שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון83
הוספת נושאאודה לך מאוד אם תבדוק אם קיים ערך אודות האלבטרוס באנציקלופדיה העברית, ובפרט התרשמותך ממנו והיקפו. תודה, ירון • שיחה 00:02, 5 באוגוסט 2008 (IDT)
- קיים הערך "אלבטרוסים", והוא קצר למדי - טור אחד (חצי עמוד). דוד שי - שיחה 07:24, 5 באוגוסט 2008 (IDT)
- תודה. ירון • שיחה 10:11, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
האם ראוי להפנות למיחזור מתכת כמו שראיתי שעושים? זה לא בדיוק אותו דבר. מה דעתך? חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ה' באב ה'תשס"ח • 21:49, 5 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא יודע. דוד שי - שיחה 21:52, 5 באוגוסט 2008 (IDT)
ועדת המים
[עריכת קוד מקור]שלום דוד, התוכל בבקשה להקדיש זמן קצר ולהכנס לערך משתמש:רפול/ועדת המים, לנסות לסייע לערוך אותו להעברה כערך?רפול - שיחה 23:05, 5 באוגוסט 2008 (IDT)
- הגהתי. מעבר נוסף לא יזיק. דוד שי - שיחה 23:26, 5 באוגוסט 2008 (IDT) :: תודהרפול - שיחה 23:14, 6 באוגוסט 2008 (IDT)
שאלה
[עריכת קוד מקור]זה מש נכתב בשיחה:מיכאל_לייטמן בפסקה "ניתוק": אנציקלופדיה היא מקור שלישוני המבוסס על מקורות משניים, ולא על מקורות ראשוניים. אני לא צריך לצטט פרק ופסוק בכתבי לייטמן כדי להוכיח את התיאורים שלי . נתנאל בהסתמך על מאמר טוען שבספר כתוב משהו מסוים ואני טוען שאין את זה שם בכלל, וזה לא מחייב אותו להביא ציטוט מהספר? ומותר לו להוריד "דרישה למקור"? --Arieen - שיחה 16:08, 7 באוגוסט 2008 (IDT)
- הגבתי בדף השיחה. דוד שי - שיחה 19:26, 7 באוגוסט 2008 (IDT)
פוליטיקה של שנות ה-90 בישראל
[עריכת קוד מקור]שלום,
האם תוכל לאמת בבקשה את המידע שמופיע בערך אגד תחת תבנית "דרוש מקור"? גילגמש • שיחה 08:03, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- כל הפרק של "טענות כלפי חברת אגד" היה מיותר. כלפי כל חברה ניתן להעלות טענות. אני, למשל, מאוד לא מרוצה מזה שלא מחלקים קפה לנוסעים בשעות הבוקר, ןשאין ספרייה קטנה בכל אוטובוס, כי לפעמים אני שוכח להביא אתי ספר לנסיעה. עניין המונופול מוזכר בסעיף אחר, כולל הצעדים לביטול המונופול. דוד שי - שיחה 09:41, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
ואמנם לא שנות ה-90, אבל קשור. תראה מה תוכל לעשות עם האשמות של אולמרט בבזבזנות בערך אודותיו (אהוד אולמרט). גילגמש • שיחה 08:42, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- צריך למצוא אסמכתא, ואני משער שיש אחדות כאלה. דוד שי - שיחה 10:14, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- אני מודע לכך שקיימים מראי מקום לטענה זו, קיוותי שאתה מכיר אחד מהם. ערך זה הוא חלק ממיזם כולל שפתחתי (ראה בפירוט ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ערכים ללא מקורות). גילגמש • שיחה 13:55, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
קומנדר קין
[עריכת קוד מקור]דוד, צהריים טובים!
לפני מספר ימים שאלתי אותך שאחה לגבי הערך קומנדר קין. אתה ארכבת את דף המשתמש שלך והעברת את הפסקה לארכיון מבלי להשיב לשאלתי. נסה בבקשה להיכנס לנעליים שלי ולראות את הדברים מנקודת המבט שלי. אני כותב ערך בארגז החול, גולשים שונים מעירים הערות ואני משיב להם ומתקן את הערך לפי ההערות, אך אינני זוכה להתייחסות מאיש. איך אתה היית מרגיש אם היית מפנה שאלה למישהו והוא היה מתעלם ממך ללא הסבר? אנא, אמור לי מה מפריע לך בערך ומה עלי לעשות כדי שנוכל להעביר אותו למרחב הערכים הראשי. בברכה, Bravo123 - שיחה 12:08, 8 באוגוסט 2008 (IDT).
- כדאי שתקרא שוב את דף השיחה, ותראה שגולשים אחדים מעירים לך הערות ונשברים מתגובתך. אני לא מכיר את המשחק, ולכן אינני יכול להתייחס לעניינים מהותיים בערך. אני מחכה שיגיע מישהו שכן מכיר את המשחק ויגיד "ערך נפלא". דוד שי - שיחה 13:19, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- זה לא שאינך זוכה להתייחסות. אתה מתנגד לכל הערה שנותנים לך. אתה לא מוכן לקבל הערות ענייניות מאנשים שמבינים קצת יותר ממך בעניין. דוד, לא צריך שמה שבראבו כתב יהיה "ערך נפלא". צריך שיהיה קודם כל ערך סביר. מה שכתב כאן הוא מתחת לכל ביקורת, והוא לא מוכן להקשיב לביקורת, ואם כן אז הוא "מתחכם" ומתקן רק מה שנוח לו. הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (9.08.2008 13:29)
- לא הייתי ליד המחשב בזמן האחרון בגלל תשעה באב ולכן לא הגבתי לדברים. באמת שאין לי מושג על מה אתם מדברים ומה אתם רוצים. מה הכוונה ב"תראה שגולשים מעירכים לך הערות ונשברים מתגובך". זהר העיר לי שעלי לכתוב על מה שהשחקן רואה ועושה במשחק ואני בתגובה כתבתי את הפסקה סגנון המשחק. שם מתואר כיצד השחקן יורה, קופץ, אילו חצפים הוא אוסף בשלבים השונים ועוד. המשתמש אירימיס העיר על שמות שנתתי לכוכבי הלכת הבדוים שמופיעים במשחק. הוא כתב שבמקום גנוסטיקוס 4 למשל צריך להיות כתוב גנוסיטיקוס הרביעי. אני כתבתי לו שמדובר בענין של טעם וריח, ותענו לי על זה: האין זה כך? הגבתי באופן עניני לכל דרישה ולכל בקשה שהופנתה אלי, ותיקנתי את כל הבעיות בערך ולא רק את מה ש"נוח לי" בהתחכמות. בברכה, Bravo123 - שיחה 20:12, 10 באוגוסט 2008 (IDT).
- זה לא שאינך זוכה להתייחסות. אתה מתנגד לכל הערה שנותנים לך. אתה לא מוכן לקבל הערות ענייניות מאנשים שמבינים קצת יותר ממך בעניין. דוד, לא צריך שמה שבראבו כתב יהיה "ערך נפלא". צריך שיהיה קודם כל ערך סביר. מה שכתב כאן הוא מתחת לכל ביקורת, והוא לא מוכן להקשיב לביקורת, ואם כן אז הוא "מתחכם" ומתקן רק מה שנוח לו. הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (9.08.2008 13:29)
ויקיפדיה:ביטול הרשאה
[עריכת קוד מקור]שלום דוד, מה שלומך? שמתי לב שמחקת ושחזרת את דף השיחה. אני יודע שיש לך הסבר טכני. אכפת לך לחלוק אותו איתי? כמו כן, שים לב לשאלה שעלתה בדף שיחתי. המשך הצלחה, עמיחי 14:53, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- נכתבה בו היום הודעה לא ראויה, ולכן מחקתיה לבלתי הותיר זכר.
- לאיטיותם של הדיילים אין לי הסבר. דוד שי - שיחה 14:56, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- תודה ושבת שלום, עמיחי 15:30, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- ההרשאה הוסרה. דוד שי - שיחה 19:13, 9 באוגוסט 2008 (IDT)
- תודה ושבת שלום, עמיחי 15:30, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
קרובי משפחה זוכי פרס ישראל
[עריכת קוד מקור]שלום דוד, חגי אדלר המליץ שאפנה אליך בקשר לזה. התוכל לעזור? תודה, עמיחי 17:25, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא זכור לי שהכנתי רשימה כזו. אולי חגי יודע איפה היא נמצאת. דוד שי - שיחה 17:35, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- עכשיו הכנת. תודה! עמיחי 18:15, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- הכנת פעם חידון קצר במסגרת 10 הגדולים כלשהו באחד מדפי המשתמש. זוכר? חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ח' באב ה'תשס"ח • 18:20, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- זה הזמן לבדיחה.
- שני זקנים יושבים ומשוחחים, והאחד מספר לרעהו: "אשתי ואני הולכים לחוג לשיפור הזיכרון. מלמדים אותנו כל מיני טריקים לזיכרון, והתוצאות נפלאות". "מדהים", אומר השני, "איפה מתקיים החוג?". הראשון משתהה מעט, ואז אומר, "תגיד, איך קוראים לפרח עם עלים אדומים וקוצים וריח עז?", "שושנה", עונה השני. "כן, לזה התכוונתי", עונה הראשון, ופונה לאשתו, "שושנה, איפה מתקיים החוג שאנחנו הולכים אליו?" דוד שי - שיחה 18:32, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- הכנת פעם חידון קצר במסגרת 10 הגדולים כלשהו באחד מדפי המשתמש. זוכר? חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ח' באב ה'תשס"ח • 18:20, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- עכשיו הכנת. תודה! עמיחי 18:15, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
דוד שבת שלום וערב טוב. אנא שים לב לשינויי הנוסח האחרונים באריברט היים. לפני כן, לרקע, קרא את הפיסקאות האחרונות בשיחת משתמש: אלמוג. אבקש התערבותך לשמירה על הנוסח של עוזי ו. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 19:14, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- נראה שהעניין הסתדר. המשך ערב נעים. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 19:25, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- דוד, אם יש שלושה בעד הוספת הדברים (חגי אדלר, נוי ואני), איפה הרוב הברור שאתה מציין בדף השיחה שלי? אם האיכות ידורה, אנא הוסף ושפר (במקום למחוק), אך אל תהיה שלילי. Steve G - שיחה 21:46, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- כבר הוספתי ושיפרתי, כפי שבוודאי תוכל לראות בערך. ההערה לא הייתה מרצון להיות שלילי, אלא כדי לרמוז לך היכן כדאי לך להשקיע את מרצך.
- חגי לא ממש הביע דעה בעד או נגד. אל מול הגישה של נוי ושלך, יש את הגישה של עוזי, אלמוג, ברוקס, גאלוס ואני. זה רוב ברור מאוד. דוד שי - שיחה 21:54, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- דוד, אם יש שלושה בעד הוספת הדברים (חגי אדלר, נוי ואני), איפה הרוב הברור שאתה מציין בדף השיחה שלי? אם האיכות ידורה, אנא הוסף ושפר (במקום למחוק), אך אל תהיה שלילי. Steve G - שיחה 21:46, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
צהרא טבא
[עריכת קוד מקור]הועבר לשיחה:מין אוראלי#צהרא טבא. דוד שי - שיחה 19:11, 9 באוגוסט 2008 (IDT)
יואכים מרוגובסקי
[עריכת קוד מקור]דוד שלום.
ראה נא את שאלתי שהופנתי אליך בדף השיחה של הערך יואכים מרוגובסקי הנמצא בארגז החול שלי מזה תקופה ארוכה. בברכה, Bravo123 - שיחה 20:13, 10 באוגוסט 2008 (IDT).
רק עכשיו שמתי לב להערה שלך. היות והערך לא ייכתב בזמן הקרוב אני מבקש להסב את תשומת לבך כי הנושא של ציות בבנקאות קיים בעיקר בשל הלבנת הון. הסתבר כי עד להקמת הפונקציה של הציות, החוק נשאר ברובו על הנייר. רק לחץ חזק מצד הבנקאות בעולם המערבי בכלל ובארצות הברית בפרט הביא את הבנקים לידי חיפוש דרכים לייישום יעיל של נושאי הלבנת ההון, אחרת יוחרמו. ולכן הפרטים של יישום הלבנת הון שייכים לערך זה. חבל שלא ניתן לי לסיים את הערך. כל טוב. אוהב מולדת - שיחה 22:19, 10 באוגוסט 2008 (IDT)
- למה אתה סבור שלא ניתן לך לסיים את הערך? סיים אותו במקום שבו הוא נמצא. הפרטים על הלבנת הון אינם שייכים לערך זה, יש להם ערך משלהם. ניתן לציין שהמניע למינויו של קצין ציות הוא עניין הלבנת הון, אבל אין צורך להסביר מה זה הלבנת הון. דוד שי - שיחה 22:23, 10 באוגוסט 2008 (IDT)
- אבל יש צורך לפרט את הדרכים שננקטו על ידי קצין הציות כדי לטפל ב"רחל בתך הקטנה". הרי כל ההוראות היה ידויות גם קודם, אך לא הצליחו ליישמם ! . מצטער אני מתנגד לזריקה לארגז החול נגד רצוני וזאת הסיבה למחאה - הערכים שלי אינם "כדור רגל" ! אולי בעתיד אחזור לזה, היום ה"בעיטה" כואבת . לידיעתך הערך היה בארגז החול ורק כאשר הגעתי למסקנה שללא משוב אני לא אתקדם עברתי למרחב. קבלתי שאלות מצויינות ממשתמש:עוזי ו. שאם לא היה הערך במרחב הערכים לא הייתי מגיע לעולם להבנה שדברים שברורים לי ומובנים אינם מובנים לזולת - הקורא הרגיל. לילה טוב. אוהב מולדת - שיחה 22:34, 10 באוגוסט 2008 (IDT)
- קראתי את הערך, ואני יכול להגיד שנעשה עמך חסד רב בהעברתו לארגז החול. דוד שי - שיחה 22:37, 10 באוגוסט 2008 (IDT)
- איני יודע אם שמת לב, אבל על הערך הייתה תבנית "בעבודה" - נדמה שצריך לכבד את התבנית. איני זקוק, בינתיים, לחסדים, לילה טוב. אוהב מולדת - שיחה 00:50, 11 באוגוסט 2008 (IDT)
- קראתי את הערך, ואני יכול להגיד שנעשה עמך חסד רב בהעברתו לארגז החול. דוד שי - שיחה 22:37, 10 באוגוסט 2008 (IDT)
- אבל יש צורך לפרט את הדרכים שננקטו על ידי קצין הציות כדי לטפל ב"רחל בתך הקטנה". הרי כל ההוראות היה ידויות גם קודם, אך לא הצליחו ליישמם ! . מצטער אני מתנגד לזריקה לארגז החול נגד רצוני וזאת הסיבה למחאה - הערכים שלי אינם "כדור רגל" ! אולי בעתיד אחזור לזה, היום ה"בעיטה" כואבת . לידיעתך הערך היה בארגז החול ורק כאשר הגעתי למסקנה שללא משוב אני לא אתקדם עברתי למרחב. קבלתי שאלות מצויינות ממשתמש:עוזי ו. שאם לא היה הערך במרחב הערכים לא הייתי מגיע לעולם להבנה שדברים שברורים לי ומובנים אינם מובנים לזולת - הקורא הרגיל. לילה טוב. אוהב מולדת - שיחה 22:34, 10 באוגוסט 2008 (IDT)
- נכנעתי ! אתה מוכן לתת הערכה לערך המחודש משתמש:אוהב מולדת/קצין ציות - בוקר טוב. אוהב מולדת - שיחה 05:12, 11 באוגוסט 2008 (IDT)
- התוצאה עכשיו הרבה יותר טובה. מבחינתי אפשר להעבירה למרחב הערכים. דוד שי - שיחה 07:03, 11 באוגוסט 2008 (IDT)
נכבה - ביקורת?
[עריכת קוד מקור]הועבר לשיחה:הנכבה#נכבה - ביקורת?. דוד שי - שיחה 19:11, 11 באוגוסט 2008 (IDT)
האירגון לביטחון ולשיתוף פעולה באירופה
[עריכת קוד מקור]דוד, אני זקוק לתשובה מהירה. מה נכון "האירגון" או "הארגון", "לביטחון ושיתוף פעולה" או "לביטחון ולשיתוף פעולה"? אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 19:26, 11 באוגוסט 2008 (IDT)
אנא ראה מה שנמחק. לפי הנחייתך התבקשתי לקבל את הדין ואני עושה כן אוהב מולדת - שיחה 10:48, 12 באוגוסט 2008 (IDT)
- הגבתי שם. דוד שי - שיחה 19:52, 12 באוגוסט 2008 (IDT)
- גם אני. אוהב מולדת - שיחה 20:51, 12 באוגוסט 2008 (IDT)
שלום דוד. התוכל להציץ ולומר האם הנאמר בפסקה הזאת ברור דיו? תודה, ינבושד • י"א באב ה'תשס"ח 11:45, 12 באוגוסט 2008 (IDT).
- ברור. דוד שי - שיחה 20:10, 12 באוגוסט 2008 (IDT)
- תודה רבה (גם על ההגהה). שבוע טוב, ינבושד • ט"ז באב ה'תשס"ח 22:58, 16 באוגוסט 2008 (IDT).
מבוי סתום
[עריכת קוד מקור]הועבר לשיחה:קומנדר קין#מבוי סתום. דוד שי - שיחה 07:46, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
בוקר טוב לך
[עריכת קוד מקור]שאלה: ניסיתי להעלות קישור חיצוני וקיבלתי הודעה כזו - הדף אותו רצית לשמור נחסם על ידי מסנן הספאם. הסיבה לכך היא לרוב קישור לאתר חיצוני.
הטקסט הבא הוא שגרם להפעלת סינון הספאם: כדי לאפשר שימוש בטקסט זה, יש להזינו לדף זה.
וגם עכשיו כשניסיתי לשלוח לך הודעה זו עם כתובת האתר קיבלתי הודעה זו שוב ולכן מחקתי את כתובת האתר
מדוע?
- זה אתר פסול, שאין לקשר אליו. דוד שי - שיחה 09:26, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
ניתן לברר מדוע?
- הניחוש שלי: "כי המוני חב"דניקים מנסים לקשר אליו מכל מקום אפשרי ולא אפשרי. זה רק ניחוש שלי. דוד שי - שיחה 09:36, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
תודה
המשתמש שב להטרידני בדף שיחתי, כנראה בעקבות מעורבותי התקיפה בדיון על הערך עמליה זיו. אני מבקש להזכירך כי הובטח לי בעקבות חסימתי השערורייתית בעבר שעודד לא יפנה אליי ואני מצפה שהדבר ייאכף. אני רואה בפעולותיו נקמנות אישית על רקע דבריי בדף השיחה הנ"ל. בברכה, PRRP ■ שו"ת 16:10, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- חסימתך לא הייתה שערורייתית כלל, כי אם מוצדקת (אם כי אולי קצרה מדי, לאור חזרתך על אותו המשגה היום). אינני יודע מדוע סברת כי לא אפנה אליך, אבל הדבר כלל לא יעלה על הדעת: כל מי שפועל שלא כשורה יכול לצפות לקבל פנייה הולמת. אשר לסברתך שפעילותי היא נקמנות - היא אמנם מעידה רבות על דרך המחשבה שלך, אך גם לה אין בסיס. אין לי מושג מיהי עמליה זיו, וגם אם היה, אינני נוהג בדרכי נקם. odedee • שיחה 16:35, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- PRRP, יש לי רושם שאתה חדור רוח קרב ללא צורך. הרי לא באנו לכאן כדי לנצח, ובוודאי לא באנו לכאן כדי לריב. תפוס שלווה, איש אינו מתנכל לך. אם לא נעים לך בדף שיחה כלשהו או בוויכוח מנהלי כלשהו, התנחם נא בכתיבת ערך נאה. מה דעתך על מידה כנגד מידה (מחזה)? דוד שי - שיחה 18:24, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- דוד, אתה יודע היטב מה רבה תרומתי למרחב הערכים. עודד מתנכל לי אישית, וטעמיו ידועים.יש פה כמעט 50 מפעילים ואשמח לנהל שיג ושיח ולשמוע ביקורת מכל אחד מהם. איזה נזק ייגרם לוויקיפדיה אם במקרה שביצעתי פעולה בלתי נכונה במרחב הערכים ועודד הוא היחיד לראותה, יפנה למפעיל אחר שישוחח אתי על כך? סגנונו הבוטה והתוקפני אינו מקובל עליי. PRRP ■ שו"ת 18:28, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא שלחתיך למרחב הערכים משום שאינך תורם שם די, אלא, כפי שכתבתי, כדי להתנחם. דיונים מנהליים עלולים להיות עניין מאוד מתסכל, ואילו כתיבת ערך היא עניין שיש בו חדווה רבה והנאה רבה. לכן, כאשר הדיונים המנהליים הופכים למתישים, כדאי לנוח מהם במרחב הערכים.
- odedee הוא מפעיל מנוסה ושקול, שאינו מכלה זמנו על התנכלות למישהו. הסר דאגה מלבך, הוא לא יתנכל לך. אם יעיר לך הערה, נסה להבין מה הניע אותו לכך. אל תקפוץ לדום, אבל נסה להבין.
- דרך אגב, בעניין אזהרות: אזהרה שניתנה ממפעיל מערכת ראוי שלא להסיר מיד, אלא להשאירה לזמן מה, כדי שמפעיל אחר שיבוא לטפל באותו נושא או באותו ויקיפד, יראה את שקדם לו. הערה שנתן ויקיפד לעמיתו, כחלק מסכסוך ביניהם, רשאי העמית להסירה אם רצונו בכך (אך מוטב שירצה את חברו). דוד שי - שיחה 19:38, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- בעניין הדרך אגב שלך, הדברים אינם ראויים בעיני, מכמה טעמים. ראשית, מרחב השיחה אינו שייך לוויקיפד, אלא לוויקיפדיה, וככזה הוא מתעד את פעילותו של הוויקיפד, לרבות היחס שלו לאחרים והיחס של אחרים אליו. פרט לתרומות טרוליות מובהקות (כגון הפעמים בהן הושתלה תמונה זו או אחרת בדפי שיחת משתמש של משתמשים על ידי חכם חנוכה) אין למשתמש כל זכות לשנות מילה שמישהו אחר כתב בדף השיחה שלו. שנית, איני רואה את האבחנה בין מפעיל לבין מי שאינו מפעיל מבחינת האזהרה. מדוע אזהרת מפעיל צריכה להישמר לתקופת זמן מה, ומדוע אזהרה אחרת יכולה להימחק מייד. חלק מה"מסלול" המוביל לתפקיד מפעיל הוא ניטור. רבים המנטרים שעדיין לא קיבלו הרשאה, אך עוסקים בניטור באופן שוטף. דבריך כאן יאפשרו לכל משחית להסיר באופן מיידי את האזהרות שיינתנו לו בנימוק "סכסוך אישי", דבר שעלול להביא לפגיעה חמורה בסופו של דבר במרחב הערכים. כפי שכתבתי היום לפרר"פ, דף השיחה שלי כולל תשבוחות לצד נאצות, ביקורת בונה לצד ביקורת שאינה בונה, ודברים של ידידי לצד דברים של מי שרחוקים להיות מידידי. אני משאיר לקוראי הדף (וישנם רבים כאלה) את שיקול הדעת להבין ולהבחין מה כאן רציני ומה נובע מסכסוך. איני רואה לעצמי זכות לצנזר ולו מילה. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 19:45, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- גישתך ביחס לדף השיחה שלך ראויה לכל שבח, אך אין לכפות אותה על מי שדעתו שונה.
- באשר למשחיתים, הסר דאגה מלבך.
- יש הבדל בין שינוי מילים שכתב ויקיפד אחר ובין הסרתם מדף השיחה שלך. דוד שי - שיחה 19:49, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- כהרגלי, אקבל דעתך, על אף שאיני מסכים לה. זה המקום להודיע שאני ואבאשלי וכל המשפחה נוסעים לסוף שבוע בתורכיה, ונחזור רק ביום א'. לתקופת מה עדיין נמשיך לחלוק בינינו במחשב גם לאחר שנשוב, כאשר בשל הנסיבות לאבי יש קדימות בשימוש בו, למי שתהה על "חופשת הוויקי" המתנוססת בדף המשתמש שלי. מאחל לך, ולכולם, סוף שבוע נעים. בכוונתי להתקרר בתחתיתה של בריכה במלון "הכל כלול" עם מרגריטה קפואה ביד אחת, וספר זבלוני באנגלית ביד השנייה. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 19:52, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- בילוי נעים לכולכם. דוד שי - שיחה 19:55, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- טוב, דוד, אני לא רוצה לקלקל לאלמוג ולמשפחתו את סוף השבוע, ואין בכוונתי להמשיך בדיון הזה. אני רק מציע שלפני שאתה מגבה את עודד תשאל את עצמך מה אתה היית עושה לו שחזרתי עריכה שלך פעם אחת עם נימוק מפורט בדף השיחה של הערך. אזהרה תוקפנית? דומני שלא. לעודד אין גבולות וצריך להציב לו אותם. סוף שבוע מוצלח לכולכם. PRRP ■ שו"ת 20:14, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא רק הערך מידה כנגד מידה (מחזה) חסר בוויקיפדיה. גם הערך צדקנות. מפתיע, כי יש לנו מומחים רבים בתחום. מסתבר שאפשר להזדעזע כשמפעיל מוחק ביקורת מדף השיחה שלו, אבל כשמשתמש שאינו מפעיל עושה זאת זה בסדר גמור, אפשר להתלונן על פרובוקציות אבל לעורר אותן בעצמך, אפשר לטעון טיעוני אד הומינם ואחר כך להזדעזע כשטיעונים כאלה מופנים כלפיך, אפשר לזעוק עד שמיים כשמפעיל משתמש בהרשאותיו בעניין בו הוא מעורב ובה בעת למחוק בקשות שנוגעות אליך בבקשות ממפעילים. מעניין שיש בוויקיפדיה העברית מנגנון של בירורים לגבי שימוש קלוקל בהרשאות מפעיל, אבל אין מנגנון של בירורים לגבי שימוש קלוקל בהרשאות משתמש. עידו • שיחה 22:32, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- ותר על הנטל המעיק של הרשאות המפעיל - ותפטור עצמך גם מעולו של דף הבירורים. PRRP ■ שו"ת 01:21, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- דף הבירורים אינו עול. להיפך, הוא מנגנון מצוין. חוץ מזה, הלוגיקה שלך קצת מוזרה. לא ההרשאות מובילות לדף הבירורים, אלא שימוש פסול בהן, או טענות לשימוש פסול בהן הן שמובילות לדף הבירורים. הפיתרון הוא, אם כן, לא ויתור על הרשאות מפעיל, אלא ויתור על שימוש פסול בהרשאות מפעיל, וזאת אני משתדל לעשות. ותר גם אתה על הנטל המעיק שבשימוש הפסול בהרשאות המשתמש. עידו • שיחה 07:00, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- ותר על הנטל המעיק של הרשאות המפעיל - ותפטור עצמך גם מעולו של דף הבירורים. PRRP ■ שו"ת 01:21, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא רק הערך מידה כנגד מידה (מחזה) חסר בוויקיפדיה. גם הערך צדקנות. מפתיע, כי יש לנו מומחים רבים בתחום. מסתבר שאפשר להזדעזע כשמפעיל מוחק ביקורת מדף השיחה שלו, אבל כשמשתמש שאינו מפעיל עושה זאת זה בסדר גמור, אפשר להתלונן על פרובוקציות אבל לעורר אותן בעצמך, אפשר לטעון טיעוני אד הומינם ואחר כך להזדעזע כשטיעונים כאלה מופנים כלפיך, אפשר לזעוק עד שמיים כשמפעיל משתמש בהרשאותיו בעניין בו הוא מעורב ובה בעת למחוק בקשות שנוגעות אליך בבקשות ממפעילים. מעניין שיש בוויקיפדיה העברית מנגנון של בירורים לגבי שימוש קלוקל בהרשאות מפעיל, אבל אין מנגנון של בירורים לגבי שימוש קלוקל בהרשאות משתמש. עידו • שיחה 22:32, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- טוב, דוד, אני לא רוצה לקלקל לאלמוג ולמשפחתו את סוף השבוע, ואין בכוונתי להמשיך בדיון הזה. אני רק מציע שלפני שאתה מגבה את עודד תשאל את עצמך מה אתה היית עושה לו שחזרתי עריכה שלך פעם אחת עם נימוק מפורט בדף השיחה של הערך. אזהרה תוקפנית? דומני שלא. לעודד אין גבולות וצריך להציב לו אותם. סוף שבוע מוצלח לכולכם. PRRP ■ שו"ת 20:14, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- בילוי נעים לכולכם. דוד שי - שיחה 19:55, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- כהרגלי, אקבל דעתך, על אף שאיני מסכים לה. זה המקום להודיע שאני ואבאשלי וכל המשפחה נוסעים לסוף שבוע בתורכיה, ונחזור רק ביום א'. לתקופת מה עדיין נמשיך לחלוק בינינו במחשב גם לאחר שנשוב, כאשר בשל הנסיבות לאבי יש קדימות בשימוש בו, למי שתהה על "חופשת הוויקי" המתנוססת בדף המשתמש שלי. מאחל לך, ולכולם, סוף שבוע נעים. בכוונתי להתקרר בתחתיתה של בריכה במלון "הכל כלול" עם מרגריטה קפואה ביד אחת, וספר זבלוני באנגלית ביד השנייה. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 19:52, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- בעניין הדרך אגב שלך, הדברים אינם ראויים בעיני, מכמה טעמים. ראשית, מרחב השיחה אינו שייך לוויקיפד, אלא לוויקיפדיה, וככזה הוא מתעד את פעילותו של הוויקיפד, לרבות היחס שלו לאחרים והיחס של אחרים אליו. פרט לתרומות טרוליות מובהקות (כגון הפעמים בהן הושתלה תמונה זו או אחרת בדפי שיחת משתמש של משתמשים על ידי חכם חנוכה) אין למשתמש כל זכות לשנות מילה שמישהו אחר כתב בדף השיחה שלו. שנית, איני רואה את האבחנה בין מפעיל לבין מי שאינו מפעיל מבחינת האזהרה. מדוע אזהרת מפעיל צריכה להישמר לתקופת זמן מה, ומדוע אזהרה אחרת יכולה להימחק מייד. חלק מה"מסלול" המוביל לתפקיד מפעיל הוא ניטור. רבים המנטרים שעדיין לא קיבלו הרשאה, אך עוסקים בניטור באופן שוטף. דבריך כאן יאפשרו לכל משחית להסיר באופן מיידי את האזהרות שיינתנו לו בנימוק "סכסוך אישי", דבר שעלול להביא לפגיעה חמורה בסופו של דבר במרחב הערכים. כפי שכתבתי היום לפרר"פ, דף השיחה שלי כולל תשבוחות לצד נאצות, ביקורת בונה לצד ביקורת שאינה בונה, ודברים של ידידי לצד דברים של מי שרחוקים להיות מידידי. אני משאיר לקוראי הדף (וישנם רבים כאלה) את שיקול הדעת להבין ולהבחין מה כאן רציני ומה נובע מסכסוך. איני רואה לעצמי זכות לצנזר ולו מילה. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 19:45, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- דוד, אתה יודע היטב מה רבה תרומתי למרחב הערכים. עודד מתנכל לי אישית, וטעמיו ידועים.יש פה כמעט 50 מפעילים ואשמח לנהל שיג ושיח ולשמוע ביקורת מכל אחד מהם. איזה נזק ייגרם לוויקיפדיה אם במקרה שביצעתי פעולה בלתי נכונה במרחב הערכים ועודד הוא היחיד לראותה, יפנה למפעיל אחר שישוחח אתי על כך? סגנונו הבוטה והתוקפני אינו מקובל עליי. PRRP ■ שו"ת 18:28, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- PRRP, יש לי רושם שאתה חדור רוח קרב ללא צורך. הרי לא באנו לכאן כדי לנצח, ובוודאי לא באנו לכאן כדי לריב. תפוס שלווה, איש אינו מתנכל לך. אם לא נעים לך בדף שיחה כלשהו או בוויכוח מנהלי כלשהו, התנחם נא בכתיבת ערך נאה. מה דעתך על מידה כנגד מידה (מחזה)? דוד שי - שיחה 18:24, 13 באוגוסט 2008 (IDT)
- "צרת רבים, חצי נחמה" או "צרת רבים נחמת טיפשים" - עוד לא החלטתי מה יותר מתאים. שיהיה לכולנו יום טוב. אוהב מולדת - שיחה 09:49, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
מתבטא בתוקפנות, מוחק את דברי מדף השיחה של הערך ומכניס משפטים שהסברתי בדף השיחה כי אינם מבוססים (ולא ענה בדף השיחה). לטיפולך. אלגוריתמיקאי - שיחה 08:35, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- אני מבקש כי תחסום את משתמש: Act לאור גידופו בדף השיחה [1]. זאת בנוסף לכך שהוא מתעלם מהטענות הברורות שלי לגבי המקור ומשתמש בטיעוני "אני יודע! מה אתה יודע?". אלגוריתמיקאי - שיחה 09:02, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- אני מבקש שבכל זאת תנסו לקיים דיאלוג ידידותי. דוד שי - שיחה 19:20, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- דוד, אני מבקש כי לפחות תזהיר אותו כי ישנה את דרכיו. אלגוריתמיקאי - שיחה 20:08, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- אנא הגב לבקשתי. אלגוריתמיקאי - שיחה 10:19, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- מאוחר יותר אכנס לעובי הקורה. דוד שי - שיחה 10:45, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- אנא הגב לבקשתי. אלגוריתמיקאי - שיחה 10:19, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- דוד, אני מבקש כי לפחות תזהיר אותו כי ישנה את דרכיו. אלגוריתמיקאי - שיחה 20:08, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- אני מבקש שבכל זאת תנסו לקיים דיאלוג ידידותי. דוד שי - שיחה 19:20, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
שינוי שם הערך. ראה דף שיחה. אוהב מולדת - שיחה 09:44, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
"אגף כוח אדם"
[עריכת קוד מקור]עם כל הכבוד לזה שאתה ביורוקרט, אשמח אם תוכל להסביר את השינוי האחרון שערכת בערך הנ"ל. בעיקר לאור העובדה שהשינוי שלך מהווה טעות (שמות של חילות ואגפים צריכים להיות מיודעים, כמו "חיל הים", "חיל השריון", "אגף המודיעין" וכו'), יש לכך אפילו סימוכין למקרה הספציפי של אכ"א [2] וביצעת זאת מבלי להסביר את עצמך ובלי לכתוב כלום בתקציר העריכה. בברכה, דניאל • שיחה 14:45, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- מעניין, בדף שהבאת כאסמכתא, כתוב "אגף כוח האדם" באותיות קטנות, ו"אגף כוח אדם" באותיות ממש גדולות. הלוואי והייתה זו הבעיה היחידה של צה"ל. אתה רוצה "אגף כוח האדם"? שיהיה. דוד שי - שיחה 19:18, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- אני ידוע כחסיד של ה"א הידיעה, אבל ידוע לי שבצה"ל קוראים לזה "אגף כוח אדם" - וכל כך התרגלתי לכך עד שזה ממש לא צורם לי. כרגע, לעומת זאת, כשאני רואה "אגף כוח האדם" זה נראה לי זר ומוזר. דניאל, האם "אגף כוח האדם" הוא השם הרשמי? אלדד • שיחה 19:25, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- עברתי עכשיו על האתר שהזכרת, ואכן יש שם מספר רב של מופעים בתור "אגף כוח האדם". הופתעתי, אני חייב לציין. אלדד • שיחה 19:27, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- וזו, על רגל אחת, תמצית המשבר העובר על צה"ל: הוא מפתיע אותך ולא את האויב. דוד שי - שיחה 19:38, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- הבלגן חוגג בצה"ל, ותקניות לשונית כבר מזמן לא בראש מעייניו. בכל מקרה, מדי פעם מתקנים אצלנו שמות של יחידות ארגוניות ובעלי תפקידים ומקפידים על ה' הידיעה, כמו בשמות של חילות ואגפים אחרים. כדי לסכם את הנושא, אם אנחנו מסכימים שאמור להיות (מבחינה לשונית) "אגף כוח האדם", ויש אפילו לא מעט מופעים של זה באתר שלהם, אז למה לא לשנות למה שנכון? דניאל • שיחה 22:26, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- (במקרה ראיתי עכשיו שהֵשבת לעניין זה - ואני ממהר להתייחס:) אין לי בעיה לתקן לצורה התקנית; החשש שלי, בדרך כלל, הוא שאם נכתוב באופן התקני, זה עלול להתנגש עם האופן שבו צה"ל נוהג לקרוא לאותו גוף. אם אתה בטוח שבצה"ל החלו לקרוא כך לגוף הרלוונטי, לי אישית אין בעיה עם התיקון. חשוב לי, כאמור, שלא נקפיד על התקניות על חשבון השם המדויק בצה"ל. אלדד • שיחה 22:36, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- אני עומד לפגוש את רמ"ד ה"א הידיעה בענף אותיות השימוש בחטיבת תו"ל (תורת הלשון) בצה"ל, ואלבן אתו סוגייה לשונית זו. אחר כך אמשיך לפגישה עם רמ"ד סגול במע"ץ (זה שממונה על הוספת סגול בשלטי הדרכים שבהם מופיעה המילה "מחלף"), ועם שלושת עוזריו - החיריקים. דוד שי - שיחה 22:38, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- וואו, דוד, לא ידעתי שיש לך את זה.. :) יש לי סוג של תחושת-בטן שבצבא לא סגורים על האם זה מיודע או לא. אביעדוס - שיחה 22:41, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- זו גם תחושתי העזה. אלדד • שיחה 22:43, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- (תחושתי נסמכת, אגב, על ריבוי מסמכי יוצאי-אכ"א שהגיעו לעיניי.) אביעדוס - שיחה 22:52, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- העמדה הרשמית, ממה שראיתי, היא שזה כן עם ה'. זה שכל כותבי המסמכים בצבא (ויש יותר מדי כאלה) לא מודעים לזה (no pun intended...) זה כבר משהו אחר. לשאלת אלדד, אני ממש לא חושב שאנחנו מקפידים על התקניות ע"ח השם המדויק בצה"ל, כי השם המדויק אמור להיות מיודע. רק אוסיף ואספר שלא מזמן עברו אצלנו והוסיפו ה' הידיעה לכל שמות הענפים, המדורים והצוותים, וזה באמת היה נראה מוזר אבל אין לנו ממש ברירה אלא להשתמש בשמות המיודעים (מסיבות מובנות לא אוכל לתת דוגמאות). בברכה, דניאל • שיחה 23:13, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- ("לא יכול לתת דוגמאות"? פחח.. תמציא! דווקא יכול היה להיות משעשע.) אני מסכים דווקא עם אלדד. בשמות פרטיים (לרבות שמות גופים) הולכים לפי הצורה שבה הם מכנים את עצמם, ולא לפי הצורה ה"תקנית". אביעדוס - שיחה 23:18, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- רמ"ד ה"א הידיעה לא נח לרגע, תותח האיש הזה, התותח. על הכוח המניע אותו סיפרתי בשיחה:אגף כוח אדם#שינוי שם האגף חזרה לאגף כוח אדם. דוד שי - שיחה 23:20, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- אתה כותב את זה בצחוק? אני לא צוחק, כי המציאות לא רחוקה מזה. סתם שתישן בשקט בלילה ותדע שכספי המסים שלך מושקעים היטב... ולגופו של דיון, הסכמנו על "אגף משאבי האנוש"? אני מסכים שזה נשמע מאולץ, אבל לא נראה לי שיש צורך בדיון כה מפורט בנושא, זה לא שטענתי שצריך לשים י' בסוף כל מילה! דניאל • שיחה 23:28, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- אבל קוראים לו מאז ומתמיד "אגף משאבי אנוש". הוספת ה-ה' נשמעת לי שגויה (לא שאיננה נכונה על בסיס העברית התקנית, אבל לא כך קראו לו מאז ומתמיד -- ואני נוהג על פי השם המקובל). אלדד • שיחה 23:31, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- התכוונתי כמובן ל"אגף כוח האדם". זה מתיש... דניאל • שיחה 23:32, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- Mutatis mutandis. ותוספת למה שכתבתי לעיל: אני נוהג בדרך כלל על פי השם המקובל, שאם לא כן הקורא עלול לחשוב שמשהו לא בסדר בערך. אלדד • שיחה 23:33, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- כן, שעשע אותי החזרה שלך לאמ"ש, דניאל :) בסדר, אפשר לשנות. אביעדוס - שיחה 23:35, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- לאלדד: השם "אגף משאבי האנוש", נהוג רק בשנים האחרונות, אבל מאז ומתמיד קראו לו "אגף כוח אדם".
- לדניאל: הרי בכלל קוראים לו אכ"א (או שכעת זה אכה"א?). אם זה חשוב לך, אני עם אביעדוס - לך בכוחך זה והושעת את העם. דוד שי - שיחה 23:36, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- טוב, אני שמח שהגענו להסכמה. ודרך אגב, איך "אגף המודיעין" הפך ל"אמ"ן"? ודרך אגב 2, הייתם מסכימים ל"אגף מודיעין" לא מיודע? לא נראה לי. בכל מקרה, אלך לשנות. המשך סופשבוע נעים, דניאל • שיחה 01:06, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- לדוד: כן, אני יודע שקראו לו "אגף כוח אדם" מאז ומתמיד. דניאל טעה לרגע, ואני אחריו :) אלדד • שיחה 01:09, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- כן, שעשע אותי החזרה שלך לאמ"ש, דניאל :) בסדר, אפשר לשנות. אביעדוס - שיחה 23:35, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- Mutatis mutandis. ותוספת למה שכתבתי לעיל: אני נוהג בדרך כלל על פי השם המקובל, שאם לא כן הקורא עלול לחשוב שמשהו לא בסדר בערך. אלדד • שיחה 23:33, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- התכוונתי כמובן ל"אגף כוח האדם". זה מתיש... דניאל • שיחה 23:32, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- אבל קוראים לו מאז ומתמיד "אגף משאבי אנוש". הוספת ה-ה' נשמעת לי שגויה (לא שאיננה נכונה על בסיס העברית התקנית, אבל לא כך קראו לו מאז ומתמיד -- ואני נוהג על פי השם המקובל). אלדד • שיחה 23:31, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- אתה כותב את זה בצחוק? אני לא צוחק, כי המציאות לא רחוקה מזה. סתם שתישן בשקט בלילה ותדע שכספי המסים שלך מושקעים היטב... ולגופו של דיון, הסכמנו על "אגף משאבי האנוש"? אני מסכים שזה נשמע מאולץ, אבל לא נראה לי שיש צורך בדיון כה מפורט בנושא, זה לא שטענתי שצריך לשים י' בסוף כל מילה! דניאל • שיחה 23:28, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- רמ"ד ה"א הידיעה לא נח לרגע, תותח האיש הזה, התותח. על הכוח המניע אותו סיפרתי בשיחה:אגף כוח אדם#שינוי שם האגף חזרה לאגף כוח אדם. דוד שי - שיחה 23:20, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- ("לא יכול לתת דוגמאות"? פחח.. תמציא! דווקא יכול היה להיות משעשע.) אני מסכים דווקא עם אלדד. בשמות פרטיים (לרבות שמות גופים) הולכים לפי הצורה שבה הם מכנים את עצמם, ולא לפי הצורה ה"תקנית". אביעדוס - שיחה 23:18, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- העמדה הרשמית, ממה שראיתי, היא שזה כן עם ה'. זה שכל כותבי המסמכים בצבא (ויש יותר מדי כאלה) לא מודעים לזה (no pun intended...) זה כבר משהו אחר. לשאלת אלדד, אני ממש לא חושב שאנחנו מקפידים על התקניות ע"ח השם המדויק בצה"ל, כי השם המדויק אמור להיות מיודע. רק אוסיף ואספר שלא מזמן עברו אצלנו והוסיפו ה' הידיעה לכל שמות הענפים, המדורים והצוותים, וזה באמת היה נראה מוזר אבל אין לנו ממש ברירה אלא להשתמש בשמות המיודעים (מסיבות מובנות לא אוכל לתת דוגמאות). בברכה, דניאל • שיחה 23:13, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- (תחושתי נסמכת, אגב, על ריבוי מסמכי יוצאי-אכ"א שהגיעו לעיניי.) אביעדוס - שיחה 22:52, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- זו גם תחושתי העזה. אלדד • שיחה 22:43, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- וואו, דוד, לא ידעתי שיש לך את זה.. :) יש לי סוג של תחושת-בטן שבצבא לא סגורים על האם זה מיודע או לא. אביעדוס - שיחה 22:41, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- אני עומד לפגוש את רמ"ד ה"א הידיעה בענף אותיות השימוש בחטיבת תו"ל (תורת הלשון) בצה"ל, ואלבן אתו סוגייה לשונית זו. אחר כך אמשיך לפגישה עם רמ"ד סגול במע"ץ (זה שממונה על הוספת סגול בשלטי הדרכים שבהם מופיעה המילה "מחלף"), ועם שלושת עוזריו - החיריקים. דוד שי - שיחה 22:38, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- (במקרה ראיתי עכשיו שהֵשבת לעניין זה - ואני ממהר להתייחס:) אין לי בעיה לתקן לצורה התקנית; החשש שלי, בדרך כלל, הוא שאם נכתוב באופן התקני, זה עלול להתנגש עם האופן שבו צה"ל נוהג לקרוא לאותו גוף. אם אתה בטוח שבצה"ל החלו לקרוא כך לגוף הרלוונטי, לי אישית אין בעיה עם התיקון. חשוב לי, כאמור, שלא נקפיד על התקניות על חשבון השם המדויק בצה"ל. אלדד • שיחה 22:36, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- הבלגן חוגג בצה"ל, ותקניות לשונית כבר מזמן לא בראש מעייניו. בכל מקרה, מדי פעם מתקנים אצלנו שמות של יחידות ארגוניות ובעלי תפקידים ומקפידים על ה' הידיעה, כמו בשמות של חילות ואגפים אחרים. כדי לסכם את הנושא, אם אנחנו מסכימים שאמור להיות (מבחינה לשונית) "אגף כוח האדם", ויש אפילו לא מעט מופעים של זה באתר שלהם, אז למה לא לשנות למה שנכון? דניאל • שיחה 22:26, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- וזו, על רגל אחת, תמצית המשבר העובר על צה"ל: הוא מפתיע אותך ולא את האויב. דוד שי - שיחה 19:38, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- עברתי עכשיו על האתר שהזכרת, ואכן יש שם מספר רב של מופעים בתור "אגף כוח האדם". הופתעתי, אני חייב לציין. אלדד • שיחה 19:27, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- אני ידוע כחסיד של ה"א הידיעה, אבל ידוע לי שבצה"ל קוראים לזה "אגף כוח אדם" - וכל כך התרגלתי לכך עד שזה ממש לא צורם לי. כרגע, לעומת זאת, כשאני רואה "אגף כוח האדם" זה נראה לי זר ומוזר. דניאל, האם "אגף כוח האדם" הוא השם הרשמי? אלדד • שיחה 19:25, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
על הצדדים הפחות מוכרים של דוד שי
[עריכת קוד מקור]נקלעתי בויקיפדיה לנושא מתימטיקאי סבוך, וראשי הסתחרר עלי עד כדי עילפון, כניסה לאחד הקישורים שם הצילה את חיי.... ולא, אני לא מתכוון למאמר על פרמה! (וסתם שאלה, איזה רלוונטיות כבר יכולה להיות לפירסומות באנגלית באתר ישראלי? ליאהו פיתרונים) . --Rex - שיחה 20:46, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- זו חידתיות! למה אתה רומז? דוד שי - שיחה 21:45, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא ידעתי אם תאהב את האאוטינג, אבל מאוחר יותר ראיתי שמשתמש:תומר ט קישר את אחד הדפים לערך מתמטיקאי#קישורים חיצוניים. ואם זו חידתיות אז אולי תצרף את זה גם.... --Rex - שיחה 22:50, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- אאוטינג היא מילה חריפה מדי, שעוד עלולה לקשר אותי עם ידיעה זו. כבר סמכא עולמי בתחום הבדיחות המקצועיות, אני גאה מאוד במוניטין זה. דוד שי - שיחה 23:00, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- מנכ"ל יאהו יודה לך אם תתן איזה קישור מדף המשתמש שלך, כך בכל אופן לפי מה שרואים כאן. --Rex - שיחה 23:13, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- אאוטינג היא מילה חריפה מדי, שעוד עלולה לקשר אותי עם ידיעה זו. כבר סמכא עולמי בתחום הבדיחות המקצועיות, אני גאה מאוד במוניטין זה. דוד שי - שיחה 23:00, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא ידעתי אם תאהב את האאוטינג, אבל מאוחר יותר ראיתי שמשתמש:תומר ט קישר את אחד הדפים לערך מתמטיקאי#קישורים חיצוניים. ואם זו חידתיות אז אולי תצרף את זה גם.... --Rex - שיחה 22:50, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
ממש לא לראשונה?
[עריכת קוד מקור]זה לא חשוב במיוחד, אך אני תוהה, האמנם טעו העיתונים השונים שכתבו שאפל עברה את גוגל "לראשונה" בשווי השוק שלה ע"פ ערך המנייה בנאסד"ק. [3] דב ט. - שיחה 22:38, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- אפל הוקמה ב-1977, גוגל הוקמה ב-1998, כלומר במשך 21 שנה היה השווי של אפל גדול מזה של גוגל. סביר שגם בתקופה הראשונה לקיומה כסטארט-אפ היה השווי של גוגל נמוך מזה של אפל. אני באמת סקרן לדעת מתי היה הרגע שבו השווי של גוגל עבר לראשונה את זה של אפל: האם מיד ב-IPO של גוגל או מאוחר יותר. דוד שי - שיחה 22:42, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- אין לדעתי משמעות למונח "שווי שוק" לחברה שאינה נסחרת בשוק המניות. מה המשמעות שלו? כיצד יודעים מהו? כאשר גוגל התחילה להיסחר, ב-2004, היה שווייה 23 מיליארד דולר. דב ט. - שיחה 22:49, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- בהעדר סחירות, שווי השוק הוא השווי שבו תתבצע עסקה למכירת החברה (או השווי הנגזר ממכירת גרעין השליטה בה). כאשר מתבצעת עסקה כזו - ניתן לדעת מהו שווי השוק בעת ביצועה. בהעדר עסקה - ספקולציות על בסיס אמות מידה כאלה ואחרות. PRRP ■ שו"ת 22:53, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה: קביעה שאין שווי שוק, ולכן לא ניתן להשוות, היא אפשרות אחת; אפשרות אחרת היא לראות את שווי השוק של חברה לא קיימת כ-0, ושל חברה שטרם הונפקה - לפי הערכת שמאי. מה היה השווי של אפל ביום הנפקתה של גוגל? דוד שי - שיחה 22:56, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- באותה עת היה עיקר הוני מושקע במכרות פחם באזרבייג'ן, ויתרתו בחבילת מסטיקים, ולכן לא עקבתי בדיוק, אבל אני מניח שפחות מ-23 מיליארד, בהסתמך על טענת העיתונות האמורות לעיל שאפל עברה את גוגל לראשונה. דב ט. - שיחה 22:59, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- מזל שלא השקעת באתרי קידוח נפט בגאורגיה. במקרה כזה חבילת המסטיקים הייתה מהווה היום את עיקר הונך. אבל עוד היד נטויה. גאורגיה תחילה, אוקראינה שנייה, וגם מקומה של אזרבייג'ן לא ייפקד. PRRP ■ שו"ת 23:04, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- תיקנתי טעות נוספת בידיעה זו, שמראה עד כמה קלוש הקשר בין כותרות העיתונים ובין המציאות. דוד שי - שיחה 23:06, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- לדעתי, זו אינה "טעות נוספת", אבל ניחא. דב ט. - שיחה 23:54, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- זו אינה "טעות נוספת" משום שאינה "טעות" או משום שאינה "נוספת"? דוד שי - שיחה 00:17, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- לדעתי, זו אינה "טעות נוספת", אבל ניחא. דב ט. - שיחה 23:54, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- תיקנתי טעות נוספת בידיעה זו, שמראה עד כמה קלוש הקשר בין כותרות העיתונים ובין המציאות. דוד שי - שיחה 23:06, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- מזל שלא השקעת באתרי קידוח נפט בגאורגיה. במקרה כזה חבילת המסטיקים הייתה מהווה היום את עיקר הונך. אבל עוד היד נטויה. גאורגיה תחילה, אוקראינה שנייה, וגם מקומה של אזרבייג'ן לא ייפקד. PRRP ■ שו"ת 23:04, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- באותה עת היה עיקר הוני מושקע במכרות פחם באזרבייג'ן, ויתרתו בחבילת מסטיקים, ולכן לא עקבתי בדיוק, אבל אני מניח שפחות מ-23 מיליארד, בהסתמך על טענת העיתונות האמורות לעיל שאפל עברה את גוגל לראשונה. דב ט. - שיחה 22:59, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה: קביעה שאין שווי שוק, ולכן לא ניתן להשוות, היא אפשרות אחת; אפשרות אחרת היא לראות את שווי השוק של חברה לא קיימת כ-0, ושל חברה שטרם הונפקה - לפי הערכת שמאי. מה היה השווי של אפל ביום הנפקתה של גוגל? דוד שי - שיחה 22:56, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- בהעדר סחירות, שווי השוק הוא השווי שבו תתבצע עסקה למכירת החברה (או השווי הנגזר ממכירת גרעין השליטה בה). כאשר מתבצעת עסקה כזו - ניתן לדעת מהו שווי השוק בעת ביצועה. בהעדר עסקה - ספקולציות על בסיס אמות מידה כאלה ואחרות. PRRP ■ שו"ת 22:53, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- אין לדעתי משמעות למונח "שווי שוק" לחברה שאינה נסחרת בשוק המניות. מה המשמעות שלו? כיצד יודעים מהו? כאשר גוגל התחילה להיסחר, ב-2004, היה שווייה 23 מיליארד דולר. דב ט. - שיחה 22:49, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
סירייס
[עריכת קוד מקור]ראה שיחה:וורלד סירייס#שם הערך. DGtal 00:08, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
ליבוביץ
[עריכת קוד מקור]הגבתי להודעתך, בדף השיחה של הערך. אולי תוכל לחלץ מהכתבה עוד קצת פרטים. pacman - שיחה 00:15, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
הודג'קין
[עריכת קוד מקור]דורותי קרופוט הודג'קין ערוך ומוכן לפקודתך. עוזי ו. - שיחה 00:52, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- כל הכבוד על הזריזות. עכשיו אתה זכאי לחזור לשיחה:עמליה זיו, אבל במקרה יצרתי הערב קישור לברונו קיש, וחבל שיישאר אדום. יש עליו ערך מעניין בוויקי הגרמנית de:Bruno Kisch. דוד שי - שיחה 00:59, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- אם כבר, אני מעדיף לנהל חלק מהשיחה כאן. נניח שאפשר להצדיק את קיום הערך - אחרי הכל, תמיד יש גרועים ממנו (וגם זה סימן מוזר לאופטימיות). השאלה היא מה עושים עם ההטעיה הבוטה שיש בלשון שבה מתארים אישים בתחילת דרכם. גם אם הערכים היו נכתבים ביושר, עדיין היתה לנו בעיה בתאור המוטה של המציאות, משום שערכים על מדענים חשובים בהרבה לעולם לא ייכתבו. הם אינם "דמויות בולטות בקהילה" הפמיניסטית או הקווירית, אלא בקהילת החוקרים של טלמורפולוגיה של תאים פיטריתיים, וזה הרי לא מעניין אף אחד. אבל הערכים אינם נכתבים ביושר. בערך המסויים הזה, הכינוי "אינטלקטואלית" וההשוואה לפילוסופית ידועה התפוגגו כעשן ברגע שביקשתי להם מקור. כל השתתפות בכנס או עבודה כמרצה מן החוץ (!) היא "קריירה אקדמית", כל מאמר שהצליח להתפרסם הוא "כתבים", כל רעיון שחוק הוא "הגות", ועצם ההשתייכות למילייה הנכון הופכת אדם ל"חוקר" (ומשורר). על הזלזול במקום התגברתי. מה עם השפה? עוזי ו. - שיחה 13:35, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- יש לי רושם שהבעיות האלה הולכות ונפתרות. אם בעקבות קריאת גרסאות קודמות של הערך סברתי שמדובר בגדולת הדור, וכבר ארזתי בקבוק מים על מנת שתברך עליו, כעת הערך פחות פומפוזי. לא כל ערך נולד מושלם, אבל ערכים משתפרים עם הזמן. דוד שי - שיחה 13:39, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא קיבלתי פתרון קונקרטי לכותרות "קריירה אקדמית", "הגות" ו"כתבים". עוזי ו. - שיחה 14:35, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- עוזי, הייתי פותח הצבעת מחיקה על הערך, אך ההיסטוריה מלמדת כי הצבעות שאני פותח מסתיימות תמיד (עד עכשיו לא היו חריגים) בתוצאה ההפוכה מזו שציפיתי לה. PRRP ■ שו"ת 14:40, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- ל"קריירה אקדמית" נתתי פתרון בערך. ל"כתבים" ראיתי שמצאת פתרון בעצמך. את "הגותה" שיניתי ל"עמדותיה", כדי שלא להוריד את זיו לדרגתם של לייבניץ וקאנט.
- אני סבור שאין צורך בהצבעת מחיקה, משום שהערך יקר ללב רבים, וכעת מציג את המידע כראוי. דוד שי - שיחה 14:43, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- זוהי תפיסה נבונה מאוד. הבעיה היא שאלה שאנחנו מתחשבים במה שיקר לליבם כאן נלחמים כנגד ערכים שיקרים ללב אחרים. צריך להיות קונסיסטנטיים, ומי שאינו כזה נחשד על ידי כ- POV pusher. PRRP ■ שו"ת 14:45, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- הוויכוחים סביב מחיקת ערכים הן חלק זניח שבזניחים בפעילות בוויקיפדיה. אל תייחס להן מרכזיות שאין בהן, ואל תראה את ויקיפדיה כשדה קרב בין מחנות. כולנו כאן כדי לכתוב אנציקלופדיה, ולפעמים אין הסכמה על חשיבותו של ערך. לא ביג דיל. דוד שי - שיחה 14:49, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- זוהי תפיסה נבונה מאוד. הבעיה היא שאלה שאנחנו מתחשבים במה שיקר לליבם כאן נלחמים כנגד ערכים שיקרים ללב אחרים. צריך להיות קונסיסטנטיים, ומי שאינו כזה נחשד על ידי כ- POV pusher. PRRP ■ שו"ת 14:45, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- עוזי, הייתי פותח הצבעת מחיקה על הערך, אך ההיסטוריה מלמדת כי הצבעות שאני פותח מסתיימות תמיד (עד עכשיו לא היו חריגים) בתוצאה ההפוכה מזו שציפיתי לה. PRRP ■ שו"ת 14:40, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא קיבלתי פתרון קונקרטי לכותרות "קריירה אקדמית", "הגות" ו"כתבים". עוזי ו. - שיחה 14:35, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- יש לי רושם שהבעיות האלה הולכות ונפתרות. אם בעקבות קריאת גרסאות קודמות של הערך סברתי שמדובר בגדולת הדור, וכבר ארזתי בקבוק מים על מנת שתברך עליו, כעת הערך פחות פומפוזי. לא כל ערך נולד מושלם, אבל ערכים משתפרים עם הזמן. דוד שי - שיחה 13:39, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- אם כבר, אני מעדיף לנהל חלק מהשיחה כאן. נניח שאפשר להצדיק את קיום הערך - אחרי הכל, תמיד יש גרועים ממנו (וגם זה סימן מוזר לאופטימיות). השאלה היא מה עושים עם ההטעיה הבוטה שיש בלשון שבה מתארים אישים בתחילת דרכם. גם אם הערכים היו נכתבים ביושר, עדיין היתה לנו בעיה בתאור המוטה של המציאות, משום שערכים על מדענים חשובים בהרבה לעולם לא ייכתבו. הם אינם "דמויות בולטות בקהילה" הפמיניסטית או הקווירית, אלא בקהילת החוקרים של טלמורפולוגיה של תאים פיטריתיים, וזה הרי לא מעניין אף אחד. אבל הערכים אינם נכתבים ביושר. בערך המסויים הזה, הכינוי "אינטלקטואלית" וההשוואה לפילוסופית ידועה התפוגגו כעשן ברגע שביקשתי להם מקור. כל השתתפות בכנס או עבודה כמרצה מן החוץ (!) היא "קריירה אקדמית", כל מאמר שהצליח להתפרסם הוא "כתבים", כל רעיון שחוק הוא "הגות", ועצם ההשתייכות למילייה הנכון הופכת אדם ל"חוקר" (ומשורר). על הזלזול במקום התגברתי. מה עם השפה? עוזי ו. - שיחה 13:35, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
תבנית עריכה/שכתוב
[עריכת קוד מקור]דוד שלום,
שמתי לב שהוספת תבנית:עריכה לערך קצין ציות של דני ונטורה. רציתי להסב את תשומת לבך שניתן להכניס פרמטר "פסקה=כן", ככה שהתבנית תתאים לפסקה אחת בלבד במקום לכל הערך. הקוד הוא {{עריכה|פסקה=כן|סיבה=}} (כנ"ל לגבי תבנית שכתוב). צהריים טובים, ברוקס • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:12, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- תודה. דוד שי - שיחה 14:13, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- אין בעד מה. ברוקס • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:14, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
ונציה
[עריכת קוד מקור]הסרת את הגלריה של שכיות החמדה. האם זה לא חלק מהווי העיר. לא פחות מתמונות אחרות . הויקישיתוף הוא תוספת ולא במקום. 14:33, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- כשל כוח סבלי, ונואשתי מלקיים דיאלוג אתך. אם יש לך השגות על עריכותי, כתוב אותן בדף השיחה של הערך המתאים. חדל להטרידני בדף השיחה שלי. דוד שי - שיחה 14:34, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
למרות שהעליתי גרסה חדשה עדיין רואים את הגרסה הישנה. אתה יכול לבטל את הגרסה הראשונה? תודה. חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 23:40, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- אין לי מושג מי חדשה ומי ישנה. אני רואה בהיסטוריה של התמונה שלוש עריכות אבל בכולן אותה תמונה, מעודדת ביותר. דוד שי - שיחה 23:43, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- חגי, איך הצלחת להגיע למרחק כזה? יש לך פס של עיתונאי? PRRP ■ שו"ת 23:58, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא, רק מקום טוב ביציע, ומצלמה טובה... דוד, אתה רואה מעודדות או שחקנים? הגרסה הראשונה של הקובץ היתה טעות. שים לב שיש גם הבדל בגודל הקובץ. חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 00:01, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- טוב, יפה. לפי זווית הצילום נראה שאתה נמצא ממש על המגרש. PRRP ■ שו"ת 00:03, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- משחק אחד היינו ממש על המגרש, חבל רק שבצד של היריב. שמע, זו חוויה מעולם אחר, אין בכלל מה להשוות לעומת לשבת ביציע. חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 00:07, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- בתמונה הראשונה שהעלית (של השחקנים) נראה שלאחד השחקנים (נדמה לי שמספרו 57) יש כרס לא קטנה. PRRP ■ שו"ת 00:31, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- פררפ, אני מתנצל! אכן התמונה של המעודדות צולמה במשחק שהיינו על הקווים! בדקתי שוב את התאריך וזה גם נראה בברור מזווית הצילום. יש לך עיניים חדות! אם אתה אוהד של ה-49יירס צומחת פה יריבות חדשה... חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 00:39, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- אני חובב ענף שונה לחלוטין. היריבים שלי הם הסנט לואיס בלוז. PRRP ■ שו"ת 00:41, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- אהה... אתה מהשרקס! יש לכם את הלוגו הכי מגניב. 57 הוא Offensive lineman. אם הם שוקלים פחות מ-300 פאונד שולחים אותם למחנה תזונה מיוחד... חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 00:44, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- אני דווקא מהברווזים. PRRP ■ שו"ת 00:47, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- לכם כבר יש אליפות. אנחנו עוד מחכים... חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 00:58, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- אתה הולך גם למשחקים של הבלוז? PRRP ■ שו"ת 00:59, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- ודאי, ביחוד בתקופה שברט הול עוד היה שלנו. לאחרונה הם נחלשו, ואני הולך פחות. חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 01:02, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- אני הולך בעיקר משום שאני מאוד אוהב את המשחק. אין לי הרבה ציפיות (למרות ששמחתי בשנה שעברה עם הזכייה). הקנדים באופן מסורתי הרבה יותר חזקים בתחום הזה ומשאירים פירורים לאמריקאים. אני מאוד נהנה מהמשחק. גם לראות וגם לשחק, אם כי לשחק - ברמה חובבנית ביותר. דקה אחת עם הברווזים והייתי מתמזג עם משטח הקרח. PRRP ■ שו"ת 01:05, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- ודאי, ביחוד בתקופה שברט הול עוד היה שלנו. לאחרונה הם נחלשו, ואני הולך פחות. חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 01:02, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- אתה הולך גם למשחקים של הבלוז? PRRP ■ שו"ת 00:59, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- לכם כבר יש אליפות. אנחנו עוד מחכים... חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 00:58, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- אני דווקא מהברווזים. PRRP ■ שו"ת 00:47, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- יא אללה, איך שנינו שמנו לב לכרס הזאתי. גרם לי ממש לצחוק למספר דקות. הגמל התימני (צריכים עזרה בגרפיקה?) (16.08.2008 01:08)
- זה בהחלט משעשע. התפקיד שלו לשמש חומה אנושית, וכל פאונד מסייע. PRRP ■ שו"ת 01:16, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- פררפ, אני מתנצל! אכן התמונה של המעודדות צולמה במשחק שהיינו על הקווים! בדקתי שוב את התאריך וזה גם נראה בברור מזווית הצילום. יש לך עיניים חדות! אם אתה אוהד של ה-49יירס צומחת פה יריבות חדשה... חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 00:39, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- בתמונה הראשונה שהעלית (של השחקנים) נראה שלאחד השחקנים (נדמה לי שמספרו 57) יש כרס לא קטנה. PRRP ■ שו"ת 00:31, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- משחק אחד היינו ממש על המגרש, חבל רק שבצד של היריב. שמע, זו חוויה מעולם אחר, אין בכלל מה להשוות לעומת לשבת ביציע. חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 00:07, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- טוב, יפה. לפי זווית הצילום נראה שאתה נמצא ממש על המגרש. PRRP ■ שו"ת 00:03, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא, רק מקום טוב ביציע, ומצלמה טובה... דוד, אתה רואה מעודדות או שחקנים? הגרסה הראשונה של הקובץ היתה טעות. שים לב שיש גם הבדל בגודל הקובץ. חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • ט"ו באב ה'תשס"ח • 00:01, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- חגי, איך הצלחת להגיע למרחק כזה? יש לך פס של עיתונאי? PRRP ■ שו"ת 23:58, 15 באוגוסט 2008 (IDT)
מחכה לטיפולך במשתמש: Act
[עריכת קוד מקור]סליחה על הנדנוד, אבל אני עדיין מחכה לטיפולך במשתמש: Act. למשתמש הנ"ל היסטוריה ארוכה של גידופים, טיעוני אד הומינם ועריכות מוטות (ראה למשל שיחה:גזענות#חלוקה לגזעיםה = גזענות? ןדף השיחה שלו לאחרונה). בערך משבר מניות הבנקים (ישראל 1983) הוא נקט בלשון חריפה והתנהגות לא נאותה שכללה כתיבת תמציות עריכה מעליבות ולא נכונות ותעלמות מדף השיחה והכנסת דברים שוב לאחר שהסברתי בדף השיחה מדוע אינם קבילים [4] (זאת בלי להזכיר את מחיקת דברי מדף השיחה שטען שעשה בטעות). לאחר שבקשת ממנו לנמק בדף השיחה הוא כתב קטע מלא גידופים וטיעוני אד הומינם [5]. התערבותך הנחרצת מתבקשת. אלגוריתמיקאי - שיחה 18:57, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- התייחסתי לסגנונו בדף השיחה שלו. אני מקווה שהמשך הדיאלוג ביניכם יתנהל ברוח טובה. דוד שי - שיחה 19:31, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- ההערה האנמית שלך שם לא מציינת את עיקר גידופיו: "הטענה בדבר "מחקר מקורי" לגבי עובדות הידועות לאנשי מקצוע ומגובות במקורות היא טענתם של הבורים (או הטפשים)." אני מבקש כי תזהיר אותו במפורש כי ייחסם. אלגוריתמיקאי - שיחה 19:50, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- אנא, אל תהפוך אותי לבובה שאתה מפעיל. סגנונו של Act היה בלתי ראוי, והערתי לו על כך. תן לי להחליט בעצמי מתי להשתמש באזהרת חסימה. דוד שי - שיחה 20:01, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- נכון, השיקול לחסום הוא שלך, אבל אני יכול לבקש זאת ממך. הנקודה המרכזית היא כי התעלמת מהגידופים והטענות הלא עניניות שלו בדף השיחה של הערך שמקשים עלי להגיב והתרכזת בתקצירי העריכה. אלגוריתמיקאי - שיחה 20:44, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא התעלמתי. אני סומך על Act שיבין שבקשתי לסגנון נאות חלה על כל התבטאויותיו. דוד שי - שיחה 20:57, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- לדוד שלום.
- איני נוהג להתערב בתלונות שאינן מופנות אלי ישירות, אולם, במקרה מיוחד זה, מצאתי לנכון לחרוג ממנהגי. טענותיו של אלגוריתמיקאי כלפי נובעות כנראה מרגישות יתר ואשתדל להתייחס אליו בעדינות. עם זאת:
- טענותיו בדבר גידופים משוללות לדעתי כל יסוד. ביטויים חריפים - כן, אבל גידופים לא.
- גם הטענות המתפרשות על ידי אלגוריתמיקאי כפגיעה אישית - לא הופנו אליו. למשל, כתבתי: "הטענה בדבר 'מחקר מקורי' לגבי עובדות הידועות לאנשי מקצוע ומגובות במקורות היא טענתם של הבורים (או הטפשים)". אני עומד מאחורי משפט זה ואם אלגוריתמיקאי חושב שזו פגיעה בו - זו בעיה שלו.
- לפי הקריטריונים שלו, יכולתי לפרש את אמירותיו (ובהן כאילו אני כותב דברים לא נכונים) כפגיעה בי, אולם, מאחר שאני נותן לדבריו את המשקל הראוי - איני נפגע מדבריו.
- --Act - שיחה 00:14, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- ראוי להימנע ככל האפשר גם מביטויים חריפים, הלוא אנשים אחים אנחנו. דוד שי - שיחה 00:25, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- האופטימיות שלך לא היתה במקום. Act כמובן המשיך עם גידופיו וההתממות שמה שהוא כותב איננו בגדר גידופים. לטיפולך. אלגוריתמיקאי - שיחה 08:51, 18 באוגוסט 2008 (IDT)
- ראוי להימנע ככל האפשר גם מביטויים חריפים, הלוא אנשים אחים אנחנו. דוד שי - שיחה 00:25, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא התעלמתי. אני סומך על Act שיבין שבקשתי לסגנון נאות חלה על כל התבטאויותיו. דוד שי - שיחה 20:57, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- נכון, השיקול לחסום הוא שלך, אבל אני יכול לבקש זאת ממך. הנקודה המרכזית היא כי התעלמת מהגידופים והטענות הלא עניניות שלו בדף השיחה של הערך שמקשים עלי להגיב והתרכזת בתקצירי העריכה. אלגוריתמיקאי - שיחה 20:44, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- אנא, אל תהפוך אותי לבובה שאתה מפעיל. סגנונו של Act היה בלתי ראוי, והערתי לו על כך. תן לי להחליט בעצמי מתי להשתמש באזהרת חסימה. דוד שי - שיחה 20:01, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- ההערה האנמית שלך שם לא מציינת את עיקר גידופיו: "הטענה בדבר "מחקר מקורי" לגבי עובדות הידועות לאנשי מקצוע ומגובות במקורות היא טענתם של הבורים (או הטפשים)." אני מבקש כי תזהיר אותו במפורש כי ייחסם. אלגוריתמיקאי - שיחה 19:50, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
אתה מפלה לרעה
[עריכת קוד מקור]מדוע לא ריסנת את שושני ומיהרת לחסום אותי??? למה אתה מפלה לרעה את מי שהוא לא חבר שלך??? המומחה.
- לא חסמתי אותך, אלא רק ביקשתי בעדינות שתרסן את התבטאותך, משום שמצאתי אותה חריפה. אם תמשיך בדרכך, החסימה עוד תגיע. דוד שי - שיחה 07:25, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
אפרסמון
[עריכת קוד מקור]שלום דוד,
אשמח אם תפסיק לרגע את עבודתך על הערך, למען אנסה לעשות סדר בבלגן (כעת מאמרו של עמר נמצא מולי). הלל • שיחה • תיבת נאצות 19:28, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- הפסקתי. דוד שי - שיחה 19:29, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- שכויעך. כעת כבר אין לי המאמר, ובאופן כללי עשיתי קצת יותר סדר. אני מזמין אותך להשלים את הדברים... הלל • שיחה • תיבת נאצות 21:02, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- עד כמה שאני מבין בעניין זה (לא הרבה), התוצאה כעת משביעה את רצוני. דוד שי - שיחה 21:04, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- שכויעך. כעת כבר אין לי המאמר, ובאופן כללי עשיתי קצת יותר סדר. אני מזמין אותך להשלים את הדברים... הלל • שיחה • תיבת נאצות 21:02, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
יש חיים מחוץ לוויקיפדיה
[עריכת קוד מקור][דרוש מקור] נוי - שיחה 20:02, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
גונן שגב- קטגוריה
[עריכת קוד מקור]אבל הקטגוריה המתונה כוללת גם את זה שהוא איש ציבור. נוי - שיחה 20:43, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- תודה, התבלבלתי. דוד שי - שיחה 20:51, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
היי דוד, לפני שלושה ימים ושנה ערכת את הערך סיפור פשוט בעריכה זו. בעקבות כך עלה דיון בנושא בדף השיחה של הערך, האם מדובר בנובלה או ברומן. אשמח מאד אם תביע את דעתך בדיון. תודה, נינצ'ה - שיחה - פתרו את החידה, אם תוכלו. 22:24, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
אולי תמצא לנכון להביע את דעתך שם, ואולי תזכה לאוזן קשבת יותר מאשר אני זכיתי לקבל. חשבתי לתת לאותו משתמש סיכוי נוסף, אבל הרמתי ידיים. ערןב - שיחה 23:10, 17 באוגוסט 2008 (IDT)