שיחת משתמש:Cgruda
הוספת נושא
תודה :)
[עריכת קוד מקור]שמתי לב לתרומתך הרבה לתחום החלל בוויקיפדיה, ורציתי להביע את הערכתי. תודה רבה!
בברכה, Itzuvit • שיחה • המיזם המקורי! 13:13, 9 באוגוסט 2011 (IDT)
- תודה.
נמל החלל קייפ קנוורל
[עריכת קוד מקור]מפתיע שעוד לא היה ערך על זה :) כשאתה מוסיף ערכים חדשים, ובפרט ערכים חשובים, כדאי מאוד לדאוג שיהיו קישורים אליהם מערכים אחרים. בברכה, ערן - שיחה 13:15, 9 באוגוסט 2011 (IDT)
שלום, מאיפה המידע הטכני שהוספת לערך הנ"ל? במיוחד תמוה בעיני הנתון לגבי משקל מטען למסלול גיאוסטציונרי. המעבורת לא מסוגלת כלל להגיע למסלול כזה, למיטב ידיעתי, ובכל אופן, בדר"כ לא עוברת גובה של 400 ק"מ בערך, לעומת מסלול גאוסטציונרי, שגובהו כ-36,000 ק"מ. צחי - שיחה 00:11, 10 באוגוסט 2011 (IDT) עכשיו ראיתי מה שכתבת בדף השיחה. זה עדיין תמוה בעיני. צחי - שיחה 00:15, 10 באוגוסט 2011 (IDT)
- נראה לי שאתה צודק. בדקתי קצת ומצאתי את הערך הזה והכוונה היא כנראה לשיגור לוויין למסלול GTO ממעבורת. כלומר המעבורת עצמה לא מגיעה למסלול אלא היא משגרת לוויין למסלול זה ע"י רקטות שמוצמדות ללוויין. Cgruda - שיחה 10:19, 10 באוגוסט 2011 (IDT)
כל הכבוד!
[עריכת קוד מקור]רציתי להגיד לך כל הכבוד על הערכים הרבים בנושא תעופה וחלל! Ofekalef • שיחה • הצטרפו למיזם המקורי! 20:04, 17 באוגוסט 2011 (IDT)
שלום לך,
ראשית, אני מצטרף לברכות על הערכים הרבים והחשובים שכתבת בתחום הטילאות והטיסה לחלל.
שנית, שמא תסכים לכתוב ערך גם על מרכז החלל ע"ש ג'ונסון ביוסטון? (אנ').
תודה. יואב ר. - שיחה 00:03, 26 באוגוסט 2011 (IDT)
- אני מתחיל לעבוד... תודה.
- תודה על כתיבת הערך. רציתי לכתוב אותו אבל לא היה לי זמן, ומוטב שמבין עניין כמוך עשה זאת. יואב ר. - שיחה 11:42, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
העברת ערכים מארגז החול
[עריכת קוד מקור]היי, ראיתי שאתה מעביר את הערכים שלך מארגז החול על ידי "העתק הדבק". תוכל במקום זה ללחוץ על לשונית "העברה" (חץ קטן משמאל ל"הוספה לרשימת המעקב"), וכך התרומות שלך ירשמו במרחב הראשי. על ידי העתק הדבר נרשמת רק אחת, אך בהעבר, כל הגרסאות שכתבת. אשמח לעזור בכל דבר, Ofekalef • שיחה • הצטרפו למיזם המקורי! 12:23, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
- תודה, אני אשתמש בכך מעכשיו. Cgruda - שיחה 12:27, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
- אין בעד מה, שמח שיכולתי לעזור. Ofekalef • שיחה • הצטרפו למיזם המקורי! 12:28, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
היי, כשערכתי את הערך ראיתי המון קוד "מסובך" בטבלה בתחילתו, וזה נראה כאילו העתקת תבנית כלשהי לערך כדי ליצור את הטבלה. החלפתי את הקוד הזה לקוד של טבלה "פשוטה" (טוב גם זה קוד יחסית מסובך אבל מעט פחות). באופן כללי אם זה חוזר על עצמו בעוד ערכים, עדיף ליצור לזה תבנית ייעודית ורק למלא את הפרמטרים כדי לא לסבך עם קוד מורכב בערכים. כמו כן אני רואה שיש משהו דומה בווסטוק. מאיפה העתקת את התבנית? (אני שואל כדי לדעת אם אפשר פשוט להרחיב תבנית קיימת במקום ליצור חדשה) והאם הטבלה הנ"ל רלוונטית לערכים נוספים? תודה, ערן - שיחה 17:57, 30 באוגוסט 2011 (IDT)
- לקחתי את התבנית מתבנית:מטוס רק בגלל שאהבתי את עיצוב התבנית. בהתחלה רציתי להשתמש בתבנית:רכב חלל אבל היו חסרים שם די הרבה פרמטרים ולא רציתי להסתבך עם הקוד המסובך שדי לא הבנתי וגם היה יכול לגרום לערכים אחרים שמשתמשים בתבנית הזו לעבור בעיות עיצוביות. השתמשתי בצורה הזאת בערכים על החלליות ווסטוק (חללית), ווסחוד (חללית) ואפולו (חללית) ואודה לך מאוד אם תוכל לעבור גם עליהם ולהחליף את הקוד שלהם. Cgruda - שיחה 18:06, 30 באוגוסט 2011 (IDT)
שוב שלום. בעקבות הערך הנאה שכתבת על מרכז החלל ג'ונסון רציתי לנסות לעניין אותך ברעיון לערך נוסף על מתקן של נאס"א, ששמו לעיל. הנה הקישור לערך בויקיאנגלית. אגב, ערך זה נכלל השבוע במיזם המקבץ השבועי. תודה. יואב ר. - שיחה 00:08, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
- בוצע. Cgruda - שיחה 19:39, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
- כל הכבוד, תודה רבה! נשמח אם תוכל להמשיך ולתרום במסגרת המקבץ השבועי. Ravit - שיחה 20:55, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
- תודה רבה. יואב ר. - שיחה 21:16, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
- ברכות פירגונים ונשיקות, על ערכיך המצויינים ממש. תודה רבה! 93.172.56.183 23:35, 7 בספטמבר 2011 (IDT)
- כל הכבוד, תודה רבה! נשמח אם תוכל להמשיך ולתרום במסגרת המקבץ השבועי. Ravit - שיחה 20:55, 1 בספטמבר 2011 (IDT)
בדוק עריכות אוטומטית
[עריכת קוד מקור]שלום Cgruda,
כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים". עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים. כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב. מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות. |
בברכה, שדדשכ • שיחה • פורטל שבת זקוק לכם. בואו לעזור! ט' באלול ה'תשע"א • 00:54, 8 בספטמבר 2011 (IDT)
ת'ור => תור?
[עריכת קוד מקור]ראיתי שהוספת מספר ערכים חדשים על טילים מסדרת תור (סדרת טילים) (כל הכבוד!). תומר שינה את שם הערך מ"ת'ור" ל"תור". נראה לי שזהו הכתיב המקובל.
ערכי טילים ועוד עם השם "ת'ור":
- ת'ור (משגר)
- ת'ור-אייבל
- ת'ור-אייבלסטאר
- ת'ור-אגנה
- ת'ור-בורנר
- ת'ור-דלתא
- ת'ור DSV-2
- ת'ור DSV-2U
- ת'וראד-אגנה
יש לך התנגדות לשינוי שמות הערכים?
בברכה, Tzafrir - שיחה _תור?" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:24, 9 בספטמבר 2011 (IDT)
- בכלל לא. Cgruda - שיחה 19:49, 10 בספטמבר 2011 (IDT)
חקר החלל
[עריכת קוד מקור]היי,
כל הכבוד על התרומות הרבות בתחום חקר החלל ! כמה דברים שלדעתי אפשר לשפר בערכים:
- צריך להוסיף לערכים את תבנית:רכב חלל - כמו שיש גם באנגלית, יש בה פרטים חשובים. (ערכים לדוגמה: מקפת לסקר הירח, שחר (גשושית)).
- בין מספרים ואותיות כדאי לשים מקפים, זה נוח יותר לקריאה.
- בערך מקפת לסקר הירח - גלריית תמונות - לחלק מהתמונות אולי כדאי להוסיף כיתובים שיסבירו מה מראים החצים בתמונה.
ושוב, נפח העבודה שלך מאוד מרשים בתקופה האחרונה. מאוד נחמד לראות ערכים חדשים צצים כל יום!
יום טוב, Jacobs • שיחה (14.09.2011 - 09:30)
- אגב, אם אתה צריך דוגמאות לשימוש בתבנית, אפשר לראות את ג'ונו (גשושית) או טלסקופ החלל קפלר. Jacobs • שיחה (14.09.2011 - 09:43)
- תודה, אני מסכים לגמרי. (בקשר לבתבנית - יש אפשרות להפוך אותה לאסטתית יותר?) Cgruda - שיחה 10:14, 14 בספטמבר 2011 (IDT)
- מעולה. בקשר לתבנית - אם יש לך רעיונות ספציפיים, אתה מוזמן להציע אותם בדף השיחה של התבנית, או לפנות ישירות למעצבה - משתמש:Yonidebest, למיטב ידיעתי. עם זאת, אני לא חושב שיש בה משהו לא אסתטי - היא פשוטה ובסיסית, כדי להכיל פרטים קבועים לכל רכב חלל. Jacobs • שיחה (14.09.2011 - 18:05)
- תודה, אני מסכים לגמרי. (בקשר לבתבנית - יש אפשרות להפוך אותה לאסטתית יותר?) Cgruda - שיחה 10:14, 14 בספטמבר 2011 (IDT)
כוכב בשבילך!
[עריכת קוד מקור]הכוכב המקורי | |
מעריך את תרומתך לערכי החלל בויקיפדיה. במיוחד אפולו (חללית). שיע • (שיחה) • כ"א באלול ה'תשע"א • 18:04, 20 בספטמבר 2011 (IDT) |
- תודה רבה!! Cgruda - שיחה 20:52, 20 בספטמבר 2011 (IDT)
- מצטרף :) Ofekalef • שיחה • הצטרפו למיזם המקורי! 20:53, 20 בספטמבר 2011 (IDT)
- שוב תודה :) !! Cgruda - שיחה 20:54, 20 בספטמבר 2011 (IDT)
- מצטרף :) Ofekalef • שיחה • הצטרפו למיזם המקורי! 20:53, 20 בספטמבר 2011 (IDT)
היי, בקשר לתבנית - חלק מהערכים מפנים לערך כללי על תוכנית, ואז יוצא שיש כמה הפניות לאותו ערך. נראה לי הגיוני יותר לבחור באחת משתי אפשרויות: א. לשים את שם התוכנית בתבנית במקום כל הגשושיות בנפרד. ב. לשים את שמות הגשושיות ולקשר אליהן ישירות, גם אם חלק מהערכים עוד לא קיימים. מה דעתך ?
- בסופו של דבר אתה צודק (אני מקווה שתוך חודש חודשיים אני או מישהו אחר יכתוב ערכים ספציפיים על כל גשושית). כרגע אין לי ממש רעיון איך בדיוק לגרום לתבנית להראות (עם הערכים שקיימים היום) אבל אתה יותר ממוזמן לסדר את התבנית בצורה שנראת לך. Cgruda - שיחה 23:12, 21 בספטמבר 2011 (IDT)
- אפילו הוספתי את ארבעת הגשושיות המרכזיות ביותר לרשימת הערכים העתידיים שלי. Cgruda - שיחה 23:17, 21 בספטמבר 2011 (IDT)
italics
[עריכת קוד מקור]היי, עברתי על כמה ערכים שכתבת לאחרונה ונהניתי לקרוא את הערכים החדשים על חקר החלל. רציתי להעיר הערה קטנה: בוויקיפדיה נהוג להימנע מכתב italics בעברית (אם זה מעניין אותך יש הסבר בויקיפדיה:עקרונות מיוחדים לשפה העברית#כתב נטוי והדגשות). בברכה, ערן - שיחה 23:49, 21 בספטמבר 2011 (IDT)
- אוקיי. זה תקף גם להדגשות נטויות? Cgruda - שיחה 19:26, 22 בספטמבר 2011 (IDT)
- בס"ד כן. ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 19:29, 22 בספטמבר 2011 (IDT)
היי, דבר ראשון רציתי להגיד לך כל הכבוד לך על תרומתך החשובה לויקיפדיה. שנית באשר לערך מרס רובר האם לא כדאי להחליף את המינוח רוברים לגשושיות ? הוי ארצי - שיחה 16:46, 22 בספטמבר 2011 (IDT)
- קודם כל תודה :) !!. שנית, רובר הוא גשושית, אבל לדעתי צריך לייחד אותו בשם רובר בגלל יכולת התנועה שלו (באנגלית יש ערך על רוברים) (בכל מקרה שם התוכנית הוא מארס רובר - Mars Rover, והשם גשושיות מארס "תפוס" ע"י תוכנית מארס הרוסית). אפשר לפתוח דיון בדף השיחה של הערך ולראות מה אחרים חושבים... Cgruda - שיחה 19:22, 22 בספטמבר 2011 (IDT)
- 1) אז מה שאתה בעצם אומר שרובר זה לא גשושית, כי לרובר יש יכולות תנועה רבות יותר על פני הקרקע בניגוד לגשושית?
- 2) במידה והתשובה על שאלה 1 היא חיובית, בעצם אולי צריך לקרוא לרוברים רכב חלל או משהו בסגנון ? הוי ארצי - שיחה 02:07, 23 בספטמבר 2011 (IDT)
- 1) גשושית היא חללית קטנה ובלתי מאוישת המשוגרת לחקור את הירח, כוכבי לכת וגופים אחרים במערכת השמש, כולל השמש עצמה. (המשפט הראשון בערך גשושית). גשושית זה שם כולל, בתוך קטגורית הגשושיות יש מקפות, נחתות, רוברים וגשושיות כמו לדוגמא וויאג'ר 1 שמבצעות יעפים (חולפות על פני) על כוכבים.
- 2) התשובה על 1 היא בעצם שלילית, ובכל מקרה, רכב חלל הוא לדעתי שם כולל מידי. נראה לי שצריך לנסות למצוא מילה עברית מתאימה לרובר בדיוק כמו שמצאו את המילה גשושית כתרגום ל-probe (גוגל מתרגם את rover לנודד). Cgruda - שיחה 09:04, 23 בספטמבר 2011 (IDT)
- טוב, הבנתי. כעת איך היית מגדיר את האופורטוניטי והספיריט, בתור גשושיות או רוברים? (מישהו מחק בערכי המכתשים ויקטוריה, איגל,וווסטוק, את המילה רוברים ואני לא יודע אם להחזיר או לא, לפני כן היה את שני ההגדרות ולדבריך זה דווקא יכול להתאים) הוי ארצי - שיחה 14:19, 23 בספטמבר 2011 (IDT)
- אם מחליטים לקרוא להם רוברים אז רק רובר ולא "הגשושית רובר אופרטוניטי". אני הייתי מגדיר אותם כרוברים אבל גשושית זה גם טוב. Cgruda - שיחה 15:04, 23 בספטמבר 2011 (IDT)
- קיבלתי. הוי ארצי - שיחה 17:07, 24 בספטמבר 2011 (IDT)
- אם מחליטים לקרוא להם רוברים אז רק רובר ולא "הגשושית רובר אופרטוניטי". אני הייתי מגדיר אותם כרוברים אבל גשושית זה גם טוב. Cgruda - שיחה 15:04, 23 בספטמבר 2011 (IDT)
- טוב, הבנתי. כעת איך היית מגדיר את האופורטוניטי והספיריט, בתור גשושיות או רוברים? (מישהו מחק בערכי המכתשים ויקטוריה, איגל,וווסטוק, את המילה רוברים ואני לא יודע אם להחזיר או לא, לפני כן היה את שני ההגדרות ולדבריך זה דווקא יכול להתאים) הוי ארצי - שיחה 14:19, 23 בספטמבר 2011 (IDT)
ראה שם. לטיפולך אודה. דיסקוברי - שיחה 22:16, 8 בנובמבר 2011 (IST)
תרגום
[עריכת קוד מקור]היי :)
האם אתה מתרגם ערכים מוויקי האנגלית? אם כן, מומלץ לרשום בתקציר העריכה "תורגם מוויקיפדיה באנגלית" או לחלופין, לכתוב בדף השיחה הודעה דומה. כל הכבוד! Ofekalef • שיחה • הצטרפו למיזם המקורי! 15:51, 11 בנובמבר 2011 (IST)
- אני אכן מתרגם. תודה. Cgruda - שיחה 15:54, 11 בנובמבר 2011 (IST)
שלום לך, והמון תודה על כתיבת הערך על הסרט, אני מניחה שזה נכתב במסגרת המקבץ השבועי . ברשותך, עשיתי טיפה הגהה. כמה טיפים קטנים לגבי תבנית:סרט: אפשר להשתמש בתבנית:ש כדי לרדת לשורה הבאה בתוך התבנית במקום ללחוץ פעמיים אנטר. בתחתית התבנית, במקום שבו כתוב "קישור", הכוונה היא לקישור לאתר הסרט ב-imdb - אפשר להעתיק מכתובת האתר שם רק את המספר בסוף ולהכניס אותו לתבנית, וכך נוצר הקישור כפי שהוא מופיע שם עכשיו. תודה וסופשבוע נעים, Ravit - שיחה 17:40, 25 בנובמבר 2011 (IST)
- תודה!! Cgruda - שיחה 17:24, 26 בנובמבר 2011 (IST)
ערך נאה! העברתי את כל הערכים לאיות זה, כשם הערך רוברט גודרד. לא רציתי להעביר בדף המשתמש שלך. לידיעתך וטיפולך. דיסקוברי - שיחה 12:13, 27 בדצמבר 2011 (IST)
- אוקיי. תודה! Cgruda - שיחה 12:43, 27 בדצמבר 2011 (IST)
ככלל, תמיד עדיף להשתמש/ליצור תבנית. לא מצאת משהו מתאים? תבנית:רכב חלל נראית מתאימה. ואם לא, למה לא ליצור תבנית שתתאים גם לערכים אחרים, כגון ספיריט או אופורטוניטי? גם מקל על החיים לעתיד. ראיתי משהו דומה גם בערך אחר שלך, אולי איזה טלסקופ חלל? דיסקוברי - שיחה 23:10, 29 בדצמבר 2011 (IST)
- אכן רעיון. ישנם כמה רכבי (במשמעות של רכב גלגלי) חלל מאוישים מתוכננים של נאס"א שיצירת תבנית תוכל לשמש גם אותם כשיווצרו וגם את הערך LRV (ספיריט, אופרטוניטי ונוספים, למרות שגם להם יש גלגלים לדעתי הם עדיין בהגדרה של גשושיות שלא כמו ה-LRV). השתמשתי בטבלאות דומות גם בערכים על חלליות כגון אוריון, אלטאיר, אפולו, ווסטוק, ווסחוד, סויוז ו-LK - בהם נראה לי שבאמת כדאי תבנית ואני אתחיל לעבוד על אחת. גם בערך תוכנית מעבורות החלל השתשמתי בטבלה דומה (אך גם תוכנית מרקורי ותוכנית ג'מיני נכתבו עם טבלה פרטית). מישהו (לא אני) הוסיף טבלה כזו גם בערך טלסקופ החלל האבל ושם נראה לי שכדאי להחליף לתבנית:רכב חלל או אולי ליצור תבנית:טלסקופ חלל כמו שיש באנגלית. Cgruda - שיחה 23:42, 29 בדצמבר 2011 (IST)
- וואו! אתה רואה עכשיו כמה זה מוצדק. אולי עדיף לשדרג את תבנית:רכב חלל במקום ליצור חדשה? "מרבה תבניות - מרבה תחזוקה"... בדוק בתבנית:מצפה כוכבים מה כדאי להוסיף בתבנית המשודרגת, כך שתתאים גם לטלסקופ חלל, אם אפשר. דיסקוברי - שיחה 23:53, 29 בדצמבר 2011 (IST)
תרומתך בנושא מדעי החלל
[עריכת קוד מקור]כאות הוקרה לפעילותך הרבה בנושאי מדעי החלל המוזנח יחסית בויקיפדיה. קבל עיטור זה לאות הערכה על פועלך בתחום. בהערכה, החבלן • אשמח לתגובות • משעמם לך? סווג גלקסיות 11:06, 30 בדצמבר 2011 (IST)
- תודה רבה!!! Cgruda - שיחה 11:22, 30 בדצמבר 2011 (IST)
מועדון אסטרונומיה
[עריכת קוד מקור]אני מעוניין להתחיל לעבוד על מועדון אסטרונומיה שירכז את הויקיפדים הפעילים בנושא, יהיה מקום לעדכונים ודיונים וישמש למתקפות על ערכים הצריכים שיפור.
אין בויקי העברית דוגמא טובה למועדונים, ישנם שניים (וק:רובה וויקיפדיה:מועדונים/חבורת אוילר) והם לא פעילים כמעט. בויקי האנגלית, לעומת זאת, יש מועדון מרשים -en:Wikipedia:WikiProject Astronomy.
אני חושב שלמועדון אסטרונומיה יש פוטנציאל גדול להצלחה היות ומדובר בנושא רחב ומגוון שנוגע לכל תחום במדע המדוייק, ומתפתח במהירות עצומה. כשלב ראשון אני רוצה לאתר ויקיפדים שמתעניינים בנושא.
אם אתה מעוניין אתה מוזמן להרשם (וגם להוסיף ולשנות בדף עצמו ולדון בדף השיחה) במשתמש:החבלן/מועדון אסטרונומיה. בינתיים המועדון נבנה בדף משנה של המשתמש שלי עד שיבשיל למרחב ויקיפדיה. החבלן • אשמח לתגובות • משעמם לך? סווג גלקסיות 15:34, 3 בינואר 2012 (IST)
- אם אתה מכיר ויקיפדים נוספים שמעוניינים אשמח אם תודיע להם על המיזם. החבלן • אשמח לתגובות • משעמם לך? סווג גלקסיות 18:11, 3 בינואר 2012 (IST)
מועדון החלל הויקיפדי
[עריכת קוד מקור]שלום וברכה
תוך יום-יומיים אני אעלה בעז"ה את המועדון למרחב ויקיפדיה והמועדון יתחיל לפעול.
בפיסקה משתמש:החבלן/מועדון_אסטרונומיה#ניסיונות עיצוב ראשוניים ישנן שתי הצעות לעיצוב ותכנים, כולם מוזמנים לערוך ולהעיר. החבלן • אשמח לתגובות • משעמם לך? סווג גלקסיות 16:01, 10 בינואר 2012 (IST)
- המועדון עלה לאויר- ויקיפדיה:מועדונים/מועדון החלל הויקיפדי או בקיצור וק:חלל. יש תבנית משתמש- {{משתמש מועדון החלל הויקיפדי}}. לבינתיים עיקר פעילות המועדון תתבצע בדיוני המועדון, ובביקורת עמיתים. בהמשך נוכל לארגן פרויקטים משותפים על פי ההענות. החבלן • אשמח לתגובות • מועדון החלל הויקיפדי ממריא 19:15, 12 בינואר 2012 (IST)
פובוס גרנט
[עריכת קוד מקור]אתה יכול לכתוב ידיעה למועדון על התרסקותה? (הידען וspace), אפשר להוסיף גם ידיעה לתבנית חדשות ואקטואליה. החבלן • אשמח לתגובות • מועדון החלל הויקיפדי ממריא 21:29, 15 בינואר 2012 (IST)
- תודה רבה. החבלן • אשמח לתגובות • מועדון החלל הויקיפדי ממריא 17:10, 16 בינואר 2012 (IST)
- בבקשה! Cgruda - שיחה 17:29, 16 בינואר 2012 (IST)
כוכב בשבילך!
[עריכת קוד מקור]הכוכב המקורי | |
תודה רבה על ריינג'ר 4! רועי • שיחה 11:54, 27 בינואר 2012 (IST) |
- תודה רבה! (זה היה מהיר...) Cgruda - שיחה 11:55, 27 בינואר 2012 (IST)
- אין בעד מה! (אני אוהב להציץ ברשימת הערכים החדשים ולהודות לטובים שביניהם). במקרה יש לך כוונה אולי לכהן כמפעיל/ת מערכת? רועי • שיחה 12:44, 27 בינואר 2012 (IST)
- שוב תודה. כרגע אני לא מעוניין להיות מפעיל מערכת. Cgruda - שיחה 14:26, 27 בינואר 2012 (IST)
- אין בעד מה! (אני אוהב להציץ ברשימת הערכים החדשים ולהודות לטובים שביניהם). במקרה יש לך כוונה אולי לכהן כמפעיל/ת מערכת? רועי • שיחה 12:44, 27 בינואר 2012 (IST)
צל"ש ובקשה
[עריכת קוד מקור]קודם כל קבל צל"ש עצום על תרומותיך, אני עוקב אחרי דף המשתמש שלך ומסתחרר מקצב התרומות.
יש לי בקשה: היות שאתה המבין הגדול פה בנושא משימות לחלל וגם התעסקת בתבניות הפרמטריות הקשורות לכך, תוכל לכתוב לתבניות : משימת חלל, סוכנות חלל, רכב חלל, משגר וחללית דפי פרמטרים עבור אשף התבניות? החבלן • אשמח לתגובות • מועדון החלל הוויקיפדי ממריא 23:38, 12 בפברואר 2012 (IST)
- תודה על הצל"ש. אשמח לעזור בכל דבר אבל לא הצלחתי להבין בברור מה צריך לעשות ומה צריך להעשות. אם תוכל להסביר או להפנות אותי להסברים יותר ברורים מאשר בדף הזה אני מקווה שאוכל לסייע. Cgruda - שיחה 23:49, 12 בפברואר 2012 (IST)
- כדי שתראה במה מדובר, קודם כל עליך להוסיף לדף מיוחד:הדף שלי/common.js. את השורה
importScript('mediawiki:TemplateParamWizard.js');
- זה יוסיף לסרגל העריכה שלך את הכפתור שלחיצה עליו תראה לך את התבניות הקיימות ומה צורת השימוש בהן. (ישנו הסבר קצר על השימוש גם בשיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/אשף תבניות).
כדי ליצור אשף עליך ליצור לתבנית דף משנה לתבנית - תבנית: שם התבנית/פרמטרים, שם עליך ליצור תבנית בת 3 עמודות. העמודה הראשונה היא של הפרמטר, העמודה השנייה להסברים, העמודה השלישית להוראות תכנות אם צריך. אתה יכול לראות דוגמא בתבנית:כוכב לכת מחוץ למערכת השמש/פרמטרים וגם בתבנית:אלבום/פרמטרים. שני ההוראות הנפוצות בעמודה היא השלישית הן: תלוי= שגורמת ששורה תוצג רק אם יוכנס טקסט בפרמטר שבו היא תלויה, ושדה חובה שמסמנת בתבנית ששדה מסויים הוא חובה למילוי. הסברתי טוב? החבלן • אשמח לתגובות • מועדון החלל הוויקיפדי ממריא 08:38, 13 בפברואר 2012 (IST)- הבנתי (וזה כלי מאוד יעיל). אני אכין את דפי הפרמטרים לאותם תבניות אבל:
- תבנית:סוכנות חלל (וגם [[תבנית:סוכנות ביון]]) אמורות להיות מוחלפות על ידי תבנית:סוכנות ממשלתית (שכבר הוכנסה בערכים על נאס"א ועוד סוכנויות חלל)
- אני עומד בקרוב להציע שדרוג לתבנית:משגר (אני עובד על טיוטה פה) אז אולי עדיף לחכות עם התבנית הזאת. Cgruda - שיחה 10:28, 13 בפברואר 2012 (IST)
- תודה רבה! החבלן • אשמח לתגובות • מועדון החלל הוויקיפדי ממריא 10:28, 13 בפברואר 2012 (IST)
- עוד הצעה קטנה לפרמטרים של רכב חלל: כשאתה כותב סוג המסלול, סוג הטלסקופ וכדומה כדאי לתת דוגמה או שתיים (אם זה רלוונטי, אני לא בקיא בנושא). החבלן • אשמח לתגובות • מועדון החלל הוויקיפדי ממריא 11:12, 14 בפברואר 2012 (IST)
- צודק. הוספתי לדף הפרמטרים. Cgruda - שיחה 11:18, 14 בפברואר 2012 (IST)
- עוד הצעה קטנה לפרמטרים של רכב חלל: כשאתה כותב סוג המסלול, סוג הטלסקופ וכדומה כדאי לתת דוגמה או שתיים (אם זה רלוונטי, אני לא בקיא בנושא). החבלן • אשמח לתגובות • מועדון החלל הוויקיפדי ממריא 11:12, 14 בפברואר 2012 (IST)
- הבנתי (וזה כלי מאוד יעיל). אני אכין את דפי הפרמטרים לאותם תבניות אבל:
- זה יוסיף לסרגל העריכה שלך את הכפתור שלחיצה עליו תראה לך את התבניות הקיימות ומה צורת השימוש בהן. (ישנו הסבר קצר על השימוש גם בשיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/אשף תבניות).
- כבוד.
- בתבנית:משימת חלל/פרמטרים, בהערות של "אתר הנחיתה על הירח" נאמר ש"עגיף להשתמש בתבנית:Coord". קודם כל, שים לב לתקלדה הקטנה. אם זה היה רק זה הייתי מתקן, אבל שאלה יותר חשובה: אתה בטוח שהתבנית הזו ישימה לאתרים על הירח? דף התבנית לא מזכיר שום דבר כזה, ואם יש איזה טריק סודי המאפשר להשתמש בתבנית עבור אתרים על הירח, כדאי להסביר זאת בהערה (אני כמעט בטוח שאין, אבל רק כמעט).
- בברכה - קיפודנחש - שיחה 23:37, 14 בפברואר 2012 (IST)
- שלום Cgruda, בקטגוריה:תבניות פרמטריות - מדעי החלל נשארה רק תבנית אחת רלוונטית- תבנית:מצפה כוכבים. אתה מוכן לקחת אותה? תודה רבה ויישר כח! החבלן • אשמח לתגובות • מועדון החלל הוויקיפדי ממריא 23:51, 14 בפברואר 2012 (IST)
- לקיפודנחש - תודה על ההערה. ניתן ליישם את התבנית על הירח (וגם על מאדים (ואולי גם על כוכבים אחרים)) על ידי הוספת המילים globe:moon (בשביל הירח. בשביל מאדים מחליפים את moon ב-mars). דוגמאות לשימוש ניתן לראות בערכים על משימות אפולו שנחתו על הירח (אפולו 11 לדוגמא) (וגם במשימות רובוטיות שנחתו על מאדים כדוגמת אופרטוניטי). הסברתי זאת גם בהערה, למרות שכרגע זה לא כ"כ רלוונטי כי בכל משימות האפולו שנחתו על הירח כבר הוספתי את התבנית (והם משימות החלל המאוישות היחידות שנחתו על הירח), אז עד שלא ישוגרו משימות חלל מאוישות נוספות אל הירח (בשנות ה-20 הרחוקות (הלוואי!)) הפרמטר הזה לא אמור להדאיג. אם כבר בעניין הזה אולי תוכל להוסיף את המידע על קיום הטריק בדף של התבנית:coord.
- להחבלן - אקח אותה מחר. Cgruda - שיחה 00:03, 15 בפברואר 2012 (IST)
- תודה רבה! החבלן • אשמח לתגובות • מועדון החלל הוויקיפדי ממריא 08:39, 15 בפברואר 2012 (IST)
- לגבי הרחבת ההסבר - התבנית הזו מוגנת, ורק מפעילים יכולים לערוך אותה. אבקש מאופק להפריד את התבנית מהתעוד (כמו שלמעשה צריך להיות בכל תבנית), ולדאוג שההגנה תהיה על דף התבנית בלבד ולא על דף התעוד. אחרי שהוא יעשה זאת, נוכל לערוך את התעוד ולהוסיף מידע על פרמטר globe. בברכה - קיפודנחש - שיחה 23:10, 15 בפברואר 2012 (IST)
- אופק הפריד את התבנית מהתעוד, ודף התעוד אינו מוגן. תוכל בבקשה לערוך את תבנית:coord/תיעוד ולהוסיף את המידע על פרמטר globe? תודה - קיפודנחש - שיחה 19:22, 16 בפברואר 2012 (IST)
- בוצע. Cgruda - שיחה 20:14, 16 בפברואר 2012 (IST)
- תודה! קיפודנחש - שיחה 21:21, 16 בפברואר 2012 (IST)
- בוצע. Cgruda - שיחה 20:14, 16 בפברואר 2012 (IST)
- אופק הפריד את התבנית מהתעוד, ודף התעוד אינו מוגן. תוכל בבקשה לערוך את תבנית:coord/תיעוד ולהוסיף את המידע על פרמטר globe? תודה - קיפודנחש - שיחה 19:22, 16 בפברואר 2012 (IST)
- לגבי הרחבת ההסבר - התבנית הזו מוגנת, ורק מפעילים יכולים לערוך אותה. אבקש מאופק להפריד את התבנית מהתעוד (כמו שלמעשה צריך להיות בכל תבנית), ולדאוג שההגנה תהיה על דף התבנית בלבד ולא על דף התעוד. אחרי שהוא יעשה זאת, נוכל לערוך את התעוד ולהוסיף מידע על פרמטר globe. בברכה - קיפודנחש - שיחה 23:10, 15 בפברואר 2012 (IST)
- תודה רבה! החבלן • אשמח לתגובות • מועדון החלל הוויקיפדי ממריא 08:39, 15 בפברואר 2012 (IST)
היי,
קודם כל, רציתי להביע את הערכתי לתרומה הבלתי-פוסקת שלך למרחב הערכים. אין ספק שתחום החלל בוויקיפדיה מפותח הרבה יותר עכשיו מאשר פעם, בזכותך. הערה: שים לב שבין אות עברית לבין מספר יש להוסיף (־). אם הוא לא זמין במקלדת שלך, ניתן להוסיף (-). בכל מקרה, צריך לכתוב „כ־24“ ולא „כ24“.
כעת, רציתי להזמין אותך לוויקיפדיה:ביכורים. מדובר בפרויקט שמאפשר לעורכים חדשים (אתה אמנם קצת פחות חדש במובן הניסיון, אך מבחינת הוותק - כן :-)) להיחשף את הקהילה, ולהכיר אותה. תוכל לראות בדף הפרויקט עורכים קודמים שהציגו עצמם בביכורים (בפסקה „אורחים קודמים“).
אשמח אם תרצה להשתתף גם אתה. תוכל לכתוב טיוטה ראשונית במשתמש:Cgruda/ביכורים. בדף תוכל לכתוב כל מה שתרצה: תחומי עניין, תרומתך, איך הגעת לכאן, איך הייתה ההתאקלמות, וכו׳. המשך שבוע נעים, Ofekalef • שיחה • הצטרפו למיזם המקורי! 12:16, 20 בפברואר 2012 (IST)
- בס"ד בנושא הביכורים, אתה מוזמן לפנות גם אליי בדף השיחה שלי, כי לאופק ולי יש אחריות משותפת על מיזם הביכורים, ושנינו נוכל לענות לך. ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 15:49, 20 בפברואר 2012 (IST)
תודה רבה על הרחבת הערכים! החבלן • אשמח לתגובות • מועדון החלל הוויקיפדי ממריא 08:38, 22 בפברואר 2012 (IST)
שלום
[עריכת קוד מקור]ראשית אביע את התפעלותי מעבודתך המקיפה והמדהימה. רוב תודות. שנית, אני בור לגמרי, תסביר לי בבקשה, האם משגר לווינים נחשב לאמל"ח? נתקלתי בערך אונחה, שם הוא מקוטלג בעיקר ככלי מלחמה. כמו כן ראיתי שלא שייכת את קטגוריה:סדרת טילי הדלתא וחברותיה לתוכנית החלל האמריקאית, האם זה בדווקא? גם בערך טייפודונג-2 ראיתי שהוא משוייך רק לאמל"ח ולא למשגרי לווינים. סליחה על הבלבול. --Akkk - שיחה 22:55, 28 במרץ 2012 (IST)
- משגר לוויינים יכול לשמש כאמל"ח, ואמל"ח יכול לשמש כמשגר לוויינים. לכן אם האחד שימש, יועד לשמש, מיועד לשמש (וכו') בתור השני, אני הייתי מקטלג אותו תחת שתי הקטגוריות. כמו כן, בקשר לסדרת טילי הדלתא וחברותיה אתה צודק לגמרי, ולכן קיטלגתי אותן בקטגוריה:משגרים אמריקאיים, אותה קיטלגתי בתוכנית החלל האמריקאית. תודה. Cgruda - שיחה 23:37, 28 במרץ 2012 (IST)
- תודה. אם כן, הטייפודונג שימש לשיגור הקוואנגמיונגסונג ואם כן הוא ראוי לקטגוריה משגרי לווינים ותוכנית החלל של קוריאה הצפונית? --Akkk - שיחה 23:49, 28 במרץ 2012 (IST)
- כן. בוצע. Cgruda - שיחה 12:26, 29 במרץ 2012 (IST)
- תודה ובהצלחה. --Akkk - שיחה 12:39, 29 במרץ 2012 (IST)
- כן. בוצע. Cgruda - שיחה 12:26, 29 במרץ 2012 (IST)
- תודה. אם כן, הטייפודונג שימש לשיגור הקוואנגמיונגסונג ואם כן הוא ראוי לקטגוריה משגרי לווינים ותוכנית החלל של קוריאה הצפונית? --Akkk - שיחה 23:49, 28 במרץ 2012 (IST)
תוכנית מיר ומעבורות החלל
[עריכת קוד מקור]שלום, הערך הנ"ל ששכתבת הוצע כמועמד לערך מומלץ בויקיפדיה:ערכים מומלצים/רשימת המתנה#תוכנית מיר ומעבורות החלל. עלו כמה הערות בנוגע לערך שכדאי יהיה להתייחס אליהן לפני שהערך יועבר לדיון. תודה, ערן - שיחה 22:49, 26 במאי 2012 (IDT)
שלום וברכה! אלמוני העלה ערך חדש. אם יש לך פנאי להרחיב אותו אני אודה לך מאוד. החבלן • שיחה • מועדון החלל הוויקיפדי 11:11, 19 ביוני 2012 (IDT)
- בוצע. Cgruda - שיחה 12:29, 19 ביוני 2012 (IDT)
- תודה רבה, אין כמוך! החבלן • שיחה • מועדון החלל הוויקיפדי 14:21, 19 ביוני 2012 (IDT)
התבנית "מנוע רקטי"
[עריכת קוד מקור]שלום. אני לא יודע בדיוק איך להציע את התבנית:מנוע רקטי לדיון בויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים. אני אודה לך אם תסכים לעשות את זה במקומי. תודה מראש Yishaybg - שיחה 16:50, 25 ביוני 2012 (IDT)
עדכון טלסקופ החלל האבל
[עריכת קוד מקור]ראה ויקיפדיה:ערכים מומלצים/רשימת המתנה#הסרת המלצה: טלסקופ החלל האבל. החבלן • שיחה • מועדון החלל הוויקיפדי 14:35, 6 ביולי 2012 (IDT)
- לצערי לא אוכל להתפנות להרחבת הערך ושיפורו (אני מתגייס עוד שבועיים). בכלל, בשלוש השנים הבאות אהיה פעיל לעיתים רחוקות (לצערי). Cgruda - שיחה 14:51, 6 ביולי 2012 (IDT)
- בהצלחה! אין ספק שוויקיפדיה תחוש בחסרונך, אבל יש דברים יותר חשובים... (אני מתגייס ככל הנראה עוד כארבעה חודשים למודיעין). החבלן • שיחה • מועדון החלל הוויקיפדי 17:02, 6 ביולי 2012 (IDT)
שלום לך. אולי תרצה לעיין בערך חדש זה (מעשה ידי משתמש:Yishaybg) ואף לשפרו. יואב ר. - שיחה 21:57, 10 ביולי 2012 (IDT)
- זה יופי של ערך! Cgruda - שיחה 22:00, 10 ביולי 2012 (IDT)
- אני שמח לשמוע. הכנסתי הפניה אליו בערך אפולו (חללית). יואב ר. - שיחה 22:06, 10 ביולי 2012 (IDT)
מדליית זהב עבורך!
[עריכת קוד מקור]פרחים לאלג'רנון - שמע אני חייב להגיד שלא ציפיתי לראות בכלל ערך כזה בויקיפדיה. סחטיין עליך! ערך מעניין, באמת מרחיב קצת את הידיעות על הוריאציות השונות שנעשו לפי הסיפור המעולה, והדי נשכח הזה. כל הכבוד :-) גארפילד - שיחה 14:44, 3 במרץ 2013 (IST) |
תוכנית אפולו - מומלץ!
[עריכת קוד מקור]שלום Cgruda, הערך תוכנית אפולו שכתבת/הרחבת נבחר כערך מומלץ. תקציר ראשוני של הערך, שיוצג בעמוד הראשי מופיע כאן. ערן - שיחה 20:16, 24 במאי 2013 (IDT) |
תבנית:חקר מאדים
[עריכת קוד מקור]שלום, ראיתי שMAVEN שוגר, אז כבר צריך לעדכן בתבנית .. בברכה אמא של גולן - שיחה 09:25, 26 בנובמבר 2013 (IST)
- שאלה לגבי MAVEN בתבנית, כיוון ששם הערך הוא גם באנגלית, מדוכ בתבנית הוא מופיע בעברית? בברכהאמא של גולן - שיחה 10:19, 25 בספטמבר 2014 (IDT)
כוכב בשבילך!
[עריכת קוד מקור]הכוכב המקורי | |
אהבתי לראות את הערכים שיצרת בתחומי החלל, אני מעריך את הערוץ שלך ונהנה לקרוא את עבודתך. בישראל אסטרונומיה וחלל הם לא נושאים כל כך שכיחים ולכן צריך ללמד ולהכיר לחברה הישראלית את התחומים האלו. המשך כך! DoronWp - שיחה 12:29, 8 במאי 2014 (IDT) |
תבנית מסלולים
[עריכת קוד מקור]שלום Cgruda, האם לדעתך כדאי ליצור תבנית של מסלולים סביב כדור הארץ כמו שיש בויקי האנגלית? אצלנו כל מסלול מפנה למסלולים אחרים בפרק "ראו גם" כמו שיש במסלול גאוסטציונרי או מסלול קוטבי ועוד. אם נראה לך הדבר, האם תוכל לעזור לי? נראה לי שאתה יותר בעל ניסיון ביצירת תבניות ממני. תודה מראש אמא של גולן - שיחה 09:18, 23 במרץ 2015 (IST)
- בהחלט כדאי. לצערי אני לא יכול לעזור גם מפאת חוסר זמן (צבא) וגם כי אחרי כמעט 3 שנים שלא התעסקתי בכתיבה בויקיפדיה הניסיון שלי מעורפל מאוד. אבל בכל זאת - הרעיון טוב. (עוד 3 חודשים אני משתחרר ומי יודע - אולי אני אמצא זמן לחזור לכתוב בויקיפדיה). Cgruda - שיחה 12:27, 5 באפריל 2015 (IDT)
mars science laboratory
[עריכת קוד מקור]שלום Cgruda,
בזמנו כתבתה מספר ערכים מרשימים מאוד על רוברים על מאדים. באותו שלב mars science laboratory היה רק בתיכנון. עד היום כמעט ולא כתוב כלום על פעילותו על מאדים.
לדעתי מדובר בערך חשוב, ואשמח מאוד אם תרחיב אותו.
בתודה, רמי (Aizenr) - שיחה 22:40, 25 במרץ 2016 (IDT)
האם משתמש זה עדיין פעיל בויקיפדיה?
[עריכת קוד מקור]תחום החלל תופס תאוצה משמעותית ואשמח לעזרה בערכים שכתבתי על אסטרונאוטיות ובתבנית: טייס חלל Hila Livne - שיחה 08:07, 14 באוקטובר 2022 (IDT)