2015 (IDT)
- רואה ששמחה בערך דאטיס יצר קישור ל"מצר אבריפוס"? תודה David.r.1929 - שיחה 07:37, 5 בספטמבר 2015 (IDT)
Syndicat National de l'Édition Phonographique
עריכהמה התעתיק של Syndicat National de l'Édition Phonographique (אנ') לעברית? Eskimoco - שיחה 22:17, 4 בספטמבר 2015 (IDT)
- הי, בטוח שאתה מעוניין בתעתיק ולא בתרגום? ובכל זאת, הצעה לתרגום: "איגוד חברות התקליטים הצרפתי" (בהתייחס לאיגוד), או "איגוד חברות התקליטים הצרפתיות" (בהתייחס לחברות). בעיני האפשרות הראשונה עדיפה, אבל זה עניין של טעם. כל טוב, Tomn - שיחה 11:13, 5 בספטמבר 2015 (IDT)
- תודה רבה. Eskimoco - שיחה 14:13, 5 בספטמבר 2015 (IDT)
- בשמחה. Tomn - שיחה 14:17, 5 בספטמבר 2015 (IDT)
- תודה רבה. Eskimoco - שיחה 14:13, 5 בספטמבר 2015 (IDT)
תעתיק שם - Trevor
עריכהטרוור או טרבור? כרגע שני התעתיקים בשימוש בערכים שונים. אני מעדיפה טרוור, אבל מה נכון יותר? תודה, רחל - שיחה 12:44, 5 בספטמבר 2015 (IDT)
- סליחה על הבורות, אך באיזו שפה זה? בדרך כלל נהוג לתעתק V בתור ו', אבל בספרדית למשל V נהגית כמו בּ' דגושה.גרי רשף - שיחה 21:25, 6 בספטמבר 2015 (IDT)
- זה מאנגלית, למשל Trevor Howard טרוור האוורד. רחל - שיחה 21:40, 6 בספטמבר 2015 (IDT)
- אם כך זה אמור להיות טרוור. לא עולה בדעתי אף מילה באנגלית שבתיעתוק שלה לעברית V הופך ל-ב'. אין לי מושג מה היה שיקולו של זה שתיעתק בתור טרבור. גרי רשף - שיחה 21:47, 6 בספטמבר 2015 (IDT)
- יש מספר ערכים שתועתקו מTREVOR לטרבור לדוגמה. צריך לבדוק שאין התנגדות ואז להחליף את כולם לטרוור(אם יהיה לי זמן אולי אני אטפל בזה ביום שישי, אם למישהו אחר יש פנאי לטפל בזה קודם הוא מוזמן). בברכה מלא כל הארץ כבודי • שיחה • כ"ו באלול ה'תשע"ה • 22:22, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
- אם כך זה אמור להיות טרוור. לא עולה בדעתי אף מילה באנגלית שבתיעתוק שלה לעברית V הופך ל-ב'. אין לי מושג מה היה שיקולו של זה שתיעתק בתור טרבור. גרי רשף - שיחה 21:47, 6 בספטמבר 2015 (IDT)
- זה מאנגלית, למשל Trevor Howard טרוור האוורד. רחל - שיחה 21:40, 6 בספטמבר 2015 (IDT)
Porosity
עריכהשלום, איך הייתם מתרגמים את המונח, בעיקר כשהוא מתייחס לאסטרואידים ומידת ה"אויר" לעומת חומר שיש בהם? האם "נקבוביות"? האם יש ערך מקביל לערך הזה בויקי העברית? בברכה אמא של גולן - שיחה 16:59, 6 בספטמבר 2015 (IDT)
- התלבטתי בשאלה הזו כאשר כתבתי את הערך תנין הים ששמו המדעי הוא Crocodylus porosus, שם המשמעות היא מידת הגבשושיות והחספוס שעל חוטם התנין. בהקשר שלך "נקבוביות" נשמע לי תרגום ראוי. MathKnight ✡ (שיחה) 17:02, 6 בספטמבר 2015 (IDT)
Petalioi Gulf Κόλπος Πεταλιών
עריכהשלום. מבקש תעתיק מיוונית. תודה רבה. David.r.1929 - שיחה 09:13, 7 בספטמבר 2015 (IDT)
- kolpos petalion
- שלום נחום. מבקש תעתיק בעברית (אגב, זה – קרי Petalioi – תיקון שנעשה בוויקי האנגלית. מקודם הם כתבו כפי שכתבת. אבל מסכים אתך לגבי התעתיק באנגלית petalion)
- בהזדמנות זו מבקש תעתיק בעברית גם של האיים Πεταλιοί (הערך בוויקי האנגלית הוא Petalioi). תודה רבה David.r.1929 - שיחה 09:20, 8 בספטמבר 2015 (IDT)
- הי דוד, את Πεταλιοί הייתי מתעתק "פט(א)לי". אמנם ההגייה המדוייקת היא פֶּטָלְיִי, אבל ההברה הסופית קצת מסורבלת להגייה, כך שאולי אפשר להסתפק בפֶטָלִי. אגב, Πεταλιών זו צורת הגניטיב של Πεταλιοί, כך ש Κόλπος Πεταλιών זה למעשה "מפרץ (איי) פטלי". כל טוב, Tomn - שיחה 19:04, 8 בספטמבר 2015 (IDT)
- היי טום. תודה רבה באמת. שנה טובה! David.r.1929 - שיחה 18:03, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
- בבקשה דוד ותודה, שנה טובה וחג שמח גם לך! Tomn - שיחה 20:21, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
- תודה תודה David.r.1929 - שיחה 16:04, 10 בספטמבר 2015 (IDT)
- בבקשה דוד ותודה, שנה טובה וחג שמח גם לך! Tomn - שיחה 20:21, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
- היי טום. תודה רבה באמת. שנה טובה! David.r.1929 - שיחה 18:03, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
- הי דוד, את Πεταλιοί הייתי מתעתק "פט(א)לי". אמנם ההגייה המדוייקת היא פֶּטָלְיִי, אבל ההברה הסופית קצת מסורבלת להגייה, כך שאולי אפשר להסתפק בפֶטָלִי. אגב, Πεταλιών זו צורת הגניטיב של Πεταλιοί, כך ש Κόλπος Πεταλιών זה למעשה "מפרץ (איי) פטלי". כל טוב, Tomn - שיחה 19:04, 8 בספטמבר 2015 (IDT)
- שלום נחום. מבקש תעתיק בעברית (אגב, זה – קרי Petalioi – תיקון שנעשה בוויקי האנגלית. מקודם הם כתבו כפי שכתבת. אבל מסכים אתך לגבי התעתיק באנגלית petalion)
תעתיק מצרפתית
עריכההאם השם הזה Raymond Weil [ʁemɔ̃ vɛːj] = רמון וי? ביקורת - שיחה 19:04, 8 בספטמבר 2015 (IDT)
- נראה שהתעתיק הוא וֵי כאשר היוד נשמעת ולכן אולי עדיף ויי. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:55, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
- ראו כאן ערך ויקיפדי כולל תעתיק פונטי. אני מציע ללכת על פי התעתיק הפונטי. בברכה. ליש - שיחה 09:13, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
- בדרך כלל weil מתועתק וייל אבל זה מקרה יוצא דופן, גם לפי forvo ולכן ויי מתאים יותר. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:22, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
- אכן, רמון ויי. אלדד • שיחה 09:29, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
- בדרך כלל weil מתועתק וייל אבל זה מקרה יוצא דופן, גם לפי forvo ולכן ויי מתאים יותר. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:22, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
- ראו כאן ערך ויקיפדי כולל תעתיק פונטי. אני מציע ללכת על פי התעתיק הפונטי. בברכה. ליש - שיחה 09:13, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
תודה לכולם. ליש, את התעתיק הפונטי שהבאתי בתחילת הדיון לקחתי כמובן משם. ביקורת - שיחה 12:55, 9 בספטמבר 2015 (IDT)
שם משפחה הולנדי
עריכהארמין ואן בורן - אני די שומע שתקליטנים מהתחום שלו אינם אומרים "בורן" אלא "ביורן", אפשר לשמוע את התקליטן הארדוול אומר בדקה 0:40 בלינק הבא "ואן ביורן" והארדוול הוא הולנדי. אשמח לדעת אם אפשרי לשנות את שם הערך לואן ביורן. § DuduB § שיחה § 22:12, 10 בספטמבר 2015 (IDT)
- הי דודוב, למרבה הצער "ביורן" זה לא הולנדית; אולי האנגלוסקסים (ובעקבותיהם העולם כולו) הוגים זאת כך, אבל זו לא ההגייה ההולנדית. אם הבלבול נובע מה־u הכפולה, הרי שבהולנדית היא פשוט מציינת תנועת u (בהגייתה ההולנדית) ארוכה. אגב, בכתיב הולנדי מודרני די ב־u אחת: Buren; כיוון שההברה Bu פתוחה, תנועת ה־u ארוכה "אוטומטית". צורת היחיד של המילה (מובנה: שָׁכֵן) היא buur; כיוון שההברה הזו סגורה, התנועה כפולה כדי לציין את אורכה. כשנוספת הסופית en לציון צורת הרבים, ההברה נפתחת - buuren, וה־u השנייה כבר לא נחוצה, לכן buren. כל טוב ושנה טובה, Tomn - שיחה 08:52, 11 בספטמבר 2015 (IDT)
זקוק לעזרתכם בכתיבת תעתיקים תקינים בעברית בשיחון התאי בויקימסע העברי
עריכהכתבתי את כל הטקסטים בעמודות התעתיק העברי על סמך התוכן שנכתב לאורך השנים במדריכים המקבילים בויקימסע האנגלי (התוכן שמופיע במדריך זה תחת העמודות "תעתיק אנגלי"). אנא עזרו לי לוודא שכל התעתיקים בעברית תקינים. WikiJunkie - שיחה 00:22, 12 בספטמבר 2015 (IDT)
Τηλεβοΐδες νήσοι
עריכהשבת שלום. מבקש תעתיק של קבוצת איים הללו הממוקמים בין לפקדה ליבשת. תודה רבה David.r.1929 - שיחה 10:22, 12 בספטמבר 2015 (IDT)
- הי דוד, טילבואידס (ניסי). בברכה, Tomn - שיחה 10:41, 14 בספטמבר 2015 (IDT)
- היי טום, תודה רבה. חג שמח! David.r.1929 - שיחה 15:49, 14 בספטמבר 2015 (IDT)
- לא "טילבוידס"? למה א׳?-- riel1204 - (שִׂיחָה • תְּרוּמָה) - 19:15, 24 בספטמבר 2015 (IDT)
- הי אריאל, את התנועה οι הוגים ביוונית מודרנית כחיריק. כשההברה הנושאת את התנועה הזאת מוטעמת, סימן הטעם נכתב מעל ה־ι; אם הטעם נכתב מעל ה־ο, הוגים את הצירוף הזה כ"אוֹי", כך שאת Τηλεβόιδες היו הוגים כפי שכתבת - טילבוֹיְדֶס. סימן הטעם הנוסף שמופיע מעל ה־ι,(הנקודתיים, או "טרמה" - ΐ), מציין שיש חציצה בין שתי התנועות, והן נהגות בנפרד, ולכן ההגייה היא טיל־בו־אי־דס. כל טוב, Tomn - שיחה 09:10, 25 בספטמבר 2015 (IDT)
- תודה, החכמתי-- riel1204 - (שִׂיחָה • תְּרוּמָה) - 02:13, 27 בספטמבר 2015 (IDT)
- הי אריאל, את התנועה οι הוגים ביוונית מודרנית כחיריק. כשההברה הנושאת את התנועה הזאת מוטעמת, סימן הטעם נכתב מעל ה־ι; אם הטעם נכתב מעל ה־ο, הוגים את הצירוף הזה כ"אוֹי", כך שאת Τηλεβόιδες היו הוגים כפי שכתבת - טילבוֹיְדֶס. סימן הטעם הנוסף שמופיע מעל ה־ι,(הנקודתיים, או "טרמה" - ΐ), מציין שיש חציצה בין שתי התנועות, והן נהגות בנפרד, ולכן ההגייה היא טיל־בו־אי־דס. כל טוב, Tomn - שיחה 09:10, 25 בספטמבר 2015 (IDT)
- לא "טילבוידס"? למה א׳?-- riel1204 - (שִׂיחָה • תְּרוּמָה) - 19:15, 24 בספטמבר 2015 (IDT)
- היי טום, תודה רבה. חג שמח! David.r.1929 - שיחה 15:49, 14 בספטמבר 2015 (IDT)
Oxkutzcab
עריכהאיך לתעתק את זה? למיטב הבנתי שם של מקום, אבל אני לא בטוח באיזו שפה. Theodor2001 - שיחה 11:04, 12 בספטמבר 2015 (IDT)
- אם לדעתך סביר שזה יהיה במקסיקו, סביר להניח שמדובר בעיירה במדינת יוקטן. לפי ה-IPA בערך הספרדי זה צריך להיות אושקוצקבּ. Mbkv717 • שיחה • כ"ח באלול ה'תשע"ה • 20:03, 12 בספטמבר 2015 (IDT)
Ποντικονήσι
עריכהשלום. פונדיקוניסי או פונטיקוניסי? תודה David.r.1929 - שיחה 14:30, 12 בספטמבר 2015 (IDT)
- שלום דוד, בדקתי בכמה וכמה מקורות, בכולם הוגים "פונדיקוניסי" - בדל"ת. שנה טובה, Tomn - שיחה
- שלום טום, תודה רבה. חג שמח! David.r.1929 - שיחה 15:49, 14 בספטמבר 2015 (IDT)
- בבקשה דוד וחג שמח גם לך :-). Tomn - שיחה 16:55, 14 בספטמבר 2015 (IDT)
- שלום טום, תודה רבה. חג שמח! David.r.1929 - שיחה 15:49, 14 בספטמבר 2015 (IDT)
תעתיק של מספר שמות מהערך בית הילדים היהודים באוסלו
עריכההיי,
אשמח אם תוכלו לעזור בתעתיק לעברית של השמות הבאים:
1. Nansen Hjelp (אנ')
2. Bærum (אנ')
3. Sigrid Helliesen Lund (אנ')
4. Ullern (אנ')
5. Gerda Tanberg
6. Ola Rauken
7. Elverum (אנ')
8. Ola Breisjøberget
9. Nina Hasvold
10. Caroline (Nic) Waal (אנ')
תודה מראש, Eskimoco - שיחה 14:56, 12 בספטמבר 2015 (IDT)
Roope Latvala - תעתיק מפינית
עריכהשם של מוזיקאי פיני. איך לתעתק? Theodor2001 - שיחה 20:13, 12 בספטמבר 2015 (IDT)
- רופה לאטוואלה. אלדד • שיחה 20:53, 21 בספטמבר 2015 (IDT)
- תודה רבה! Theodor2001 - שיחה 09:05, 22 בספטמבר 2015 (IDT)
מישהו יכול לבדוק את שינוי שמו של הערך? עמרי • שיחה 16:20, 14 בספטמבר 2015 (IDT)
- נראה לי שהכתיב "דראקסלר" שיקף נכונה את הגיית שמו (והוא גם הכתיב המקובל ביותר), אז העברתי לכתיב הזה. אלדד • שיחה 11:03, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
ימאגוצ'י ו-יאמגוצ'י (מחוז) - ימא... או יאמ...?
עריכהחזרתי • ∞ • שיחה 13:35, 15 בספטמבר 2015 (IDT)
- אין מומחה ליפנית בקהל? חזרתי • ∞ • שיחה 23:51, 20 בספטמבר 2015 (IDT)
- אני רחוק מלהיות מומחה ליפנית. הקרבה שלי ליפן מסתכמת בקריאת הספר 1Q84, צפייה בסרטיו של הייאו מיאזאקי וכתיבת פיצ'ר של חיפוש ביפנית בעבודה. אבל את פורבו אני אוהב מאוד. לפי זה, נשמע כמו ימאגוצ'י. הגמל התימני (צרו קשר) (21.09.2015 11:12)
תעתוק של שם של הר מספרדית
עריכהSierra de los Tuxtlas - מבקש תעתוק. ואם כבר גם את זה: Tres Zapotes. תודה רבה Theodor2001 - שיחה 10:50, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
- סיירה דה לוס טוקסלטס (אפשר גם טוקסטלאס) וטרס ספוטס. Mbkv717 • שיחה • ו' בתשרי ה'תשע"ו • 20:08, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
- תודה רבה! Theodor2001 - שיחה 20:25, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
United States Minor Outlying Islands
עריכהשבת שלום. מבקש תרגום. תודה David.r.1929 - שיחה 14:04, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
- איי הפריפריה המשניים של ארצות הברית, אפילו שאני לא סגור על תרגום טוב יותר לMinor בהקשר הזה. Theodor2001 - שיחה 15:51, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
- תודה. בתוך השם מסתתר המונח Outlying territory. הייתי מציע אולי לתרגם: "האיים המינוריים ה-----? של ארצות הברית"? השאלה איך מתרגמים נכון את המונח. חתימה טובה David.r.1929 - שיחה 17:55, 20 בספטמבר 2015 (IDT)
- "החיצוניים" נשמע לי מתאים מאוד. Theodor2001 - שיחה 14:07, 21 בספטמבר 2015 (IDT)
- תודה רבה. אז נתרגם האיים המינוריים החיצוניים של ארצות הברית. חתימה טובה! David.r.1929 - שיחה 20:31, 21 בספטמבר 2015 (IDT)
- "החיצוניים" נשמע לי מתאים מאוד. Theodor2001 - שיחה 14:07, 21 בספטמבר 2015 (IDT)
- תודה. בתוך השם מסתתר המונח Outlying territory. הייתי מציע אולי לתרגם: "האיים המינוריים ה-----? של ארצות הברית"? השאלה איך מתרגמים נכון את המונח. חתימה טובה David.r.1929 - שיחה 17:55, 20 בספטמבר 2015 (IDT)
- איי הפריפריה המשניים של ארצות הברית, אפילו שאני לא סגור על תרגום טוב יותר לMinor בהקשר הזה. Theodor2001 - שיחה 15:51, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
Rolling stock
עריכהדרוש לי תרגום לעברית למושג הזה (באנגלית יש ערך). בברכה. ליש - שיחה 15:45, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
- בעיקרון זה מושג שמתאר כל כלי רכב שקשור לרכבות: קרונות, קטר וכו'. קשה לי למצוא מילה מתאימה בעברית. Theodor2001 - שיחה 15:53, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
- זה ברור. אני כותב ערך על תעשיין שייצר Rolling stock, לכן אני זקוק למונח עברי מתאים. אני מניח שלעוסקים הישראלים במסילות ברזל, רכבות וקרונות יש מושג מתאים. בברכה. ליש - שיחה 17:50, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
- ליש, המונח הוא „צי רכבות”. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 11:00, 21 בספטמבר 2015 (IDT)
- אלף תודות! בברכה. ליש - שיחה 19:45, 21 בספטמבר 2015 (IDT)
- ליש, המונח הוא „צי רכבות”. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 11:00, 21 בספטמבר 2015 (IDT)
- זה ברור. אני כותב ערך על תעשיין שייצר Rolling stock, לכן אני זקוק למונח עברי מתאים. אני מניח שלעוסקים הישראלים במסילות ברזל, רכבות וקרונות יש מושג מתאים. בברכה. ליש - שיחה 17:50, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
מישהו יכול לבדוק את התעתיק? נדמה לי שבקזחית אין ע'. עמרי • שיחה 17:45, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
- יש, אבל אני מתקשה למצוא אם זה Ғабдулин או Абдулин. האות Ғ היא ה„ע”. שתי האפשרויות קיימות, אבל באופן מפתיע לא ויקיפדיה הקזחית ולא גוגל מצליחים לעזור לי. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 21:39, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
- אם זה עוזר, יש מופע של Ринат Абдулин בעיתון הספורט הקזאחי Proспорт (פרוספורט): http://www.prosportkz.kz/kz/news/45118.html. אם אני לא טועה, עמרי שואל אם יש לתעתק את ה־A ב־Абдулин בעי"ן (שאינה קיימת בקזאחית), או באל"ף. האות Ғ מציינת את העיצור שסימנו [ʁ] ב־IPA. לטעמי הצורה "עבדולין" עדיפה על "אבדולין", גם בהיעדר עי"ן בקזאחית. בברכה, Tomn - שיחה 10:26, 21 בספטמבר 2015 (IDT)
- זה עוזר, שיחקת אותה!
- אכן, ל־Абдулин ול־Ғабдулин כנראה יש אותה אטימולוגיה מהשם הערבי עבדאללה, וזה נותן גושפנקה לא רעה לכתוב ע׳ בכל מקרה.
- אין לי דעה חזקה, אבל אני לא מתנגד לעי״ן. --אמיר א׳ אהרוני, שנחשב לנודניק · שיחה 10:59, 21 בספטמבר 2015 (IDT)
- אם זה עוזר, יש מופע של Ринат Абдулин בעיתון הספורט הקזאחי Proспорт (פרוספורט): http://www.prosportkz.kz/kz/news/45118.html. אם אני לא טועה, עמרי שואל אם יש לתעתק את ה־A ב־Абдулин בעי"ן (שאינה קיימת בקזאחית), או באל"ף. האות Ғ מציינת את העיצור שסימנו [ʁ] ב־IPA. לטעמי הצורה "עבדולין" עדיפה על "אבדולין", גם בהיעדר עי"ן בקזאחית. בברכה, Tomn - שיחה 10:26, 21 בספטמבר 2015 (IDT)
תרגום מאנגלית: Olmec heartland
עריכהמחפש תרגום טוב ל-Olmec heartland, מושג שמסתבר שקשה מאוד לתרגם. תודה Theodor2001 - שיחה 20:59, 19 בספטמבר 2015 (IDT)
בקטע הידעת שראיתי היום\אתמול (בכל אופן כבר השעה שתיים עשרה) בעמוד הראשי נכתב כך: "חרף מהירותו הגבוהה, מעל 450 קמ"ש, כפול ממהירות הנחיתה הרגילה". זה לא אמור להיות "חרף מהירותו הגבוהה, מעל 450 קמ"ש - כפול ממהירות הנחיתה הרגילה" (מקף במקום פסיק)?! Badidipedia - שיחה 00:32, 20 בספטמבר 2015 (IDT)
- ביקורת, יש לך אולי איזה דעה בנושא? Badidipedia - שיחה 01:27, 24 בספטמבר 2015 (IDT)
- אתה מדבר על תבנית:הידעת? 18 בספטמבר - סדרה 1. נראה לי שהצורה הנוכחית תקינה, ואם יש מקום למקף, אזי מקף כפול: "חרף מהירותו הגבוהה - מעל 450 קמ"ש - כפול ממהירות הנחיתה הרגילה". בטקסט רגיל היה מקום לשימוש בסוגריים, אבל פינת "הידעת?" לא אוהבת סוגריים. ביקורת - שיחה 09:03, 24 בספטמבר 2015 (IDT)
Andreas Enevold Mogensen
עריכהשלום, מדובר באסטרונאוט הדני הראשון שחזר מתחנת החלל לא מזמן. איך אתם ממליצים לתרגם את שמו בעברית? תודה ושנה טובה אמא של גולן - שיחה 11:52, 20 בספטמבר 2015 (IDT)
מה לדעתכם יהיו השמות האידיאליים לשתי דפים בויקימסע העברי העוסקים בפעילויות?
עריכהאני מעוניין לפצל את הדף הזה בויקימסע העברי (אשר מרכז כעת את המדריכים שעוסקים בכל סוגי הפעילויות) לשתי דפים - דף אחד שירכז את הקישורים הפנימיים לכל המדריכים שעוסקים רק בפעילויות ספורטיביות (לדוגמה, רכיבה על אופניים, שיט קיאקים, טיפוס הרים, וכו') ודף אחד שירכז את הקישורים לכל המדריכים העוסקים ביתר הפעילויות (לדוגמה, תרמילאות באזורי שממה, בישול בטבע, הימורים, וכו').
מה לדעתכם יהיו השמות האידיאליים לשתי המדריכים הללו? (אני מעדיף שלא להשתמש בשם פעילויות לא ספורטיביות). WikiJunkie - שיחה 16:55, 21 בספטמבר 2015 (IDT)
תעתיק מקומות ממלאית ומאינדונזית
עריכה- Kudat
- Sandakan
- Gunung Kinabalu
- Kalimantan ("קלימנטאן" או "קלימנטן")
- Tanjung Selor
- Samarinda
- Banjarmasin
- Palangka Raya
- Paloh
- Tamiang Layang
- Banjarmasin
תודה רבה David.r.1929 - שיחה 20:37, 23 בספטמבר 2015 (IDT)
אנונימי הוסיף את שמו של אנטה קאצ'יץ' (Ante Čačić). על פי הכתיבה נראה לי הגיוני יותר שזה יהיה קאקיץ'. באינטרנט יש לכאן ולכאן והספיץ' טו טקסט של גוגל טרלנסלייט לא עוזר. הושיעו נא. איתי - שיחה 18:20, 24 בספטמבר 2015 (IDT)
- הי איתי, Čačić הוגים צ'אצ'יץ'. שבוע טוב, Tomn - שיחה 17:06, 26 בספטמבר 2015 (IDT)
lift chair
עריכההשם כרגע הוא כיסא מתרומם שהוא תרגום מילולי אך לא מתאר נכונה את העצם, אשמח אם מישהו יעלה שם יותר טוב שיגדיר את הערך טוב יותר(בגיגול יש יותר תוצאות לכיסא מתרומם מאשר לכורסא מתרוממת, אך כמעט כל התוצאות אינן הכיסא המתואר בערך). בברכה מלא כל הארץ כבודי • שיחה • י"ב בתשרי ה'תשע"ו • 18:28, 24 בספטמבר 2015 (IDT)
- מוֹשַׁב מִתְרוֹמֵם? כִּסֵּא הֲרָמָה? מַזְקֵף? מַגְבֵּהַּ? -- riel1204 - (שִׂיחָה • תְּרוּמָה) - 18:50, 24 בספטמבר 2015 (IDT)
יידיש - ײ + סינית
עריכהיש די הרבה מופעים של הסימן "ײ" בויקיפדיה במילים עבריות. (לדוגמא: מיוחד:חיפוש/שולײם, אבל יש עוד). אני תוהה אם אפשר באופן גורף להחליף ײ ב- יי (כלומר גם בציטוטים ביידיש) או שצריך לעבוד קשה יותר כדי לדעת מה בעברית (יש לתקן) ומה ביידיש (יש להשאיר). חן חן, «kotz» «שיחה» 16:33, 26 בספטמבר 2015 (IDT)
- זה נובע מנזקי המשתמש יהודה שמחה ולדמן. במילים הכתובות בשפה יידיש לא צריך לגעת, כמו שלא משנים מילים בכל שפה אחרת. כל השאר צריך לתקן. זה לא רק יו"ד כפולה (ײ), אלא גם ו"ו כפולה (װ) וו"ו ויו"ד צמודות (ױ). חזרתי • ∞ • שיחה 20:57, 26 בספטמבר 2015 (IDT)
- בויקיפדיה העברית (נכון ל-1/9/2015) מצאתי 1921 מופעים של התווים הנ"ל, שהם 1016 מילים שונות.
- השאלה שלי היא למה משתמשים בסימנים הנ"ל בויקיפדיה:כללים לתעתיק מסינית? בכוונה או בטעות?
- חן חן «kotz» «שיחה» 01:23, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
- מתייג את Illang «kotz» «שיחה» 01:26, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
- כפי שכתבתי קודם, זה מנזקי המשתמש משתמש:יהודה שמחה ולדמן, הפעם מחוץ לחשבון. וזה מדהים: רק תחת ה-IP הזה יש לו מעל 800 עריכות. מדהים איך עבר לנו מתחת למכ"ם! (דפי השיחות נמחקו ארבע פעמים, שווה לשחזר אותם). חזרתי • ∞ • שיחה 01:36, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
- ושפו"פ: איך מחפשים בחיפוש של ויקיפדיה את התווים האלה? ידעתי שהכמות גדולה, מתוך "היכרותי" בעבר עם העריכות המסיביות שלו, עד שנחסם לצמיתות (או לזמן בלתי מוגבל או לכל החיים וכד'). חזרתי • ∞ • שיחה 01:41, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
- כפי שכתבתי קודם, זה מנזקי המשתמש משתמש:יהודה שמחה ולדמן, הפעם מחוץ לחשבון. וזה מדהים: רק תחת ה-IP הזה יש לו מעל 800 עריכות. מדהים איך עבר לנו מתחת למכ"ם! (דפי השיחות נמחקו ארבע פעמים, שווה לשחזר אותם). חזרתי • ∞ • שיחה 01:36, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
- מתייג את Illang «kotz» «שיחה» 01:26, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
מיוחד:חיפוש/insource:/ױ/ עובד לי. בכל מקרה אני הורדתי dump וחיפשתי עליו. «kotz» «שיחה» 16:36, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
- ביצעתי בעזרת בוט את מרבית ההחלפות (אני חושב). מקווה שלא הרסתי יותר משעזר. עדיין יש המון מופעים לתיקון ידני. «kotz» «שיחה» 17:06, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
תעתיק מבלארוסית - Астроўна
עריכהמדובר בשמה הבלארוסי של אוסטרובנו. Mbkv717 • שיחה • י"ד בתשרי ה'תשע"ו • 16:29, 27 בספטמבר 2015 (IDT)
Track and field
עריכהאשמח לקבל עזרה בתרגום הביטוי "Track and field" (אנ') לעברית. תודה. Shakeydeal33 - שיחה 00:02, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
- die englische Übersetzung für Leichtathletik
- אתלטיקה קלה. Nachum - שיחה 13:38, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
האם כותבים "בברוקלין, ניו יורק" או "בברוקלין שבניו יורק"?
עריכהזו כמובן רק דוגמה לשאלה מאוד מעשית במישור העקרוני, וגם כדי ליצור אחידות. "בברוקלין, ניו יורק" מופיע כאן 232 פעם. לעומת זאת, "בברוקלין שבניו יורק" מופיע רק 101 פעמים. אגסי - שיחה 17:23, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
- שתי הצורות כמובן נכונות בעברית. בשפה המודרנית, אולי בהשפעת האנגלית, מקובל יותר להשתמש בצורה השניה (בברוקלין, ניו יורק). כך נוהגים יותר בספרות הכתובה כיום. לעומת זאת, ש"י עגנון בוודאי היה משתמש בצורה הראשונה (בברוקלין שבניו יורק). כך נהגה העברית בזמנו וכך נהג הוא לכתוב. ומאחר ששתיהן נכונות לגמרי, אין כל סיבה להכריע. כשם שמותר להשתמש במילים נרדפות שונות, כך גם מותר להשתמש בשתי צורות ביטוי שונות, ובכך לגוון את השיח בשפה העברית. בברכה, דני. Danny-w • שיחה 17:49, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
- תודה. זו העמדה המקובלת כאן, או שיש דעות אחרות? קורה שוויקיפד כתב בצורה הראשונה, וויקיפד שני משנה לצורה השניה, והשלישי מחזיר לצורה הראשונה. זה לא נגמר, אלא אם נגיד שלא צריך לתקן אם זה כתוב באחת משתי הצורות הנכונות. אגסי - שיחה 18:10, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
- לטעמי אין לשנות עברית תקינה, גיוון לשוני זה טוב. אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר 12:46, 29 בספטמבר 2015 (IDT)
- תודה. זו העמדה המקובלת כאן, או שיש דעות אחרות? קורה שוויקיפד כתב בצורה הראשונה, וויקיפד שני משנה לצורה השניה, והשלישי מחזיר לצורה הראשונה. זה לא נגמר, אלא אם נגיד שלא צריך לתקן אם זה כתוב באחת משתי הצורות הנכונות. אגסי - שיחה 18:10, 28 בספטמבר 2015 (IDT)
מוסלמיה או מוסלמית?
עריכה― הועבר מהדף ויקיפדיה:הכה את המומחה
האם שני הביטויים נכונים, או שאולי מוסלמיה בתור שם-עצם ומוסלמית בתור שם-תואר, או אולי משהו אחר?
בכלל במקרים דומים (נוצריה/נוצרית, אנגליה/אנגלית, צרפתיה/צרפתית), האם יש איזשהו כלל או שזה לפי מה שהשתרש? אוריאל, Orielno - שיחה 09:20, 29 בספטמבר 2015 (IDT)
― סוף העברה
- עקרונית, שתי הצורות אינן שגויות בעברית. אך בעברית מודרנית מקובל לומר: מוסלמית, נוצרית, חילונית, ויקיפדִית (ולא מוסלמיה, נוצריה, חלוניה). לכן מומלץ לכתוב באופן המקובל. מצד שני,דווקא הביטוי "יהודיה" השתרש יותר, והגיוני יותר להשתמש בו. בברכה, דני. Danny-w • שיחה 18:18, 30 בספטמבר 2015 (IDT)
- לעניות דעתי "נוצרייה" (לאישה) יותר נפוץ מאשר "נוצרית". ברוך [ShoobyD] • שיחה – 06:46, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
תעתיק מערבית - هشام أرازي
עריכהטניסאי מרוקאי. Mbkv717 • שיחה • ט"ז בתשרי ה'תשע"ו • 17:46, 29 בספטמבר 2015 (IDT)
- תעתיק מדוייק - השאם אראזי. התרגום המקובל הוא כמובן הישאם. Lionster • שיחה 18:49, 29 בספטמבר 2015 (IDT)
- תודה רבה! Mbkv717 • שיחה • ט"ז בתשרי ה'תשע"ו • 19:13, 29 בספטמבר 2015 (IDT)
מחזור תפילה – ספר שבו היו רשומים התפילות או ספר שבו היו רשומות התפילות
עריכהלפני שאני משחזר את העריכה הזו, אני מבקש לדעת שאני לא טועה בשחזור, וגם אם אפשר לחזור על ההסבר, אם אפשר עם דוגמאות. תודה. חזרתי • ∞ • שיחה 14:45, 30 בספטמבר 2015 (IDT)
- למה זה לא נכון? תפילה היא נקבה. Mbkv717 • שיחה • י"ז בתשרי ה'תשע"ו • 14:50, 30 בספטמבר 2015 (IDT)
- מסכים עם Mbkv717, תפילה זה נקבה (ליתר ביטחון בדקתי גם פה: קישור, וגם במילון אבן שושן שיש לי בבית) אוריאל, Orielno - שיחה 14:56, 30 בספטמבר 2015 (IDT)
- כי למיטב זיכרוני ההתייחסות היא ל"ספר". אבל אולי אני מתבלבל עם טעות אחרת: "הכלב הוא החיה האהובה עלי" או "הכלב היא החיה האהובה עלי"? חזרתי • ∞ • שיחה 15:41, 30 בספטמבר 2015 (IDT)
- במקרה של הכלב אכן יש שאלה (אני לא זוכר אם התשובה היא ששתי הצורות תקינות או שרק הראשונה). במקרה הנוכחי התפילות הן שכתובות, אם הן כתובות על נייר או על הריצפה, בספר או במגילה, זה לא רלוונטי. אוריאל, Orielno - שיחה 18:24, 30 בספטמבר 2015 (IDT)
- כי למיטב זיכרוני ההתייחסות היא ל"ספר". אבל אולי אני מתבלבל עם טעות אחרת: "הכלב הוא החיה האהובה עלי" או "הכלב היא החיה האהובה עלי"? חזרתי • ∞ • שיחה 15:41, 30 בספטמבר 2015 (IDT)
- מסכים עם Mbkv717, תפילה זה נקבה (ליתר ביטחון בדקתי גם פה: קישור, וגם במילון אבן שושן שיש לי בבית) אוריאל, Orielno - שיחה 14:56, 30 בספטמבר 2015 (IDT)
Riau
עריכהשלום. מבקש תעתיק מאינדונזית. וגם Kepulauan Lingga. תודה David.r.1929 - שיחה 15:45, 30 בספטמבר 2015 (IDT)
Liškiava
עריכהעיר בליטא, היהודים היו קוראים לה ליסקובה או ליסקובי, מישהו יודע איך לתעתק את השם הליטאי? בידל הפייטן - שיחה 17:50, 1 באוקטובר 2015 (IDT)
- איפה היהודים קראו לה כך? לדעתי זה כפר קטן בשם לישקובה, ובתעתיק מליטאית לישקיאבה. ביקורת - שיחה 18:17, 1 באוקטובר 2015 (IDT)
אוקראינית(?) ויקי uk
עריכהאני צריך ויקיפד עם קצת ידע באוקראינית (?).
אבקש להסתכל על הדפים הבאים ולתקן את הביןויקי שלהם (כלומר את הקישור שלהם בויקינתונים). איחדתי 2 אלמנטים בויקינתונים והיה לשניהם קישורים בויקי ההיא.
בינתיים הסרתי את השני מהויקינתונים.
חן חן «kotz» «שיחה» 16:44, 4 באוקטובר 2015 (IDT)
- אני לא יודע אוקראינית, אבל מקריאת כתב קירילי נראה שהם הפרידו את הגן הלאומי עין גדי (האחד עם השם הארוך יותר) מתוך עין גדי (שמורה), ושניהם אצלנו בערך אחד. Mbkv717 • שיחה • כ"א בתשרי ה'תשע"ו • 16:56, 4 באוקטובר 2015 (IDT)
- הראשון הוא "הפארק הלאומי עין גדי", והשני פשוט "עין גדי". Theodor2001 - שיחה 11:54, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
תעתיק למחוז casamance שבגינאה ביסאו
עריכהתרגמתי את מלחמת האזרחים של גינאה ביסאו ואני מתלבט לגבי תעתיק שם המחוז הבדלני. מה שהצלחתי להבין זה שההגייה הסנגלית מושפעת מצרפתית, והיא קאזאמנס. ההגייה בגינאה ביסאו היא פורטוגזית, והיא קאזאמאסא. מאחר ומדובר במחוז של גינאה ביסאו השתמשתי בתעתיק הפורטוגזי, אבל זה ניחוש מושכל ולא יותר. מישהו יודע לפענח את העניין? אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר 09:22, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
- להלן תעתיקי IPA: צרפתית kɑ.za.mɑ̃s, פורטוגזית kɐzɐˈmɐ̃sɐ אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר 12:33, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
- אם מישהו יודע לפענח תעתיקי IPA כמו שצריך ולומר לי אם הניחוש שלי נכון אודה לו מאד אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר 12:34, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
- היי אילן,
- אני מניח שבגינאה ביסאו התעתיקים צריכים להיות בפורטוגזית, אז אני מציע את התעתיק "קזאמאנסה". דרך אגב, שים לב שאם בתעתיק IPA מופיעה אות נזאלית (קרי, מאונפפת), בעברית נכתוב אותה בתור נ' (אלא אם כן היא מופיעה לפני אותיות מסוימות, ואז היא תיכתב בתור מ'). במקרה הזה אין בעיה, כי ה-נ' בכתיב הלטיני תופיע כך גם בכתיב העברי. אלדד • שיחה 14:08, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
- איזה קטע, קזאמאנסה היה התעתיק המקורי שהשתמשתי בו, ואז ניסיתי להבין את ה IPA ושיניתי.... תודה. אשנה בערך שתרגמתי בערך גינאה ביסאו. אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר
- אם מישהו יודע לפענח תעתיקי IPA כמו שצריך ולומר לי אם הניחוש שלי נכון אודה לו מאד אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר 12:34, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
The plot thickens
כנראה שגם בסנגל יש מחוז בשם זה - מדובר בחבל ארץ המחולק בין סנגל לגינאה ביסאו. הממממ. אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר 16:15, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
- בשתי הארצות אין מחוז רשמי בשם זה. ראו File:Un-guinea-bissau.png וגם File:Senegal, administrative divisions - en - monochrome.svg. אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר 16:31, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
- פתרון:
The Casamance is the principal river of the Kolda, Sédhiou, and Ziguinchor Regions in the southern portion of Senegal between the Gambia and Guinea-Bissau. The three regions are also collectively known as Casamance after the river.
אילן שמעוני - שיחה החיים הם גבול של אתה פופולר 16:39, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
The plot indeed thickens
- מה נעשה? נקרא לנהר בהגייה הצרפתית, קאזאמאנס? בהגייה הפורטוגזית, קזאמאנסה? אני מציע בכל מדינה לקרוא לחבל הארץ על פי ההגייה הנהוגה שם. כלומר, פעם בהגייה הצרפתית, ופעם בהגייה הפורטוגזית. אלדד • שיחה 16:45, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
זוכי פרס נובל לפיסיקה 2015
עריכהשלום, פורסמו הזוכים. אחד יפני, ואני לא טובה בתעתיק ... Takaaki Kajita Super-Kamiokande Collaboration University of Tokyo, Kashiwa, Japan
and
Arthur B. McDonald Sudbury Neutrino Observatory Collaboration Queen’s University, Kingston, Canada
קטגוריה:מרשלים לפי מדינה או מרשלים לפי לאום
עריכהשלום, מהו השם המתאים יותר לקטגוריה שבה כלולים מרשלים צרפתים, בריטים, יפנים, אוסטרו-הונגרים, איטלקים, סרבים, רומנים, פולנים וסובייטים. תודה David.r.1929 - שיחה 18:34, 6 באוקטובר 2015 (IDT)
- לדעתי: "מרשלים לפי צבא", כי היו אימפריות ובהן מדינות למחצה ולאומים רבים. בברכה. ליש - שיחה 09:28, 23 באוקטובר 2015 (IDT)
- תודה רבה, שבת שלום! David.r.1929 - שיחה 18:13, 23 באוקטובר 2015 (IDT)
תעתיקים מספרדית
עריכהשלום,
בערך מלחמת המים של קוצ'במבה השאירו חלק מהשמות הספרדיים כמו שהם. מישהו יכול לעבור ולתעתק את הדורש תעתיק ולתרגם את הדורש תרגום? יבורכו המבצעים, ישרון • שיחה 00:40, 8 באוקטובר 2015 (IDT)
שאלה זוטא
עריכהלמיטב ידיעתי יש לכתוב זוטא, ולא זוטה, אך שמות הפרחים זוטה, זוטה לבנה ותוכן הערכים הללו מסיימים את המילה בה'. האם יש לתקן אותם? 46.116.71.193 15:17, 10 באוקטובר 2015 (IDT)
- לפי מאגר המונחים של האקדמיה ללשון העברית, אכן יש לכתוב בה"א כפי שכתוב. אביעדוס • שיחה 19:32, 10 באוקטובר 2015 (IDT)
שאלת תעתיק מפורטוגזית
עריכהשלום וברכה,
אשמח לתעתיק של השמות הבאים, מפורטוגזית:
- Aero Geral
- Serviços Aéreos Cruzeiro do Sul
- Panair do Brasil
- Paraense Transportes Aéreos
- Transportes Aéreos Bandeirantes
- Viação Aérea Santos Dumont
הרבה תודה, קלונימוס - שיחה 13:57, 11 באוקטובר 2015 (IDT)
תעתיק מערבית לעברית
עריכהשם הערך באנגלית Qasr al-Hayr al-Gharbi ראו (אנ'). בערבית قصر الحير الغربي. והערך Qasr al-Hayr al-Sharqi ראו (אנ'), בערבית قصر الحير الشرقي. אני מתייגת את משתמש:Eldad, אשמח לתשובה מכל מומחה. תודה חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 14:57, 11 באוקטובר 2015 (IDT)
- היי חנה, קסר אל-חייר אל-ע'רבי, והשני – קסר אלחייר א-שרקי. אלדד • שיחה 16:29, 11 באוקטובר 2015 (IDT)
- הי אלדד תודה. ראיתי שאת המילה קסר תיעתקו גם בערך קאסר אל-יהוד עם א'. אז מה נכון? חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:34, 11 באוקטובר 2015 (IDT)
- זה לא כל כך עניין של מה נכון, אלא עניין של העדפה אישית. אני מעדיף "קסר" (Qasr - זהה לכתיב בערבית), אבל אולי במקרה של "קאסר אל-יהוד" השם מוכר בצורה הזאת, ב-א', ואם כן, אין טעם לנסות לשנות, כי מן הסתם זה כבר השתרש. אם את מעדיפה "קאסר" - זה אפשרי, אבל במקרה הזה אני מעדיף להיצמד לכתיב הערבי כי הכתיב "קאסר" לא נראה לי טוב יותר, וגם עלול לגרום להגייה שגויה, כאילו כתוב Qasser. אלדד • שיחה 16:38, 11 באוקטובר 2015 (IDT)
- אגב, למה הראשון אל-חייר והשני אלחייר? Mbkv717 • שיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"ו • 16:44, 11 באוקטובר 2015 (IDT)
- סתם בגלל שהוא שכח את המקף, אני לא יכול לחשוב על סיבה אחרת מכיוון שבכתיב אין שום הבדל בין השניים. בברכה מלא כל הארץ כבודי • שיחה • כ"ט בתשרי ה'תשע"ו • 20:13, 11 באוקטובר 2015 (IDT)
- שכחתי את המקף... :) (הייתי באמצע העבודה, מחוץ לוויקיפדיה, ונכנסתי רק לרגע, כדי לענות; אז יש תקלדות). אלדד • שיחה 20:57, 11 באוקטובר 2015 (IDT)
- לי זה היה ברור. חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 11:28, 15 באוקטובר 2015 (IDT)
- שכחתי את המקף... :) (הייתי באמצע העבודה, מחוץ לוויקיפדיה, ונכנסתי רק לרגע, כדי לענות; אז יש תקלדות). אלדד • שיחה 20:57, 11 באוקטובר 2015 (IDT)
- סתם בגלל שהוא שכח את המקף, אני לא יכול לחשוב על סיבה אחרת מכיוון שבכתיב אין שום הבדל בין השניים. בברכה מלא כל הארץ כבודי • שיחה • כ"ט בתשרי ה'תשע"ו • 20:13, 11 באוקטובר 2015 (IDT)
- אגב, למה הראשון אל-חייר והשני אלחייר? Mbkv717 • שיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"ו • 16:44, 11 באוקטובר 2015 (IDT)
- זה לא כל כך עניין של מה נכון, אלא עניין של העדפה אישית. אני מעדיף "קסר" (Qasr - זהה לכתיב בערבית), אבל אולי במקרה של "קאסר אל-יהוד" השם מוכר בצורה הזאת, ב-א', ואם כן, אין טעם לנסות לשנות, כי מן הסתם זה כבר השתרש. אם את מעדיפה "קאסר" - זה אפשרי, אבל במקרה הזה אני מעדיף להיצמד לכתיב הערבי כי הכתיב "קאסר" לא נראה לי טוב יותר, וגם עלול לגרום להגייה שגויה, כאילו כתוב Qasser. אלדד • שיחה 16:38, 11 באוקטובר 2015 (IDT)
- הי אלדד תודה. ראיתי שאת המילה קסר תיעתקו גם בערך קאסר אל-יהוד עם א'. אז מה נכון? חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 16:34, 11 באוקטובר 2015 (IDT)
Ironbottom Sound
עריכהשלום, נתקלתי פעמים רבות בביטוי Ironbottom Sound בהקשר של כינוי לגוף מים גדול בו טבעו אוניות רבות, ותהיתי כיצד יש לתרגם את זה לעברית. לעת עתה תרגמתי ל"אגן מצולות הברזל" (כיוון שלא מצאתי תרגום למילה sound בהקשרה הגאוגרפי), אך אשמח אם מישהו שבאמת מבין יעזור לי. תודה. Goony663 - שיחה 13:00, 14 באוקטובר 2015 (IDT)
- גוגל תרגום מציע "מיצר ימי" אז אולי "מיצר(אפשר לוותר על ה'י' ולהוסיף צירה במקום) מצולות הברזל". בברכה מלא כל הארץ כבודי • שיחה • ב' בחשוון ה'תשע"ו • 20:57, 14 באוקטובר 2015 (IDT)
- איננו נוהגים לתרגם שם של מקום כמו ש-new york אינה יורק החדשה כך אין לתרגם את השם Ironbottom. לכן לדעתי שם המקום הוא מצר אירונבוטום (במילה אחת או שתיים לפי ראות עינך). הערה: הקישור לויקיאנגלית מפנה למקום גאוגרפי אותו אין לתרגם אך אם מדובר על מושג התרגם של משתמש:מלא כל הארץ כבודי נראה לי טוב. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:20, 15 באוקטובר 2015 (IDT)
- תודה רבה. אני יודע שלא מתרגמים שמות של מקומות, אבל זה לא בדיוק השם הרשמי של המקום (ככה"נ Sealark Channel), אלא כינוי שהכוחות שלחמו בו הדביקו לו לאחר שאוניות רבות טבעו בו, ואת זה הוא בא לבטא (כמו Hamburger Hill). תודה על העזרה. Goony663 - שיחה 11:06, 15 באוקטובר 2015 (IDT)
- Goony663 גם אם לא ראוי שהIronbottom בשם הערך יתורגם, בכל מקרה כדאי להוסיף את התרגום בפתיח. בברכה מלא כל הארץ כבודי • שיחה • ג' בחשוון ה'תשע"ו • 22:57, 15 באוקטובר 2015 (IDT)
- תודה רבה. אני יודע שלא מתרגמים שמות של מקומות, אבל זה לא בדיוק השם הרשמי של המקום (ככה"נ Sealark Channel), אלא כינוי שהכוחות שלחמו בו הדביקו לו לאחר שאוניות רבות טבעו בו, ואת זה הוא בא לבטא (כמו Hamburger Hill). תודה על העזרה. Goony663 - שיחה 11:06, 15 באוקטובר 2015 (IDT)
- איננו נוהגים לתרגם שם של מקום כמו ש-new york אינה יורק החדשה כך אין לתרגם את השם Ironbottom. לכן לדעתי שם המקום הוא מצר אירונבוטום (במילה אחת או שתיים לפי ראות עינך). הערה: הקישור לויקיאנגלית מפנה למקום גאוגרפי אותו אין לתרגם אך אם מדובר על מושג התרגם של משתמש:מלא כל הארץ כבודי נראה לי טוב. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:20, 15 באוקטובר 2015 (IDT)
מוסכמת האיות עבור ת(י)אורי(י)ה
עריכהלאחרונה כתבתי ערך על תיאוריה בלשנית כלשהי (תיאוריית האופטימליות). לא ראיתי שיש מוסכמה ספציפית, כלומר קיימים ערכים על תיאוריות שמתחילים בכל אחת מהחלופות: תאורית, תיאורית, תאוריית, תיאוריית. האם לא אמורה להיות איזושהי מוסכמה בנושא? OBZR - שיחה 13:59, 15 באוקטובר 2015 (IDT)
- לפי כללי הכתיב חסר הניקוד של האקדמיה ללשון יש לכתוב "תאוריה"/"תאוריית־". ברוך [ShoobyD] • שיחה – 04:44, 17 באוקטובר 2015 (IDT)
- לגבי מוסכמה ויקיפדית, מתברר שהדבר מצוין מפורשות בדף ויקיפדיה:כתיב. ברוך [ShoobyD] • שיחה – 04:46, 17 באוקטובר 2015 (IDT)
- מתברר(2) גם שבמאגר המונחים של האקדמיה נמצא גם הערך שאליו התייחסת, כ"תֵּאוֹרְיַת הַמֵּיטָבִיּוּת [תאוריית האופטימליות]" (במילון "בלשנות: תורת ההגה" (תשע״ה) , 2014). ברוך [ShoobyD] • שיחה – 04:50, 17 באוקטובר 2015 (IDT)
- לגבי מוסכמה ויקיפדית, מתברר שהדבר מצוין מפורשות בדף ויקיפדיה:כתיב. ברוך [ShoobyD] • שיחה – 04:46, 17 באוקטובר 2015 (IDT)
ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 17#תיאורטי --> תאורטי נראה שזה אחד השינויים הראשונים שהבוט למד לבצע. אם עדיין רואים כל מיני מופעים, אולי כדאי לציין אותם בוק:בה כדי שאפשר יהיה לשפר את הבוט אם צריך. «kotz» «שיחה» 07:48, 18 באוקטובר 2015 (IDT)
שם מיפנית
עריכהשלום רב, אשמח לעזרה בתעתוק נכון של השם Ryugu מיפנית. מדובר בשם שניתן לאסטרואיד הזה, אותו תבקר משימת היאבוסה 2 והשם מתייחס לארמון תת-ימי שבו ביקר אוראשימה טארו (אנ') מהמיתולוגיה היפנית. לפי ויקיפדיה היפנית הכתיב ביפנית הוא リュウグウ. פה מצורף קובץ אודיו שבו נשמעים יפנים הוגים את השם (יחד עם השם של היאבוסה 2) אבל זה רק סיבך אותי יותר. בינתיים תעתקתי את זה כריוג'ו כפי שמתעתק את שם הארמון יעקב רז בספר הזה, אבל זה לא נשמע כמו איך שהיפנים הוגים את השם. אשמח לעזרה ממי שמכיר קצת יפנית. אליסף · שיחה 14:38, 15 באוקטובר 2015 (IDT)
- לפי כתיב הקאטאקאנה שמופיע בראש הערך על האסטרואיד ביפנית, ההגייה היא "רְיוּאוּגוּאוּ". באנגלית מקצרים את זה ל-אוּ ארוכה, אז זה רְיוּגוּ. שים לב שביפנית, ההגייה של ר'/ל' היא בין שתי האותיות הנ"ל, אז יכול להיות שזה יישמע כמו לְיוּגוּ. אני הייתי הולך עם הצורה המקוצרת רְיוּגוּ. Kulystab • שיחה • הערך גאוגרפיה של יפן רוצה להיפטר מהכתמים האדומים. עזרו לו. • ב' בחשוון ה'תשע"ו • 15:25, 15 באוקטובר 2015 (IDT)
- תודה רבה :) אליסף · שיחה 17:33, 15 באוקטובר 2015 (IDT)
שם אנגלי לשלות של התריסים
עריכהאני מעוניין לחפש ב-ebay שלות (כך לפי גוגל) של תריסים - הפלסטיקים הקטנים בצד שמתחברים למסגרת החלון. מישהו יודע מה שמם באנגלית? 93.173.29.126 15:39, 17 באוקטובר 2015 (IDT)
- מגרמנית: Schelle. בלינק שצירפת, יש כפתור "מילון מונחים" (באזור השמאלי עליון), עם מנוע חיפוש בצד ימין. כתוב שם: "שלות", לחץ על "חפש" ותגיע לבאר. או: בלינק שצירפת, יש מנוע חיפוש בצד ימין. כתוב שם: "שלות", ובתיבה מתחת לזה שנה ל"מונחים". לחץ על "חפש" – ושוב אתה בבאר. יש עוד דרך: עצור את הסרטון בשנייה ה-35, צלם מסך, הדבק לצייר (Mspaint) או לכל תוכנה גרפית הקרובה ללבך, גזור את ארבע השלות, הדבק ל"צייר" חדש ושמור את הקובץ של תמונת השלות במיקום מסוים במחשב. עבור לגוגל Images, לחץ על המצלמה בשורת החיפוש (Search by image), עבור ללשונית "Upload an image", לחץ על "בחר קובץ" ונווט לתמונה ששמרת קודם. 4 התוצאות הראשונות אמורת לתת לך את התשובה (מאותה באר; אני לא בטוח שהלינק האחרון יעבוד כאן). אליה וקוץ בה: חיפוש ישיר למונח Schelle מניב תוצאות שונות ולא מתאימות, לפחות לכאורה. אולי זה בכלל סלנג ישראלי? חזרתי • ∞ • שיחה 19:59, 21 באוקטובר 2015 (IDT)
ביקורות חיוביות
עריכהתרגמת או נהדרת? «kotz» «שיחה» 07:45, 18 באוקטובר 2015 (IDT)
- לדעתי תקין. ביקורת הוא שם כללי למתן תגובה על משהו אך תגובה זו יכולה להיות חיובית או שלילית. אם לא, מה השם העברי לביקורת חיובית? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:04, 18 באוקטובר 2015 (IDT)
תעתיק עיצורים מצוצים
עריכההאם יש דרך מקובלת לתעתק עיצורים מצוצים? האם עדיף להשתמש בסימנים שבחרו עבורם בתעתיק הלטיני או להשתמש באותיות העבריות שנשמעות הכי קרוב? עידו • שיחה 19:13, 21 באוקטובר 2015 (IDT)
תעתוק לעברית של Taq Bostan ( طاق بستان)
עריכהשלום רב מהי הדרך הנכונה לכתוב שם זה תודה אסתר - שיחה 14:09, 23 באוקטובר 2015 (IDT)
- Tāq-e Bostān oder Taqwasân oder Taq-i-Bustan (persisch طاق بستان , kurdisch: Taqwesan)
- תעתיק מדוייק הוא "טאק בסתאן" בוויקיפדיה בה נהוג תעתיק חופשי ייכתב "טאק בוסתאן". בברכה מלא כל הארץ כבודי • שיחה • ט"ז בחשוון ה'תשע"ו • 20:54, 28 באוקטובר 2015 (IST)
לשבור את הקרח
עריכהבסרט לשבור את הקרח יש דמות שנקראת Elsa. בערך בעברית היא מופיעה כאלסה ולפעמים כאלזה. האם משהו יודע מה הגרסה הנכונה? ברגע שאדע פשוט אתקן את כל המופעים הלא נכונים. תודה רבה. דריה - שיחה 15:49, 24 באוקטובר 2015 (IDT)
- השם שאני מכיר זה אלזה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:36, 25 באוקטובר 2015 (IST)
- תודה רבה. אתקן את השם בערך. דריה - שיחה 11:26, 25 באוקטובר 2015 (IST)
- גרסת הדיבוב העברי, אשר לפיה עלינו לנהוג, העניקה את השם "אלזה".
- תודה רבה. אתקן את השם בערך. דריה - שיחה 11:26, 25 באוקטובר 2015 (IST)
כפר סבא התפתח או התפתחה?
עריכהבפרקים הראשונים של הערך המומלץ כפר סבא, ההתייחסות אל הכפר כנקבה בשל מצבו היום כעיר. האם זה נכון לשונית? או שעד הפרק על הפיכתו של הכפר לעיר יש להתייחס אליו בלשון זכר? ביקורת - שיחה 10:02, 26 באוקטובר 2015 (IST)
- כפר סבא התפתחה. תמיד בלשון נקבה. כך נוהגת העברית. ראשית - כי היא עיר, וכשמתארים את ההיסטוריה של עיר - מדברים על העיר.
- שנית, למרות שמה, היא לא הייתה מעולם "כפר" במובן הרגיל. השם "כפר סבא" הוא שם עתיק הקיים מתקופת בית שני. היישוב החדש נוסד כ"מושבת-בת" של פתח תקווה, וב-1913 הפכה ל-מושבה. בברכה, דני. Danny-w • שיחה 10:50, 26 באוקטובר 2015 (IST)
- תודה רבה. אסתפק ב"שנית", כי שאלתי נגעה גם למקום בו לא מדובר על העיר אלא על אדם מסויים שגר בכפר בזמנו. ביקורת - שיחה 11:59, 26 באוקטובר 2015 (IST)
Vivisection
עריכהכיצד ניתן לתרגם את שם הערך Vivisection ?
תודה, -- גבי • שיח 11:08, 26 באוקטובר 2015 (IST)
- ניסויים בבעלי חיים. Danny-w • שיחה 16:07, 26 באוקטובר 2015 (IST)
- בעברית משתמשים ב"ויויסקציה". ויויסקציה היא ביצוע חיתוכים בבשר החי והיא לא חייבת להיות בבעלי חיים, כפי שהדגים מנגלה והיא לא חייבת להיות לצורכי מחקר, גם סירוס בעלי חיים ללא הרדמה היא ויויסקציה. בברכה. ליש - שיחה 19:35, 28 באוקטובר 2015 (IST)
- תודה. --גבי • שיח 13:33, 2 בנובמבר 2015 (IST)
- או במילה אחת: "אכזריות", אבל זה מוסר, לא לשון.שלומית קדם - שיחה 18:32, 10 בנובמבר 2015 (IST)
- תודה. --גבי • שיח 13:33, 2 בנובמבר 2015 (IST)
תרגום השם המדעי - Bothriechis schlegelii
עריכההנחש ששמו המדעי Bothriechis schlegelii זכה לשמות שונים בערכים שונים: צפעון דקל עפעפי - בערך שהוקדש לו, גומצן בערך צפעיים ו- צפע עצים בערך ריס
מה לדעתכם השם הנכון בעברית?
בתודה, נקטרינה - שיחה 20:51, 27 באוקטובר 2015 (IST)
מה המקבילות העבריות של נטיות השם הלטיניות?
עריכהמה הן המקבילות העבריות של נטיות השם הלטיניות: Nominative, Vocative, Accusative, Genitive, Dative, Ablative?
- אין הקבלה בין דקדוקי השפות. בברכה. ליש - שיחה 19:29, 28 באוקטובר 2015 (IST)
תעתיקים בעברית של שמות צרפתיים
עריכהאני מבקשת לבדוק תעתיקי שמו צרפתיים בעברית
- Sébastien Ronzevalle (צר') - סבסטיאן רוזנוואל צ. ל. רונזוואל. בברכה. ליש - שיחה 18:49, 28 באוקטובר 2015 (IST)
- Max van Berchem (אנ') - מקס ואן ברכם זה לא שם צרפתי, זה שם פלמי. בברכה. ליש - שיחה 18:51, 28 באוקטובר 2015 (IST)
- Robert du Mesnil du Buisson (אנ') - רוברט דו-מנסיל דו-בואסו
- Georges Dossin (אנ') - ז'ורז' דוסה
תודה. חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 18:08, 28 באוקטובר 2015 (IST)
- סבסטיאן רונזוואל
- מקס ואן ברכם
- רובר דו מניל דו בואיסון
- ז'ורז' דוֹסן
- אלדד • שיחה 19:00, 28 באוקטובר 2015 (IST)
- חן חן לכולם חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:19, 28 באוקטובר 2015 (IST)
- @Eldad: למה אתה מעדיף לתעתק du ל-"דו" ולא ל"די"? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:30, 29 באוקטובר 2015 (IST)
- חשבתי שאתה בוודאי תבין. הרי בעבר תמיד תיעתקתי בתור "די", וכתבת לי שכיום נראה לך שעדיף לתעתק בתור "דו", שכך אתה נוהג וכך נוהגים חברים שלך, ואני קיבלתי את דעתך. נראה לך שעדיף בכל זאת לתעתק "די"? אלדד • שיחה 08:33, 29 באוקטובר 2015 (IST)
- בעצם, אני נזכר עכשיו. הדיון בינינו היה על "סור", שאני תיעתקתי תמיד בתור "סיר" (בולון-סיר-מר, לדוגמה), ואתה הצעת לתעתק בתור "סור", וקיבלתי את דעתך. אלדד • שיחה 08:35, 29 באוקטובר 2015 (IST)
- לאור עניין זה אני נוטה כיום לתעתק את ה-u הצרפתית ל-וּ, לדוגמה: "דופרה" במקום "דיפרה". לדעתך, עדיף "דיפרה"? אלדד • שיחה 08:43, 29 באוקטובר 2015 (IST)
- דעתי בנושא זה כבר לא ברורה לי כמו בעבר... היום אני דווקא נוטה לתעתק עם יו"ד אבל לך תדע מה יקרא בעוד כמה חודשים. בכל מקרה בעניין דו או די אני דווקא נוטה ל"די" אולי בגלל הדימיון לצורה האיטלקית. אני לא חושב שיש כאן צורה נכונה יותר ולכן שאלתי למה אתה מעדיף צורה אחת על פני השנייה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:57, 29 באוקטובר 2015 (IST)
- בגלל עניין סור במקום סיר, אני נוטה כיום לתעתק את ה-u בתור ו. "רובר די מניל די בואיסון" נשמע לי קצת מוזר. אני מבין שאתה (לפחות כרגע) מעדיף "רובר די מניל די בואיסון"? אלדד • שיחה 09:22, 29 באוקטובר 2015 (IST)
- כן. אבל גם הצורה שאתה תעתקת טובה ואין לי התנגדות אליה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:34, 29 באוקטובר 2015 (IST)
- בגלל עניין סור במקום סיר, אני נוטה כיום לתעתק את ה-u בתור ו. "רובר די מניל די בואיסון" נשמע לי קצת מוזר. אני מבין שאתה (לפחות כרגע) מעדיף "רובר די מניל די בואיסון"? אלדד • שיחה 09:22, 29 באוקטובר 2015 (IST)
- דעתי בנושא זה כבר לא ברורה לי כמו בעבר... היום אני דווקא נוטה לתעתק עם יו"ד אבל לך תדע מה יקרא בעוד כמה חודשים. בכל מקרה בעניין דו או די אני דווקא נוטה ל"די" אולי בגלל הדימיון לצורה האיטלקית. אני לא חושב שיש כאן צורה נכונה יותר ולכן שאלתי למה אתה מעדיף צורה אחת על פני השנייה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:57, 29 באוקטובר 2015 (IST)
- לאור עניין זה אני נוטה כיום לתעתק את ה-u הצרפתית ל-וּ, לדוגמה: "דופרה" במקום "דיפרה". לדעתך, עדיף "דיפרה"? אלדד • שיחה 08:43, 29 באוקטובר 2015 (IST)
- בעצם, אני נזכר עכשיו. הדיון בינינו היה על "סור", שאני תיעתקתי תמיד בתור "סיר" (בולון-סיר-מר, לדוגמה), ואתה הצעת לתעתק בתור "סור", וקיבלתי את דעתך. אלדד • שיחה 08:35, 29 באוקטובר 2015 (IST)
- חשבתי שאתה בוודאי תבין. הרי בעבר תמיד תיעתקתי בתור "די", וכתבת לי שכיום נראה לך שעדיף לתעתק בתור "דו", שכך אתה נוהג וכך נוהגים חברים שלך, ואני קיבלתי את דעתך. נראה לך שעדיף בכל זאת לתעתק "די"? אלדד • שיחה 08:33, 29 באוקטובר 2015 (IST)
- @Eldad: למה אתה מעדיף לתעתק du ל-"דו" ולא ל"די"? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:30, 29 באוקטובר 2015 (IST)
- חן חן לכולם חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 19:19, 28 באוקטובר 2015 (IST)
Constantin François de Chassebœuf, comte de Volney
עריכהבאנציקלופדיה העברית: "ווֹלְנֵי, קוֹנְסְטַנְטֶן-פְרַנְסוּאַ דֶה שַׁסְבֶּף, רוֹזן", בערך הספינקס הגדול של גיזה: "קונסטנטין-פרנסואה דה שסבוף, רוזן דה וולנה", ב"ספר העליה לרגל לארץ-ישראל": "קונסטנטין פרנסוא שאסבוף וולני". איך לכתוב? (רוזן דה/רוזן וולנה/וולני) יואב נכטיילר – שיחה 18:03, 3 בנובמבר 2015 (IST)
- קונסטנטין-פרנסואה דה שאסבוף, רוזן דה וולניי (או ווֹלְנֵי, בכתיב מלא) אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:36, 4 בנובמבר 2015 (IST)
- בוקר טוב, יונה, I beg to differ: קונסטנטן-פרנסואה דה שאסבף, רוזן דה וולנֶה. אלדד • שיחה 09:03, 4 בנובמבר 2015 (IST)
- אני יכול להסכים איתך בנוגע לשאסבף ולוולנה אבל לתעתק באותו אופן שתי תנועות שונות בקונסטנטן? אולי קונסטאנטן? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:28, 4 בנובמבר 2015 (IST)
- תראה, אין לי בעיה עם הוספת ה-א' בקונסטאנטן. העניין הוא שהשם רווח (בשפות שונות) בצורה "קונסטנטין", קונסטנטינוס וכו', אז לקורא לא תהיה בעיה להבין איך לקרוא. בנוסף, בל נשכח שההטעמה היא על ה-טן הסופי, כך שהוספת ה-א' תבלבל מבחינת מיקום ההטעמה. לכן אני מציע להישאר בלי א' נוספת כאן. אלדד • שיחה 09:32, 4 בנובמבר 2015 (IST)
- אני יכול להסכים איתך בנוגע לשאסבף ולוולנה אבל לתעתק באותו אופן שתי תנועות שונות בקונסטנטן? אולי קונסטאנטן? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 09:28, 4 בנובמבר 2015 (IST)
- בוקר טוב, יונה, I beg to differ: קונסטנטן-פרנסואה דה שאסבף, רוזן דה וולנֶה. אלדד • שיחה 09:03, 4 בנובמבר 2015 (IST)
- מסכים עם אלדד והתעתיק שהציע. מה לעשות, אין בעברית האפשרות לייצר הבחנה כתובה בין tin ל-tan, כהגייתן בצרפתית - את שתיהן אין אלא לתעתק ״טן״. Magister • שיחה 19:42, 5 בנובמבר 2015 (IST)
- תודה רבה. יואב נכטיילר – שיחה 12:40, 6 בנובמבר 2015 (IST)
- אהרון אמיר, בתרגום לספרו של וולניי "מסע במצרים ובסוריה" (Voyage en Egypte et en Syrie pendant les années 1783, 1784 et 1785), נקט כתיב וולניי (ואף ניקד: ווֹלְנֵיי) התרגום ראה אור בהוצאת יד יצחק בן-צבי (תשנ"ז-1996). מקובל להתייחס (לוולניי) רק בשם Volney, ככפי שנוהגים לגבי וולטר, למשל. Drz - שיחה 09:24, 23 באוקטובר 2017 (IDT)
- תודה רבה. יואב נכטיילר – שיחה 12:40, 6 בנובמבר 2015 (IST)
- מסכים עם אלדד והתעתיק שהציע. מה לעשות, אין בעברית האפשרות לייצר הבחנה כתובה בין tin ל-tan, כהגייתן בצרפתית - את שתיהן אין אלא לתעתק ״טן״. Magister • שיחה 19:42, 5 בנובמבר 2015 (IST)
- העדפתי כתיב וולני בערך שפתחתי. ניקדתי ווֹלנֵי (כדי שחו"ח לא ניכשל בהגייה שגויה). Drz - שיחה 22:48, 12 בדצמבר 2017 (IST)
Tomioka (富岡市 Tomioka-shi
עריכהתעתוק לעברית בבקשה. Nachum - שיחה 13:59, 6 בנובמבר 2015 (IST)
- טומיאוקה. Mbkv717 • שיחה • כ"ד בחשוון ה'תשע"ו • 14:42, 6 בנובמבר 2015 (IST)
Mulhausen
עריכהשבת שלום, מבקש תעתיק של הקומונה בריין התחתון. תודה David.r.1929 - שיחה 14:11, 7 בנובמבר 2015 (IST)
- מילוז. מדובר על הצורה הגרמנית של הישוב הצרפתי מילוז. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:46, 8 בנובמבר 2015 (IST)
- יונה, אני מאמין שדוד התכוון לערך מולהוזן שנכתב אתמול. Mbkv717 • שיחה • כ"ו בחשוון ה'תשע"ו • 18:28, 8 בנובמבר 2015 (IST)
- אלזסית שונה קצת מצרפתית אז אני לא יודע עם עדיף ה"א או אל"ף. מילאוזן. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:27, 9 בנובמבר 2015 (IST)
- תודה יונה ומשה. קטונתי מלהבין מהו התעתיק הנכון David.r.1929 - שיחה 13:49, 9 בנובמבר 2015 (IST)
- אולי Eldad יחווה את דעתו גם כן. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:08, 10 בנובמבר 2015 (IST)
- יונה, במקרה הזה אני מעדיף לא לחוות את דעתי, כי אני לא בטוח. אבל אני נוטה לקבל את הצעתך, מילאוזן (כאמור, אני לא בטוח). אלדד • שיחה 11:10, 10 בנובמבר 2015 (IST)
- אולי Eldad יחווה את דעתו גם כן. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:08, 10 בנובמבר 2015 (IST)
- תודה יונה ומשה. קטונתי מלהבין מהו התעתיק הנכון David.r.1929 - שיחה 13:49, 9 בנובמבר 2015 (IST)
- אלזסית שונה קצת מצרפתית אז אני לא יודע עם עדיף ה"א או אל"ף. מילאוזן. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:27, 9 בנובמבר 2015 (IST)
- יונה, אני מאמין שדוד התכוון לערך מולהוזן שנכתב אתמול. Mbkv717 • שיחה • כ"ו בחשוון ה'תשע"ו • 18:28, 8 בנובמבר 2015 (IST)
מה היחיד? האם זכר או נקבה? תודה.אודי - שיחה 21:37, 7 בנובמבר 2015 (IST)
- מעברה (נקודת חצייה). לפי מילון ההווה - נקבה. Mbkv717 • שיחה • כ"ה בחשוון ה'תשע"ו • 21:55, 7 בנובמבר 2015 (IST)
איך כותבים את הסיפרה תשע
עריכהבספרי כיתה א' מדריכים לכתוב את הספרה תשע מלמטה (בניגוד לשאר המספרים שמתחילים מלמעלה). בחיפוש באינטרנט ניתן למצוא שתי צורות כתיבה, לפעמים מלמטה ולפעמים מלמעלה. מישהו יודע מהי הצורה הנכונה ומה היתרונות בכל שיטה? Assafn • שיחה 20:47, 6 בנובמבר 2015 (IST)
- מי אמר שחייבת להיות דווקא שיטה בודדת נכונה לכתוב כל תו? ואם כן חייבת להיות דווקא אחת, למה זה? 94.159.171.90 07:05, 7 בנובמבר 2015 (IST)
- אתה יכול לכתוב איך שאתה רוצה אבל יש דרך מומלצת כמו הדרך להחזיק עיפרון או סכין אוכל ביד ימין Assafn • שיחה 10:00, 8 בנובמבר 2015 (IST)