שיחת משתמש:ברי"א/ארכיון ט'
הוספת נושאנא לא להוסיף בו מידע חדש!
ניתן ללחוץ כאן כדי לפתוח דיון בדף השיחה העדכני. תודה.
סדר הדורות
[עריכת קוד מקור]שלום וברכה! רציתי לשפץ קצת את ערך סדר הדורות. מה דעתך, האם כדאי לחלק לשני ערכים, סדר הדורות, והרב יחיאל היילפרין, או מכיון שאין הרבה חומר לתולדות ר' יחיאל, לשלב את הכל ביחד? מחכה לתשובה, הק' אליהו - שיחה 09:40, 3 באוגוסט 2009 (IDT)
- עוד לא התייאשתי מתשובה... הק' אליהו - שיחה 22:35, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
- כרגע אין שם שום חומר על המחבר. אם יש לך חומר עליו, כתוב את הערך יחיאל היילפרן (רב). בהצלחה! ברי"א • שיחה • ט"ו באב ה'תשס"ט • 23:22, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
- תודה! הק' אליהו - שיחה 23:32, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
- כרגע אין שם שום חומר על המחבר. אם יש לך חומר עליו, כתוב את הערך יחיאל היילפרן (רב). בהצלחה! ברי"א • שיחה • ט"ו באב ה'תשס"ט • 23:22, 4 באוגוסט 2009 (IDT)
להתייחסותך, ידידי
[עריכת קוד מקור]שיחה:Maxillopoda. גוונא + תורה מה תהא עליה?! 10:03, 9 באוגוסט 2009 (IDT)
נשללח. איתי פ - שיחה 15:44, 11 באוגוסט 2009 (IDT)
- רק היום חזרתי מחופשה, אך מיהרתי לענות לך. סליחה על העיכוב, תודה על ההמתנה... ברי"א • שיחה • כ"ט באב ה'תשס"ט • 23:27, 18 באוגוסט 2009 (IDT)
מחכים לך
[עריכת קוד מקור]כאן שיחה:בית בריסק. תודה, הק' אליהו • שיחה • כ"ט באב ה'תשס"ט • 00:46, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
ישכר דב רוקח
[עריכת קוד מקור]אחרי שהעברת את הערך מיששכר לישכר, תעביר גם את הערך של יששכר דב רוקח הראשון. הוא גם חתם ישכר בש' אחד. בברכה, הק' אליהו • שיחה • ל' באב ה'תשס"ט • 20:47, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
- בוצע. מה שלום כתר"ה? ברי"א • שיחה • ל' באב ה'תשס"ט • 20:56, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
- ת"ל. מתגעגעים. הק' אליהו • שיחה • ל' באב ה'תשס"ט • 20:58, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
- עד כדי כך?! ברי"א • שיחה • ל' באב ה'תשס"ט • 21:00, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
- ואתה לא? . הק' אליהו • שיחה • ל' באב ה'תשס"ט • 21:29, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
- עד כדי כך?! ברי"א • שיחה • ל' באב ה'תשס"ט • 21:00, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
- ת"ל. מתגעגעים. הק' אליהו • שיחה • ל' באב ה'תשס"ט • 20:58, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
הרב שטיינמן
[עריכת קוד מקור]שלום בריא. האמנם אתה טוען שהרב שטיינמן נחשב לא פחות מהרב אלישיב? זה על כל פנים מה שמשמע מעריכתך. נרו יאיר • שיחה • כ"ט באב ה'תשס"ט • 21:22, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
- נכון. ברי"א • שיחה • ל' באב ה'תשס"ט • 21:26, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
- מצטרף לדעת ברי"א. מקסימום מדובר בהבדלים שאינם משמעותיים. גוונא + שיחה + אין לנו פורטל הלכה! 22:00, 19 באוגוסט 2009 (IDT)
תשומת ליבך
[עריכת קוד מקור]לערך נזר דוד. אם חשוב, יש לבצע עריכה לשונית. תודה, אביהו • שיחה 21:34, 20 באוגוסט 2009 (IDT)
מקצרמר למובחר
[עריכת קוד מקור]שלום ברי"א. חשבתי לקחת את שמעון אגרנט, אלא שגודלו כרגע 5,874 בתים. בלי תבניות וקטגוריות גודלו 4,497 בתים. אבקש את אישורך להכלילו בתחרות. פניתי גם לגילגמש. עידו • שיחה 11:00, 21 באוגוסט 2009 (IDT)
- קראתי את הערך והוא לא סובל מקצרמרת. הוא מנוסח היטב וכולל את מרבית הביוגרפיה של השופט. האם לא תוכל למצוא ערך אחר?
- אם למרות זאת אתה רוצה דווקא אותו, אתייעץ עם גילגמש ונענה לך בקרוב.
- בברכה - ברי"א • שיחה • א' באלול ה'תשס"ט • 11:19, 21 באוגוסט 2009 (IDT)
- לאחר התייעצות אתו: אני ממליץ שתעבוד על ערך אחר. אם בכל אופן אתה רוצה דווקא את אגרנט - מאושר לך. לתשומת לבך: ערך שנקודת הפתיחה שלו טובה, עלול לקבל דירוג נמוך יותר בשקלול הסופי של התחרות. ברי"א • שיחה • א' באלול ה'תשס"ט • 14:51, 21 באוגוסט 2009 (IDT)
היי ברי"א, האם הערך עומד בקריטריונים? לפני שטיפלתי בו, מצבו היה עוד יותר גרוע. אני מתכנן לשדרג בשבוע הבא. ברכות, אריאל.פ - שיחה 14:49, 21 באוגוסט 2009 (IDT)
- עומד בהחלט. תרשום אותו במקום המתאים בטבלה. ברי"א • שיחה • א' באלול ה'תשס"ט • 15:17, 21 באוגוסט 2009 (IDT)
- סליחה על הבורות, שמתי תבנית, תפנה אותי בבקשה לטבלה. ברכות, אריאל.פ - שיחה 15:21, 21 באוגוסט 2009 (IDT)
- כאן ברי"א • שיחה • א' באלול ה'תשס"ט • 15:54, 21 באוגוסט 2009 (IDT)
- תודה ושבת שלום. ברכות, אריאל.פ - שיחה 16:03, 21 באוגוסט 2009 (IDT)
- כאן ברי"א • שיחה • א' באלול ה'תשס"ט • 15:54, 21 באוגוסט 2009 (IDT)
- סליחה על הבורות, שמתי תבנית, תפנה אותי בבקשה לטבלה. ברכות, אריאל.פ - שיחה 15:21, 21 באוגוסט 2009 (IDT)
בעיה
[עריכת קוד מקור]שלום ברי"א! אנא הצץ כאן, וחווה דעתך. ברכות, אריאל.פ - שיחה 09:25, 24 באוגוסט 2009 (IDT)
תחרות הכתיבה
[עריכת קוד מקור]ברי"א שלום,
אני מעוניין להשתתף בתחרות עם הערך ארמון סנסוסי. הבעיה היא שגודלו הוא 7,396 בתים, ורק 5,034 בתים בלי התבניות, הקטגוריות והבינוויקי. אודה לך אם תוכל לאשר למרות זאת את השתתפות הערך. קוריצה • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:01, 24 באוגוסט 2009 (IDT)
- 34 בתים לא משנים לי. רק שים לב לכך שמצבו התחילתי של הערך טוב למדי, ואחד הפרמטרים (אמנם בעל משקל מועט) בשפיטת הערכים הוא היחס שבין המצב התחילתי למצבו הסופי. אם בכל אופן רצונך בו - מאושר לך. ברי"א • שיחה • ה' באלול ה'תשס"ט • 21:08, 24 באוגוסט 2009 (IDT)
תודה על הערך הנפלא. הוא עזר לי בכתיבת הערך תקנות הקהילה. לדעתי אי-אפשר לאחד מהם בלי השני... גוונא + שיחה + אין לנו פורטל הלכה! 19:58, 24 באוגוסט 2009 (IDT)
- אני מאוד שמח על כך. יש לי חומר נוסף בנושא שלך ואשלח לך במייל. ברי"א • שיחה • ה' באלול ה'תשס"ט • 21:12, 24 באוגוסט 2009 (IDT)
- מעניין. אכן הפספוס שלי את הספר של שציפנסקי משמעותי למדי. (ניסיתי לגגל את המאמר שלך ופסקאות מתוכו על מנת לגלות מי אתה, אך לא הצלחתי... בוודאי זה פורסם באיזה ירחון תורני אי-שם באחת מערי התורה והחסידות... ) גוונא + שיחה + אין לנו פורטל הלכה! 17:10, 25 באוגוסט 2009 (IDT)
שאלה בעניין מקצרמר למובחר
[עריכת קוד מקור]באמצע אפריל השנה התחלתי לשפצר את הקצרמר מנהרות הכותל (תוכל לראות את הערך המקורי ביומן הגרסאות כאן). מאז ועד ימינו מוצבת עליו תבנית עריכה, והספקתי לא מעט, אך עקב עבודה רבה, ילדים בחופש הגדול והריון מתקדם, קצת נתקעתי (: תהיתי האם תאפשרו לי להשתלב בתחרות עם הערך הזה, ולסיים אותו סוף סוף, כולל תמונות, מפות והסברים. אני מפנה את השאלה גם לגילגמש, אז אם תוכלו לגבש תשובה ולהשיב בדף השיחה שלי, אני ממש אשמח (: תמרה ♣ שיחה 22:51, 25 באוגוסט 2009 (IDT)
- אהמ... למרות רצוני הטוב, חוששני שזה בלתי אפשרי. הערך כבר בן כמה עשרות KB וכללי התחרות אינם יכולים להתגמש עד כדי כך. אחכה לשמוע גם את דעתו של גילגמש, אך לדעתי לא ניתן להיענות בחיוב לבקשתך. בצער רב - ברי"א • שיחה • ו' באלול ה'תשס"ט • 23:42, 25 באוגוסט 2009 (IDT)
- מצד שני, לערך יש פוטנציאל להיות ערך מומלץ, גם בלי השתתפות בתחרות לימור י - שיחה 09:57, 26 באוגוסט 2009 (IDT)
- נו מילא, אני אשפצר אותו להנאתי בלי קשר לתחרות... תמרה ♣ שיחה 10:13, 26 באוגוסט 2009 (IDT)
- יש מקום לחשוב על שינוי אופי התחרות. דווקא מקצרמר למומלץ?! מטרת התחרות תהיה לגרימת השיפור הגדול ביותר ברמת הערך. מי שיצליח להביא להבדל הגדול ביותר ברמת איכות הערך, בהשוואה של לפני מול אחרי - ינצח. גוונא + שיחה + אין לנו פורטל הלכה! 16:52, 26 באוגוסט 2009 (IDT)
- זה כלול גם בתחרות הנוכחית. הערך לא חייב להיות קצרמר. הוא יכול להיות ארוך עם תבנית שכתוב וכד', ואז ימדדו השופטים את השיפור שחל בו. ברי"א • שיחה • ז' באלול ה'תשס"ט • 20:39, 26 באוגוסט 2009 (IDT)
- מצד שני, לערך יש פוטנציאל להיות ערך מומלץ, גם בלי השתתפות בתחרות לימור י - שיחה 09:57, 26 באוגוסט 2009 (IDT)
תחרות
[עריכת קוד מקור]שלום ברי"א. אנא ראה את בקשתי בשיחת משתמש:Gilgamesh#יודנראט. תודה, ירון • שיחה 23:46, 27 באוגוסט 2009 (IDT)
השתתפות בתחרות "מקצרמר למובחר"
[עריכת קוד מקור]- שלום לך ברי"א!
ברצוני להשתתף בתחרות "מקצרמר למובחר" עם ערך "הגבעטרון". ערך זה משקלו עכשיו הוא כ-7.5Kb אך הוא דל ולא מספק. בידיי תמונות ומידע רב שהייתי רוצה להוסיף לערך (כמובן עם אישור ממי שצריך) כחלק מהתחרות. כדי להשתתף עם ערך בגודל כזה אני צריך את אישורך לאחר שגילגמש אמר לי להתייעץ איתך ועם עודד בקשר לכך. במקרה שתסכים אתחיל בעבודה בימים הקרובים ובמקרה שלא, אפנה גם אל עודד. אם לא יאושר לי להשתתף ארחיב את הערך שלא במסגרת התחרות. בברכה, עמיתמית - שיחה 06:58, 28 באוגוסט 2009 (IDT)
- שלום עמית,
- מצבו הנוכחי של הערך אינו מוגדר כקצרמר והוא בהחלט ערך לא רע, אף שתמיד יש מקום להרחבה. כמו כן הערך אינו סובל מבעיות המצדיקות שכתוב ועריכה מקפת. לכן, לצערי, על פי כללי התחרות, ועל מנת שהתחרות תהיה הוגנת, אינני סבור שניתן לכלול את הערך שביקשת בתחרות. בברכה - ברי"א • שיחה • ח' באלול ה'תשס"ט • 10:16, 28 באוגוסט 2009 (IDT)
תג שופט
[עריכת קוד מקור]משתמש זה משמש או שימש בעבר כשופט בתחרות הכתיבה |
שלום לך ברי"א,
ברכות על הצטרפותך לסגל השיפוט של התחרות. אתה רשאי להוסיף את תיבת המשתמש הזאת לדף המשתמש שלך - ענוד אותה בגאווה עודד (Damzow) • שיחה • משתמש זה הוא מובחר! 22:47, 29 באוגוסט 2009 (IDT)
לא בעניין התחרות
[עריכת קוד מקור]בזמן האחרון מוזכרים בחדשות מידי פעם אתרא קדישא, ובאמת הגיע הזמן שיהיה עליהם ערך. בתקשורת ה"כלולית" אין הרבה מידע, ומה שיש הוא לא בדיוק אוהד, בלשון המעטה. נראה לך (או למישהו אחר מבין פקודי הדף) שיש אפשרות לכתוב ערך ראוי? דניאל צבי • שיחה 11:01, י"א באלול ה'תשס"ט (31.08.09)
- רעיון חיובי. אנסה לחפש חומר. ברי"א • שיחה • י"א באלול ה'תשס"ט • 14:12, 31 באוגוסט 2009 (IDT)
שינויים בישיבת מיר
[עריכת קוד מקור]לפי שינויים אלה בשנה האחרונה כמעט הוכפל מספר האברכים בישיבה, והם מונים היום 4500, והישיבה כולה 7500. אני מתקשה להאמין. מה דעתך? נרו יאיר • שיחה • י"ב באלול ה'תשס"ט • 20:30, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
- אני ממליץ לשאול את אליהו ארונוביץ, שככל הידוע לי יש לו חברים רבים בישיבת מיר. ברי"א • שיחה • י"ג באלול ה'תשס"ט • 21:58, 1 בספטמבר 2009 (IDT)
הנני לומד בישיבת מיר "ואף גר בבנין הישיבה" ומטבע הדברים נכנס ויוצא במשרדי הישיבה, ונכון להיום הישיבה מונה כ- 3500 אברכים (ברובם ישראלים) וכ- 2200 בחורים, (חציים ישראלים וחציים השני מחו"ל, ברובו מארה"ב). בברכה יוסי. כתבים - שיחה 21:17, 2 בנובמבר 2009 (IST)
אתה ענק
[עריכת קוד מקור]צחי לרנר - שיחה 01:56, 4 בספטמבר 2009 (IDT)
- וגם אתה לא כזה ליליפוט! ברי"א • שיחה • ט"ו באלול ה'תשס"ט • 02:03, 4 בספטמבר 2009 (IDT)
עד מתי נחכה למקורות ביחס לטענות בערך? יש להניח שהוא בהחלט נחשב בר סמכא בענייני השקפה בקרב תלמידיו, לא בכלל החברה הליטאית. הטענה שהרב אלישיב מתייעץ אתו נשמעת עוד יותר מופרכת. מה אתה אומר? נרו יאיר • שיחה • כ"ז באלול ה'תשס"ט • 18:17, 16 בספטמבר 2009 (IDT)
- "עקב שהותו הרבה במחיצתו של חותנו, נחשב היום הרב ברגמן ל'בר סמכא' בענייני דעת תורה והשקפת העולם החרדית". המשפט הזה לא יכול להשאר בערך. לו היה כתוב "נחשב בעיני תלמידיו", מילא, אבל זה די בנאלי.
- המשפט על הרב אלישיב הוא בדיחה גרועה. זה גם מעלה חשש להטיה בשאר העובדות, כמו לגבי הכרעותיו בעניינים "הרי גורל" בארה"ב. ברי"א • שיחה • כ"ח באלול ה'תשס"ט • 21:38, 16 בספטמבר 2009 (IDT)
- תודה. מחקתי ושמתי שם גם בקשת מקור ביחס לטענה שלמד במשך שנים בחברותא עם הסטייפלר ור"ח בנו. לא נראה לי. אולי תוכל גם לעזור במקרה קצת דומה בסוף הערך ישראל עוזרי? נרו יאיר • שיחה • כ"ז באלול ה'תשס"ט • 23:37, 16 בספטמבר 2009 (IDT)
ברכות, אריאל.פ - שיחה 23:41, 16 בספטמבר 2009 (IDT)
שמוליק גנוט
[עריכת קוד מקור]יש לך במקרה גישה לחוברת "משנת תפילין" שלו? ראה דיון חשיבות בשמואל ברוך גנוט מוטי - שיחה 00:17, 21 בספטמבר 2009 (IDT)
טוב לראותך פה
[עריכת קוד מקור]אני בשלבי סיום של עבודה על הערך על רבה של ירושלים הרב צבי פסח פרנק (נשאר לעשות סדר בסוף + ויקיזציה), אתה יותר ממוזמן לעבור על הערך ולהעיר את הערותיך. בברכת שנה טובה, נת- ה- - שיחה 20:01, 21 בספטמבר 2009 (IDT)
- העפתי מבט ונראה מקיף למדי. אבדוק בל"נ בימים הקרובים ביתר עומק. ברי"א • שיחה • ד' בתשרי ה'תש"ע • 23:05, 21 בספטמבר 2009 (IDT)
להגהתך הדיי-דחופה. אני לא כל-כך מכיר, ומקווה שלא הפלתי טעויות בעריכתי. גוונא + שיחה + אין לנו פורטל הלכה! 20:46, 21 בספטמבר 2009 (IDT)
- I have done the best of mine! ברי"א • שיחה • ד' בתשרי ה'תש"ע • 23:03, 21 בספטמבר 2009 (IDT)
אני אמנם חילוני אבל אני יודע למי ניתנה הנבואה . תומר א. - שיחה 18:18, 29 בספטמבר 2009 (IST)
- ויי ז'מיר . רק עבר יום כיפור וכבר העלבתי אדם כמוך. אבל בעצם, בעצם, אם אתה כזה חכם (ועוד למרות שאתה חילוני ), הרי שחכם עדיף מנביא, אז קבל תיקון... ברי"א • שיחה • י"ב בתשרי ה'תש"ע • 20:56, 29 בספטמבר 2009 (IST)
- מה פתאום העלבת... צריך 100 קילו של זדון כדי להעליב אותי. תומר א. - שיחה 21:40, 29 בספטמבר 2009 (IST)
- הפסדת! לא תוכל להיות מהנעלבים ואינם עולבים, שחז"ל קראו עליהם את הפסוק "ואוהביו - כצאת השמש בגבורתו". טוב, פעם הבאה נחפש משהו הולם... ברי"א • שיחה • י"ב בתשרי ה'תש"ע • 22:40, 29 בספטמבר 2009 (IST)
- אתה חייב להפסיק להתנהג כמו ילד קטן. תומר א. - שיחה 01:35, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- טוב, השלישית עוד לא הייתה ונקווה שלא תהיה, אז ניצחת! ברי"א • שיחה • י"ד בתשרי ה'תש"ע • 09:31, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- אתה חייב להפסיק להתנהג כמו ילד קטן. תומר א. - שיחה 01:35, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- הפסדת! לא תוכל להיות מהנעלבים ואינם עולבים, שחז"ל קראו עליהם את הפסוק "ואוהביו - כצאת השמש בגבורתו". טוב, פעם הבאה נחפש משהו הולם... ברי"א • שיחה • י"ב בתשרי ה'תש"ע • 22:40, 29 בספטמבר 2009 (IST)
- מה פתאום העלבת... צריך 100 קילו של זדון כדי להעליב אותי. תומר א. - שיחה 21:40, 29 בספטמבר 2009 (IST)
מזל טוב ליום הולדתך!
[עריכת קוד מקור]הגם שמדובר בתאריך הלועזי, אני מקווה שתרשה לי לברך אותך במיטב האיחולים! אלדד • שיחה 01:26, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- מיטב הברכות גם ממני מוטי - שיחה 01:29, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- תודה רבה לכם וחג שמח. ברי"א • שיחה • י"ד בתשרי ה'תש"ע • 09:30, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- חג שמח! אלדד • שיחה 09:32, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- אגב, ציינתי את העובדה הזו איפשהו? ברי"א • שיחה • י"ד בתשרי ה'תש"ע • 09:35, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- לא, לא ציינת. אלדד • שיחה 14:44, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- אתה קשור לפיסקה הקודמת ? ברי"א • שיחה • י"ד בתשרי ה'תש"ע • 15:32, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- מזל טוב ורוב אושר וברי"אות דורית 15:34, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- מזל טוב! גילגמש • שיחה • ביקרת כבר במיזם היובל? 15:36, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- חן חן ומועדים לשמחה. ברי"א • שיחה • ט"ז בתשרי ה'תש"ע • 19:38, 3 באוקטובר 2009 (IST)
- מזל"ט! אביעדוס • י"ז בתשרי ה'תש"ע • 21:33, 4 באוקטובר 2009 (IST)
- חן חן ומועדים לשמחה. ברי"א • שיחה • ט"ז בתשרי ה'תש"ע • 19:38, 3 באוקטובר 2009 (IST)
- אתה קשור לפיסקה הקודמת ? ברי"א • שיחה • י"ד בתשרי ה'תש"ע • 15:32, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- לא, לא ציינת. אלדד • שיחה 14:44, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- אגב, ציינתי את העובדה הזו איפשהו? ברי"א • שיחה • י"ד בתשרי ה'תש"ע • 09:35, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- חג שמח! אלדד • שיחה 09:32, 2 באוקטובר 2009 (IST)
- תודה רבה לכם וחג שמח. ברי"א • שיחה • י"ד בתשרי ה'תש"ע • 09:30, 2 באוקטובר 2009 (IST)
זה לא עונה על שאלותי. אודה לך אם תברר את העניין לעומק. Gridge ۩ שיחה 20:08, 4 באוקטובר 2009 (IST).
- צר לי, אך אין לי מה לענות לך יותר מזה. בקש מהמפעילים לשחזר את הערך ערי מיליונים לארגז חול ובדוק מי אחראי למידע. ברי"א • שיחה • י"ז בתשרי ה'תש"ע • 23:39, 4 באוקטובר 2009 (IST)
- ברי"א, לא כל יום אני מבקש ממך דבר מה. במטותה. Gridge ۩ שיחה 02:00, 5 באוקטובר 2009 (IST).
- אביעד, נעתרתי להפצרותיך הנואשות ואני אבקש את שחזור הערך ובדיקתו. יש מבסוט? ברי"א • שיחה • י"ז בתשרי ה'תש"ע • 10:01, 5 באוקטובר 2009 (IST)
- ובכן, אבי בליזובסקי הוא האחראי למידע. הפניתי אותו לבירור המתקיים בדף שיחת הערך. ברי"א • שיחה • י"ז בתשרי ה'תש"ע • 10:23, 5 באוקטובר 2009 (IST)
- אביעד, נעתרתי להפצרותיך הנואשות ואני אבקש את שחזור הערך ובדיקתו. יש מבסוט? ברי"א • שיחה • י"ז בתשרי ה'תש"ע • 10:01, 5 באוקטובר 2009 (IST)
- ברי"א, לא כל יום אני מבקש ממך דבר מה. במטותה. Gridge ۩ שיחה 02:00, 5 באוקטובר 2009 (IST).
ברי"א
[עריכת קוד מקור]תודה. Gridge ۩ שיחה 23:15, 6 באוקטובר 2009 (IST).
קישורים לחב"דפדיה
[עריכת קוד מקור]הערת על כך למשתמש:אבגד, ואשמח שתביע את דעתך בדיום שנפתח במזנון. התורם - שיחה
הועבר מדף המשתמש:Aviados
אני רואה שאתה כבר בנושא ארבעת המינים - לפחות נסגור נושא עד השנה הבאה. אתה מוכן לבדוק - ואם תחליט לבצע - שילוב של הכתוב בערך הדס עם מה שכתוב בערך לעיל לערך חדש הדס (מארבעת המינים). אם תשלים, תודיע לי אאסיים גם הערך משתמש:Daniel Ventura/ערבה (ארבעת המינים). מושיב הרוח ומוריד הגשם, דני - שיחה 20:47, 10 באוקטובר 2009 (IST)
- אשמח לעזור, אבל אולי כדאי לפנות קודם למישהו שיותר בקיא בנושא.. אולי ברי"א או גוונא? אביעדוס • כ"ג בתשרי ה'תש"ע • 17:42, 11 באוקטובר 2009 (IST)
מה דעתך ? בברכת מושיב הרוח ומוריד הגשם, דני - שיחה 18:54, 11 באוקטובר 2009 (IST)
- לא כל כך הבנתי את הבקשה. הסתכלתי בערך הדס בקטע ההדס בארבעת המינים ומצאתי שהחומר שכתוב בערך הפרטי שלך כבר נמצא שם ברובו. אם יש לך תוספות למה שלא תשלב אותם שם? ברי"א • שיחה • כ"ד בתשרי ה'תש"ע • 19:12, 11 באוקטובר 2009 (IST)
- אני בעד הפרדה הדס - הצמח לבין הדס (מארבעת המינים). לא נראה לי שמי שמחפש פרטים על הדס של ארבעת המינים יגיע תחילה לבוטניקה של ההדס. בלולב עשיתי זאת, אני רוצה להתקדם לשאר שלושת המינים. בברכת מושיב הרוח ומוריד הגשם, דני - שיחה 20:27, 11 באוקטובר 2009 (IST)
- לדעתי לא כדאי להפריד, אלא לשלב את כל המידע ההלכתי/אגדתי בערך ארבעת המינים. ברי"א • שיחה • כ"ד בתשרי ה'תש"ע • 20:34, 11 באוקטובר 2009 (IST)
- יש לי דעה שונה. אני מבקש כי מי שמחפש את הערך הדס, מארבעת המינים, יגיע לערך הנכון ולא לערך בוטני. מבלי לפגוע בכבוד הבוטניקה. מכל מקום תודה. בברכת מושיב הרוח ומוריד הגשם, דני - שיחה 21:23, 11 באוקטובר 2009 (IST)
- לדעתי לא כדאי להפריד, אלא לשלב את כל המידע ההלכתי/אגדתי בערך ארבעת המינים. ברי"א • שיחה • כ"ד בתשרי ה'תש"ע • 20:34, 11 באוקטובר 2009 (IST)
לכבוד בריא
[עריכת קוד מקור]אני מניח שהיות וכתבת ערך על אהרון מרדכי רוקח אז מאוד יכול להיות שאתה חסיד בעלז והיות שאתה חסיד בעלז אני יעקוץ אותך כדלקמן " האמא של אדמור שליט"א היתה נוהגת לומר לחסידי בעלז [שמנעו ממנה גישה לילד שלה האדמור הנוכחי] איך בין השיקסע און מיין זין ער איז הקדוש מרחם ???????????????????????
- לא אני כתבתי את הערך על יורש העצר. להיפך, אני סברתי שאין לו זכות קיום בוויקי, אך רבו עלי חבריי ונצחוני. בכל מקרה אין להכניס לערך אמרות שפר וחידודים. ברי"א • שיחה • כ"ד בתשרי ה'תש"ע • 22:48, 11 באוקטובר 2009 (IST)
עריכות קטנות בערך פלינדרס פיטרי
[עריכת קוד מקור]שלום ברי"א, אנחנו לא מכירים, מעולם לא התכתבנו באתר. הסתכלתי על העריכות הקטנות שאתה מכניס לערך ל פלינדרס פיטרי רובם לא מפריעים לי למרות שהם מייצגים את טעמך האישי. אני ראיתי תרומות של ויקיפדים בזמן שכתבתי את הערך שהיו פינג פונג של תיקונים: אני כתבתי, הגיע ויקיפד ושינה, ולאחר מיכן הגיע שלישי וחזר לעריכתי המקורית. אני אישית מקפידה לא להתערב בניסוח של כותב הערך המקורי, אלא אם המשפט אינו תקין בעברית. אבל זאת אני. (אני מכבדת את העובדה שלאנשים שונים יש סגנון שונה והויקיפדיה נכתבת על ידי כותבים רבים). יחד עם זאת אבקשך להקפיד לוודא שהמשפט לאחר העריכה שאתה מבצע תקין. למשל המשפט הבא:" פיטרי עשה את צעדיו הראשונים בעבודה מדעית ארכאולוגית בשנות בגרות" (שונה מ"שנות בגרותו"), משפט זה אינו תקין. יום טוב Hanay - שיחה 12:00, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- אכן, הוא אינו תקין, ולא זכור לי שאני זה שביצעתי אותו. אבדוק תיכף בגירסאות האחרונות. ברי"א • שיחה • כ"ה בתשרי ה'תש"ע • 12:11, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- זו עריכה שלך. ביטלתי את העריכה האחרונה שלך. הניסוח של העקרונות המדעיים זו בשפה המקובלת. אתה לא מתמצא בנושא. אתה פוגע בערך Hanay - שיחה 12:13, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- ראשית שימי לב שהערך כרגע בעבודה. שנית, הניסוח שלי לא הסיר את העיקרון המדעי. שלישית, בשחזורך שחזרת גם עריכות מועילות שלי. רביעית, טרם בדקתי אם העריכה עליה הצבעתי מקודם היא אכן שלי. חמישית, אני מתמצא בנושא ואינני פוגע בערך. הניחי לי לסיים את העריכה ואחר כך נדון על שינויים, אם תרצי. ברי"א • שיחה • כ"ה בתשרי ה'תש"ע • 12:17, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- אכן, צדקת. כאשר ערכתי קודם את הערך, נשמטה לי בטעות האות ו' מהמילה בגרותו. לא היה צורך להתנפל עלי, אלא להעיר לי או לחכות שאסיים את העבודה. מייד אתקן זאת. ברי"א • שיחה • כ"ה בתשרי ה'תש"ע • 12:21, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- ראשית שימי לב שהערך כרגע בעבודה. שנית, הניסוח שלי לא הסיר את העיקרון המדעי. שלישית, בשחזורך שחזרת גם עריכות מועילות שלי. רביעית, טרם בדקתי אם העריכה עליה הצבעתי מקודם היא אכן שלי. חמישית, אני מתמצא בנושא ואינני פוגע בערך. הניחי לי לסיים את העריכה ואחר כך נדון על שינויים, אם תרצי. ברי"א • שיחה • כ"ה בתשרי ה'תש"ע • 12:17, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- זו עריכה שלך. ביטלתי את העריכה האחרונה שלך. הניסוח של העקרונות המדעיים זו בשפה המקובלת. אתה לא מתמצא בנושא. אתה פוגע בערך Hanay - שיחה 12:13, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה: שמתי לב שהערך בעבודה, ואם אני רואה שאתה עושה טעויות אני צריכה לעבור על כך לסדר היום? אני כתבתי את הערך ואני יודעת בדיוק למה התכוונתי. הניסוח שלך אינו הניסוח המקובל. המשפט "השבר מייצג את השלם" הוא משפט חשוב, ולא צריך להיבלע בניסוח אחר. אני שוב חוזרת ומבקשת שלא תשנה את העריכות בנושאים העוסקים בארכיאולוגיה, לא אכפת לי עוד ופחות פסיק , לא אכפת לי אם אתה מוסיף או מוריד ו' החיבור , אכפת לי את אני אצטרך אחר כך לעבור שוב על הערך ולתקנו. Hanay - שיחה 12:25, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- קודם כל כן. גם אם אני עושה טעויות, את יכולה להמתין עד שאסיים. לעצם העניין, הלא השארתי את המושג. אינני יודע מה בדיוק את רוצה. בנוסח שיש עכשיו הוא "ובעזרת השבר המייצג את השלם". מה כאן נבלע בדיוק?? נוסף על כך, גם אם תשחזרי כשאסיים, עלייך להקפיד שלא לשחזר ביחד עם זה תיקונים שערכתי. למשל, קישרת משום מה סינכרוניזציה באופן הבא: סינכרוניזציה. אני מניח שלא הייתה לך כוונת זדון כשעשית זאת, אך לבוא ולשחזר את התיקון שלי?! זה כבר יותר מדאי! ברי"א • שיחה • כ"ה בתשרי ה'תש"ע • 12:28, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה: אם היית לומד ארכאולוגיה היית מבין שיש ביטוי כזה. המשפט בעזרת... מבליע את הבטוי והופך אותו לאקראי במקום משפט מפתח.. אני בכוונה כתבתי כמו שכתבתי. אתה משנה ואני אצטרך אחר כך לבדוק את כל העריכות. זה צרכן זמן נוראי מבחינתי. אני עבדתי חודש וחצי על הערך, ואני רוצה לעסוק עכשיו בפורטל:ארכאולוגיה של המזרח הקרוב ולא לחזור שוב ושוב אל פיטרי. אז בבקשה לא לגעת בנושאים האלה. רק מרחמים עלי היית צריך להיענות לבקשתי. אלא אם אתה מזלזל לחלוטין בתבונתי בידיעותיי וחושב שכל מה שאני כותבת לך כאן אינו רלוונטי. אני לא מתכוונת יותר להעיר לך בנושא. אני מקווה שתעשה את הדבר הנכון. Hanay - שיחה 12:35, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- קודם כל כן. גם אם אני עושה טעויות, את יכולה להמתין עד שאסיים. לעצם העניין, הלא השארתי את המושג. אינני יודע מה בדיוק את רוצה. בנוסח שיש עכשיו הוא "ובעזרת השבר המייצג את השלם". מה כאן נבלע בדיוק?? נוסף על כך, גם אם תשחזרי כשאסיים, עלייך להקפיד שלא לשחזר ביחד עם זה תיקונים שערכתי. למשל, קישרת משום מה סינכרוניזציה באופן הבא: סינכרוניזציה. אני מניח שלא הייתה לך כוונת זדון כשעשית זאת, אך לבוא ולשחזר את התיקון שלי?! זה כבר יותר מדאי! ברי"א • שיחה • כ"ה בתשרי ה'תש"ע • 12:28, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- כתבתי לפני התנגשות עריכה: שמתי לב שהערך בעבודה, ואם אני רואה שאתה עושה טעויות אני צריכה לעבור על כך לסדר היום? אני כתבתי את הערך ואני יודעת בדיוק למה התכוונתי. הניסוח שלך אינו הניסוח המקובל. המשפט "השבר מייצג את השלם" הוא משפט חשוב, ולא צריך להיבלע בניסוח אחר. אני שוב חוזרת ומבקשת שלא תשנה את העריכות בנושאים העוסקים בארכיאולוגיה, לא אכפת לי עוד ופחות פסיק , לא אכפת לי אם אתה מוסיף או מוריד ו' החיבור , אכפת לי את אני אצטרך אחר כך לעבור שוב על הערך ולתקנו. Hanay - שיחה 12:25, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- חנה, אני מאוד מרחם עלייך, אבל לא בדיוק מבין מה את רוצה ממני. מניין לך שלא למדתי ארכאולוגיה? מלבד זאת אני מכיר את הנוסחה גם מתחומים אחרים. שוב, אין לי בעיה שתחזירי את הנסוח שלך, אבל אל תדרסי יחד עם זה תיקונים שביצעתי. אינני יודע היכן התרשמת שזילזלתי בתבונתך ובידיעותייך, למרות שאני בהחלט מתרשם שאת מזלזלת באלו שלי. אני כבר מסיים את העבודה על הערך, ותוכלי לעשות שם כרצונך. אגב, אלמוג הוא זה שהציע לי לעשות את מקצה השיפורים הזה, לאחר שהערך עלה לדיון במומלצים וטענתי שהוא זקוק להגהה. בברכה - ברי"א • שיחה • כ"ה בתשרי ה'תש"ע • 12:41, 13 באוקטובר 2009 (IST)
לחנה וברי"א - אני רוצה שפלינדרס פיטרי יהיה ערך שיהיה דוגמה ומופת לשיתוף פעולה בין גורמים חיוביים בוויקיפדיה. לברי"א תודה שלקחת על עצמך, על פי המלצתי, ביצוע הגהות ותיקונים בערך ארוך ומורכב, שהיה, מן הסתם, זקוק לתיקונים אלו. לחנה - גם לאחר הגהותיו של ברי"א, ניתן להחזיר לגירסה שלך משפטים מסויימים, אם התיקונים מאבדים מהמשמעות של המשפט המקורי. אני בטוח שאיש מכם אינו מזלזל באחר, וששניכם מודעים זה לכשרונותיו וידיעתו של זה. ברי"א, אני מכיר מזה זמן רב את הידע והאיכפתיות שלך, וגם חנה תכיר אותם. לאחר סיום העבודה על פלינדרס פיטרי אשמח לראות אותך בין מניחי אבן היסוד לפורטל ארכיאולוגיה של המזרח הקרוב יובב"א. אלמוג 12:58, 13 באוקטובר 2009 (IST)
- אלמוג, תודה על דבריך. אני בטוח שחנה לא התכוונה לפגוע בי, אבל נדמה לי שבפעילותה הברוכה כאן באתר היא טרם הספיקה לקרוא את ויקיפדיה:בעלות על ערכים, ולכן כתבה את שכתבה. אני מבחינתי סולח ומוחל, ואשמח להמשיך לשתף פעולה בערך זה ובערכים אחרים. אגב, הבחנתי בהריונו ובלידתו של הפורטל החדש, ונדמה לי שאתרום לו ערך מפורט על שיטתו של יהושע עציון בספרו "התנ"ך האבוד". מה דעתך? ברי"א • שיחה • כ"ה בתשרי ה'תש"ע • 13:43, 13 באוקטובר 2009 (IST)
עיצוב מחדש של השיר של פיטרי בפרק הפתיחה
[עריכת קוד מקור]השיר עוצב מחדש והוחזר לפרק הפתיחה, בדוק בבקשה שאין לך עתה בעיה בראיית הערך. Hanay • שיחה • ראית את פורטל הארכאולוגיה? 05:59, 21 באוקטובר 2009 (IST)
- כרגע זה באמצע הערך. ברי"א • שיחה • ג' בחשוון ה'תש"ע • 13:07, 21 באוקטובר 2009 (IST)
- כי בטעות עיצבו את השיר הלא נכון, החזרתי לסדנה. תיכנס לשם ותסתכל לפני שאני מעתיקה לערך Hanay • שיחה • ראית את פורטל הארכאולוגיה? 13:10, 21 באוקטובר 2009 (IST)
- צריך לראות איך זה משתלב עם הערך. בסדנה זה לא ליד טקסט ותיבת תוכן נפתחת. ברי"א • שיחה • ג' בחשוון ה'תש"ע • 13:22, 21 באוקטובר 2009 (IST)
- תבדוק עכשיו, עדיין לא הסרתי את הקובץ שנמצא בגוף הערך Hanay • שיחה • ראית את פורטל הארכאולוגיה? 14:43, 21 באוקטובר 2009 (IST)
- אקסטרא אורדינר! ברי"א • שיחה • ג' בחשוון ה'תש"ע • 14:49, 21 באוקטובר 2009 (IST)
- תבדוק עכשיו, עדיין לא הסרתי את הקובץ שנמצא בגוף הערך Hanay • שיחה • ראית את פורטל הארכאולוגיה? 14:43, 21 באוקטובר 2009 (IST)
- צריך לראות איך זה משתלב עם הערך. בסדנה זה לא ליד טקסט ותיבת תוכן נפתחת. ברי"א • שיחה • ג' בחשוון ה'תש"ע • 13:22, 21 באוקטובר 2009 (IST)
כתיבת ערכים על ארכאולגים
[עריכת קוד מקור]שלום ברי"א, ראיתי שהוספת היום לרשימה בפורטל מספר ארכאולוגים שאין להם ערך. מה דעתך לכתוב את הערכים על ארכאולוגים אלה? הבנתי ממך שאתה מתמצא בארכאולוגיה, אז לא אמורה להיות לך בעיה לכתוב אותם. יעזור לנו אם תוכל לעשות זאת, כי רשימת הערכים להכחלה מתארכת מיום ליום Hanay • שיחה • ראית את פורטל הארכאולוגיה? 01:24, 16 באוקטובר 2009 (IST)
- חוששני שזה לא יקרה בקרוב. אני עסוק כרגע בכתיבת ערכים אחרים. בכל מקרה תודה על ההצעה. ברי"א • שיחה • כ"ח בתשרי ה'תש"ע • 09:48, 16 באוקטובר 2009 (IST)
שלום ברי"א וחודש טוב. יש מצב שתבדוק את הפסקה בעניין המחלוקת ותוודא שהכל מדויק? אני חושב שזה די קרוב לאמת, אבל לא בטוח. נרו יאיר • שיחה • ל' בתשרי ה'תש"ע • 10:42, 18 באוקטובר 2009 (IST)
- ממש אין לי חשק לטבול את ידי במדמנה הזו. אם לדעתך זה מאוזן נסתפק בכך. ברי"א • שיחה • ל' בתשרי ה'תש"ע • 14:06, 18 באוקטובר 2009 (IST)
ממתין
[עריכת קוד מקור]לטלפון מוטי - שיחה 13:47, 18 באוקטובר 2009 (IST)
- שלחתי מייל. ברי"א • שיחה • ל' בתשרי ה'תש"ע • 14:06, 18 באוקטובר 2009 (IST)
- קיבלתי ועניתי מוטי - שיחה 14:12, 18 באוקטובר 2009 (IST)
ואני ממתין להסבר בדף השיחה. טרחתי לפי בקשתו של מוטי וכתבתי הסבר מנומק (שאורכו כמעט כאורך הערך), ובו הסברתי למה נימוק החשיבות לא תקף. הסרת התבנית לא תעזור, כי כפי שהיא הוסרה אפשר להחזירה פריץ - שיחה 14:18, 18 באוקטובר 2009 (IST)
- אם אתה מתעקש לא להבין, אני לא יכול לעשות יותר ממה שעשיתי. בכל אופן, אנסה שוב: הרב דב יפה הוא אחד ממספר מצומצם של אנשים שנקראים בציבור החרדי "בעלי מוסר". משמעות המושג הוא אדם שעסק בנושאי מוסר מגיל צעיר, השקיע עבודה רבה בשיפור מידותיו ואישיותו, ואת הדברים הללו הוא מלמד לתלמידיו בישיבות ולכלל הציבור באמצעות שיעורים והרצאות רבות אליהן הוא מוזמן. אלו הן עובדות הידועות לכל אחד בציבור החרדי, אך כי קשה למצוא להן סימוכין באינטרנט מסיבות מובנות. טרחנו ומצאנו מקורות שמצביעים על חלק מהעובדות הללו, אך יותר מזה אין באפשרותנו לעשות. בכל מקרה ההתעקשות להחזיר את תבנית החשיבות היא לא לעניין, כי אף מפעיל לא ימחק את הערך במחיקה מהירה לאחר הנימוקים שכתבנו. ברי"א • שיחה • ל' בתשרי ה'תש"ע • 14:23, 18 באוקטובר 2009 (IST)
- הפיתרון שאני רואה הוא הרחבת הערך והכנסת המידע שכתוב כאן לתוכו. בכל מקרה אתם מתפזרים בין דפים שונים, וכדאי שתעביר את התגובה לדף השיחה של דב יפה, גאלוס - שיחה 14:39, 18 באוקטובר 2009 (IST).
- העברתי. ברי"א • שיחה • ל' בתשרי ה'תש"ע • 14:48, 18 באוקטובר 2009 (IST)
- הפיתרון שאני רואה הוא הרחבת הערך והכנסת המידע שכתוב כאן לתוכו. בכל מקרה אתם מתפזרים בין דפים שונים, וכדאי שתעביר את התגובה לדף השיחה של דב יפה, גאלוס - שיחה 14:39, 18 באוקטובר 2009 (IST).
תנועת המוסר
[עריכת קוד מקור]ישבתיעמדתי היום עם שני אברכים שאמורים לדעת על מה מדובר, ותיקנתי את רשימת "דמויות מרכזיות בתנועת המוסר" לפי הנחיותיהם (אתה מוזמן לבדוק). לדעתם גם אליהו לאפיאן צריך להכנס לרשימה, רק שהם התלבטו אם בתלמידי תלמידיו או בדור השלישי.
הם התחילו לזרוק שמות של דור רביעי ובהם שלמה וולבה ויחזקאל לוינשטיין, ומכאן שאורי וייסבלום הוא דור חמישי. מוטי - שיחה 01:21, 19 באוקטובר 2009 (IST)
- מצוין. מה הם אמרו על הרב יפה? ברי"א • שיחה • א' בחשוון ה'תש"ע • 01:26, 19 באוקטובר 2009 (IST)
- התלבטו האם וייסבלום והוא (כמו עוד כמה מודרנים) שייכים בכלל להגדרה של אנשי תנועת המוסר או ל"משגיחים בעלי השפעה רוחנית" (ולא הבנתי מה זה אומר). מפאת קוצר הזמן התפזר הדיון המאולתר שהתקיים ליד הבר-כל, אבל לא היה להם ספק שהוא "בעל שם" (מה זה?) מוטי - שיחה 01:34, 19 באוקטובר 2009 (IST)
- זה ממש חמוד הדיון הזה. חבל שלא הייתי שם, בין הבר-כל לששת. בכל מקרה ההגדרות האלה קצת עמומות. הם כנראה סבורים ש"תנועת המוסר" בהגדרתה ה"מדעית" כבר לא קיימת, וזה אנכרוניזם לקרוא לאדם בן זמנינו "איש תנועת המוסר". ההגדרות החילופיות שלהם לא לגמרי מובנות גם לי. ברי"א • שיחה • א' בחשוון ה'תש"ע • 01:38, 19 באוקטובר 2009 (IST)
- זה היה בצד, ליד הכניסה למחסן (ופחי האשפה). ובעצם התכוונתי ללכת לסופר-פארם. מוטי - שיחה 01:49, 19 באוקטובר 2009 (IST)
- זה ממש חמוד הדיון הזה. חבל שלא הייתי שם, בין הבר-כל לששת. בכל מקרה ההגדרות האלה קצת עמומות. הם כנראה סבורים ש"תנועת המוסר" בהגדרתה ה"מדעית" כבר לא קיימת, וזה אנכרוניזם לקרוא לאדם בן זמנינו "איש תנועת המוסר". ההגדרות החילופיות שלהם לא לגמרי מובנות גם לי. ברי"א • שיחה • א' בחשוון ה'תש"ע • 01:38, 19 באוקטובר 2009 (IST)
- התלבטו האם וייסבלום והוא (כמו עוד כמה מודרנים) שייכים בכלל להגדרה של אנשי תנועת המוסר או ל"משגיחים בעלי השפעה רוחנית" (ולא הבנתי מה זה אומר). מפאת קוצר הזמן התפזר הדיון המאולתר שהתקיים ליד הבר-כל, אבל לא היה להם ספק שהוא "בעל שם" (מה זה?) מוטי - שיחה 01:34, 19 באוקטובר 2009 (IST)
הכרונולוגיה המצרית
[עריכת קוד מקור]הסרתי את הקישור לספרו של וליקובסקי, והוספתי את נימוקי במפורט בדף השיחה. בטוחני שנצליח להגיע להסכמה גם ללא מלחמת עריכה, וברוח הטובה המאפיינת את יחסינו עד עתה. אם לא, אני מוכן לקבל את דוד שי או את אביהו כבוררים. אשמח לתגובתך. אוסיף כי פרט לאותו קישור, כמובן שתודתי ותודת קוראי הוויקיפדיה נתונה על כתיבת הערך שהיה חסר זה מכבר, וחסרונו הורגש. אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 13:20, 19 באוקטובר 2009 (IST)
- מאמי שלי, אם תבדוק תווכח שלא אני הוא מי שצרף לערך את הקישור הנדון. ברי"א • שיחה • א' בחשוון ה'תש"ע • 13:24, 19 באוקטובר 2009 (IST)
- אם כך, נשמה, נותרות רק הברכות והתודות... אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 13:27, 19 באוקטובר 2009 (IST)
- חן חן ותודה, כפרה שלי! ברי"א • שיחה • א' בחשוון ה'תש"ע • 13:30, 19 באוקטובר 2009 (IST)
- אם כך, נשמה, נותרות רק הברכות והתודות... אלמוג * הפורטל החמוד והמאמי 13:27, 19 באוקטובר 2009 (IST)
יוזמה של אשר44 שנגררתי אליה. אני לא מצליח למצוא פירוט מסודר של הכלים שהרכיבו את אוצר בית המקדש. האם יש מקור לכך? ובכלל, כל הערה והארה תעזור מוטי - שיחה 23:57, 24 באוקטובר 2009 (IST)
- בחנתי את הערך. הוא דן בעיקר בשדידתם של אוצרות הכסף והזהב של בית המקדש בתקופות השונות. הוא אינו דן כלל בכלי המקדש. רשימה של כלי המקדש ניתן למצוא בברייתות מסוימות, וכנראה שגם באתרים של מכון המקדש וכד'. את כותרת הערך הנוכחי הייתי משנה לשדידת אוצרות המקדש, שכן זה עיקר תוכנו. ברי"א • שיחה • ז' בחשוון ה'תש"ע • 14:26, 25 באוקטובר 2009 (IST)
- הכוונה להרחיב ולכלול גם התייחסות לכלי המקדש מוטי - שיחה 15:52, 25 באוקטובר 2009 (IST)
- העברתי רשימה של האוצרות לדף השיחה של הערך. ברכות, אריאל.פ - שיחה 15:14, 25 באוקטובר 2009 (IST)
הי, תוכל אולי להביא אותו למצב של קצרמר מן השורה? אביעדוס • י"ד בחשוון ה'תש"ע • 20:23, 31 באוקטובר 2009 (IST)
- חן חן :) אביעדוס • י"ד בחשוון ה'תש"ע • 20:45, 31 באוקטובר 2009 (IST)
- סיימתי. קצרמר הוא לא, אבל בדוק אם הוא משביע את רצונך. ברי"א • שיחה • י"ד בחשוון ה'תש"ע • 23:27, 31 באוקטובר 2009 (IST)
- בהחלט. ידעתי שאפשר לסמוך עליך. אביעדוס • י"ד בחשוון ה'תש"ע • 01:30, 1 בנובמבר 2009 (IST)
- סיימתי. קצרמר הוא לא, אבל בדוק אם הוא משביע את רצונך. ברי"א • שיחה • י"ד בחשוון ה'תש"ע • 23:27, 31 באוקטובר 2009 (IST)
צריך עזרה דחוף, בעריכה והעיצוב של הערך הנ"ל.
יש בידי את כל הפרטים, אך זו פעם ראשונה שאני כותב ערך (חסידי) של גוף/קהילה, ולא של אישיות,
נכון לעכשיו איני יודע באיזה סדר להכניס את קורות החסידות, (מה לכתוב, ומה להשמיט) בתודה יוסי. כתבים - שיחה 22:20, 2 בנובמבר 2009 (IST)
הכנסתי כבר את הפרטים החשובים על החסידות (אשמח להוסיף/להרחיב בעתיד)
תבדוק ניסוח ועיצוב!!!, ואם יש מה לשפר.. בתודה יוסי כתבים - שיחה 20:56, 3 בנובמבר 2009 (IST)
פיקוח נפש
[עריכת קוד מקור]היי,
עד כמה שידוע לי סוגיית פיקוח הנפש ומה בדיוק הוא דוחה עלתה בימי מרד החשמונאים ואז הוחלט שמתוקף פיקוח נפש מותר להלחם גם בשבת. האם ידוע לך משהו על זה? גילגמש • שיחה • ביקרת כבר במיזם היובל? 08:37, 3 בנובמבר 2009 (IST)
- ידוע גם ידוע. הדברים פשוט אינם נכונים. להרחבה קרא את מאמרו של הרב משה צבי נריה. ברי"א • שיחה • ט"ז בחשוון ה'תש"ע • 13:19, 3 בנובמבר 2009 (IST)
- אכן תשובה הגיונית :-) ראה את הצעתי בדף שיחתו של האיש והאגדה. אולי תרצה גם כן לקחת חלק בכתיבה? גילגמש • שיחה • ביקרת כבר במיזם היובל? 13:50, 3 בנובמבר 2009 (IST)
ברי"א, שלום. ראה את משתמש:האיש והאגדה/מרד החשמונאים, ובדוק מה אתה יכול להוסיף/לשפץ שם. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 19:17, 3 בנובמבר 2009 (IST)
- הערתי שם את הערותיי. גילגמש, האם תרצה שאכתוב את הקטע על הוויכוח של הרבנים שלמה גורן ומשה צבי נריה בנושא המלחמה בשבת? ברי"א • שיחה • י"ז בחשוון ה'תש"ע • 19:39, 3 בנובמבר 2009 (IST)
- אם זה רלוונטי לערך אז כן. אם לא אז לא. גילגמש • שיחה • ביקרת כבר במיזם היובל? 19:43, 3 בנובמבר 2009 (IST)
- זהו, שאני קצת מתלבט בעניין. נראה לי שאחכה עד לסיום העבודה, ואחליט לפי תמונת הערך המוגמר. ברי"א • שיחה • י"ז בחשוון ה'תש"ע • 19:47, 3 בנובמבר 2009 (IST)
- בסדר גמור. בינתיים הוספתי את הלינק שהראת לי לפרק הקישורים החיצוניים. גילגמש • שיחה • ביקרת כבר במיזם היובל? 20:01, 3 בנובמבר 2009 (IST)
- זהו, שאני קצת מתלבט בעניין. נראה לי שאחכה עד לסיום העבודה, ואחליט לפי תמונת הערך המוגמר. ברי"א • שיחה • י"ז בחשוון ה'תש"ע • 19:47, 3 בנובמבר 2009 (IST)
- אם זה רלוונטי לערך אז כן. אם לא אז לא. גילגמש • שיחה • ביקרת כבר במיזם היובל? 19:43, 3 בנובמבר 2009 (IST)
הודעה
[עריכת קוד מקור]ברי"א שלום, המשתמש Yonidebest מעוניין למסור לך את ההודעה הבאה:
חגיגות היובל מתקרבות ובאות, DMY מפשפש בארכיונים, תמרה באלבום התמונות ואדעולם יוצא לחפש את השבטים האבודים. על כל זה ועוד הרבה בגיליון החדש של הטילדה הרביעית!
אם ברצונך להסיר את שמך מרשימת תפוצה זו, אנא פנה לדף זה. בברכה, Yonidebot 21:33, 4 בנובמבר 2009 (IST)
שלום ר' ר.
לא הצלחתי להבין מהערך אליעזר פלצינסקי האם יש חשיבות או סתם ראש ישיבה. הצץ בערך בבקשה מוטי - שיחה 00:43, 5 בנובמבר 2009 (IST)
- אם אני לא טועה, הוא היה מחברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה. אם זה נכון, ואבדוק זאת מיד, הרי שיש לו חשיבות אנציקלופדית. ברי"א • שיחה • י"ח בחשוון ה'תש"ע • 09:20, 5 בנובמבר 2009 (IST)
- הנושא עדיין בבירור. ברי"א • שיחה • י"ט בחשוון ה'תש"ע • 21:17, 5 בנובמבר 2009 (IST)
- ובכן, להלן המידע שקיבלתי: כשהוקמה דגל התורה הוצעה לר פלצ'ינסקי חברות במועצת. הוא סירב מטעמים שלו, אולם אמר כי יחתום יחד עימם על החובה להצביע עבור דגל התורה. לפני בחירות תשמ"ט התפרסמה מודעה מיוחדת מטעם המועצת בחתימת הרב שך, חברי המועצת ור' אליעזר. מכאן חשבו הרבה שהוא נמנה על החברים, אולם בפועל לא כיהן כחבר.
- ברי"א • שיחה • כ"ב בחשוון ה'תש"ע • 21:45, 8 בנובמבר 2009 (IST)
- הנושא עדיין בבירור. ברי"א • שיחה • י"ט בחשוון ה'תש"ע • 21:17, 5 בנובמבר 2009 (IST)
בקשת שיתוף
[עריכת קוד מקור]שלום לך! אני מתכתב הרבה זמן עם משתמש:slav 4 והוא שימש לי כחונך. slav 4 עשה עדובה מעולה לדעתי אבל אני מתבגר בוויקיפדיה והוא אמר לי שאני צריך עוד מישהו שיצטרף לשנינו. הוא הציע לי לדבר איתך. אז אני פונה אילך ומבקש תוכל לעזור לי? אני צריך רק שיפוצים ואישורים להעלאה של ערכים, אולי עזרה פה ושם בכל מיני נושאים טכניים שקשורים לוויקיפדיה ועזרה במציאת חומר לערכים מסויימים. אם תוכל לעזור לי, אנא פנה אלי בדף השיחה ושם אני אגיד לך במה אני צריך עזרה כרגע. תודה מראש! בברכה, המקדש בדרך - שיחה 18:38, 7 בנובמבר 2009 (IST)המקדש בדרךבברכה, המקדש בדרך - שיחה 18:38, 7 בנובמבר 2009 (IST)
- בתקופה האחרונה ובזו הקרובה אני עסוק מאוד, אך למרות זאת אשמח לעזור במידת היכולת. אם יש לך צורך ספציפי אתה יכול לפנות אלי ואשתדל לסייע. ברי"א • שיחה • כ"א בחשוון ה'תש"ע • 19:30, 7 בנובמבר 2009 (IST)
- בדף המשתמש של "המקדש בדרך" תוכל למצוא כמה ערכים בארגזי חול, אם תוכל להציץ בהם ולהעיר את הערותיך המועילות זה יהיה טוב. ברכות, אריאל.פ - שיחה 19:57, 7 בנובמבר 2009 (IST)
- תודה רבה! כרגע אין צורך אבל עוד נראה... בברכה, המקדש בדרך - שיחה 20:31, 7 בנובמבר 2009 (IST)המקדש בדרךבברכה, המקדש בדרך - שיחה 20:31, 7 בנובמבר 2009 (IST)
- שלום משתמש ברי"א! אתה מוכן בבקשה לערוך ולשנות ( לטובה) את הערכים מערכת התמיד והשיתין? אשמח עם תעבוד אליהם במהרה. תודה מראש! בברכה, המקדש בדרך - שיחה 18:40, 11 בנובמבר 2009 (IST)המקדש בדרךבברכה, המקדש בדרך - שיחה 18:40, 11 בנובמבר 2009 (IST)
- כאמור, אני עסוק מאוד בימים אלו. אשתדל להגיע לכך בשבוע הבא. ברי"א • שיחה • כ"ה בחשוון ה'תש"ע • 23:56, 11 בנובמבר 2009 (IST)
- שלום משתמש ברי"א! אתה מוכן בבקשה לערוך ולשנות ( לטובה) את הערכים מערכת התמיד והשיתין? אשמח עם תעבוד אליהם במהרה. תודה מראש! בברכה, המקדש בדרך - שיחה 18:40, 11 בנובמבר 2009 (IST)המקדש בדרךבברכה, המקדש בדרך - שיחה 18:40, 11 בנובמבר 2009 (IST)
- תודה רבה! כרגע אין צורך אבל עוד נראה... בברכה, המקדש בדרך - שיחה 20:31, 7 בנובמבר 2009 (IST)המקדש בדרךבברכה, המקדש בדרך - שיחה 20:31, 7 בנובמבר 2009 (IST)
- בדף המשתמש של "המקדש בדרך" תוכל למצוא כמה ערכים בארגזי חול, אם תוכל להציץ בהם ולהעיר את הערותיך המועילות זה יהיה טוב. ברכות, אריאל.פ - שיחה 19:57, 7 בנובמבר 2009 (IST)
יהדות בימי בית שני
[עריכת קוד מקור]היי ברי"א,
אתה מבין בכל הקטע של הפרושים, צדוקים וכו'? אני צריך בבקשה פרק על השלכות מרד החשמונאים על היהדות. בערכים כתוב שהמחלוקת בעם נוצרה בערך בשנת 150 לפנה"ס שזה ממש בסמוך למרד החשמונאים וכמובן שהיתה לו השפעה על כל התהליך הזה. אני, לצערי, לא מבין שום דבר בנושא והוא רחוק מאוד ממני. צריך להזכיר גם את ההשפעת הדת היוונית על היהדות (עד כמה שאני מבין הצדוקים הם אלה הושפעו ממנה יותר מהאחרים). אני גם לא מבין כל כך מה קרה לכל המתיוונים. מדובר באנשים משכילים, אצילים ובני המעמד הגבוה יחסית. הרי לא טבחו בהם אחרי הצלחת המרד. אז מה קרה להם? אשמח מאוד אם תכתוב את הפרק הזה. גילגמש • שיחה • ביקרת כבר במיזם היובל? 05:40, 8 בנובמבר 2009 (IST)
- לברי"א, מה שגילגמש שואל, לאן נעלמו המתייונים, נראה לי ממש כמו הרמה להנחתה, עבור אדם כמוך, שמכיר את שיטת דורות הראשונים... בנילה - שיחה 13:23, 8 בנובמבר 2009 (IST)
- אכן. יש לי בהחלט מה לכתוב בנושא, ואעשה זאת בל"נ בימים הקרובים. ברי"א • שיחה • כ"א בחשוון ה'תש"ע • 13:36, 8 בנובמבר 2009 (IST)
- מצוין. אשמח מאוד. אני מזכיר שחנוכה בעוד קצת יותר מחודש ואולי נספיק לסיים את הכל עד אז, למרות שעדיין חסר מידע מהותי. גילגמש • שיחה • ביקרת כבר במיזם היובל?
- אכן. יש לי בהחלט מה לכתוב בנושא, ואעשה זאת בל"נ בימים הקרובים. ברי"א • שיחה • כ"א בחשוון ה'תש"ע • 13:36, 8 בנובמבר 2009 (IST)
חבל. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 17:51, 8 בנובמבר 2009 (IST)
- מדובר בנושאים שונים. מברי"א ביקשתי פרק כללי או ערך כללי (תלוי בהיקף) שיאגד את המידע על יהדות בימי בית שני. ממך, אגדה, ביקשתי רק את השלכת המרד על היהדות. הנושאים, אמנם, קרובים, אך לא חופפים. גילגמש • שיחה • ביקרת כבר במיזם היובל? 18:13, 8 בנובמבר 2009 (IST)
- אבל בגלל חפיפת הנושאים, הייתי יכול להעיזר בכתיבתו הצפויה של ברי"א. יתירה מכך, לאחר שברי"א יטרח ויכתוב מה שיש לו לכתוב, הרי הוא המועמד הטבעי לכתיבת הפרק הדרוש על השלכת המרד. ולכן, חבל שהתחלתי בעבודה. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 18:17, 8 בנובמבר 2009 (IST)
תודה על הערתך. יקח לי זמן להתאקלם, ואני מקווה להקפיד על הכללים, ובמידה שנטיתי מהם - היה זה בתום לב. אודה לך אם תעקוב אחרי שינויים שעשיתי (התחלתי היום) ותתאים אותם לכללים המקובלים, או תעיר לי על טיבם אם לדעתך קלקלתי יותר משתיקנתי. בברכה, עזר
- לא ידעתי שאצטרך את עזרתו של ברי"א כי לא ידעתי שהנושא לא מכוסה כלל. הגעתי לזה רק כשביקשתי את עזרתו. כמו כן, ממש אין בעיה ששניכם תכתבו ומקסימום הוא ישלים אחריך כמה פרטים. אין רע בכך שיש כמה ויקיפדים שכותבים על נושאים קרובים. גילגמש • שיחה • ביקרת כבר במיזם היובל? 18:31, 8 בנובמבר 2009 (IST)
- אוקיי את המהולמה שספגתי אין להשיב. אחכה כעת לכתיבתו של ברי"א, ואראה אם נשאר לי בכלל מה להוסיף. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 18:32, 8 בנובמבר 2009 (IST)
- לא ידעתי שאצטרך את עזרתו של ברי"א כי לא ידעתי שהנושא לא מכוסה כלל. הגעתי לזה רק כשביקשתי את עזרתו. כמו כן, ממש אין בעיה ששניכם תכתבו ומקסימום הוא ישלים אחריך כמה פרטים. אין רע בכך שיש כמה ויקיפדים שכותבים על נושאים קרובים. גילגמש • שיחה • ביקרת כבר במיזם היובל? 18:31, 8 בנובמבר 2009 (IST)
שבוע טוב
[עריכת קוד מקור]מה שלומך? תעבור בבקשה על הערך השיתין ותעשה שם סדר. ברכות אריאל פ. שיחה 20:16, 14 בנובמבר 2009 (IST)
- צר לי, אך עקב עומס עבודות הכרזתי על חופשת ויקי. בברכה - ברי"א • שיחה • א' בכסלו ה'תש"ע • 23:01, 17 בנובמבר 2009 (IST)
- בַּמֵּתִים, חָפְשִׁי (תהילים פרק פ"ח, פסוק ו,) ברכות אריאל פ. שיחה 23:54, 17 בנובמבר 2009 (IST)
עזרתך
[עריכת קוד מקור]שלום ברי"א, מה שלומך? התוכל להיות לעזר כאן? במיוחד כוונתי, לבחינת תרומותיו ובמידה ויש לשחזרן (או לא), מוטב שאתה תסביר לו זאת. תודה רבה, דורית 14:15, 15 בנובמבר 2009 (IST)
- צר לי. ראי תשובתי לאריאל. ברי"א • שיחה • א' בכסלו ה'תש"ע • 23:01, 17 בנובמבר 2009 (IST)
תזכורת
[עריכת קוד מקור]שלום ברי"א,
אני מזכיר לך את המתיוונים, הפרושים ואת שאר החברים בימי הבית השני. גילגמש • שיחה • ביקרת כבר במיזם היובל? 08:21, 17 בנובמבר 2009 (IST)
- צר לי. ראה תשובתי לדורית. ברי"א • שיחה • א' בכסלו ה'תש"ע • 23:01, 17 בנובמבר 2009 (IST)
להתייחסותך - הערך בית המקדש
[עריכת קוד מקור]שלום לך, ברי"א, ושתמשיך להיות בריא אני טרי בויקיפדיה, והתלבשתי על הערך הזה, שהיה במצב עלוב, כפי שתיארו עוד לפניי בדף השיחה שם. עדיין לא גמרתי את העבודה עליו, ובכל זאת הייתי שמח אם תקפוץ לשם ותביע את רשמיך ממה שכבר נעשה, הן בהמלצות עקרוניות והן הערות פרטניות. אני יודע שאתה בחופשה, ובכל זאת - הצצה של עשר דקות תספיק לכמה הערות כלליות. העניין קצת דחוף - הסטטיסטיקה מלמדת על צפייה גוברת בערך לקראת חנוכה, ואני רוצה להעמיד לרשות הציבור ערך ראוי לשמו. בברכה, עזר - שיחה 10:19, 19 בנובמבר 2009 (IST)
- שלום עזר, אני מציע שתעמוד גם בקשר עם משתמש:המקדש בדרך שכותב ערכים בנושא בית המקדש. "המקדש בדרך" הינו צעיר בשנותיו, אך בעל רצון ויכולת. נראה לי שתוכל להיות כאן הפריה הדדית, שתוצאותיה ישפרו ערכים בנושא זה. ברכות אריאל פ. שיחה 10:31, 19 בנובמבר 2009 (IST)
תודה לך אריאל, ובעקבות הערתך פניתי גם אליו. בלי לזלזל ביכולותיו של מאן דהוא, אני מרגיש על קרקע יותר מוצקה בתחום התוכן התורני, וזקוק יותר לעזרה בתחום הויקיזציה ובתחום של ההליכה על החבל הדק תורה-אקדמיה. לכן מבט עינו של ברי"א המנוסה חשוב לי במיוחד.עזר - שיחה 12:08, 19 בנובמבר 2009 (IST)
- אני מסכים עם כל מילה בזכותו של ברי"א. ברכות אריאל פ. שיחה 13:55, 19 בנובמבר 2009 (IST)
- העפתי מבט מהיר. כרגע אין לי הערות ספציפיות. אבדוק שוב בל"נ בימים הקרובים, כנראה לאחר שתוסר תבנית העבודה. ברי"א • שיחה • ב' בכסלו ה'תש"ע • 14:04, 19 בנובמבר 2009 (IST)
ר' ברי"א היקר שלום,
אשמח אם תוכל לעבור על הערך הנ"ל ולבדוק אם יש לך הערות או הארות עליו - אם יש אתה מוזמן לתקן בדף עצמו או להעיר בדף השיחה...
בעוד מספר ימים אעביר אותו למרחב הראשי, אך קודם אני מעוניין שכמה ויקיפדים יעברו עליו מכיוון שהוא עוסק בנושא מעט קשה להבנה...
תודה, מוטל (שיחה : תרומות) • י"ד בכסלו ה'תש"ע • 16:07, 1 בדצמבר 2009 (IST)
לא רוצה להפריע לך
[עריכת קוד מקור]בחופשה, אבל הדף של צפנים בתנ"ך מחכה להצצתך בימים אלה.
וגם
[עריכת קוד מקור]הרב לוי יצחק הורוביץ ישמח לוויקיזציה. תומר א. - שיחה 18:36, 13 בדצמבר 2009 (IST)