שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון99
האנציקלופדיה העברית
עריכהשלום דוד. מאחר ואין לי גישה כעת לאנציקלופדיה העברית, אודה לך אם תעיין בערך "הנרי" שבאנציקלופדיה (שם מסופר על כל מלכי אנגליה בשם זה), ותספר לי כיצד מכונה שם הנרי פרסי (Hotspur; נהרג בקרב שרוסברי). אני זוכר שקראתי שם עליו בקצרה, אך אינני זוכר את כינויו שם. אם אינני טועה, זה צריך להופיע בקטע על הנרי הרביעי. תודה, ירון • שיחה 23:27, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
- "הנרי הרתחן", בדיוק במקום שזכרת. דוד שי - שיחה 23:30, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
- רוב תודות. ירון • שיחה 23:31, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
- שוב שלום. אזדקק לעזרה נוספת: באותו הערך, הפעם תחת הנרי השמיני, אודה לך אם תבדוק כיצד מכונה שם אשתו הראשונה - האם קתרין או קתרינה, והאם "מאראגון" או שמא אולי "נסיכת אראגון" וכד'. תודה, ירון • שיחה 16:16, 11 באוגוסט 2010 (IDT)
- היא מוצגת כ"הנסיכה הספרדית קאתרין, בתו של פרננדו מלך ארגון", ואחר כך מוזכרת כ"קאתרין". דוד שי - שיחה 19:11, 11 באוגוסט 2010 (IDT)
- תודה. ירון • שיחה 23:46, 11 באוגוסט 2010 (IDT)
- היא מוצגת כ"הנסיכה הספרדית קאתרין, בתו של פרננדו מלך ארגון", ואחר כך מוזכרת כ"קאתרין". דוד שי - שיחה 19:11, 11 באוגוסט 2010 (IDT)
- שוב שלום. אזדקק לעזרה נוספת: באותו הערך, הפעם תחת הנרי השמיני, אודה לך אם תבדוק כיצד מכונה שם אשתו הראשונה - האם קתרין או קתרינה, והאם "מאראגון" או שמא אולי "נסיכת אראגון" וכד'. תודה, ירון • שיחה 16:16, 11 באוגוסט 2010 (IDT)
- רוב תודות. ירון • שיחה 23:31, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
אשתדל מעתה לשים לב דרך - שיחה 07:07, 11 באוגוסט 2010 (IDT)
חוק המקומות הקדושים
עריכהיישר כח. נראה שחסר גם ערך על המקומות הקדושים עצמם. תהיה זו זכות גדולה לנשות הכותל אם הוא ייכתב... ברי"א • שיחה • ב' באלול ה'תש"ע • 22:42, 11 באוגוסט 2010 (IDT)
למען הפרוטוקול
עריכהמאחר ואני מניח שבכל מקרה לא תענה לפנייתי לבטל את חסימתו של עדירל, אני עושה זאת למען הפרוטוקול. עדירל לא עובר על כללי ההתנהגות, ואינך רשאי לחסום אותו כל פעם ליום נוסף על לא דבר. אני מתכוון לפתוח פנייה בבירורים בנושא, במידה ולא ישוחרר. Odonian 21:36, 12 באוגוסט 2010 (IDT)
- עדירל פעל בדרך המחייבת את חסימתו לצמיתות. אני חוסם אותו רק ליום, בתקווה שישוב מדרכו הרעה, אך אם נחפז לפתוח דיון על חסימתו לצמיתות, זו זכותך. דוד שי - שיחה 21:44, 12 באוגוסט 2010 (IDT)
הפילטר מזהה אותי כארולינג
עריכהראה: שיחת משתמש:גוונא#טעות בזיהוי. האם אתה יכול לטפל בזה?
- אינני בקי בנושא זה, כדאי לכתוב הפניה זו בבקשות למפעילים. דוד שי - שיחה 22:53, 12 באוגוסט 2010 (IDT)
12 קופים
עריכהאני נלחם בשיניים על זה שיהיה שם דיון בשינויים ולא פינג-פונג של שיחזורים. למה אתה לא יכול להשתתף בדיון או אפילו לעודד אותו? לא חבל?. עִדּוֹ (Eddau) עיזרו לשפר את נגישותה של ויקיפדיה, עיינו בויקיפדיה:נגישות 19:43, 13 באוגוסט 2010 (IDT)
- אתה נלחם בשיניים כדי שגרסתך הפגומה תתקבל, ועושה כל שביכולתך כדי לגרש משתמש תורם. כבר חטפת על הראש בדיון, האם אתה רוצה שגם אני אצטרף? בסדר, אתרום גם אני את חלקי לדיון. דוד שי - שיחה 19:49, 13 באוגוסט 2010 (IDT)
- ממש לא נכון. אני נימקתי רבים מהשינויים שאתה שחזרת בלי שום נימוק. אני גם לא מנסה לגרש אף אחד. ההתנהלות שלך לא תקינה וכדאי גם שתוותר על ההתיימרות לקרוא את מחשבותי. . עִדּוֹ (Eddau) עיזרו לשפר את נגישותה של ויקיפדיה, עיינו בויקיפדיה:נגישות 20:13, 13 באוגוסט 2010 (IDT)
חבל שאירכבת,
עריכהרציתי לכתוב לך במקום הרלוונטי בדף שיחתך שאני מודה לך.
ובכלל, דוד, אם יצא לי בשנים האחרונות לכתוב לך רק כשהיו לי טענות כלפיך, אנא ממך, קבל את סליחתי. . עִדּוֹ (Eddau) עיזרו לשפר את נגישותה של ויקיפדיה, עיינו בויקיפדיה:נגישות 20:40, 13 באוגוסט 2010 (IDT)
שלום דוד. רשת שופרסל הורשעה בגין הטעיית של צרכנים ובשורה של חריגות בנוגע למחירי מוצרים בניגוד לחוק הגנת הצרכן, והוטל עליה קנס גבוה [1]. משתמש מחק את המידע מהערך ומתנגד בדף השיחה להחזרתו, אשמח אם תביע דעתך שם. בברכה, אנדר-ויק • 04:54, 14 באוגוסט 2010 (IDT)
כפייה בויקיפדיה
עריכהאשמח אם תיכנס לדף השיחה של שיחה:עבד אל-קאדר אל-חוסייני כדי שתראה את הכפייה שקיימת בויקיפדיה. כמו כן אשמח אם תגיב להצעה שרשמתי ולדבריי. תודה. 93.173.35.16 16:44, 15 באוגוסט 2010 (IDT)
אני ממש לא מבין את פשר ההליך התמוה. דקה אחרי שגיא (Lostam) הסיר את תבנית הבהרה החשיבות (הואיל והיא הובהרה), בא אחד החברים והציב תבנית של הצבעת מחיקה. משהו כאן מעוות. איך אומר הלמדן בישיבה: ממה נפשך, אם הוסרה תבנית החשיבות כי היא הובהרה, אם כן ודאי שאין מקום לשלוח את הערך להצבעת מחיקה דקה לאחר מכן; ואם הציבו תבנית מחיקה, סימן שחשיבותו של הערך מפוקפקת לגמרי, אם כן על מה ולמה הוסרה תבנית החשיבות? מצטער, ההיגיון שלי לא מבין מה הולך כאן. גרש - שיחה 05:11, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- גרש, על פי כללי הוויקיפדיה די בכך שוויקיפד אחד בעל זכות הצבעה יבהיר חשיבות, כדי להוריד את תבנית החשיבות. אין בהורדה זו כדי להעיד שכל הוויקיפדים או מרביתם השתכנעו בחשיבות הערך, אלא רק זאת, שאם תהיה הצבעת מחיקה, יהיה לפחות ויקיפד אחד שיתנגד למחיקה. מכאן נקל להבין שהסרת התבנית פותחת את הדרך להצבעת מחיקה. בברכה. ליש - שיחה 06:03, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- הקטע הבעייתי בעיניי הוא הצבת התבנית להצבעת מחיקה דקה אחרי שהוסרה תבנית החשיבות. אם כך ינהגו בכל פעם שמוסרת תבנית חשיבות - יותשו חברי הקהילה בהתעסקות אינסופית בהצבעות על ערכים שחשיבותם הובהרה (על ידי משתמש אמין שהפעיל את שיקול דעתו לנוכח סיכום דיון החשיבות בדף השיחה של הערך). גרש - שיחה 06:10, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- בעבר, לפני היות תבנית החשיבות, היו מוחקים ערכים במחיקה מהירה או פותחים בהצבעת מחיקה חמש דקות אחרי כתיבת הערך. התקדמנו מאז. בברכה. ליש - שיחה 06:16, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- כדברי ליש, אלה הכללים. לעתים דיון החשיבות משכנע את המתנגדים שלא כדאי לפתוח הצבעת מחיקה, ולעתים אינו משכנע אותם, ואז נפתחת הצבעה כזו. אל תתייאש, בעוד שבוע גם הצבעה זו תסתיים. דוד שי - שיחה 06:33, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- בעבר, לפני היות תבנית החשיבות, היו מוחקים ערכים במחיקה מהירה או פותחים בהצבעת מחיקה חמש דקות אחרי כתיבת הערך. התקדמנו מאז. בברכה. ליש - שיחה 06:16, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- הקטע הבעייתי בעיניי הוא הצבת התבנית להצבעת מחיקה דקה אחרי שהוסרה תבנית החשיבות. אם כך ינהגו בכל פעם שמוסרת תבנית חשיבות - יותשו חברי הקהילה בהתעסקות אינסופית בהצבעות על ערכים שחשיבותם הובהרה (על ידי משתמש אמין שהפעיל את שיקול דעתו לנוכח סיכום דיון החשיבות בדף השיחה של הערך). גרש - שיחה 06:10, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
התייעצות
עריכהראיתי שסיכמת את דבריו של גרש בדף ההצבעה של אסחייק.
יש לי את הדף ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:דוד מתתיהו רבינוביץ. האם זקוקים לכתוב קודם את שני הצדדים? ואם כן, כפי בדיקה של משתמש:בגינס בשיחת משתמש:דרכיה דרכי נועם המתנגד הספיציפי לערך היה עזר. האם אוכל להעתיק את דברי ההתנגדות שלו לדף ההצבעה? או שאתה תעשה זאת? --דרכיה דרכי נועם • שיחה • ו' באלול ה'תש"ע • למנינם: 06:47, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- הצבעת מחלוקת נפתחת רק לאחר ששני הצדדים הביעו את דעתם. אין חובה כזו בהצבעת מחיקה. לפיכך אני מציע שתפנה לעזר ותבקש ממנו שיביע דעתו בהצבעת המחלוקת, ולא תסתפק בהעתקת דבריו. דוד שי - שיחה 06:59, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- תודה, פניתי אליו. --דרכיה דרכי נועם • שיחה • ו' באלול ה'תש"ע • למנינם: 07:05, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- דוד, אבקש את עזרתך הדחופה. כידוע לך היה דיון בעבר אם כדי להעלות ערך שנמחק בהצבעת מחיקה די ברוב בדיון או שצריך דווקא הצבעה. לאחר חילוקי דיעות התפשרתי והסכמתי להצבעה רגילה. עכשיו בא זוהר וטוען כאן שצריך דווקא הצבעה בפרלמנט, והצבעה רגילה לא תעזור בניגוד למה שידוע להמשתמשים האחרים. הבעיה היא שאין לדיונים האלו סוף, כאשר ישנם חילוקי דיעות על עצם כללי ויקיפדיה. אבקש ממך כביורוקרט להתערב ולפשר בענין. אם לדעתך צריך דווקא הצבעה בפרלמנט אקבל את דעתך. --דרכיה דרכי נועם • שיחה • ו' באלול ה'תש"ע • למנינם: 16:35, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- פניתי בעניין זה לזהר, נחכה לתגובתו. בכל מקרה שים לב לדבריו של נפטון בהצבעת המחיקה: "הערך לא עבר שינוי מהותי מאז המחיקה והוא למעשה דומה מאד לערך שנמחק בזמנו. לדעתי צריך להיות שינוי נסיבות או שינוי מהותי בתוכן הערך על מנת להצדיק העלאתו מחדש". דוד שי - שיחה 19:05, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- נכון, אח"כ שמתי לב שגם נפטון סובר כך. אבל אשאל: זה לא מוזר, שמשתמש אחד (זוהר) יכפה את דעתו ופרשנותו לתקנות בניגוד לדעתם של רוב המשתמשים? הרי פרשנות זו לא ידועה לא לך ולא לגיגלמש, לא לנרו ולא לברוקולי, לא לחנה ולא לגיא, ממש לאף אחד. לכולם ברור שלכל היותר די בהצבעה רגילה - היתכן שמשתמש אחד יכפה את דעתו בכח על כולם? (אגב הגבתי גם בדף השיחה של זוהר לגופם של דברים). דרכיה דרכי נועם • שיחה • ו' באלול ה'תש"ע • למנינם: 21:19, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- ראשית - זהר. שנית - אם רוצים לדעת מה דעתי צריך לשאול אותי ולא לנחש. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:41, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- סליחה. לא עיינתי בדיוק בכל השמות בשיחת ויקיפדיה:מדיניות המחיקה לראות מי אמר מה בדיוק, מה שכן - אף אחד לא הזכיר בשום דיון כי צריך דווקא הצבעה בפרלמנט. בכל אופן גם מוטי הביע דעתו שם שדי בהצבעה. עד תחילת ההצבעה אף אחד לא אמר שצריך הצבעה בפרלמנט. דרכיה דרכי נועם • שיחה • ז' באלול ה'תש"ע • למנינם: 04:07, 17 באוגוסט 2010 (IDT)
- צודק לחלוטין, אם מתעלמים מהעובדה שדווקא כן כתבתי את זה במזנון, ושעות ספורות לאחר שכתבתי התעלמת מכך ופתחת בהצבעה. גם בשיחת ויקיפדיה:מדיניות המחיקה הוזכרה העובדה שמדובר במדיניות שנקבעה בפרלמנט ושבקשתך מנוגדת לה. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 07:10, 17 באוגוסט 2010 (IDT)
- סליחה. לא עיינתי בדיוק בכל השמות בשיחת ויקיפדיה:מדיניות המחיקה לראות מי אמר מה בדיוק, מה שכן - אף אחד לא הזכיר בשום דיון כי צריך דווקא הצבעה בפרלמנט. בכל אופן גם מוטי הביע דעתו שם שדי בהצבעה. עד תחילת ההצבעה אף אחד לא אמר שצריך הצבעה בפרלמנט. דרכיה דרכי נועם • שיחה • ז' באלול ה'תש"ע • למנינם: 04:07, 17 באוגוסט 2010 (IDT)
- ראשית - זהר. שנית - אם רוצים לדעת מה דעתי צריך לשאול אותי ולא לנחש. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 23:41, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- נכון, אח"כ שמתי לב שגם נפטון סובר כך. אבל אשאל: זה לא מוזר, שמשתמש אחד (זוהר) יכפה את דעתו ופרשנותו לתקנות בניגוד לדעתם של רוב המשתמשים? הרי פרשנות זו לא ידועה לא לך ולא לגיגלמש, לא לנרו ולא לברוקולי, לא לחנה ולא לגיא, ממש לאף אחד. לכולם ברור שלכל היותר די בהצבעה רגילה - היתכן שמשתמש אחד יכפה את דעתו בכח על כולם? (אגב הגבתי גם בדף השיחה של זוהר לגופם של דברים). דרכיה דרכי נועם • שיחה • ו' באלול ה'תש"ע • למנינם: 21:19, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- פניתי בעניין זה לזהר, נחכה לתגובתו. בכל מקרה שים לב לדבריו של נפטון בהצבעת המחיקה: "הערך לא עבר שינוי מהותי מאז המחיקה והוא למעשה דומה מאד לערך שנמחק בזמנו. לדעתי צריך להיות שינוי נסיבות או שינוי מהותי בתוכן הערך על מנת להצדיק העלאתו מחדש". דוד שי - שיחה 19:05, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- דוד, אבקש את עזרתך הדחופה. כידוע לך היה דיון בעבר אם כדי להעלות ערך שנמחק בהצבעת מחיקה די ברוב בדיון או שצריך דווקא הצבעה. לאחר חילוקי דיעות התפשרתי והסכמתי להצבעה רגילה. עכשיו בא זוהר וטוען כאן שצריך דווקא הצבעה בפרלמנט, והצבעה רגילה לא תעזור בניגוד למה שידוע להמשתמשים האחרים. הבעיה היא שאין לדיונים האלו סוף, כאשר ישנם חילוקי דיעות על עצם כללי ויקיפדיה. אבקש ממך כביורוקרט להתערב ולפשר בענין. אם לדעתך צריך דווקא הצבעה בפרלמנט אקבל את דעתך. --דרכיה דרכי נועם • שיחה • ו' באלול ה'תש"ע • למנינם: 16:35, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- תודה, פניתי אליו. --דרכיה דרכי נועם • שיחה • ו' באלול ה'תש"ע • למנינם: 07:05, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
שלום דוד. השבוע שהוקצב לדיון החשיבות הסתיים. אתה בטוח שאתה רוצה לראות את הערך הזה במרחב הערכים? Lostam - שיחה 23:08, 16 באוגוסט 2010 (IDT)
- אם אתם רוצים למחוק, לא אפריע לכך. דוד שי - שיחה 06:12, 17 באוגוסט 2010 (IDT)
הצבעה על הערך אם תרצו
עריכהפתחתי הבוקר הצבעה. אם אתה/אתם חושבים שהיא צריכה להתנהל במקום אחר, אנא העבירו את כל הטקסט שכתבתי הבוקר למקום הנכון (אינני מבינה מדוע נמחקה, אבל בסדר), ופיתחו את ההצבעה. תודה. קלודיה - שיחה 08:22, 17 באוגוסט 2010 (IDT)
- לא מחקתי את ההצבעה, רק ערכתי ניסיון (כושל) לשמר את שם הערך, וכשראיתי שהסתבכתי החזרתי את המצב לקדמותו, לשמות שאת בחרת. דוד שי - שיחה 08:27, 17 באוגוסט 2010 (IDT)
- אבל כרגע היא נפסקה, כי גילגמש מחק, ללא הצדקה. אודה אם תחזיר את ההצבעה. קלודיה - שיחה 08:30, 17 באוגוסט 2010 (IDT)
- את המחלוקת שלך עם גילגמש קיים אתו. דוד שי - שיחה 08:31, 17 באוגוסט 2010 (IDT)
- אבל כרגע היא נפסקה, כי גילגמש מחק, ללא הצדקה. אודה אם תחזיר את ההצבעה. קלודיה - שיחה 08:30, 17 באוגוסט 2010 (IDT)
חבר
עריכהשלי טען שבתמונות רבות בויקי מופיע לתת קרדיט ל"צילמתי" (למשל באש התורה) או ל"אני יצרתי" (למשל במעיין הגבורה), זה נראה לי די מוזר. מה אתה אומר? ניר 121 - שיחה 22:43, 18 באוגוסט 2010 (IDT)
- אין בכך בעיה, כי בתחתית דף התמונה מופיע שמו של מי שהעלה את התמונה (בשתי הדוגמאות שהבאת: משתמש:בית השלום), שהוא הצלם שמכריז "צילמתי". דוד שי - שיחה 07:43, 19 באוגוסט 2010 (IDT)
wapedia
עריכהלדוד שלום
מה זה בדיוק ה WAPEDIA שזה העתקה ישירה מהויקיפדיה עם התמונות. מי עושה את זה ולשם מה זה נחוץ?
Avi1111 - שיחה 07:25, 20 באוגוסט 2010 (IDT)
- מדובר באתר מראה, שזה כמו שתיארת. האתרים האלה משתמשים לפעמים בתוכן כדי להגביר דירוג בגוגל (אם אני לא טועה), או שהם פשוט רוצים את כל מאגר המידע של ויקיפדיה (שמותר להעתיק אותו לפי הרשיון). קשה לי לחשוב על סיבות אחרות מדוע מישהו יוריד את כל בסיס הנתונים של ויקיפדיה. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 07:26, 20 באוגוסט 2010 (IDT)
- en:wapedia
- זו גרסת WAP של ויקיפדיה, שנועדה לקריאה בטלפון סלולרי. דוד שי - שיחה 08:39, 20 באוגוסט 2010 (IDT)
- en:wapedia
שלום דוד, מה שלומך?
אשמח להתייחסותך שם. תודה, הלל • שיחה • י' באלול ה'תש"ע • 08:27, 20 באוגוסט 2010 (IDT)
- שומר נפשו ירחק מערך זה. באשר לוויכוח בדף השיחה, לטעמי די באזכור הקצר של הרב טל, ואין צורך להרחיב. דוד שי - שיחה 08:59, 20 באוגוסט 2010 (IDT)
תודה
עריכהתודה, דוד, על היענותך לבקשתי. • רוליג • שיחה • אמצו חתול 14:11, 20 באוגוסט 2010 (IDT)
הדגשת הצד ה"משיחיסטי" בערך הרבי מליובאוויטש
עריכההיי דוד, שלום וברכה.
אקדים ואומר - אינני חסיד חב"ד, אולם כבודו של הרבי מליובאוויטש יקר ללבי, מאחר וזכיתי לנס פרטי על ידו. לכן אני מנסה "למזער נזקים" המתחוללים ע"י חסידים שוטים, שדואגים לפרסם את היותו "משיח", וגורמים ליהודי המצוי להתרחק מחסידות חב"ד בכלל ומהרבי בפרט.
בימים האחרונים ערכתי את הערך הנ"ל, ונגעתי בתפוח אדמה הלוהט ששמו "פולמוס המשיחיות", שזכה לערך נפרד: פולמוס המשיחיות בחב"ד.
בפולמוס המשיחיות עצמו לא נתקלתי בבעיות, והעריכה עברה באופן חלק, נהניתי לעבוד לצידו של 'אבגד' ואחרים, והעריכה פחות או יותר עברה חלק (למרות ש'אבגד' התעקש באופן מוזר לבטל את גירסאותי ולערוך את הערך בעצמו).
לעומת זאת, בערך הנ"ל, צץ פתאום מיסטר "נרו יאיר", שמייצג את הצד ה"משיחיסטי", וביטל את עריכותי בשנית ובשלישית, בטענה של "חוסר איזון". אליו הצטרף 'אבגד' באופן תמוה ומוזר (שמא חנפנות גרידא או מאינטרסים אחרים) ומצאתי את עצמי במיעוט מול שני אלה, שדאגו לבטל את עריכותי.
לכן אני פונה אליך כמפעיל וכביורוקרט, שמא תוכל לעזור ולפשר שם, ולהעמיד את גירסתי במקום המתאים.
אני מפנה אותך לסוף דף השיחה של הערך הנ"ל, שם הבאתי את גירסתי ואת הסיבות לשינויים, בעוד נרו יאיר דוחה אותי בקש - על מנת לשמור את חוסר האיזון שקיים בערך זה.
בערך זה מובאת בהרחבה שיטת המשיחיסטים - כי הרבי עודד את השירה, ושאר ירקות - ודעת הזרם המרכזי בחב"ד נעדרת, אין הדגשה לדברים נחרצים שאמר הרבי בנדון (ולטענת המשיחיסטים הוא "חזר בו"), המובאים בערך פולמוס המשיחיות בחב"ד".
בברכה, --Naftali.b - שיחה 16:41, 15 ביולי 2010 (IDT)
דגל בוט למשימה קצרה
עריכהשלום דוד, אני צריך לבצע בסביבות 270 עריכות עם החשבון משתמש:תבניות מיפוי בדפי הבדיקות של תבניות המיפוי העריכות הן כאלה אני מבצע את השינויים באמצעות AutoWikiBrowser, התוכל לתת לחשבון דגל בוט רק למשימה הזאת? ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 00:08, 22 באוגוסט 2010 (IDT)
- נתתי. ספר לי כשתסיים. דוד שי - שיחה 00:26, 22 באוגוסט 2010 (IDT)
- סיימתי עם העריכות, ניתן להסיר את הדגל, תודה. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 01:49, 22 באוגוסט 2010 (IDT)
אורלינג
עריכהבהתאם להסכמתו של דוד, הועבר לויקיפדיה:בירורים. חכו דקה וכולם יוכלו להגיב. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 19:51, 23 באוגוסט 2010 (IDT)
מישהו מחק בשוגג
עריכההיי, מישהו מחק בשוגג את יבלה, ערך שאותו החזרת מוקדם יותר היום. תחת זאת יש למחוק דווקא את הכפילות שיצרתי בזמן היות יבלה תחת נעילה: יבלה (עיר) - האחרון מיותר לחלוטין. תודה. /א◄שיחה◄תרומות 16:57, 23 באוגוסט 2010 (IDT) ◄ יחד נשמור על ערכינו המשותפים
- זה בוצע :-) /א◄שיחה◄תרומות 17:34, 23 באוגוסט 2010 (IDT) ◄ יחד נשמור על ערכינו המשותפים
אנא, קח על עצמך כדבריך לפתוח את יתר הערכים שברשימה אצלי. תודה, /א◄שיחה◄תרומות 11:38, 24 באוגוסט 2010 (IDT) ◄ יחד נשמור על ערכינו המשותפים
משה יעלון
עריכהלדעתי יש לשחזר את כל התוספת של המשתמש החדש, או לפחות לצמצמה באופן ניכר (זה דורש עבודה). אודה לתגובתך בדף השיחה. יוסאריאן • שיחה 10:59, 24 באוגוסט 2010 (IDT)
שלום דוד, נמצאו היום 7 ערכים מועתקים שנפתח על ידי המשתמש הנ"ל לאחר שבעבר הוזהר 3 פעמים על העתקה, חסמתי את המשתמש ליום, לדעתי יש להאריך את החסימה, דעתך? ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ בואו למפות את ויקיפדיה ♠ 23:59, 24 באוגוסט 2010 (IDT)
- יש לי רושם שהמשתמש אינו מודע לחומרת מעשיו. אני מציע לשלוח אותו לקרוא את זכויות יוצרים וויקיפדיה:זכויות יוצרים ולתת לו אזהרה אחרונה לפני חסימה לצמיתות. דוד שי - שיחה 10:55, 25 באוגוסט 2010 (IDT)
דוד שלום. דומני שההרחבה בערך הנ"ל חוק השמירה על המקומות הקדושים דורשת פיצול לשני ערכים. אלא שאיני בטוח כיצד להגידור ולכנות הערך השני מפני הניואנסים המשפטיים הקשורים בפרטיו. כמו כן מה להשאיר ומה להעביר ומה לציין בשני המקומות , עתה לאחר שהוספתי המידע , אודה לך מאד אם תוכל בכישרנוך ונסיונך הרב לטפל בפיצול הערכים במידת הרגישות המתאימה לנושא זה , בברכה מי-נהר - שיחה 10:45, 25 באוגוסט 2010 (IDT)
- את כל הסעיף "מקומות קדושים נוספים" יש להעביר לערך מקומות קדושים ליהודים בארץ ישראל. בתחילת הערך החדש יש להזכיר את הערך חוק השמירה על המקומות הקדושים ואת המקומות הקדושים בהתאם לו. אותיר לך לעשות זאת. דוד שי - שיחה 10:59, 25 באוגוסט 2010 (IDT)
- תודה לך מי-נהר - שיחה 11:02, 25 באוגוסט 2010 (IDT)
- בוצע , כעת כבר שמו על הערך תבנית הבהרת חשיבות. אודה להתייחסותך שם , בברכה מי-נהר - שיחה 19:59, 25 באוגוסט 2010 (IDT)
- תודה לך מי-נהר - שיחה 11:02, 25 באוגוסט 2010 (IDT)
קורס תורת הקבוצות - שיעור ראשון
עריכהשלום דוד,
השיעור הראשון בקורס "תורת הקבוצות" יתחיל ב-1 בספטמבר 2010. כחונך אתה מוזמן לענות על שאלות ולהשתתף בדיונים שיתקיימו בכיתת הלימוד. (אם אינך מעוניין לקבל תזכורת לגבי שיעורים, נא הוסף הערה ליד שמך בדף הקורס)
בברכה, רחל - שיחה 22:36, 25 באוגוסט 2010 (IDT)
היי דוד. סיימתי זה עתה לכתוב את הערך, ואשמח אם תמצא זמן לעבור עליו. בברכה, אנדר-ויק • 04:10, 26 באוגוסט 2010 (IDT)
- בהזדמנות. דוד שי - שיחה 04:11, 26 באוגוסט 2010 (IDT)
- תודה על התיקונים. אנדר-ויק • 21:13, 26 באוגוסט 2010 (IDT)
הראש בקיר
עריכהכתבת לי: למה לדפוק את הראש בקיר? למשתמש חדש מומלץ לא להתחיל עם עריכות פוליטיות. אין לי ספק שבתחומי העניין שלך יש גם נושאים שאינם שנויים במחלוקת, כדאי שתתחיל בערכים הנמצאים בתחומים אלה. דוד שי - שיחה 18:16, 26 באוגוסט 2010 (IDT)
- תשובתי: קיבלתי.
הלכתי לערוך שמות של אתרים מקראיים בישראל. אופס, גם זה פוליטי! כמעט כולם 'שנויים במחלוקת' כי הם מעבר לקו הירוק :-) יוסף כרמל - שיחה 02:06, 27 באוגוסט 2010 (IDT)
עריכת הערך של יעלון
עריכההי דוד, אשמח אם תתערב בעריכה של הערך. לא ברור לי למה התוספת שלי לא מתקבלת. (פונה אליך, כי קיבלתי ממך הודעה כשהצטרפתי).
תחרות הכתיבה
עריכהשלום דוד.
ברצוננו להזכיר כי תאריך 29.8 הוא המועד האחרון לפירסום גרסאות אחרונות לשיפוט בתחרות הכתיבה. שופטי הבית הראשון מתבקשים ליצור ביניהם קשר באימייל, ולפעול לפי ההנחיות לשופטים, החל מתאריך 30.8 .
בברכה, דני, בשם צוות מזכירי התחרות. Danny-w 11:31, 27 באוגוסט 2010 (IDT)
משתמש:ד"ר יגאל גליקסמן
עריכהשבת שלום, אבקש אשורך לחסימה לצמיתות של משתמש:ד"ר יגאל גליקסמן שמיום שנרשם לפני כשנתיים ממשיך לעסוק בפרסומת עצמית, למרות אזהרות וחסימת אזהרה קודמת. תודה שנילי • שיחה 13:22, 28 באוגוסט 2010 (IDT)
- הוספתי, לאחר דבריך בדף השיחה שלו, אזהרה אחרונה לפני חסימה לצמיתות. דוד שי - שיחה 13:36, 28 באוגוסט 2010 (IDT)
אבקש
עריכהאבקש שתשים לב להטרדות בדף התמיכה שמשמש אותי. אין לי ספק שהמופעים הללו לא לגיטימיים גם בעיניך, ויש לטקס תגובה להם, אולם אעשה זאת בעצה אחת איתך. אין זה נסבל. תודה /א◄שיחה◄תרומות 20:11, 28 באוגוסט 2010 ◄ יחד נשמור על ערכינו המשותפים
- אל תתרגש, ואל תאריך בוויכוחים. אם מישהו הופך לאגרסיבי, זו בעיקר בעיה שלו. אני שמח שתגובותיך לפונים אליך ענייניות בדרך כלל. בסופו של דבר, ויכוחים מוכרעים על פי עמדת הרוב. פעמים רבות הצלחת לשכנע, ואם לעתים אינך מצליח, אין זה נורא. דוד שי - שיחה 20:28, 28 באוגוסט 2010 (IDT)
המנהג בויקיפדיה
עריכההאם נהוג בויקיפדיה לשים תמונות המסבירות ענין מסוים בערך ולא את הערך עצמו. למשל כאן? דרכיה דרכי נועם • שיחה • י"ט באלול ה'תש"ע • למנינם: 07:41, 29 באוגוסט 2010 (IDT)
- נראה לי ממש לא שייך. הלל • שיחה • י"ט באלול ה'תש"ע • 07:43, 29 באוגוסט 2010 (IDT)
- יש לבחון כל תמונה לגופה. דוד שי - שיחה 08:04, 29 באוגוסט 2010 (IDT)
- אשמח לשמוע את חוות דעתך בדוגמא שהצעתי כאן. דרכיה דרכי נועם • שיחה • י"ט באלול ה'תש"ע • למנינם: 08:11, 29 באוגוסט 2010 (IDT)
- פשוט לא נכון. הגמרא לא מדברת על אתרוג. מחל - שיחה 11:59, 29 באוגוסט 2010 (IDT)
- אשמח לשמוע את חוות דעתך בדוגמא שהצעתי כאן. דרכיה דרכי נועם • שיחה • י"ט באלול ה'תש"ע • למנינם: 08:11, 29 באוגוסט 2010 (IDT)
- יש לבחון כל תמונה לגופה. דוד שי - שיחה 08:04, 29 באוגוסט 2010 (IDT)
אנא
עריכהאבקש בכל לשון שתתייחס להטרדה בדף התמיכה שלי. (כאן) לדעתי זה/ו אותו/ה משתמש/ת שעינו/ה הייתה צרה בהפניות שאני יוצר ובשטף פעילותי באופן כללי. יש לי חשש כבד. הוא אינו בורר מילים ומכנה את פעילותי כ"הפניה משגיאות" בעוד שידוע שההפך נכון. שים לב לשיחה:אוניברסל, בה אני נאלץ לשוב ולהפציר במוחקים האלמונים שיניחו להפניה אוניברסל במקומה, שכן היא רלוונטית מאד. אבקש את השפעתך, ואת החזרת הדף אוניברסל. תודה /א◄שיחה◄תרומות 17:58, 29 באוגוסט 2010 ◄ יחד נשמור על ערכינו המשותפים
- ראה נא את דבריו לא כהטרדה, אלא כהבעת דעה בדבר הפניות לא ראויות. דוד שי - שיחה 18:32, 29 באוגוסט 2010 (IDT)
- כן אבל מוסכם שההפניות היו מצוינות. אנא ודא שאתה מתערב כעת לטובת הוויקיפדיה בשיחה:הכנסת. /אורלינג◄שיחה◄תרומות 20:25, 29 באוגוסט 2010
יוטיוב
עריכהשלום דוד! האם אני צודק שלפי המדיניות הנוכחית ניתן לקשר לסרטון ביוטיוב שאני יצרתי? --Yeshivatitri - שיחה 01:17, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- כן, בתנאי שזכויות היוצרים על כל מרכיבי הסרט הן שלך (כלומר אינך משלב בו מנגינה מוגנת או קטע וידאו מוגן). דוד שי - שיחה 06:02, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- שאלה: אם אפשר לקשר לאתר חיצוני (אשר מוגן בזכויות יוצרים), אז למה אסור לקשר לסרטון יוטוב? רנאטו - שיחה 12:05, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- אם הסרטון ביוטיוב "כשר" (אינו פוגע בזכויות יוצרים של אחרים), ניתן לקשר אליו. אם הסרטון ביוטיוב "מורעל" (הוא פוגע בזכויות יוצרים של אחרים), אין לקשר אליו. דוד שי - שיחה 19:32, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- הבנתי, תודה. רנאטו - שיחה 20:20, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- אם הסרטון ביוטיוב "כשר" (אינו פוגע בזכויות יוצרים של אחרים), ניתן לקשר אליו. אם הסרטון ביוטיוב "מורעל" (הוא פוגע בזכויות יוצרים של אחרים), אין לקשר אליו. דוד שי - שיחה 19:32, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- שאלה: אם אפשר לקשר לאתר חיצוני (אשר מוגן בזכויות יוצרים), אז למה אסור לקשר לסרטון יוטוב? רנאטו - שיחה 12:05, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
הלל פריד
עריכהשלום דוד, אני סקרן לשמוע מדוע בחרת לשמור על הערך - האם מפני שלום בית או משום שהערך טוב? הבדיקה שציטטתי מהאנצ' העברית וממקורות אחרים מראה שאין בו דבר, ולכל היותר היה מורה בישיבה. Yoavd - שיחה 07:54, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- בראש הערך כתוב "היה "משנה לראש הישיבה" בישיבת וולוז'ין בתקופת היסוד שלה, תחת הנהגת חותנו רבי חיים מוולוז'ין, ולאחר מכן כיהן כרב העיר גרודנה" - זה מעיד על חשיבותו. אם מידע זה שגוי יש לתקנו, אך כיוון שהופיע בראש הערך, התבססתי עליו. לא טרחתי לקרוא את הדיון בהצבעת המחיקה. דוד שי - שיחה 08:00, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- בישיבות ככלל ובוולוז'ין בפרט, לא היה מושג כזה מורה בישיבה. אין להשליך ממושגים של היום על הישיבות של אז. בישיבות היו : ראש ישיבה, משנה, משגיח , משיב. ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 09:43, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- עצם זה שזוכרים אותו היום, מעיד על חשיבותו. האם אתה מכיר את שמם של המורים בבית הספר המרכזי של וולוז'ין מלפני 200 שנה? ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 09:46, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
שר' הלל היה במ
- אם כך המאמר שנכתב באנצ' העברית שגוי. אמנם לא כתוב שם מפורש אני מתנצל על הזמן שגזלתי מכל המעורבים. חבל רק שאין שום אסמכתאות למה שכתוב בערך לגבי היותו "משנה לראש הישיבה" בישיבת וולוז'ין. Yoavd - שיחה 10:11, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- אתה רוצה שאראה לך עוד כמה שגיאות באנציקלופדיה העברית? היא אכן מקור חשוב בעבודתי בוויקיפדיה, אך אינה חפה מטעויות ויש לי דוגמאות. ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 10:18, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- הבאתי כבר בדף השיחה מקור לכך שהיה משנה לראש הישיבה, ואחזור ואביא אותו כאן. בנוגע לאנצי' העברית - ראיתי את הערך ואני לא יודע מדוע לדעתך הוא שגוי. אמנם לא כתוב שם במפורש שר' הלל היה משנה לראש הישיבה, אך זה משתמע מהמשפט שמזכיר אותו כמגיד השיעור בישיבה, בנשימה אחת עם ראש הישיבה. בברכה --בנילה - שיחה 10:23, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- צריך להבין מה הכוונה מגיד שיעור. זה לא איזה קטלא קניא, את השיעור הכללי מוסר ראש הישיבה או סגניו. מי מבין הר"מים שמתחיל למסור שיעור כללי בישיבה, זה כבר הצהרת כוונות לגביו לעתיד (ראש הישיבה). ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 10:54, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- הבאתי כבר בדף השיחה מקור לכך שהיה משנה לראש הישיבה, ואחזור ואביא אותו כאן. בנוגע לאנצי' העברית - ראיתי את הערך ואני לא יודע מדוע לדעתך הוא שגוי. אמנם לא כתוב שם במפורש שר' הלל היה משנה לראש הישיבה, אך זה משתמע מהמשפט שמזכיר אותו כמגיד השיעור בישיבה, בנשימה אחת עם ראש הישיבה. בברכה --בנילה - שיחה 10:23, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
- אתה רוצה שאראה לך עוד כמה שגיאות באנציקלופדיה העברית? היא אכן מקור חשוב בעבודתי בוויקיפדיה, אך אינה חפה מטעויות ויש לי דוגמאות. ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 10:18, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
קישור בעייתי ואיומים משפטיים
עריכההועבר לוק:במ. ברי"א • שיחה • כ' באלול ה'תש"ע • 13:40, 30 באוגוסט 2010 (IDT)
רפרוף
עריכההתואיל לרפרף לעבר שיחה:יהדות חרדית? --שבעים פנים - שיחה 07:00, 31 באוגוסט 2010 (IDT)
הסרת קישור חיצוני
עריכההועבר לשיחה:חשבון להורים#הסרת קישור חיצוני. דוד שי - שיחה 17:42, 2 בספטמבר 2010 (IDT)
בעיות משפטיות
עריכהבעקבות ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/שיחה:אם תרצו רציתי לשאול:
- האם ויקיפדיה היא גוף שבכלל ניתן לתביעה מפשטית?
- מדוע אין מסלול פורמאלי לכאלו דברים? אפשר לציין כתובת שבה גופים או אישים יוכלו לדרוש הסרת הערך עליהם.
- אלו נתונים נחשבים ליותר מדויקים, הגדרה פורמאלית של הגוף בעצמו או היחס אליו בציבור?
באופן כללי הפרשה נשמעת לי הזויה, ושלמחוק את הערך הזה בגלל ויכוח על פרטים זה החלטה לא נכונה. אשמח לתשובות על שאלותי. אודלן - שיחה 16:41, 2 בספטמבר 2010 (IDT)
- קרן ויקימדיה האמריקאית היא הגוף שמאחורי כל מיזמי ויקיפדיה, וניתן לתבוע אותו. כל אחד מהוויקיפדים חשוף לתביעה אישית על דברים שכתב.
- אינני רואה סיבה לטרוח על מסלול פורמלי. מי שיש לו טענות מוצא את הדרך להשמיען.
- אשאיר לך את העונג למצוא תשובה לשאלה זו. אני, כסוס, נהנה מאוד לחשוב על נושאים כאלה בראשי הארוך. דוד שי - שיחה 17:39, 2 בספטמבר 2010 (IDT)
- תודה רבה
- כוונתי במסלול פורמאלי היא שלא כל מתחזה יוכל לאיים בתביעה. אלא ישלחו פקס/מכתב/"מה שלא יהיה" לויקיפדיה עם הלוגו של החברה או חתימתו של נושא הערך.
- סוס??? לא הבנתי... אודלן - שיחה 18:00, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
- מסמך גלנט מלמד שלוגו וחתימה אינם מבטיחים אמינות. ויקיפדיה מבוססת על אמון באדם, כל עוד לא הוכח אחרת, ואמון זה משתקף גם בטיפול הראשוני בתלונות המגיעות אליה. אם יידרש טיפול מעמיק יותר, כמו פנייה לעורך דין, בוודאי נטרח יותר על בירור אמינות התלונה.
- מה לא הבנת בעניין הסוס? האם אתה מקבל את הגדרתי העצמית כסוס, או מסרב לקבל זאת? דוד שי - שיחה 18:08, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
- במקרה של מסמך גלנט; מהר מאוד איל ערד הכחיש. אולם איש לא האמין לו. שני אלה מעידים עד כמה לוגו חברה הוא אמין, שאם לא כן לא היו מתיחסים למסמך כך. לגבי זיפנים תמיד יהיו, אך חובתינו לפחות להקשות עליהם. לכן לדעתי צריך להמציא נתיב פורמאלי שבו יעשו דברים אלו. לגבי הסוס, באופן כללי אני מקבל הגדרה עצמית. אולם שאלתי לו היה ערך על דוד שי, האם לכתוב שהוא סוס עם ראש ארוך כהגדרתך, או שהוא בן אדם (כפי שידוע לי). אודלן - שיחה 09:43, 5 בספטמבר 2010 (IDT)
- הנתיב הפורמלי קיים, כאמור לעיל: ניתן לשלוח מכתב רשום לקרן ויקימדיה בארצות הברית. כאנציקלופדיה חופשית, אנו מתייחסים גם לנתיבים אחרים. דוד שי - שיחה 10:03, 5 בספטמבר 2010 (IDT)
- כאשר יהיה ערך על דוד שי (לא השדרן), בהחלט אפשר יהיה לכתוב בו שהוא רואה עצמו כסוס עם ראש ארוך, אף שיש החולקים על כך וסבורים שהוא חתול. דוד שי - שיחה 10:03, 5 בספטמבר 2010 (IDT)
- החתול של דוד שי, שמככב בדפי שיחה והצבעה רבים, מוחה על כך שדוד מדמה עצמו לחיה כה אצילית, היודעת לנוח ולא לעשות דבר במשך שעות. ואגב, רק מילה אחת ממך - והערך עליך משוחזר תוך דקותיים הידוען האלמוני - שיחה 10:07, 5 בספטמבר 2010 (IDT)
- במקרה של מסמך גלנט; מהר מאוד איל ערד הכחיש. אולם איש לא האמין לו. שני אלה מעידים עד כמה לוגו חברה הוא אמין, שאם לא כן לא היו מתיחסים למסמך כך. לגבי זיפנים תמיד יהיו, אך חובתינו לפחות להקשות עליהם. לכן לדעתי צריך להמציא נתיב פורמאלי שבו יעשו דברים אלו. לגבי הסוס, באופן כללי אני מקבל הגדרה עצמית. אולם שאלתי לו היה ערך על דוד שי, האם לכתוב שהוא סוס עם ראש ארוך כהגדרתך, או שהוא בן אדם (כפי שידוע לי). אודלן - שיחה 09:43, 5 בספטמבר 2010 (IDT)
הי, אתה יכול לבדוק אותי?
עריכה? יוסי • שיחה 19:52, 2 בספטמבר 2010 (IDT)
- תיקנת נכון. עברית וסימון מתמטי לא מתערבבים היטב. דוד שי - שיחה 06:55, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
מייל
עריכההיי דוד. שלחתי לך מייל. האם קיבלת? Danny-w 21:36, 2 בספטמבר 2010 (IDT)
- קיבלתי ועניתי. דוד שי - שיחה 06:51, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
ערכים ללא ערך
עריכהנתקלתי לדוגמא בערך תרדמת.
הערך נפתח היטב אך בהמשכו, החל מהפיסקה "קומה כתוצאה מפגיעות במוח הגדול או בקעים" הופך להיות בלתי קריא לחלוטין. ערכים כאלה מזיקים לויקיפדיה, וגם אין טעם לשים עליהם תבנית שכתוב. אם הכותב, שמן הסתם יודע על מה הוא כותב, אינו מבין למי הוא כותב, יש כאן בעיה. איתן - שיחה - 12:53, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
- קטע לדוגמא: "ההרניאציות הכי שכיחות הינן הרניאציות טרנס-טנטוריאליות - למשל, uncal transtentorial herniation (הרניאציה של ה- uncus) - זוהי הרניאציה אשר לוחצת על ה-midbrain ומביאה ללחץ על העצב השלישי אשר עובר במרווח הסאב-ארכנואידי. כתוצאה מכך יש הרחבה של האישון בצד האיפסי-לטרלי, והקומה הנלווית להרניאציה מסוג כזה מאופיינת בקליניקה של לחץ על ה-midbrain הלטרלי - לעתים מופק סימן בבינסקי חיובי והמיפרזיס בצד הקונטרה-לטרלי להמפרזיס המקורי..."
- ירחם השם. דוד שי - שיחה 14:03, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
- דוד, אין לך מושג כמה אתה צודק... איתן - שיחה - 09:41, 4 בספטמבר 2010 (IDT)
- ירחם השם. דוד שי - שיחה 14:03, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
סטנלי קובריק
עריכהאהלן, אני מעתיק לך משהו שרשמתי בשיחה:סטנלי קובריק שנותר ללא מענה: הערך הורחב על ידי המשתמש Ek7 ב:משתמש:Ek7/קובריק. מבדיקה קצרה ניכר שהוא איננו בוויקיפדיה. האם ניתן להעביר את תוכן ארגז החול שלו אל ערך זה, או שאין זה מקובל ללא הסכמתו? פשוט חבל על העבודה הרבה שהושקעה. Rhone · שיחה · מיזם אוניות 14:03, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
- אינני רואה סיבה שלא להעביר את הערך. אעשה זאת בעצמי (תוך שימוש בהרשאות מפעיל), כדי לשמר גרסאות קודמות בצורה נאותה. דוד שי - שיחה 14:07, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
- אחלה תודה! Rhone · שיחה · מיזם אוניות 14:08, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
- סתם שאלה.. מה היו מעשייך במבשרת? Rhone · שיחה · מיזם אוניות 18:38, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
- הגעתי לשם בטיול ביום קיץ חם. דוד שי - שיחה 18:45, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
קורס תורת הקבוצות - מושג הקבוצה
עריכהשלום דוד,
השיעור הבא בקורס "תורת הקבוצות" יתחיל ב-8 בספטמבר 2010. אתה מוזמן לענות על שאלות ולהשתתף בדיונים שיתקיימו בכיתת הלימוד.
בברכה, רחל - שיחה 15:29, 3 בספטמבר 2010 (IDT)
הועבר לשיחה:צ'נגוון#צ'נגוון - בכל זאת עיר מליונים?. דוד שי - שיחה 06:10, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
הי דוד. בעקבות ההיענות הנמוכה ל"פרס חביב הקהל" - אבקש לפרסם בדף הראשי למשך שבוע את פרס חביב הקהל. (יש צורך בסמכויות מפעיל ע"מ לכתוב את ההודעה שם). הנוסח המוצע הוא "תחרות פרס חביב הקהל של תחרות הכתיבה השביעית פתוחה לכולם. אנא הצביעו והשפיעו". (או משהו בסגנון, לשיקול דעתך...). תודה, דני. Danny-w 11:32, 4 בספטמבר 2010 (IDT)
- הודעתי. דוד שי - שיחה 11:49, 4 בספטמבר 2010 (IDT)
Mimi4040 - שיחה אני פונה אליך לגבי ערך של אחד מגאוני פולין הרב שלמה שטענציל יש כעת הצבעת מחיקה, ולדעתי קהילה שנרצחה ע"י הגרמנים, ורב קדוש כמוהו זכאי לערך על מנת שקהילות שהיו ואינם יזכו לערך. אני אעריך מאוד את עזרתך להשארת הערך. תודה מימיMimi4040 - שיחה
- בוודאי ידוע לך שהרב התבקש לישיבה של מעלה עשרים שנה קודם לשואה, כך שהשימוש שאת עושה בשואה לשם שמירת הערך נראה מוגזם. דוד שי - שיחה 21:27, 5 בספטמבר 2010 (IDT)
הועבר לשיחה:אוטו קראוס. דוד שי - שיחה 06:13, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
שלום דוד. אשמח לעצתך - האם ניתן לראות בדברים שנכתבו בדף שיחה זה הבהרת חשיבות? אני מתקשה להחליט. תודה, Lostam - שיחה 23:46, 5 בספטמבר 2010 (IDT)
- לא אספיק להגיע לכך הערב. דוד שי - שיחה 20:56, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- ראיתי שבינתיים עדו החליף את תבנית החשיבות בתבנית "בעבודה". אולי מוטב שהערב יורחב ויובהר יותר, ולאחר מכן ניתן יהיה לחזור ולדון בחשיבותו. תודה בכל אופן. Lostam - שיחה 22:39, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
מכתב תלונה לערוץ הילדים
עריכהשלום דוד, מה שהולך פה ביומיים האחרונים לא רציני ומתחת לכל ביקורת. מסתבר שאתמול שודר פרק על ויקיפדיה בסדרה הפיג'מות במהלכו אחת הדמויות הראשיות כותבת ערכים חדשים ומוסיף שטויות לערכים קיימים עם מילות גנאי על שאר שחקני הסדרה. בין מה שנאמר שם בפרק היה שאין לסמוך על ויקיפדיה כמקור אמין, כל אחד יכול לערוך שם ולהוסיף מה שבא לו, "לא לערוך ערכים סתם, אל תהיו קקות" (על קצה המזלג) ועוד ועוד. אני חושב שבראש ובראשונה צריך לכתוב מכתב תלונה לערוץ הילדים ו/או לחברת ההפקה שבו יידרש שלא ישודר שוב הפרק (הן בערוץ הילדים והן בשיטות אחרות - כגון VOD) מאחר והוא גורם נזק רב. Rhone · שיחה 22:52, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- אני לא ראיתי את הפרק המדובר, אך אם אמרו שם שאפשר להשחית, זה כמובן מעשה מאוד לא חינוכי. גילגמש • שיחה 23:02, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- נראה לי שנמצא הגורם לפתיחה המסיבית של ערכי הבל שנפתחו היום. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 23:03, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- נראה שרון לא ראה את הפרק עד הסוף. הדמות שמשחיתה את דפי הוויקיפדיה מגלה שבעקבות זאת חייה נהרסו והיא עושה מאמצים על מנת לשחזר הכל ובסוף הכל חוזר לשגרה, כולל הערכים. המסר הוא חד משמעי. לגבי אמינות ויקיפדיה, נאמר בפירוש שרוב המידע אמין אך מומלץ תמיד להצליב אותו עם מקורות מידע אחרים. המלצה במקום, לא? המסרים של הפרק חינוכיים ומועילים.
- זו אחת מסדרות הילדים הנצפות ביותר בארץ. רק טבעי שמתוך אלפי ואפילו רבבות הילדים שראו את זה יש גם ילדים שאוהבים לעשות בלאגנים, ואפשר לנקוט בצעדים הרגילים ואף להקשיח מעט את החוקים לצורך העניין, אבל אני עדין נוקט בעמדתי שהפרק הזה עושה לנו שירות מצוין. למרות הבלאגן של היממה האחרונה. שווה לראות. • רוליג • שיחה • אמצו חתול 23:04, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- אין צורך לנקוט בצעדים מיוחדים. המפעילים טיפלו בנגע הזה. גילגמש • שיחה 23:05, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- מה הם עשו? • רוליג • שיחה • אמצו חתול 23:08, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- הערכים נמחקו, גרסאות הוסתרו, משתמשים נחסמו, דה יוז'ואל סטאף... ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 23:12, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- רולינג, ראיתי את כל הפרק. הפרק לא עושה לנו שירות מצוין, ממש ההפך. גם אם המסר הוא חינוכי, זה לא בא לידי ביטוי באופן ממשי מאחר וזה מתבטא בהשחתת הדפים בוויקיפדיה וזה קודם כל נותן לגיטימציה להשחית דפים לפני המסר החינוכי שבו. אני אוהב את ויקיפדיה והיה לי כואב לראות את גל ההשחתות המטורף שהתרחש ביומיים האחרונים ועל מנת שמקרה דומה לא יחזור על עצמו יש לפי דעתי לדרוש מהם לכל היותר לא לשוב ולשדר את הפרק. Rhone · שיחה 23:22, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- הוספתי לאחר התנגשות עריכה: זה באמת לא בסדר שהציגו את ויקיפדיה כאתר שאפשר להשחית באופן חופשי אבל נראה לי שרוב הבלאגן מאחורינו. אבל אם מכתב תלונה יגרום לערוץ הילדים לפצות את ויקיפדיה, אז למה לא? נוכל לכסות את ההוצאות המשפטיות של "אם תרצו". סתם, זה לא יעזור. ישרון - איך אני נוהג? 23:25, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- חחח הרגת אותי עכשיו Rhone · שיחה 23:30, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- הוספתי לאחר התנגשות עריכה: זה באמת לא בסדר שהציגו את ויקיפדיה כאתר שאפשר להשחית באופן חופשי אבל נראה לי שרוב הבלאגן מאחורינו. אבל אם מכתב תלונה יגרום לערוץ הילדים לפצות את ויקיפדיה, אז למה לא? נוכל לכסות את ההוצאות המשפטיות של "אם תרצו". סתם, זה לא יעזור. ישרון - איך אני נוהג? 23:25, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- רולינג, ראיתי את כל הפרק. הפרק לא עושה לנו שירות מצוין, ממש ההפך. גם אם המסר הוא חינוכי, זה לא בא לידי ביטוי באופן ממשי מאחר וזה מתבטא בהשחתת הדפים בוויקיפדיה וזה קודם כל נותן לגיטימציה להשחית דפים לפני המסר החינוכי שבו. אני אוהב את ויקיפדיה והיה לי כואב לראות את גל ההשחתות המטורף שהתרחש ביומיים האחרונים ועל מנת שמקרה דומה לא יחזור על עצמו יש לפי דעתי לדרוש מהם לכל היותר לא לשוב ולשדר את הפרק. Rhone · שיחה 23:22, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- הערכים נמחקו, גרסאות הוסתרו, משתמשים נחסמו, דה יוז'ואל סטאף... ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 23:12, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- מה הם עשו? • רוליג • שיחה • אמצו חתול 23:08, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
- אין צורך לנקוט בצעדים מיוחדים. המפעילים טיפלו בנגע הזה. גילגמש • שיחה 23:05, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
שנה טובה
עריכהדוד היקר,
אני מאחל לך ולמשפחתך שנה טובה והרבה אושר ובריאות. לאחרונה התרבו מי שפגעו בך, אינני יכול לבקש סליחה ומחילה בשמם, אך אוכל לחזק את ידיך. המשך בדרכך הפוריה כעורך וכבירוקרט. יש רבים אחרים שפונים אליך לפתרון בעיות ובצדק, שכן לרוב ידעת לתת מענה נכון, וגם זה עול כפוי טובה המוטל על כתיפך. אפילו, כפרטים וכקהילה, "כולנו חכמים, כולנו נבונים, כולנו יודעים את התורה", ככל קהילה אנחנו זקוקים לאבי האומה ולזקן השבט. חזק ואמץ. שנילי • שיחה 08:28, 8 בספטמבר 2010 (IDT)
- תודה רבה. שנה טובה ומבורכת לך ולמשפחתך ולכל בית ישראל. דוד שי - שיחה 09:07, 8 בספטמבר 2010 (IDT)
- שנה טובה. אני מצטרף לשנילי בכל דבריו, ומאחל לך גם מזל טוב לרגל הגעתך לעריכה ה-200,000 (לפני ימים אחדים). אמנם ברור וידוע כי מה שחשוב הוא האיכות וממש לא הכמות, אך עדיין מדובר בנקודת ציון נאה. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 09:10, 8 בספטמבר 2010 (IDT)
אכילס והצב
עריכההועבר לשיחה:הפרדוקסים של זנון#אכילס והצב. דוד שי - שיחה 10:03, 9 בספטמבר 2010 (IDT)
שלום דוד, בויקיפדיה:בקשות לדגל בוט יושבת בקשה לחשבון זה כבר שלושה חודשים, יוני אישר לפני יותר מחודש. ביינתים חשבון זה עושה עשרות עריכות של בוט, לדעתי רצוי לתת לו דגל בוט. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 16:12, 10 בספטמבר 2010 (IDT)
- נתתי. דוד שי - שיחה 17:52, 10 בספטמבר 2010 (IDT)
בדוק עריכות אוטומטיות
עריכההיי דוד, לפי מיוחד:רשימת הרשאות לקבוצה מנטרים יכולים לסמן משתמש כבדוק עריכות אוטומטיות. כיצד אני עושה זאת? Rhone · שיחה 07:42, 12 בספטמבר 2010 (IST)
- נושא זה אינו מוכר לי. דוד שי - שיחה 07:46, 12 בספטמבר 2010 (IST)
- כאן. אנדר-ויק • 07:47, 12 בספטמבר 2010 (IST)
- "אין לך הרשאה לבצע פעולה זו, מהסיבה הבאה: לחשבון המשתמש שלכם אין הרשאה לשנות הרשאות של משתמשים." אם כך רצוי לסמן בטקסט מחוק את ההרשאה מכיוון שהיא הוסרה למנטרים. Rhone · שיחה 07:49, 12 בספטמבר 2010 (IST)
- הכוונה היא לסמן את העריכות של המשתמש כבדוקות, לא לשנות את ההרשאות שלו. אליסף · TRUE BLOOD · שיחה 08:34, 12 בספטמבר 2010 (IST)
- אם המשפט "סימון אוטומטי של עריכות של המשתמש כבדוקות" הוא שבילבל, אז הכוונה בו שהעריכות של המנטר בדוקות באופן אוטומטי. אליסף · TRUE BLOOD · שיחה 08:36, 12 בספטמבר 2010 (IST)
- הכוונה היא לסמן את העריכות של המשתמש כבדוקות, לא לשנות את ההרשאות שלו. אליסף · TRUE BLOOD · שיחה 08:34, 12 בספטמבר 2010 (IST)
- "אין לך הרשאה לבצע פעולה זו, מהסיבה הבאה: לחשבון המשתמש שלכם אין הרשאה לשנות הרשאות של משתמשים." אם כך רצוי לסמן בטקסט מחוק את ההרשאה מכיוון שהיא הוסרה למנטרים. Rhone · שיחה 07:49, 12 בספטמבר 2010 (IST)
- כאן. אנדר-ויק • 07:47, 12 בספטמבר 2010 (IST)
"מקורבו של אריאל שרון"
עריכהשלום דוד. מה דעתך על זה? נרו יאיר • שיחה • ה' בתשרי ה'תשע"א • 01:40, 13 בספטמבר 2010 (IST)
- תודה. נרו יאיר • שיחה • ה' בתשרי ה'תשע"א • 11:54, 13 בספטמבר 2010 (IST)
עדה אהרוני
עריכההאם ראית הפניה לביבליוגרפיה שלה בדף השיחה? האנציקלופדיסט • שיחה • ו' בתשרי ה'תשע"א • 06:05, 14 בספטמבר 2010 (IST)
- אם תציץ בערך תגלה שראיתי גם כמה דברים שלא ראית, וראיתי גם את המשפט שכתבת על אמנון רובינשטיין, שגובל בשקר. כדאי שתיזהר מאוד בעריכותיך, ובמיוחד תקפיד על "מדבר שקר תרחק". דוד שי - שיחה 06:10, 14 בספטמבר 2010 (IST)
- לא מבין איך 'שקר' קשור לעניין. האנציקלופדיסט • שיחה • ו' בתשרי ה'תשע"א • 09:17, 14 בספטמבר 2010 (IST)
- האמת נר לרגלי. לכל היותר ישנה בעיית ניסוח בקטע המדובר. להשחיר את שמו של אדם למפרע זה מעשה שלא יעשה ולו מן הסיבה שיש ויקיפדים שיעוטו על ההשחרה הזו כמוצאי שלל רב ויטיחו אותה בפני וקבל עם ועולם כל אימת שיעלה רצון מלפניהם לנגח אותי, ויש כבר אחד כזה. האנציקלופדיסט • שיחה • ז' בתשרי ה'תשע"א • 06:17, 15 בספטמבר 2010 (IST)
- השאלה היא כמה עוד "בעיות ניסוח" כאלה, שמטעות את הקורא, הכנסת לוויקיפדיה בלהיטותך להוביל קו מסוים. אינני יודע אם בעריכה זו יש זדון, כפי שהתרשמתי, או שיקול דעת פגום, אך ברור לי שנדרש פסק זמן ארוך, שבו ייבדקו בקפידה כל עריכותיך, כדי לוודא שאין בהן נזק. דוד שי - שיחה 06:30, 15 בספטמבר 2010 (IST)
- האמת נר לרגלי. לכל היותר ישנה בעיית ניסוח בקטע המדובר. להשחיר את שמו של אדם למפרע זה מעשה שלא יעשה ולו מן הסיבה שיש ויקיפדים שיעוטו על ההשחרה הזו כמוצאי שלל רב ויטיחו אותה בפני וקבל עם ועולם כל אימת שיעלה רצון מלפניהם לנגח אותי, ויש כבר אחד כזה. האנציקלופדיסט • שיחה • ז' בתשרי ה'תשע"א • 06:17, 15 בספטמבר 2010 (IST)
- לא מבין איך 'שקר' קשור לעניין. האנציקלופדיסט • שיחה • ו' בתשרי ה'תשע"א • 09:17, 14 בספטמבר 2010 (IST)
ערך אור-נה רן
עריכההועבר לשיחה:אור-נה רן. דוד שי - שיחה 20:34, 14 בספטמבר 2010 (IST)
שים לב
עריכהלתגובתי בשיחה:חזרה בתשובה. דרכיה דרכי נועם • שיחה • ז' בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 07:05, 15 בספטמבר 2010 (IST)
- שלום רבי דוד. שמתי לב שיש לך הערכה מיוחדת לתנאים ואמוראים, ואתה מטיף לנו בכל עת - ובצדק מוחלט - להתמקד בערכים הללו. שים לב שזהירות מיוחדת נדרשת כאשר אנו עוסקים בכבודם של ענקי עולם אלו, ולכתוב את מה שכתוב בגמרא ללא פרשנויות. דרכיה דרכי נועם • שיחה • ז' בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 21:39, 15 בספטמבר 2010 (IST)
- בס"ד נכון דרכיה דרכי נועם, הערה נכונה לכל הקהילה, לא רק לדוד, אבל יפה עשית שכתבת לדוד. ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 21:42, 15 בספטמבר 2010 (IST)
- על פי הכלל "איו מזרזין אלא למזורזין", היה עלי לכתוב זאת דווקא לדוד. דרכיה דרכי נועם • שיחה • ז' בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 21:46, 15 בספטמבר 2010 (IST)
- בס"ד או.קיי תודה. ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 21:47, 15 בספטמבר 2010 (IST)
- דרכיה דרכי נועם, מה הצעד הבא? אזהרות עריכה למשתמשים שיפרו את טקסי הכבוד האורתודוקסיים? ומי שאין לו כבוד לבני אדם בהווה- בל יטיף לכבוד אישים היסטוריים כלשהם. Rex - שיחה 21:51, 15 בספטמבר 2010 (IST)
- פניתי לדוד שי ואני מבכר שלא להתייחס לתגובה קנטרנית זו של Rex. דרכיה דרכי נועם • שיחה • ז' בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 21:53, 15 בספטמבר 2010 (IST)
- דרכיה דרכי נועם, מה הצעד הבא? אזהרות עריכה למשתמשים שיפרו את טקסי הכבוד האורתודוקסיים? ומי שאין לו כבוד לבני אדם בהווה- בל יטיף לכבוד אישים היסטוריים כלשהם. Rex - שיחה 21:51, 15 בספטמבר 2010 (IST)
- בס"ד או.קיי תודה. ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 21:47, 15 בספטמבר 2010 (IST)
- על פי הכלל "איו מזרזין אלא למזורזין", היה עלי לכתוב זאת דווקא לדוד. דרכיה דרכי נועם • שיחה • ז' בתשרי ה'תשע"א • למנינם: 21:46, 15 בספטמבר 2010 (IST)
- בס"ד נכון דרכיה דרכי נועם, הערה נכונה לכל הקהילה, לא רק לדוד, אבל יפה עשית שכתבת לדוד. ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 21:42, 15 בספטמבר 2010 (IST)
קורס תורת הקבוצות - שיעור שלישי
עריכהשלום דוד,
השיעור הבא בקורס "תורת הקבוצות" יתחיל ב-19 בספטמבר 2010, הנושא הוא "שוויון קבוצות". אתה מוזמן לענות על שאלות ולהשתתף בדיונים שיתקיימו בכיתת הלימוד.
בברכה, רחל - שיחה 08:46, 15 בספטמבר 2010 (IST)
הועבר לשיחה:מלחמת סיני#בלבול בערך מבצע קדש. דוד שי - שיחה 19:36, 18 בספטמבר 2010 (IST)
אהלן דוד,
מכיוון שלך ניסיון רב יותר ממני בממשק עם אישים וגופים הרוצים להיות מעורבים בכתיבת הערכים על עצמם, אשמח אם תביט בדף השיחה ובהשתלשלות האירועים סביב הערך ותוסיף על מה שכתבתי לדוברת.
תודה, Kulystab • שיחה • שהאחרון מימין ייגע בשרוולו בתעלה • ח' בתשרי ה'תשע"א • 10:34, 16 בספטמבר 2010 (IST)
- טיפולך מצוין, אין צורך שאוסיף עליו. דוד שי - שיחה 10:39, 16 בספטמבר 2010 (IST)
מילת נשים בישראל
עריכהדוד שלום, הערך מילת נשים נכנס כנראה למלחמת עריכה. הפסקה "מילת נשית בישראל" מעוררת כנראה תחושות בקרב המשתמש:ליאור. אני אשחזר כעת את מחיקתו האחרונה אך מציע להגן על הערך מפני מחיקות עד לליבון הקושי. אייל המהולל - שיחה 22:19, 16 בספטמבר 2010 (IST)
- ראיתי, תודה אייל המהולל - שיחה 22:40, 16 בספטמבר 2010 (IST)
הלב יודע אם לעקל אם לעקלקלות
עריכהזהו משפט תלמודי (מסכת סנהדרין כו,א) שטעמו לא פג וריחו לא נמר, ושום מילה עברית מודרנית לא תוכל להתיימר להחליפו. אלא שכמו כל דבר נאה - הוא לא זכה להיות צאן ברזל בשפת ההמון וזכרו לא בא בכתובים שמזמנינו. אני תוהה האם ועד כמה ניתן לשלבו במסגרת ערכי הוויקיפדיה. אני פונה אליך ואל כלל הקוראים את דף שיחתך. Rex - שיחה 13:55, 17 בספטמבר 2010 (IST)
- אשמח להרים את הכפפה לאחר החג, ותורידו את ההצבעה המבישה מהערך על הרב אמנון יצחק. (לא זה לא תנאי, אני לעקל). . ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 14:01, 17 בספטמבר 2010 (IST)
- אריאל, הנח כוונה טובה. לא כולם לעקלקלות. חלקם (ואני בתוכם) מורגלים לסטנדרטים אחרים לתואר רב, וקשה להוציא דעה שגורה מתוך לבו של אדם. Rex - שיחה 14:12, 17 בספטמבר 2010 (IST)
- לא ראיתי שמישהו מוחה על הענקת התואר רב משום שמושאו כביכול לא מילא כרסו בש"ס ופוסקים די הצורך. מדובר כאן על "סטנדרטים" שלהם ולרבנות אין דבר וחצי דבר. עוזי ו. - שיחה 14:33, 17 בספטמבר 2010 (IST)
- אבהיר את דברי. למונח רב יש לפחות 2 משמעויות אפשריות. 1. בעל ידע בתומי הפסיקה ההלכתית-היהודית. 2. בעל עשייה בולטת בתחום היהדות. על המקרה ה-1 אין חולק שהתואר רב ראוי, על מקרה 2 - מטעמי מדרון חלקלק ושאר ירקות יש כאלו שביטוי זה צורם להם. מלבד זאת, תמיד כאשר מונח אחד משמש למספר דברים - מתחילים לצוץ בעיות, מהסיבה הפשוטה, כיצד נבדיל מעתה בין משמעות 1 ל-2? כמתמטיקאי וודאי תסכים לנחיצות הבידול הלשוני-סמנטי.
- אולם חבל ששאלתי המקורית בפסקה זו (שוודאי כוונתה לעקל) לא זכתה להתייחסות ראויה. Rex - שיחה 15:02, 17 בספטמבר 2010 (IST)
- הבטחה שלי אין לה ערך? ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 15:28, 17 בספטמבר 2010 (IST)
- לבי מפקפק האם ביטוי חז"לי שלא נעשה בו שימוש בדורותינו - זכאי לערך. התוכל להבטיח שיד גרזן וכורת לא תונף על הערך למחקו? Rex - שיחה 15:35, 17 בספטמבר 2010 (IST)
- גוגל מכיר את הביטוי, כך שאין לומר "שלא נעשה בו שימוש בדורותינו". השאלה היא האם ניתן לכתוב עליו ערך אנציקלופדי או רק ערך מילוני. נחכה לאריאל. דוד שי - שיחה 15:53, 17 בספטמבר 2010 (IST)
- לבי מפקפק האם ביטוי חז"לי שלא נעשה בו שימוש בדורותינו - זכאי לערך. התוכל להבטיח שיד גרזן וכורת לא תונף על הערך למחקו? Rex - שיחה 15:35, 17 בספטמבר 2010 (IST)
- הבטחה שלי אין לה ערך? ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 15:28, 17 בספטמבר 2010 (IST)
- לא ראיתי שמישהו מוחה על הענקת התואר רב משום שמושאו כביכול לא מילא כרסו בש"ס ופוסקים די הצורך. מדובר כאן על "סטנדרטים" שלהם ולרבנות אין דבר וחצי דבר. עוזי ו. - שיחה 14:33, 17 בספטמבר 2010 (IST)
- אריאל, הנח כוונה טובה. לא כולם לעקלקלות. חלקם (ואני בתוכם) מורגלים לסטנדרטים אחרים לתואר רב, וקשה להוציא דעה שגורה מתוך לבו של אדם. Rex - שיחה 14:12, 17 בספטמבר 2010 (IST)
המשתמש אורי
עריכההנ"ל מחק בחוצפה את הערך סבורג'ה שכתבתי - ערך שמופיע ביותר מ-10 שפות שונות מה שמעיד על חשיבותו ולא אורי הוא שישפוט. בוודאי שאין להוריד ערך ללא התייעצות וללא שיחה. לא הייתי רוצה לראות את ויקיפדיה כשדה קרבות שכל אחד ימחוק ערכים של זולתו (כידוע לכל משתמש יש גישה לעשרות כתובות IP שונות) אבקשך לקרוא לנ"ל לסדר ןשישחזר את הערך
בברכה וגמר חתימה טובה Dvh313 - שיחה 20:41, 17 בספטמבר 2010 (IST)
- כפי שאתה רואה, לא תמיד אני זמין, ולכן עדיף לרשום בקשה כזו בויקיפדיה:בקשות ממפעילים.
- שחזרתי את הערך, ובהתאם לדף השיחה שיניתי את שמו לסבורגה. אני מקווה שתרחיב אותו לפי ויקי האנגלית, כדי שלא יהיה ספק בחשיבותו. דוד שי - שיחה 19:29, 18 בספטמבר 2010 (IST)
שיפור בערך בג"ץ עמנואל
עריכהבדף השיחה רשמתי מספר דברים שנראים כאי דיוקים בפסקה בערך, אשמח לחוות דעתך. טיפוסי - שיחה 19:53, 19 בספטמבר 2010 (IST)
- לגבי הערתך שגפני יתן את הדין לפני קונו על חטאיו, מעניין שבמחנה המאמין בשכר ועונש, משוכנעים להיפך שהוא יקבל שכר טוב על פעלו, לעומת אדמונד וחבר מרעיו שיתנו את הדין על מעשיהם. טיפוסי - שיחה 13:07, 21 בספטמבר 2010 (IST)
- האם אתה רומז על כך שאלוהים קובע את גזר דינו על פי המוחלט ב"מחנה המאמין בשכר ועונש"? או שמא ייתכן ויהיה לו שיקול דעת עצמאי, שונה. שבאחד המקרים הוא עלול, חס וחלילה, רחמנא ליצלן ולשיזבן, עפרה לפומי, להיות שונה ממה שחשבו באותו "מחנה"? Rex - שיחה 13:11, 21 בספטמבר 2010 (IST)
- זו שאלה חשובה, לפי מקורותינו "הוי זהיר במצוה קלה כבחמורה - לפי שאין אתה יודע מתן שכרן של מצוות" אולם באופן כללי אחד מי"ג עיקרי האמונה היהודית המופיעים בדף המשתמש שלי, הוא, שהבורא יתברך שמו גומל טוב לשומרי מצוותיו ומעניש לעוברי מצוותיו, מה שאמרתי כאן ולא רמזתיה, הוא שמי שרוצה לדבר על שכר ועונש, טבעי שיקח בחשבון גם את דעתם של המחנה שרעיון זה הוא חלק בלתי נפרד מאורח חייהם. אגב ישראל, עיין במהרש"א במסכת שבת צ"ה בעניין הנחש, ובכלל בסוגיה שם מדובר להדיא על קללת הנחש. טיפוסי - שיחה 13:27, 21 בספטמבר 2010 (IST)
- רמב"ם הלכות תשובה פרק ג הלכה ב: "ואין שוקלין אלא בדעתו של א-ל דעות, והוא היודע היאך עורכין הזכויות כנגד העוונות". עזר - שיחה 23:06, 23 בספטמבר 2010 (IST)
- זו שאלה חשובה, לפי מקורותינו "הוי זהיר במצוה קלה כבחמורה - לפי שאין אתה יודע מתן שכרן של מצוות" אולם באופן כללי אחד מי"ג עיקרי האמונה היהודית המופיעים בדף המשתמש שלי, הוא, שהבורא יתברך שמו גומל טוב לשומרי מצוותיו ומעניש לעוברי מצוותיו, מה שאמרתי כאן ולא רמזתיה, הוא שמי שרוצה לדבר על שכר ועונש, טבעי שיקח בחשבון גם את דעתם של המחנה שרעיון זה הוא חלק בלתי נפרד מאורח חייהם. אגב ישראל, עיין במהרש"א במסכת שבת צ"ה בעניין הנחש, ובכלל בסוגיה שם מדובר להדיא על קללת הנחש. טיפוסי - שיחה 13:27, 21 בספטמבר 2010 (IST)
- האם אתה רומז על כך שאלוהים קובע את גזר דינו על פי המוחלט ב"מחנה המאמין בשכר ועונש"? או שמא ייתכן ויהיה לו שיקול דעת עצמאי, שונה. שבאחד המקרים הוא עלול, חס וחלילה, רחמנא ליצלן ולשיזבן, עפרה לפומי, להיות שונה ממה שחשבו באותו "מחנה"? Rex - שיחה 13:11, 21 בספטמבר 2010 (IST)
מוטב מאוחר
עריכהדוד, גמר חתימה טובה.
אם העלבתי אותך השנה או בכלל, אני מבקש את סליחתך.
נכון שיש לי ביקורת על פעולתך, אך ביקורת זו היא נקודתית ביותר. אם הבעתי את הביקורת הזו באופן שאינו בונה, אנא סלח לי.
. עִדּוֹ (Eddau) עיזרו לשפר את נגישותה של ויקיפדיה, עיינו בויקיפדיה:נגישות 10:40, 20 בספטמבר 2010 (IST)
- גם אם לפעמים אנחנו מבקרים איש את רעהו, אני זוכר תמיד שאנו פועלים יחד למען מטרה משותפת, של הפצת הידע לקורא העברי. דוד שי - שיחה 16:51, 20 בספטמבר 2010 (IST)
- בס"ד יפה מאד דוד ועדו, יישר כח לשניכם. ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 16:53, 20 בספטמבר 2010 (IST)
- אני שמח שהצלחת לראות את הביקורת שלי בפופורציה, גם כאשר לא הצלחתי לנסח אותה כך. ואגב לגבי המטרה המשותפת, לא אתחסד. יש לי אומנם מטרה כזו אבל לצידה יש מטרה נוספת. הכתיבה פה מועילה לי באופן אישי. היא מלמדת אותי לנסח נכון ולהתבטא טוב יותר בכתב. עִדּוֹ (Eddau) עיזרו לשפר את נגישותה של ויקיפדיה, עיינו בויקיפדיה:נגישות 17:22, 20 בספטמבר 2010 (IST)
מסנן הספאם - שאלה
עריכהכיצד התאפשרה הוספה זו (9:19 AM) לאחר שהוספת את האתר www.breslev-midot.com למסנן הספאם (8:18 AM)? Rex - שיחה 10:02, 21 בספטמבר 2010 (IST)
- זכותו של הרבי עמדה להם, וטעיתי בהקלדה. דוד שי - שיחה 17:12, 21 בספטמבר 2010 (IST)
דוד שי שלום רב. ראיתי שהתבנית של הלוח העברי מכילה רק 2 פריטים. לכן הוספתי מספר דמויות שנולדו, נפטרו ביום זה בדף הנ"ל. אודה לך אם תוכל לבחור מי עדיף לצרף אותו לתבנית הלוח העברי המוצגת בעמוד הראשי, וכן לתקן באם לא הגדרתי נכון את המאפיין הבולט של הדמויות שהוספתי. בדגש על אלתר לוין והעניין של הריגול במלחמת העולם הראשונה. מי-נהר - שיחה 05:16, 22 בספטמבר 2010 (IST)
- טיפלתי בתבנית. את אלתר לוין אינני מכיר, אך התיאור שנתת סביר בעיני. דוד שי - שיחה 05:41, 22 בספטמבר 2010 (IST)
- תודה לך , יום טוב וחג שמח :) מי-נהר - שיחה 05:43, 22 בספטמבר 2010 (IST)
תוכל לתת לבוט הנ"ל דגל? תודה. Yonidebest Ω Talk 14:43, 22 בספטמבר 2010 (IST)
- נתתי. דוד שי - שיחה 09:11, 23 בספטמבר 2010 (IST)
רוב של 61
עריכההועבר לשיחה:זכות השיבה#מדף השיחה של דוד שי. דוד שי - שיחה 01:14, 24 בספטמבר 2010 (IST)
קורס תורת הקבוצות - שיעור רביעי
עריכהשלום דוד,
השיעור הבא בקורס "תורת הקבוצות" יתחיל ב-28 בספטמבר 2010, הנושא הוא "תת-קבוצות והכלה". אתה מוזמן לענות על שאלות ולהשתתף בדיונים שיתקיימו בכיתת הלימוד.
בברכה, רחל - שיחה 09:40, 24 בספטמבר 2010 (IST)
בוקר טוב דוד. יש שם דיון קצרצר ובו סוגיה עקרונית בדבר מקורות חיצוניים. אשמח אם תידרש לסוגיה. המשך יום נעים, אנדר-ויק • 11:24, 24 בספטמבר 2010 (IST)
- אני סבור שהסתדרתם מצוין איש עם רעהו, ואין צורך שאוסיף דבר. דוד שי - שיחה 11:29, 24 בספטמבר 2010 (IST)
שלום דוד. זה זמן מה שהמשתמש הזה לא פעיל באופן רציף. עם זאת, מדי פעם הוא מגיע לוויקיפדיה ונוקט באיזושהי פעולה פרובוקטיבית. ראה למשל כאן (תקציר העריכה נמחק, עיין בהסתרה), עריכה זו וזו, הסיפא כאן והשיא - כאשר הוא "ציטט" את דני כאומר דבר חמור שלא אמר מעולם. בעקבות זאת - חסמתי אותו ליום. בעקבות עברו, גם בשם המשתמש הקודם שלו, אני מבקש להאריך את החסימה. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 15:44, 24 בספטמבר 2010 (IST)
- אתה רשאי להאריך את חסימתו לפי שיקול דעתך. דוד שי - שיחה 17:21, 24 בספטמבר 2010 (IST)
- הוארכה לשבוע. תודה. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 17:57, 24 בספטמבר 2010 (IST)
- לא קריטי לי, אבל לדעתי מיותר. החסימה העלתה אותו מדרגת פתטי לדרגת קדוש מעונה בעיני עצמו. יוסי • שיחה 18:46, 24 בספטמבר 2010 (IST)
- הוא מוזמן לחשוב מה שהוא רוצה על עצמו. החסימה לא נועדה לחנך אותו, רק לגרום לו להפסיק. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 18:49, 24 בספטמבר 2010 (IST)
- להפסיק מה? לכתוב שטויות בדף השיחה של עצמו? על העריכות במרחב הערכים הוא לא חזר. יוסי • שיחה 19:19, 24 בספטמבר 2010 (IST)
- להעליב משתמשים ולבצע עריכות פרובוקטיביות. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 20:43, 24 בספטמבר 2010 (IST)
- להפסיק מה? לכתוב שטויות בדף השיחה של עצמו? על העריכות במרחב הערכים הוא לא חזר. יוסי • שיחה 19:19, 24 בספטמבר 2010 (IST)
- הוא מוזמן לחשוב מה שהוא רוצה על עצמו. החסימה לא נועדה לחנך אותו, רק לגרום לו להפסיק. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 18:49, 24 בספטמבר 2010 (IST)
- לא קריטי לי, אבל לדעתי מיותר. החסימה העלתה אותו מדרגת פתטי לדרגת קדוש מעונה בעיני עצמו. יוסי • שיחה 18:46, 24 בספטמבר 2010 (IST)
- הוארכה לשבוע. תודה. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 17:57, 24 בספטמבר 2010 (IST)
זה משהו חדש?
עריכהדוא"ל. חזרתי • ∞ • שיחה 20:55, 24 בספטמבר 2010 (IST)
- הרושם שלי שזה לא ממש חדש - זה חלק מהכלי שמאפשר זיהוי אוטומטי של עריכות בעייתיות. יש ויקיפדים ששולטים טוב ממני בעניין זה. דוד שי - שיחה 21:25, 24 בספטמבר 2010 (IST)
- בעריכות בהן נוספות כתובות מייל מסנן ההשחתות מזהה את העריכה ומסמן אותה בתגית. אליסף · TRUE BLOOD · שיחה 21:28, 24 בספטמבר 2010 (IST)
תבנית:מדרש
עריכהניסיתי ליצור תבנית:מדרש שתפנה למדרש רבה בויקיטקסט. אולי תוכל לראות מה לא תקין בה? דרך - שיחה 20:16, 25 בספטמבר 2010 (IST)
- כעת שתי הדוגמאות תקינות. דוד שי - שיחה 20:30, 25 בספטמבר 2010 (IST)
- תודה דרך - שיחה 21:32, 25 בספטמבר 2010 (IST)
מסתננים מאפריקה
עריכהשלום דוד, אשמח לשמוע את דעתך ביחס לעריכה זו. כפי שאתה ודאי זוכר, לא מדובר במקרה חד פעמי אלא בדפוס פעילות קבוע. נרו יאיר • שיחה • י"ט בתשרי ה'תשע"א • 16:56, 27 בספטמבר 2010 (IST)
- זמני מצומצם מאוד כעת. דוד שי - שיחה 16:57, 27 בספטמבר 2010 (IST)
שלום דוד, האם העריכה הזו היא השחתה (כי ביטלת את העריכה בשחזור מהיר ללא הסבר)? חזרתי • ∞ • שיחה 13:11, 28 בספטמבר 2010 (IST)
- העריכה הזו אינה השחתה, אך היא טעות בשיקול הדעת. מהאוניברסיטה העברית יצאו עשרות (אם לא מאות) חוקרים חשובים ובעלי שם עולמי. הרשימה שבערך באה להציג את הבולטים שבהם, בעיקר כאלה שזכו בפרסים המשקפים הכרה עולמית. התוספת שהסרתי אינה עומדת בקריטריונים אלה. דוד שי - שיחה 13:43, 28 בספטמבר 2010 (IST)
- חשבתי כך, ולכן לא הבנתי מדוע השתמשת בשחזור מהיר ללא הסבר, המתאים להשחתות. חזרתי • ∞ • שיחה 14:46, 28 בספטמבר 2010 (IST)
שלום דוד,
כמי שמחק את קטגוריה:נשים צלמות אני תוהה אם לדעתך יש זכות קיום לקטגוריה הנ"ל. אם כן, אמלא פי מים. אין לי חשק לעוד פולמוסים. הלל • שיחה • כ"א בתשרי ה'תשע"א • 21:43, 28 בספטמבר 2010 (IST)
- מילים רבות כל כך כבר נאמרו בשיחת קטגוריה:ספורטאים להט"בים, שאין צורך בתוספת משלי. דוד שי - שיחה 23:36, 28 בספטמבר 2010 (IST)
לבקשתך, ליטוש אחרון בעזרת החברים הנפלאים, והערך מוכן. ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 22:39, 28 בספטמבר 2010 (IST)
- תודה רבה. דוד שי - שיחה 23:36, 28 בספטמבר 2010 (IST)
שי לחג
עריכהראה בעיית הבקר של ארכימדס. עוזי ו. - שיחה 01:06, 29 בספטמבר 2010 (IST)
- תודה רבה וחג שמח. דוד שי - שיחה 01:08, 29 בספטמבר 2010 (IST)
אתה מתבקש להתערב בהפרעות שהערך חווה כרגע. מאחר שאני אמון על הניסוח והעריכה הלשונית והעיצובית בערכים שאותם אני כותב, אין זה נסבל שיבוצעו פרובוקציות נגדנו שם, בסגנון של החזרת שגיאות או ניסוחים לא טובים לאחר שאני מתקנם או מבטלם. /אורלינג◄שיחה 13:30, 30 בספטמבר 2010 ◄ יחד לעשייה איכותית!
- אין צורך להתרגש, אנשים מנסים לשפר את הערך. אני משער שהם יקבלו את עריכותיך, במיוחד אם תכתוב הסבר בדף השיחה (זה עדיף על תקציר עריכה). דוד שי - שיחה 13:36, 30 בספטמבר 2010 (IST)
אישור חסימה
עריכהשלום דוד,
אודה לך אם תוכל לאשר את חסימתו ללא הגבלת זמן של ליר5. מדובר במשתמש שמבצע שינויים רבים ושגויים בערכים על קבוצות ספורט, ומשתף פעולה באופן חלקי בלבד. היום עליתי על ההשחתה הזאת בערך על מנצ'סטר יונייטד (ערך מאוד נצפה), וYHYH ביקש את חסימתו לאחר שראה את הודעת האזהרה שנתתי לליר5. זה הזכיר לי מיד אזהרה קודמת שנתתי לו, ולמעשה את כל האזהרות שניתנו לו. לדעתי, ניכר שלמשתמש יש גרף למידה שטוח במיוחד, והוא ממשיך בשיטתיות לקלקל ערכים עם עריכות שגויות. אציין גם כי לדעתי זו הצטרפו זהר, YHYH ועמרי. אין סיבה שהמנטרים ימשיכו לרדוף אחריו ולוודא כל עריכה ועריכה שהוא מבצע, שחלק ניכר ביותר מהן הוא נזק צרוף. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:14, 30 בספטמבר 2010 (IST)
- אני מתקשה להבין את עריכותיו, ואיכות הקשר שיש לי כרגע לא מאפשרת לי בדיקה יסודית. כיוון שזהר מעורב, אשאיר לו להחליט על משך החסימה. דוד שי - שיחה 20:57, 30 בספטמבר 2010 (IST)
אעיר שמשתמשים עם דפוס עריכות דומה, כמו משתמש:Beitar, נחסמו גם הם לצמיתות בעבר. YHYH ۩ שיחה • מיזם הכדורגל במדינות • 23:47, 30/09/2010
- דוד, ידיעתך: לאור התלונות של המנטרים שלנו בתחום הספורט, ומנגד מכיוון ונראה שהמשתמש צעיר - חסמתי לשנה. אני מאמין שכך יחזור רק אם באמת יהיה הדבר חשוב לו, ואם יהיה חשוב לו - סביר שינסה להשתפר. תודה על האמון. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 19:43, 1 באוקטובר 2010 (IST)
תודה רבה! על הערך הנאה. עד עתה כל מה שידעתי הוא כי "תולעת מחשבים שיבשה את מחשבי הגרעין האיראני", והנה כעת הכפלתי את ידיעותיי עשרת מונים! Rex • שיחה 21:56, 30 בספטמבר 2010 (IST)
- למען הסר ספק, התכוונתי לדברי כפשוטם, ללא שמץ של ציניות. (הערך אמנם משובץ במינוחים מקצועיים לרוב שאינם מובנים לי, אולם מושג קל עד בינוני קיבלתי, והיה זה שכרי). Rex • שיחה 22:51, 6 באוקטובר 2010 (IST)
בקשת דגל בוט
עריכהשלום,
האם יש סיבה שאתה לא עונה לבקשתי בויקיפדיה:בקשות לדגל בוט#david55bot דוד א. - שיחה 10:01, 2 באוקטובר 2010 (IST)
- לא שמתי לב שהגיע אישורו של יוני. כעת נתתי. דוד שי - שיחה 10:36, 2 באוקטובר 2010 (IST)
ראה ויקיפדיה:בקשות לדגל בוט#User:WikitanvirBot, תודה. Yonidebest Ω Talk 23:30, 8 באוקטובר 2010 (IST)
חוות דעת שלישית
עריכההיי דוד,
תסתכל בבקשה בשיחת משתמש:Gilgamesh#קיבוץ. אשמח לדעת את דעתך בנושא הנדון. גילגמש • שיחה 16:39, 2 באוקטובר 2010 (IST)
אנא התערבותך - מייצרים מהומה רבתי
עריכהדוד שלום. אנא התערבותך כאן, בטרם העניינים יצאו מפרופוציות מי-נהר - שיחה 01:59, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אין שום מהומה. בלי פניקה. אביעדוס • שיחה כ"ה בתשרי ה'תשע"א, 02:04, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אתה ערב לכך שגם לא תיהיה, בעקבות תגובותיך ופעולתיך האחרונות ? מי-נהר - שיחה 02:12, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- הבהרתי כעת היטב (אני מקווה) את דבריי וכוונותיי, שהובנו באופן מוטעה על ידך. אביעדוס • שיחה כ"ה בתשרי ה'תשע"א, 02:16, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- השאלה מה יובן ע"י קהילה שלימה שלרבים מהם מסתבר, ואני בכללם יכול להישרף בקלות פיוז ברגע של חולשה או עידנא דרתחא בנושאים מנושאים שונים מעת לעת. מי-נהר - שיחה 02:25, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אני מקווה שיוסיפו לשפוך מים על כך כפי שהחילות לעשות , תודה. מי-נהר - שיחה 02:26, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- השאלה מה יובן ע"י קהילה שלימה שלרבים מהם מסתבר, ואני בכללם יכול להישרף בקלות פיוז ברגע של חולשה או עידנא דרתחא בנושאים מנושאים שונים מעת לעת. מי-נהר - שיחה 02:25, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- הבהרתי כעת היטב (אני מקווה) את דבריי וכוונותיי, שהובנו באופן מוטעה על ידך. אביעדוס • שיחה כ"ה בתשרי ה'תשע"א, 02:16, 3 באוקטובר 2010 (IST)
- אתה ערב לכך שגם לא תיהיה, בעקבות תגובותיך ופעולתיך האחרונות ? מי-נהר - שיחה 02:12, 3 באוקטובר 2010 (IST)
קורס תורת הקבוצות - שיעור חמישי
עריכהשלום דוד,
השיעור הבא בקורס "תורת הקבוצות" יתחיל ב-6 באוקטובר 2010, הנושא הוא "פעולות בין קבוצות". אתה מוזמן לענות על שאלות ולהשתתף בדיונים שיתקיימו בכיתת הלימוד.
בברכה, רחל - שיחה 19:34, 3 באוקטובר 2010 (IST)
הצהרת חיפה
עריכהלדעתי כל הערך חסר חשיבות, אבל לא נראה לי נכון לקצץ ממנו פסקאות. זה עקיפה של הליך דיון החשיבות. ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 14:17, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- קיצוץ הוא סוג של עריכה ולכן תקין ביותר. גילגמש • שיחה 14:37, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- אז בוא נמשיך לקצץ. ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 16:42, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- תבנית "חשיבות" אינה הופכת את תוכן הערך לקדוש - ניתן, ואף רצוי, לערוך את הערך לשם שיפורו. מובן שניתן לדון האם עריכה מסוימת משפרת את הערך או פוגעת בו, לשם כך יש לערך דף שיחה. דוד שי - שיחה 19:36, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- אז בוא נמשיך לקצץ. ברכות אריאל פ. (slav4) • דף שיחה 16:42, 5 באוקטובר 2010 (IST)
למען ידעו דורותיכם
עריכהפגשתי ערך שהעלה אנונימי מסדרת הספרים הפופולרית יומנו של חנון 4 במצב גרוע. שיפרתי את הערך כך שהוא יתאים לוויקיפדיה אבל כיון שלא קראתי את הספר אני לא יכול לכתוב את כל הפסקה על העלילה. חשבתי שאולי כדי לשתף צעירים יותר בכתיבה בוויקיפדיה אפשר להציע במקום שאנונימיים יראו לעזור לי בכתיבת הערך בדף שיחתו. ואולי שניים שלושה ילדים יצטרפו ועוד עשרים אחרים יראו שאפשר (אבל לא יעזו). אם זה ילך אפשר לבקש שוב עזרה בדברים ספציפיים. מה דעתך? ישרון - איך אני נוהג? 20:06, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- צעירים כותבים בוויקיפדיה באופן סדיר, ובהם גם כאלה שכותבים ברמה גבוהה. אני מקווה שהערך ישתפר במשך הזמן, כיתר הערכים. השגחתך עליו בוודאי תסייע לכך. דוד שי - שיחה 20:10, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- אני לא מודאג מהעתיד, אבל ויקיפדיה מלאה בהצעות באוויר להשתתף בכתיבתה ואני חושב שהצעות ממוקדות יהיו יותר אפקטיביות, וגם יגרמו הנאה לילדים שיכולים לשתף אחרים במידע שהם יודעים. ואני צריך את המידע אז כולם מאושרים, לא? ישרון - איך אני נוהג? 20:17, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- אתה מוזמן לנסות. דוד שי - שיחה 20:18, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- זה די הצליח. אם צריך מידע ספציפי אפשר לעשות זאת שוב. ישרון - איך אני נוהג? 19:55, 9 באוקטובר 2010 (IST)
- אתה מוזמן לנסות. דוד שי - שיחה 20:18, 5 באוקטובר 2010 (IST)
- אני לא מודאג מהעתיד, אבל ויקיפדיה מלאה בהצעות באוויר להשתתף בכתיבתה ואני חושב שהצעות ממוקדות יהיו יותר אפקטיביות, וגם יגרמו הנאה לילדים שיכולים לשתף אחרים במידע שהם יודעים. ואני צריך את המידע אז כולם מאושרים, לא? ישרון - איך אני נוהג? 20:17, 5 באוקטובר 2010 (IST)
אתר מוזיקה ישראלית
עריכהבערך שיבי קלר יש קישור לאתר. לדעתי, הקישור מספק מידע חשוב לקורא, אלא שמדובר באתר מסחרי. דעתך? דרך - שיחה 00:00, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- הקישור מציג את עטיפות הדיסקים שלו, ותו לא. אינני רואה הצדקה לקישור לחנות שזה כל המידע הניתן בה. דוד שי - שיחה 06:25, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- ניתן גם לשמוע "טעימות" מהשירים.. טוב שיהיה. דרך - שיחה 14:08, 6 באוקטובר 2010 (IST)
יש לך חצי דקה?
עריכהאשמח אם תטפל בזה. סטטיסטית הבקשה מחכה כבר "הרבה זמן"... תודה מראש, בןאישאחד - שיחה 20:41, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- טיפלתי. דוד שי - שיחה 22:27, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- תודה רבה! Adieu - שיחה 22:29, 6 באוקטובר 2010 (IST)
שינוי שם שגוי
עריכהניסיתי לשחזר את הערך על AGM-86 ולהעבירו ל-AGM-86 ALCM כפי שהסברת לי בדף ההעברה, אך הוא לא הסכים להעביר לי בתוענה שקיים כבר דף כזה.. אשמח אם תעזור לי להעביר את הערך ותסביר לי מה עליי לעשות בפעם הבאה כשקיים ערך שהופנה בטעות.. תודה.. Tt100 - שיחה 21:29, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- עכשיו טוב? yanshoof • שיחה • 21:32, 6 באוקטובר 2010 (IST)
- אם יש לך בעיות בהעברת ערכים אתה יכול לכתוב בקשת עזרה בויקיפדיה:בקשות ממפעילים. רק מפעיל יכול להעביר ערך כאשר השם המבוקש כבר תפוס. את הבעיה הספיציפית עם הטיל ינשוף כבר פתר. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 21:36, 6 באוקטובר 2010 (IST)
שלום דוד, אשמח אם תוכל לחוות דעתך ביחס לחשיבות הערך. נרו יאיר • שיחה • כ"ט בתשרי ה'תשע"א • 16:13, 7 באוקטובר 2010 (IST)
- בשלב זה אין לי מה להוסיף לדיון החשיבות. דוד שי - שיחה 21:04, 7 באוקטובר 2010 (IST)
הרעיון שהצעת שם אמש התברר כמורכב יותר. אנא התייחסותך שם. תודה. יואב ר. (Yoavr763W) - שיחה 19:18, 8 באוקטובר 2010 (IST)
סעיף נוסף
עריכהראה תשובתי בדף השיחה של הערך. אברהם אמיר - שיחה 17:19, 9 באוקטובר 2010 (IST)
אשמח אם תגיב ו/או תפנה משתמשים המבינים בתחומים הרלוונטים
עריכהבדיונים הבאים, שהם חשובים, אך לא משכו מספיק תשומת לב, למרות הודעות בויקיפדיה:לוח מודעות:
- שיחה:אינתיפאדת אל-אקצה#סתירה בין הגדרת תקופת ההתקוממות (2000-2005) לבין תקופת מניין ההרוגים הפלסטינים (2000-2008)
- ויקיפדיה:מזנון#דינוזאורים
תודה ושבוע טוב. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 19:48, 9 באוקטובר 2010 (IST)
תודה
עריכהתודה דוד שי ושבוע נפלא נסים קריספיל
בררר!
עריכהבניגוד לדרכי אזלה סבלנותי (או שמא סמכויות מפעיל זה מה שחסר לי כאן?) בתור זה שאמר דברים של טעם בנושא דומה בשיחה:שמואל טל, ברשותך, אניח לך לטפל בזה. כל טוב, ישרון - איך אני נוהג? 23:09, 9 באוקטובר 2010 (IST)
בקשה לחיוב בבוררות
עריכהבהתאם לסמכויותך כביורוקרט אבקשך להתערב במחלוקת הנמשכת בשאלה:
האם מוסד התפילה היהודי הנקרא ברומנית Templu צריך להיות מתורגם ל"בית כנסת" או "היכל"? זאת להבדיל ממוסד תפילה יהודי הנקרא ברומנית Sinagoga. ובהתאם למסקנות הבוררות, לקבוע את שמות הערכים של בתי התפילה היהודים-רומנים ששמם המקורי Templu.
מחלוקת זו נמשכת מזה חודשים, כפי שניתן להיווכח בשיחה:בית כנסת נוישוץ, ללא כל התקדמות ממשית, ומבלי שבאופק נראה פתרון שישים קץ למחלוקת זו אחת ולתמיד. בוררות, בידי בורר מרוחק מן המחלוקת, פתוח לשכנוע וחסר פניות, תביא לדעתי, אחת ולתמיד, לסיום המחלוקת כאן. תהא מסקנתו אשר תהא.
כפי שניתן לקרוא בשיחה, הדגמתי כי הסבר אחד שנותן המשתמש למונח שקבע קורס אל מול המציאות (ראה הפרכת חוק ארכיטקטורת ה-Sinagoga, שהוא חסר עיגון בספרות בפני עצמו), אולם לאור תגובת המשתמש להערתי ותגובותיו לאחרים בדיון הנמשך מזה חודשים, הבנתי כי אין בנמצא טיעון שיהיה בו לשכנעו לשנות דעתו. לעומת זאת הסיכון להתדרדרות הדיון לפסים אישיים, או למלחמות עריכה, גדל בכל חילוף דברים. בנסיבות אלה בקשתי את המשתמש (יש יאמרו אפילו התחננתי) כי יסכים לבוררות. לזאת הוא מסרב מבלי לספק נימוק כלשהו.
אנא קבע כי תתקיים בפניך בוררות בעניין זה, אשר תוצאותיה יחייבו את הצדדים למחלוקת. קבע את לוח הזמנים להצגת הטיעונים, ואת המועד למתן הכרעה, ויבוא שלום על ישראל (לפחות בנושא הזה). Oy • שיחה 11:27, 10 באוקטובר 2010 (IST)
- זה נראה מצב שראוי לכפות בו בוררות, אך אני מציע שתחילה תנסה למצוא בורר שמקובל על שני הצדדים. דוד שי - שיחה 21:42, 10 באוקטובר 2010 (IST)
ממר"ם
עריכהשלום דוד,
אני חושב שאמרת פעם ששירתת בממר"ם. אם זה נכון, האם אתה מכיר את עמותת המורשת של היחידה הזאת או של חיל התקשוב? אנו זקוקים לזה לפרויקט צה"ל שדמזוב ואני מובילים. גילגמש • שיחה 18:39, 10 באוקטובר 2010 (IST)
- דוד שי - שיחה 21:44, 10 באוקטובר 2010 (IST)
- חן, דבר על זה עם איציק. הוא בוגר היחידה (למיטב זכרוני, גם אז מהצד של הדוברות או משהו כזה) ועדיין נמצא בקשר עם אנשים משם. Ldorfman - שיחה 12:27, 11 באוקטובר 2010 (IST)
- תודה. גילגמש • שיחה 12:56, 11 באוקטובר 2010 (IST)
- חן, דבר על זה עם איציק. הוא בוגר היחידה (למיטב זכרוני, גם אז מהצד של הדוברות או משהו כזה) ועדיין נמצא בקשר עם אנשים משם. Ldorfman - שיחה 12:27, 11 באוקטובר 2010 (IST)
קורס תורת הקבוצות - שיעור שישי
עריכהשלום דוד,
השיעור הבא בקורס "תורת הקבוצות" יתחיל ב-13 באוקטובר 2010, הנושא הוא "משלים וחוקי דה-מורגן". אתה מוזמן לענות על שאלות, לבדוק שיעורי-בית ולהשתתף בדיונים שיתקיימו בכיתת הלימוד.
בברכה, רחל - שיחה 21:58, 10 באוקטובר 2010 (IST)
שלום דוד, אודה לך אם תוכל לחוות דעה בדיון החשיבות של הערך הנ"ל. תודה. TVJunkie - שיחה 08:39, 11 באוקטובר 2010 (IST)
שלום מר דוד שי. בהמשך לתחילת פנייתך בדף השיחה שם, אנא התייחס כאן ללא העברה זה פנייה אישית. אודה לך אם תוכל לומר לי כאן כיצד את רואה את המהלכים שבוצעו מאז בעקבות הבקשה. בטרם הגענו לדיון הנוכחי.
- באשר לדיון המתקיים כעת ,אני מודה לך שהשתתפת , אנא התייחס שם לשאלותיי כדי שנוכל להתקדם.
- לאחר תשובתיך שם, אוכל כממבהיר החשיבות היחיד ופותח הקט' לבצע המחיקה, במקום לגרור הקהילה להצבעת מחיקה...
אז אגש לסדר את האישים פליטי קט' זו בהתאם. לתגובתך אודה, בברכה מי-נהר - שיחה 06:19, 12 באוקטובר 2010 (IST)
- סודר . מי-נהר - שיחה 08:26, 12 באוקטובר 2010 (IST)
בול
עריכהשלחתי לך @. איתן - שיחה - 08:25, 13 באוקטובר 2010 (IST)
הפרק הנוסף
עריכהלדוד ערב טוב,
לא שכחתי. אני נמצא בסיום איסוף החומר לפרק הנוסף. בקרוב אשלים את ניסוחו ואוסיפו לערך.
- בברכה,
מייל
עריכהנשלח הרגע. O * שיחה 07:12, 14 באוקטובר 2010 (IST)
בוקר טוב דוד,
לאור מסכת ההשתלחויות של אמש חסמתי את האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות | מונה) ליום. אבקש רשותך לחסום לזמן ארוך יותר בפעם הבאה שימשיך בתגובותיו המתישות. בדעתי אף לפתוח הצבעת מפעילים אם הוא לא יחזור בו מדרכיו אלה • עודד (Damzow) • שיחה • אחרי לצנחנים! 10:42, 14 באוקטובר 2010 (IST)
- OK. דוד שי - שיחה 19:00, 14 באוקטובר 2010 (IST)
- אם החסימה היא לאור מסכת, אנא כתוב בדף השיחה שהחסימה היא לאור מסכת (ותן בבקשה קישורים, כדי שגם מי שלא השתתף בחגיגה יוכל להבין מה אירע בה). החסימה הנוכחית מוסברת בכך שהמשתמש העז לומר "הנה עוד ויקיפד שחושב שהוא יכול לעשות מניפולציות על שמי ולרחוץ בניקיון כפי". זוהי הנמכה של רף החסימה לגובה בלתי נסבל. עוזי ו. - שיחה 20:08, 14 באוקטובר 2010 (IST)
- עוזי, ברשותך אעשה זאת בהזדמנות (היום/מחר) מפאת קוצר זמן אישי • עודד (Damzow) • שיחה • אחרי לצנחנים! 20:38, 14 באוקטובר 2010 (IST)
- בדקתי את התנהלותו של משתמש:האנציקלופדיסט ולכן נמנעתי מלצאת להגנתו. הוא שוב ושוב נכנס לויכוחי סרק ומתעקש במקומות שבהם הוא מפגין חוסר הבנה ועוד יותר מכך חוסר מוכנות להתפשר אפילו על שטויות. הוא יכול להיות תורם מועיל, כי יש לו ידע, אולם הוא מתעקש לבזבז את הזמן של כולם על ויכוחים מטופשים, שסופם התלהטות הרוחות. זאת הסיבה שהוא נחסם, ולא אמירה כזאת או אחרת. אולי תחת איום של חסימה לטווח ארוך הוא יחליט ללמוד את כללי המשחק ויהפוך מגורם מפריע לגורם תורם. הלוואי. עדירל - שיחה 20:45, 14 באוקטובר 2010 (IST)
- +1 לעוזי. JavaMan • שיחה 20:46, 14 באוקטובר 2010 (IST)
- משתמש:האנציקלופדיסט מספק מדי יום סיבות מצוינות לחסימתו. דוד שי - שיחה 21:10, 14 באוקטובר 2010 (IST)
- עוזי, ברשותך אעשה זאת בהזדמנות (היום/מחר) מפאת קוצר זמן אישי • עודד (Damzow) • שיחה • אחרי לצנחנים! 20:38, 14 באוקטובר 2010 (IST)
שלום, לפני כמיליון שנה הוספת על הנ"ל את המשפט "בשנים 1923 עד 1929 היה ספרן בספריה הפרוסית בברלין". אין משפט מקביל באנגלית, אז האם תוכל לבדוק במקורותיך אם הכוונה לספריית המדינה בברלין שנקראה מ-1918 עד מועד לא ברור "ספריית מדינת פרוסיה" (Preußische Staatsbibliothek). תודה, DGtal 16:44, 14 באוקטובר 2010 (IST)
- המקור שלי הוא הקישור האחרון בקישורים החיצוניים, והוא מאשר את דבריך. דוד שי - שיחה 19:02, 14 באוקטובר 2010 (IST)
בקשה להרגעת רוחות
עריכהשלום דוד. אני חושש שדרושה התערבותך אצל אורי אנא ראה עריכותיו הנידון מלהיט את האווירה בכל דיון בו פגשתי בו בימים האחרונים ויותר ויותר מתחיל להידמות למקרה דומה שדנתם בו לאחרונה . היות ואני צד בהחלפת המלל איתו איני יכול להיות גורם אובייקטיבי וראוי לטענה שכזו וייתכן שאף אני הגזמתי ובכל זאת אנא התערבותך או קריאתך להתערבות של מי שיכול לזהות שיש כאן גורם שמלהיט את הדיונים בויקיקפדיה ופוגע בעצמו ובכולנו בכך מי-נהר - שיחה 21:46, 14 באוקטובר 2010 (IST)
- ירגיע נא כל איש את עצמו. דוד שי - שיחה 21:47, 14 באוקטובר 2010 (IST)
- אשתדל , תודה על העצה הטובה כתמיד מי-נהר - שיחה 22:17, 14 באוקטובר 2010 (IST)
לדוד צהריים טובים
עריכההאם אני אכן שוביניסט קטן רוח ואמונה (אני דווקא דתי אז אני חושב שאני די מאמין)? ובנימה קצת יותר רצינית, מדובר במתקפה אישית מכוערת ביותר, ולא בפעם הראשונה. בפעמים הקודמות גילו סלחנות מופלגת ביותר, אך יש לשים לכך סוף. לא ייתכן שבתגובה לוויכוח במזנון יבוא בן הזוג של ברת הפלוגתא ויטיח כאלה עלבונות. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:36, 15 באוקטובר 2010 (IST)
- אמירה חריפה זו אינה מוסיפה כבוד לאומרה, אבל אינני רואה בה התקפה אישית עליך. היא מתייחסת לעובדה שיש שראו אישה כבובה המופעלת על ידי בן זוגה, ולא כבעלת דעה משלה. כלל אינני יודע האם הכותב סבור שאתה נמנה עמהם. דוד שי - שיחה 14:42, 15 באוקטובר 2010 (IST)
- אני אחד המשתתפים בדיון במזנון. גם אלמלא הייתי משתתף, אמירה כזאת כלפי משתתפים אחרים בדיון חוצה את הגבולות. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:45, 15 באוקטובר 2010 (IST)
- כאמור, האמירה אינה מכוונת נגד כל המשתתפים בדיון, ולא אבדוק כלפי מי היא מיועדת. אף שאני סבור שהדברים אינם מנומסים, אינני מסכים שהאמירה "חוצה את הגבולות". דוד שי - שיחה 14:49, 15 באוקטובר 2010 (IST)
- טוב, אני לא מסכים אבל אקבל את שיקול דעתך. שבת שלום. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:51, 15 באוקטובר 2010 (IST)
- כאמור, האמירה אינה מכוונת נגד כל המשתתפים בדיון, ולא אבדוק כלפי מי היא מיועדת. אף שאני סבור שהדברים אינם מנומסים, אינני מסכים שהאמירה "חוצה את הגבולות". דוד שי - שיחה 14:49, 15 באוקטובר 2010 (IST)
- אני אחד המשתתפים בדיון במזנון. גם אלמלא הייתי משתתף, אמירה כזאת כלפי משתתפים אחרים בדיון חוצה את הגבולות. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:45, 15 באוקטובר 2010 (IST)
החיים בעורף בעת מלחמת יום הכיפורים
עריכהלדוד ערב טוב,
הוספתי הערב את הפרק על חיי העורף במלחמה. תוך כדי איסוף החומר נצטבר אצלי חומר נוסף וחשוב להרחבת הפרק על פעולות ההתנדבות בעת המלחמה. אני מתלבט האם להוסיפו או שהערך יהיה כבר ארוך מדי. אשמח לשמוע דעתך.
בברכה, אברהם אמיר - שיחה 21:52, 15 באוקטובר 2010 (IST)
- אתה יכול להוסיפו ללא חשש. דוד שי - שיחה 04:09, 16 באוקטובר 2010 (IST)
קישור לבלוג של מר בלו
עריכהשלום דוד,
בעקבות הערתו של אורי ר. במזנון בכוונתי להמשיך בדיון ובמידת הצורך לפנות להצבעה להסרה גורפת של הקישורים לבלוגים (בין היתר לאתר רשימות). לכן, עדיף שתמנע, בשלב זה, מתיקון הקישורים כדי שלא תעשה עבודה כפולה אם יוחלט להסיר את הקישורים האלה. גילגמש • שיחה 04:18, 16 באוקטובר 2010 (IST)
שייקספיר
עריכההיי דוד, אולי הכוונה למאמר הזה? אליסף · Houston, we have a problem · שיחה 09:10, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- לא, זה לא שווה קישור, והוא נקודתי מדי לעומת ההבטחה שבכותרת המאמר האבוד. דוד שי - שיחה 09:12, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- סבבה. אליסף · Houston, we have a problem · שיחה 09:13, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- קישרתי למאמר הנ"ל, למרות שלפי העותק השמור ב-archive.org זה נראה קרוב יותר לגרסה ב-ynet. בברכה, אבינעם - שיחה 12:06, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- בעיני זהו פוסט חסר חשיבות, העוסק בספר עתידי (כשבינתיים העתיד הפך לעבר רחוק). דוד שי - שיחה 12:09, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- איזה משלושתם? אבינעם - שיחה 12:11, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- הפוסט על שייקספיר באתר של בלו. דוד שי - שיחה 12:12, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- שיכנתי את הפוסט, בגרסת ynet שלו, בערך שאלת זהותו של מחבר מחזות שייקספיר, שם הוא רלבנטי. דוד שי - שיחה 17:05, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- הפוסט על שייקספיר באתר של בלו. דוד שי - שיחה 12:12, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- איזה משלושתם? אבינעם - שיחה 12:11, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- בעיני זהו פוסט חסר חשיבות, העוסק בספר עתידי (כשבינתיים העתיד הפך לעבר רחוק). דוד שי - שיחה 12:09, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- קישרתי למאמר הנ"ל, למרות שלפי העותק השמור ב-archive.org זה נראה קרוב יותר לגרסה ב-ynet. בברכה, אבינעם - שיחה 12:06, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- סבבה. אליסף · Houston, we have a problem · שיחה 09:13, 16 באוקטובר 2010 (IST)
ההתנדבות
עריכהלדוד שלום, הפרק על ההתנדבות הורחב. אברהם אמיר - שיחה 11:27, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- תודה, אקרא אותו בקרוב. דוד שי - שיחה 11:28, 16 באוקטובר 2010 (IST)
גבולות מדינת ישראל
עריכהשלום לדוד, במפה שצרפתי (מתאר הגבולות באזור החרמון) ציינתי "קוי הפרדת הכוחות..." כפי שמצאתי במקור. ראיתי שתיקנת בטקסט הכללי, אך לא ציינת טרמינולוגיה זו של גבול ברשימה שהבאת... כל טוב - Etan J. Tal - שיחה 19:24, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- אתה מוזמן לתקן, כי לי לא ברור מה התיקון הנדרש. דוד שי - שיחה 23:35, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- מקווה שכעת ברור - Etan J. Tal - שיחה 13:55, 17 באוקטובר 2010 (IST)
איתור מידע - מכתבו של עגנון לבן גוריון בסוגיית "מיהו יהודי"
עריכהזכור לי כי נתקלתי כאן בוויקיפדיה בציטוט דבריו של עגנון במכתב הנ"ל (המכתב מצוטט בקישור זה [2]). האם זכור לך היכן? Rex • שיחה 20:54, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- לא זכור לי. דוד שי - שיחה 23:33, 16 באוקטובר 2010 (IST)
דוד שלום, צר לי להטריד אך יש חשש לשחזור בלתי ענייני של המשתמש:ליאור יתכן והוא מוטה בשל עמדה כלשהי של המשתמש. בכוונתי לשחזר כעת את עריכתו וצופה בשל רגישותו לנושא שתתפתח מלחמת עריכה. אודה אם תוכל להציץ ולחסום במידת הצורך. המדובר בהתעקשות להותיר מידע שאינו עדכני ושנוגע לחלון זמן מסויים על פני מידע כללי ומעודכן יותר. תודה מראש. אייל המהולל - שיחה 23:50, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- אני מציע שתנמק את עמדתך בדף השיחה של הערך, ותחכה לדעות של ויקיפדים נוספים. יש להימנע ממלחמת עריכה. דוד שי - שיחה 23:53, 16 באוקטובר 2010 (IST)
- מנומק מנומק. נמתין לעמדותיהם. אייל המהולל - שיחה 23:57, 16 באוקטובר 2010 (IST)
מרגלית הר שפי
עריכהשלום דוד, איני מבין את הטענה שלך "למי אכפת?" בעניין דעתו של בן דרור ימיני על כך שנעשה כאן אי צדק. האם אינו בעל משקל מספיק שמצדיק את השמעת דעתו? שלמה - שיחה 10:30, 17 באוקטובר 2010 (IST)
- מרגלית הר שפי אינה במרכז סדר היום הציבורי, ולכן בערך זה אין חשיבות לדעתם של פובליציסטים. דוד שי - שיחה 16:39, 17 באוקטובר 2010 (IST)
רשימת ארכיונים
עריכהשלום דוד. מה דעתך על רשימת ארכיונים שיש בהם מקורות ביחס למושא הערך, כפי שהובא בערך יוסף חיים הכהן? נרו יאיר • שיחה • ט' בחשוון ה'תשע"א • 11:17, 17 באוקטובר 2010 (IST)
היי
עריכהדוד, ראה נא בקשתי בויקיפדיה:בקשות לדגל בוט#הסרת דגל הבוט של CommonsDelinker. אליסף · Houston, we have a problem · שיחה 13:45, 17 באוקטובר 2010 (IST)
תשומת לבך לאמור שם. יואב ר. - גם אני אורגניזם - שיחה 14:41, 17 באוקטובר 2010 (IST)
מחלוקת
עריכהראה ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:יצחק רבין צפניה - שיחה 16:29, 17 באוקטובר 2010 (IST)
- בקשר לזה: (בהתחלה תכננתי לכתוב את זה שם, אבל שתי התנגשויות עריכה גרמו לי לשקול שוב):דוד, כמו בהצבעה על חילמי שושא אתה מביא סיבות לא אנציקלופדיות למה צריך לעשות כך או אחרת. אז זה היה: "מקרה שלפנינו מדובר בהריגה זולה מאוד (שישה חודשי עבודות שירות), אין להוזיל אותה עוד יותר בהפיכתה ל"פרשה"". כמו שם, גם פה, זה שרבין נרצח לא משנה שום דבר ביחס לשאלה מה לכתוב עליו בקשר לאלטלנה. ויקיפדיה לא צריכה להיות "המרכז לתיקון עוולות היסטוריות". ישרון - איך אני נוהג? 17:02, 17 באוקטובר 2010 (IST)
בקשה
עריכהקראתי את מה שכתבת בדיון מחלוקת ואני מכבד את דבריך (אפילו שאני חולק עליהם) רציתי לבקש רשות להעתיק את מה שכתבת לפיסקה של "עמדת הצד השני" שאותה אתה מייצג. אתה מסכים? ―צפניה (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם
- לא, טרם הגיע הזמן לנסח את עמדת הצד השני. אני מקווה שתבין, ולו למקרא דברי טיפוסי, שראוי לבטל הצבעת מחלוקת זו. דוד שי - שיחה 17:03, 17 באוקטובר 2010 (IST)
קורס תורת הקבוצות - שיעור שביעי
עריכהשלום דוד,
השיעור הבא בקורס "תורת הקבוצות" יתחיל ב-20 באוקטובר 2010, הנושא הוא "קבוצת החזקה". אתה מוזמן לענות על שאלות ולהשתתף בדיונים שיתקיימו בכיתת הלימוד.
בברכה, רחל - שיחה 22:21, 17 באוקטובר 2010 (IST)
סליחה הסתבכנו
עריכהמצטער מר דוד שי , על הבלגן (הכוונה הייתה ליעל ולהתקדם) בשיחת קטגוריה:יישובים יהודיים מתקופת המשנה והתלמוד
אבל עתה שויקיפד נוסף הצביע לאפשרות 1 אני לא בטוח מה צריך לעשות כעת, להשאיר 3 אפשרויות ? איך מנהלים הצבעה של 3 ? יש אפשרות להצביע אופציה שניה אם הראשונה לא מתקבלת ? לתשומת ליבך אפשרות 3 היא בסוף האפשרות שאורי הסכים לה. אך בסוף לא שיניתי את עמדתך כי נשארה אופ' 1 , אז מה עושים עכשיו ? משאירים ומחכים לתוצאות ? מי-נהר - שיחה 23:08, 17 באוקטובר 2010 (IST)
- חיכינו אלפיים שנה, נחכה עוד שבוע. דוד שי - שיחה 23:12, 17 באוקטובר 2010 (IST)
- נחכה. ובדבר שיטת ההצבעה האם אפשר לבחור אפשרות שניה אם הראשונה לא מתקבלת ? מי-נהר - שיחה 23:14, 17 באוקטובר 2010 (IST)
- יש לפעמים הצבעות כאלה. דוד שי - שיחה 23:16, 17 באוקטובר 2010 (IST)
- בס"ד 2000? לא מיום יצירת הקט'? ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 23:27, 17 באוקטובר 2010 (IST)
- יש לפעמים הצבעות כאלה. דוד שי - שיחה 23:16, 17 באוקטובר 2010 (IST)
- נחכה. ובדבר שיטת ההצבעה האם אפשר לבחור אפשרות שניה אם הראשונה לא מתקבלת ? מי-נהר - שיחה 23:14, 17 באוקטובר 2010 (IST)
דוד שלום, מאחר וההצבעה שם נקברת כאתר ארכיאולוגי מלא תשפוכת עפר ואפר, מוזנחת כאבן שאין לה הופכין, עלי לבקש הבהרתך האישית בנוגע לבחירתך ששם הקט' יהיה: ישובים ייהודיים בתקופת המשנה והתלמוד. כיצד אחר בחירה זו להבנתך נתמודד עם מקרים כמו קיסריה. הרי הייתה עיר מוערבת אך חשובה מאין כמוה מבחינת היישוב היהודי בארץ באותה תקופה ? שאלה זו נשאלה בין מצביעי אפשרות א' ללא קבלת מענה. אנא הערתך כאן או שם , בברכהמי-נהר - שיחה 22:35, 19 באוקטובר 2010 (IST)
היי
עריכהכאן, הביע אלמוני את דעתו (מוסווית אמנם בכל מיני תקצירי עריכה יפים) את דעתו כי יש בזה טעם לפגם. אני חסמתי אותו על תקצירי העריכה היפים, ומכאן אתה יכול להמשיך איך שבא לך. yanshoof • שיחה • 14:10, 18 באוקטובר 2010 (IST)
- תודה. דוד שי - שיחה 19:15, 18 באוקטובר 2010 (IST)
תודה על הערך! מה זה יזיזות? בברכה, עמיחי • שיחה 20:42, 18 באוקטובר 2010 (IST)
- בסלנג הישראלי, יזיזות היא ידידות שמטרתה קיום יחסי מין, ללא מטרות נשגבות יותר. דוד שי - שיחה 20:45, 18 באוקטובר 2010 (IST)
- תודה, החכמתני! עמיחי • שיחה 21:15, 18 באוקטובר 2010 (IST)
בשבע
עריכההניסוח "תפוצתו מרשימה פחות" לא ממש אנצ'. אולי כדאי לאזן גם בערך על עיתון הארץ. המשפט האחרון בפתיח הזכיר לי את הבדיחה על התחרות בין האמריקאי לרוסי, בה ניצח האמריקאי. דרך - שיחה 06:32, 19 באוקטובר 2010 (IST)
- לא רציתי להשתמש במילה "נמוכה". אם יש לך תחליף טוב יותר, אתה מוזמן להציגו. דוד שי - שיחה 06:39, 19 באוקטובר 2010 (IST)
- דוד, אני מצטרף לטענה ביחס להארץ, שתפוצתו קטנה מזו של בשבע. נרו יאיר • שיחה • י"ב בחשוון ה'תשע"א • 11:01, 20 באוקטובר 2010 (IST)
- כבר בהקשר של "ישראל היום" הבעתי דעתי שאין כלל להשוות תפוצה של חינמון עם תפוצה של עיתון שנמכר. דוד שי - שיחה 19:11, 20 באוקטובר 2010 (IST)
- ומה לגבי עיתון שנמכר, אבל גם מחלק חינם או מוכר במחירים מגוחכים במקומות מרכזיים (רמז: ידיעות אחרונות, מעריב)? או סתם עושה מבצעים אטרקטיביים מאוד? השורה התחתונה, שמעניינת את המפרסמים, היא כמה קוראים בפועל. והשורה התחתונה, המעניינת מבחינת השפעת העיתון, היא גם כן כמה קוראים בפועל. נכון שאין להשוות ושיש הבדלים משמעותיים, ומסיבה זו הסרתי בכלל את ההשוואה בינו לבין העיתונים היומיים בערך גופו, שאין לה מקום מאחר שבשבע הוא עיתון סקטוריאלי במהותו. הלל • שיחה • י"ג בחשוון ה'תשע"א • 19:22, 20 באוקטובר 2010 (IST)
- כבר בהקשר של "ישראל היום" הבעתי דעתי שאין כלל להשוות תפוצה של חינמון עם תפוצה של עיתון שנמכר. דוד שי - שיחה 19:11, 20 באוקטובר 2010 (IST)
- דוד, אני מצטרף לטענה ביחס להארץ, שתפוצתו קטנה מזו של בשבע. נרו יאיר • שיחה • י"ב בחשוון ה'תשע"א • 11:01, 20 באוקטובר 2010 (IST)
תמונות
עריכהשלום דוד,
האם יש לך במקרה תמונות שיכולות לעטר את הערך ההולך ומתגבש על ההיסטוריה של נבחרת ישראל בכדורגל? אם לא, האם מוכר לך מקור לתמונות חופשיות מזכויות יוצרים בנושא הנבחרת? שלחתי גם מייל. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:41, 20 באוקטובר 2010 (IST)
- מאיפה יהיו לי תמונות בנושא זה? כשהייתי אוהד של מכבי בת ים, עוד לא הייתה לי מצלמה. דוד שי - שיחה 20:45, 20 באוקטובר 2010 (IST)
- ידוע לכל ויקיפד בר-דעת כי הינך חובב היסטוריה, אז ניסיתי אצלך בתור אופציה ראשונה. אנסה למצוא דרך ליצור קשר עם שדרני הכדורגל של ימינו, ואולי הם יושיעו. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:46, 20 באוקטובר 2010 (IST)
- תמונות עד שנת 1959, שצולמו בישראל, אפשר לקחת מהאתר של לשכת העיתונות הממשלתית (בתקווה שיש שם כאלה). דוד שי - שיחה 20:49, 20 באוקטובר 2010 (IST)
- ידוע לכל ויקיפד בר-דעת כי הינך חובב היסטוריה, אז ניסיתי אצלך בתור אופציה ראשונה. אנסה למצוא דרך ליצור קשר עם שדרני הכדורגל של ימינו, ואולי הם יושיעו. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:46, 20 באוקטובר 2010 (IST)
נא ראה עריכתי בדף הגרסאות הקודמות. חשבתי שכיון שמדובר בנושא כל כך חשוב ובפרויקט כל כך משמעותי יש מקום לאזכורו בערך. תחושתי הלא מבוססת שמחיקת המידע נעשתה בעיקר בשל מקור הידיעה. אין לי כמובן התעקשות על מקור זה וניתן להביא מקור אחר, אבל אציין שיש שם גם כתבת וידאו בניגוד לכתבות באתרים אחרים. אשמח לחוות דעת נוספת. דרך - שיחה 21:26, 20 באוקטובר 2010 (IST)
- מדוע אתה פונה לתחושות, כשמבטל העריכה נימק זאת: "כשזה יעלה לרשת נכתוב" - אותי הוא שכנע. דוד שי - שיחה 22:53, 20 באוקטובר 2010 (IST)
- אחלה. לשאלתך, התייחסתי באופן ענייני לטענה בראשית דברי. דרך - שיחה 23:15, 20 באוקטובר 2010 (IST)
שחזור ערך שנמחק
עריכהכמה זמן לאחר מחיקה ניתן לשחזר ערך? ס123 - שיחה 00:27, 21 באוקטובר 2010 (IST)
- לנצח. דוד שי - שיחה 00:32, 21 באוקטובר 2010 (IST)
שלום דוד,
ברשותי הספר "ספורט 50", שאחד מעורכיו (השני הוא משה לרר) הוא אדם בשם ישעיהו פורת. האם ייתכן כי אכן מדובר באותו אדם? ראוי לציין כי ברשימת הקרדיטים בתחילת הספר יש הבעת תודה לארכיון מדור הספורט של ידיעות אחרונות, שהיה מקום עבודתו של בן פורת. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 12:26, 22 באוקטובר 2010 (IST)
- אני מקדים את דוד, אבל מדובר בשני אנשים שונים (שניהם נפטרו, ראה [3]. אביהו • שיחה 13:23, 22 באוקטובר 2010 (IST)
- תודה על העזרה. אני מניח שהכוונה היא לאיש קול ישראל. אשאיר בינתיים בלי קישור. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 13:25, 22 באוקטובר 2010 (IST)
ישראל היום הוא העיתון הנקרא והנפוץ בישראל
עריכההועבר לשיחה:ישראל היום#ישראל היום הוא העיתון הנקרא והנפוץ בישראל. דוד שי - שיחה 16:54, 22 באוקטובר 2010 (IST)
בקשה
עריכהשלום דוד. יש כנראה משתמשים שנהנים להחזיר דיונים שידוע מראש שיחליקו לכיוון המכוער. אממה, אותו משתמש טוען שאין לי הסמכות, אבל אני חושבת שלביורוקרט יש. בנוסף, פותח ההצעה חסום כך שמלבד הדרדור לא נגיע לכלום. O * שיחה 17:05, 22 באוקטובר 2010 (IST)
- אני סבור שיש לצמצם את השימוש בסמכויות ביורוקרט למינימום ההכרחי (ואינני משוכנע שלביורוקרט יש סמכות כלשהי בעניין דיונים במזנון). דוד שי - שיחה 17:12, 22 באוקטובר 2010 (IST)
- אוקיי O * שיחה 17:14, 22 באוקטובר 2010 (IST)
The Art of Computer Programming
עריכההיי דוד, לא עדיפה תמונה של עטיפת הספר? כמו זו למשל? אליסף · שיחה 18:42, 22 באוקטובר 2010 (IST)
- בהחלט עדיפה, אתה מוזמן להחליף. דוד שי - שיחה 18:44, 22 באוקטובר 2010 (IST)
- בוצע. שבת שלום. אליסף · שיחה 18:48, 22 באוקטובר 2010 (IST)