Nothing Special   »   [go: up one dir, main page]

לדלג לתוכן

ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 39

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זהו ארכיון של בוט ההחלפות. אם ברצונכם להציע דיון חדש, אנא עשו זאת באולם הדיונים. אם ברצונכם לשנות החלטה שהתקבלה כאן, עשו זאת גם באולם הדיונים, תוך מתן קישור להחלטה כאן.

בוט ההחלפות

ראו גם:

ארכיון דיוני בוט ההחלפות:

אין לפתוח כאן דיונים חדשים!



מחיקת פרמטר default בלתי־תקין מתמונות

[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת ויקיפדיה:מסדר ניקיון/לינטר/תמונות/בוט הסבה

יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 12:26, 2 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

זו לא טעות נפוצה ולכן צריך ללא בוט באופן כללי. בכל מקרה תיקנתי את ההחלפה (75) להיות בטוחה יותר. ערן - שיחה 12:33, 1 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
ערן החלפה 75 זה שוויץ - נראה לי שהוספת את התשובה הזו במקום הלא נכון. ‏«kotz» «שיחה» 13:21, 1 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
תודה, העברתי לפסקה הנכונה. ערן - שיחה 17:51, 1 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
תודה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:19, 2 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

ראיתי שכותבים למשל [[איידס|ואיידס]]. הבוט יכול לתקן ל: ו[[איידס]]. כנ"ל לגבי כל אותיות השימוש. קל לבצע בביטוי רגולרי. (אבל לא קל לי למצוא כמה מופעים יש) ‏«kotz» «שיחה» 22:25, 10 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]

אני בעד. ו' החיבור ואותיות בכל"מ, לטעמי, אמורות להופיע מחוץ לקישור של הערך, ולא בתוכו. אלדדשיחה 23:52, 10 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]
הייתי שוקל טוב אם ל' של פועל לא תהווה בעיה. [[סדר|לסדר]]. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:49, 11 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]
מסכים. ומסכים שיש לבדוק לעומק את ל'. אבל ו', ש', ה', מ', ב' - אין ספק בכלל. טוסברהינדי (שיחה) 15:03, 12 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]
בדקתי את זה בדאמפ ונראה שההחלפה לא תמיד אפשרית:
  • ו' עיצורית - ו' אינה בהכרח חיבור אלא גם ו' עיצורית. לדוגמה (מתוך השואה) "האוכלוסייה שחייתה ב[[ורשה|וורשה]]". הו' נכללת בקישור כיוון שהיא חלק מהמילה.
  • ו' עיצורית בראש מילה - כאשר זו הו' הראשונה במילה (אין קידומת) אין צורך להכפיל את הו'. גם במקרים האלו הוצאה של הו' החוצה בעיתית. לדוגמה מתוך בן המלך והעני: "[[יהודה גור]], [[ורשה|וורשה]], 1891." (כאן צריך היה להוריד את הו', אבל אם מוציאים אותה החוצה זה נראה כמו טעות גדולה יותר מבמקור)
  • מ' - לעתים האות הנוספת היא חלק ממילה. למשל מתוך דנטורציה: "הריאקציה שאותה הוא [[זרז|מזרז]]."
  • ה/ש/ב - בדיקה של מספר תוצאות ראשונות לא העלתה בעיה, אבל אני לא בטוח שאין הטיות של מילים (בדומה למ') שבהם הן הטיה של מילה.
כיוון שלא נראה שיש תועלת של ממש לקוראים וזו נראית כהחלפה מסוכנת לא בוצע לא בוצע
בברכה, ערן - שיחה 00:22, 12 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

ג'ראלד או ג'רלד?

[עריכת קוד מקור]

יש 231 מופעים עם א' ו-588 בלי. כדאי להחליט ולשנות את כולם לכיוון ההחלטה שתתקבל, לא? עמירם פאל - שיחה 14:41, 17 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]

בעד בלי א. Uziel302 - שיחה 03:22, 12 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 986. ערן - שיחה 00:31, 12 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

{{הערות שוליים|יישור=ימין}} ← {{הערות שוליים}}

[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת מדיה ויקי:Templateslist.js. ערן - שיחה 00:56, 12 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

[[ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 34#
->
|כבר התקבלה החלטת החלפה בעבר]], אך כנראה שהבוט הפסיק מסיבה כלשהי את פעילותו. מדובר בהחלה של תג <br /> -> לתבנית:ש מטעמים שנומקו [[ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 34#
->
|בדיון ישן לפני כ-4 שנים]]. עריכות אחרונות שביצעתי בערכי סרטים ותבניות, וכן כחצי שבוע מפעילותי שהוקדש למעבר על ערכי הסרטים בויקיפדיה והחלפת התג לתבנית, מראות שהבוט לא ביצע את ההחלפה בכל המופעים. מעבר זריז בארכיונים מראה שגם [[ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 35#[1] וכו' -> [2]|כאן]] וכאן הוזכרה/התקבלה החלטה. Fett - מגדל האוונג'רס - !Avengers, Assemble_->_{{ש}}" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">15:01, 28 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

הסיבה היחידה להשתמש ב{{ש}} ולא בBR היא כדי למנוע בלבול של אותיות עבריות ואותיות אנגליות. מסיבה זו ההחלפה (772) נעשית רק כאשר מימין ומשמאל לתגית BR מופיעות אותיות בעברית, כאשר מימין ומשמאל לתגית BR מופיעות אותיות באנגלית מוטב שלא לגעת. ערן - שיחה 12:21, 1 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
לפני חודש/חודשיים וחצי החלטתי לעבור על ערכי הסרטים שנכתבו עד כה בויקיה, ולהחליף באופן ידני את התג לתבנית. עד כה הגעתי לשנת 1995, והחלפתי עשרות (אם לא מאות) מופעים של התג בתבנית, כאשר ברובם מימין ושמאל לתג הופיע טקסט בעברית. לפי תגובתך, נראה שהבוט לא ביצע את ההחלפה - או שלא הבנו זה את זה. Fett - מגדל האוונג'רס - !Avengers, Assemble21:26, 2 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
הבוט לא עשה החלפה כי אין בה צורך. ערן - שיחה 09:39, 9 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
Fett, איך אתר ויקיה קשור לכאן? Uziel302 - שיחה 00:32, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
קיצור (מוטעה) שאני נוהג להשתמש בו למילה "ויקיפדיה". Fett - מגדל האוונג'רס - !Avengers, Assemble19:24, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

החרגה להחלפה טכס-->טקס

[עריכת קוד מקור]

לא בדקתי את המספר, אבל ישנה החלפה מ: טכס-->טקס ומ: טכסים-->טקסים. ההחלפה מוגדרת כנראה לפי האותיות טכס בלי להתחשב במה שבא בהמשך. מה שגורם שכאשר מישהו כתב בכתיב הארכאי במקום תכסיס/תכסיסי/תכסיסים, טכסיס/ים, מתקבלת המילה טקסיסים. לא טוב. ביקורת - שיחה טקס" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:53, 26 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

תוקן. ערן - שיחה 22:12, 26 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

{{ה| => {{ס:ה|

[עריכת קוד מקור]

תבנית:ה הייתה משהו שהוצג בראשית ימי ויקיפדיה בעברית. לא חפרתי, אבל כמדומני שיש הסכמה רחבה שזה משהו לנוחות העורכים, אבל לא רצוי שיופיע בערכים, ולכן נהוג להשתמש בתבנית רק עם subst. לדעתי כדאי להוסיף את ההחלפה. קיפודנחש _{{ס:ה|" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:09, 29 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

קיפודנחש, זוהי מהותה של החלפה 944. Uziel302 - שיחה 22:43, 30 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
צודק. מוזר. לא טרחתי אפילו לבדוק, בגלל שיש מאות דפים במרחב הערכים שכוללים את התבנית. איך יכול להיות? קיפודנחש 02:05, 31 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
בדוק: החלפה 944 לא עובדת. רוב הסיכויים שזו אשמתי (לפחות כשמדובר בצ'קטי) - את הקוד שמלמד את צ'קטי לצרוך את וק:רה כתבתי לפני שנים, ובמעומעם זכור לי שאכן ההחלפות לא עובדות (בכוונה) בתוך תבנית. יש עוד כמה החלפות שאולי לא עובדות מאותה סיבה. אין לי כוונה להיכנס לקוד של צ'קטי, אפילו לקטעים שאולי במקור כתבתי. משתמש:ערן: תוכל להציץ? נדמלי שיש שם קטע של כיווץ תבניות וקישורים פנימיים. אולי אפשר לזהות החלפות שמכילות קוד ויקי, כמו {{ או [[, ולהריץ את ההחלפות האלו _לפני_ הכיווץ (או אחרי הפריסה). קיפודנחש 19:52, 1 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
Done טופל ערן - שיחה 23:19, 2 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
משתמש:ערן - תודה. שים לב שההחלפה עובדת, אבל לא נרשמת ("בוצעו 0 החלפות"). נדמלי שמדובר בעדכון actual_replaced. קיפודנחש 00:35, 3 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
טופל. ערן - שיחה 00:51, 3 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

‏«kotz» «שיחה» _{{ס:ה|" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:43, 10 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע 16:54, 28 באפריל 2018 (IDT)

יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:45, 2 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

לא הבנתי. לאחרונה הלקוניוּת שלך יותר ויותר קשה לפענוח :) --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 07:26, 5 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
אמיר יקר. אתה רואה כאן התערבות הבוט בקוד התבניות, משהו שלא אמור לקרות. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:55, 5 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
אולי כדאי גם לתייג את בעל הבוט. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • ט"ז באב ה'תשע"ז • 18:22, 7 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
עוד דוגמה: מיוחד:הבדלים/21675177 יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:34, 3 באוקטובר 2017 (IDT)[תגובה]
ניתן להשתמש ב{{ללא בוט}}. ערן - שיחה 00:53, 12 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
להוסיף אותה לכל התבניות שיש בהן templatedata? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:13, 12 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע 16:54, 28 באפריל 2018 (IDT)

קנס כספי ← קנס

[עריכת קוד מקור]

כי קנס הוא תמיד כספי. דוד שי - שיחה 18:33, 17 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

קנס (הלכה)#קנסות באיסור והיתר. חזרתישיחה 13:33, 19 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
קנס הוא ממש לא תמיד כספי. במשחקי קופסא או במשחקי תפקידים קנס יכול להיות בקלפים, בנקודות או בכל דבר אחר. אני יכול לשחק משחק עם הבן שלי לפיו אני מעניק לו בתחילת השבוע 10 מדבקות, וקונס אותו במדבקה אחת על כל פעם שהוא לא מתנהג יפה. וכו'. טוסברהינדי (שיחה) 15:24, 31 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע ערן - שיחה 16:59, 28 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

יכל ← יכול היה, יכלתי ← יכולתי

[עריכת קוד מקור]

בהתאם לכללי הכתיב המלא וכדי להוציא מדעת הקוראים יָכַל(תי). בן עדריאלשיחה • כ"ח באב ה'תשע"ז 11:42, 20 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

נגד.
בן עדריאל, ראוי להתייחס לדיונים הקודמים בנושא: יכול" title="ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 11">ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 11#יכל-->יכול, ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 26#יכל ← יכול, ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 34#יכל ← יכול. Uziel302 - שיחה 14:34, 22 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
Uziel302, תודה על ההפניה לדיונים הקודמים בנושא. בנוגע לבלבול עם יכול בהווה, אני מציע להחליף ל"היה יכול" או "יכול היה", אבל יתכן שזה באמת בעיתי. לגבי יכולתי הבעיה כלל לא קיימת ואני לא רואה סיבה להתנגד. בן עדריאלשיחה • ל' באב ה'תשע"ז 14:44, 22 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
יכלתי מופיע רק 13 פעמים, רובם ציטוטים/מנוקד, עדיף לטפל ידנית. Uziel302 - שיחה 14:48, 22 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
גם בתוך ציטוטים צריך לשנות, אלא אם כן הם מנוקדים. אנחנו לא משאירים ציטוטים בכתיב חסר בדרך כלל. בן עדריאלשיחה • ל' באב ה'תשע"ז 15:01, 22 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
טכנית זה יכל ← היה יכול BDaniel - שיחה 19:08, 22 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
בעד החלפת "יכל" ל"יכול היה". ‏Guycn2 · ☎‏ 19:45, 22 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

מקבל את הבעיה בלשנות ליכול. עדיף לשנות ליכול היה. בן עדריאלשיחה • ג' באלול ה'תשע"ז 13:56, 25 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע ראו הסברים בדיונים קודמים. ערן - שיחה 16:59, 28 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

שלחן ערוך -> שולחן ערוך

[עריכת קוד מקור]

בהמשך לדיון כאן: שיחה:שולחן ערוך#שם הערך.

נימוקים להחלפה: כללי האקדמיה, כללי ויקיפדיה, עדיפות ברורה בחיפוש גוגל וכן ראשי התיבות: "שו"ע" ולא ש"ע.

אמנם הכתיב המסורתי של השם המלא, הוא "שלחן ערוך".

בברכה, ידידיהצבאןשיחה • ל' באב ה'תשע"ז • _שולחן_ערוך" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">13:45, 22 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

בעד. Uziel302 - שיחה 14:30, 22 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
בעד. מוטיאל - שיחה 20:24, 23 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

במחשבה שנייה, ניתן להציע החלפה כוללת יותר: שלחן -> שולחן. הנימוקים כנ"ל. בברכה, ידידיהצבאןשיחה • ב' באלול ה'תשע"ז • _שולחן_ערוך" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">11:52, 24 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

אייל גולן העריך שלחן השיר הבא שלו ייכתב על ידי צביקה פיק. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:26, 24 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
נכון. בנוסף, ממילא רוב הבעיות הן בביטוי שלחן ערוך, כך שההחלפה הקודמת מספיקה. בברכה, ידידיהצבאןשיחה • כ"ז באלול ה'תשע"ז • 12:40, 18 בספטמבר 2017 (IDT).[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 987. ערן - שיחה _שולחן_ערוך" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">16:59, 28 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

ויקימקור -> ויקיטקסט, *וויקימקור -> *וויקיטקסט

[עריכת קוד מקור]

אני מתקן ומתקן וזה לא נגמר אף פעם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) _ויקיטקסט,_*וויקימקור_->_*וויקיטקסט" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:45, 25 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 988. ערן - שיחה _ויקיטקסט,_*וויקימקור_->_*וויקיטקסט" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:50, 28 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

כמליון, ממליון, למליון ==> כמיליון, ממיליון, למיליון

[עריכת קוד מקור]

150 מופעים [1]

‏«kotz» «שיחה» _כמיליון,_ממיליון,_ל" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:53, 2 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

למען הסדר הטוב נזכיר שבערך אדם זאב (רומנסה) מוזכר אדם זאב בשם מליון; בערך מישל דוקרי מוזכרת סבתא רבתה בשם "מוד מליון", (שנולדה בניוהאם, לא בליון). בשני המקרים אפשר להסתפק ב{{ללא בוט}}. ‏«kotz» «שיחה» 22:04, 2 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

החלפות 250 ו953 מטפלות ברוב המקרים עדכנתי אותן. ערן - שיחה _כמיליון,_ממיליון,_ל" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:50, 28 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

תלאביב ==> תל אביב

[עריכת קוד מקור]

21 מופעים. מוטיאל - שיחה _תל_אביב" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">12:03, 10 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע לא נראית כטעות נפוצה דיה. תוקן בהחלפה חד פעמית. ערן - שיחה _תל_אביב" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:50, 28 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

אובאמה ==> אובמה

[עריכת קוד מקור]

‏25 מופעים. מוטיאל - שיחה _אובמה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">12:07, 10 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

בעד, עם כי רוב המופעים הם ציטוטים של כותרות כתבות אז לא ישתנו גם לאחר הבוט ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 20:37, 12 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
"אובאמה", עם אם קריאה, זו המצאה מחושבת של EX-עורך ישראל היום, עמוס רגב. בעד. ‏Archway שיחה 22:35, 12 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע לא נראית כטעות נפוצה ורוב ההחלפות לא ישפיעו כיוון שאלו ציטוטי מקורות. ערן - שיחה _אובמה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:50, 28 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

היות שהם קרויים על שם וולוורת ברבור.
בעד בורה בורה - שיחה _נווה_ברבור,_בית_בר" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:19, 15 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

בעד עפרה הוד - שיחה 07:38, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע לא נפוץ ערן - שיחה _נווה_ברבור,_בית_בר" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:50, 28 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

שימוש בתבנית {{סחפ}}

[עריכת קוד מקור]

מציע להחליף [[‏s:חוק___#___|___]] ל-{{סחפ|$1|$2|$3}}. הסיבה: שימוש בתבנית ייעודית. להלן קוד לביצוע ההחלפה:

  • \[\[s:((?:חוק|פקודת)[א-ת,:() ]+)#([א-ת ]+)\|([א-ת,:() ]+)\]\]{{סחפ|$1|$2|$3}}

Fuzzy ‏– 14:01, 16 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

בוצע ידנית בדפים הרלוונטיים. ערן - שיחה 17:50, 28 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

גרש=>אפוסטרוף

[עריכת קוד מקור]

חלק מהעורכים משתמשים בגרש במקום באפוסטרוף. זו בעייה עם חיפוש במרכאות, ובייעוץ לשוני נאמר לי שהייתה החלטה להשתמש רק באפוסטרוף.

תגידו, מישהו בכלל קורא ומיישם את ההצעות? ייען כי לי אין מושג איך עושים זאת. לתייג משתמשים? אילן שמעוני - שיחה אפוסטרוף" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:31, 13 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

אם לא היו מתנגדים עם טיעונים הגיוניים, תוך כמה חודשים זה ממומש. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:46, 14 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
תודה! אילן שמעוני - שיחה 23:06, 14 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
קודם כל, רצוי להבהיר בדיוק לאיזה סימן טיפוגרפי אתה קורא "גרש", ולאיזה "אפוסטרוף". שנית, על פניו לא נראה שזה משהו שמתאים להחלפה אוטומטית, מכל מיני סיבות. שלישית, נסה לתאר את הבעיה שנתקלת בה לגבי "חיפוש במירכאות" - יתכן שיש פתרון שלא דורש להחליף את כל הגרשים ברחבי ויקיפדיה באפוסטרופיהם. קיפודנחש 23:10, 14 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
התקיים על זה כבר דיון בעבר והוחלט שלא להתערב בזה באמצעות בוט. גרש הוא התו הנכון בדרך כלל במצבים שמשתמשים בו, ומאילוצים טכניים (קישורים/חיפושים/מקלדת וכו') משתמשים באפוסטרוף. עדיף שלא לקלקל איפה שנכתב בצורה נכונה, ומצד שני לא לכפות תו שאינו במקלדת ושיכול לאתגר טכנית את הקוראים והעורכים. ערן - שיחה 23:48, 14 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

טיטנ/טיטן ← טיטאנ/טיטאן

[עריכת קוד מקור]

הכתיב המקובל בוויקיפדיה הוא טיטאן וטיטאנים. אני מבקש לשנות את כל המופעים של טיטן (הן כמילה בודדת והן כחלק ממילה) לטיטאן, כולל בצורת הרבים: טיטנים לטיטאנים, ולכן טיטנ (כחלק ממילה) לטיטאנ (כחלק ממילה). ‏MathKnight (שיחה) 12:43, 9 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

אתה כולל בזה גם את טיטניק וטיטניום? אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:33, 9 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
אם כן, אז כולל. אם כי אולי כדאי לערוך דיוני שינויי שֵם שָם (מישהו ניסה לפני שנים). בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ז באב ה'תשע"ז • 14:24, 9 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
את טיטאניק כן, כי שמה נגזר מהמילה "טיטאן". לגבי "טיטניום", מסתבר שגם הוא נקרא על שם הטיטאנים, אבל משום מה השתרש הכתיב בלי ה-א'. אני נוטה בעד גם לכלול אותו, אבל אם תהיה לכך התנגדות, אני מקווה שאפשר לגרום לבוט להחריג את המילה "טיטניום" כמילה נפרדת. ‏MathKnight (שיחה) 17:08, 9 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
לא לשנות את טיטניום. דוד שי - שיחה 23:02, 9 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
גם אני נגד השינוי של טיטניום. כך מקובל, וגוגל מראה כ-9,000 טיטאניום לעומת 5,000,000 טיטניום (וחלק מה"טיטאניום" אינם בעברית, דוגמת ויקיפדיה ביידיש, שגוגל מוצא אותה כ"תוצאה בעברית" אצלי אבל לא צריכה להיספר). Eyalweyalw - שיחה 16:54, 16 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
רק למען ההבהרה, השאלה שלי באה כדי להראות שהשינוי המוצע אינו יכול להיות כל כך גורף. אני סבור שאין לשנות לא את טיטניק ולא את טיטניום שמוכרים בכתיב הזה. אם רוצים לשנות את טיטאנים, יש להתאים את ההסבה שתחריג את השמות האחרים. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:27, 16 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]
אם אפשר לגרום לבוט להחריג את "טיטניק" ו"טיטניום" אז מצוין, אם לא - אז לא נורא. את רוב ההחלפות בערכי הטיטאנוזאורים כבר ביצעתי ידנית (אבל יכול להיות שפספסתי מופעים פה ושם). ‏MathKnight (שיחה) 20:30, 16 באוגוסט 2017 (IDT)[תגובה]

יש לתקן קודם את הערכים והקטגוריות הנגזרים משם זה (קטגוריה:סדרת טילי טיטן). ערן - שיחה 16:54, 28 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

[["טקסט"]] --> "[[טקסט]]", [[טקסט1|"טקסט2"]] --> "[[טקסט1|טקסט2]]"

[עריכת קוד מקור]

היי. יש אלפים שתיקנתי ושנשארו. הכי גרוע אם טקסט1 זהה לטקסט2. יוצאים מן הכלל: "?The Spaghetti Incident",‏ "Heroes",‏ "The Spaghetti Incident?", "YKK", "אני רופא, לא...", "הגישה המדעית למיתוס", "יהושע ושות'", "נצר אריאל", "פירגון", "שגר אותי למעלה, סקוטי". מה אתם אומרים? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) _"[[טקסט]]",_[[טקסט1|"טקסט2"]]_-->_"[[טקסט1|ט" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:13, 11 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 989 ו990. ערן - שיחה _"[[טקסט]]",_[[טקסט1|"טקסט2"]]_-->_"[[טקסט1|ט" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">07:00, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

מבויים -> מבוים

[עריכת קוד מקור]

(מלשון "במאי"/"בימוי"). אני די בטוח שהצורה הנכונה היא "מבוים", אם אתם חושבים אחרת תקנו אותי. יש כרגע 34 מופעים של "מבויים", עברתי על כולם והם כולם במשמעות הזאת, ואני לא מצליח לחשוב על משמעות תקינה אחרת של "מבויים". אוריאל, Orielno - שיחה _מבוים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:09, 15 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

  • פרוייקט מופיע כהחלפה 105 ומצוין מופיע כהחלפה 52 (אם יש מופעים, הם יופיעו במקורות או בציטוטים)
  • מבויים - בוצע בוצע כהחלפה 991

ערן - שיחה _מבוים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">07:11, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]


באסיפה->באספה

[עריכת קוד מקור]

בהמשך להחלפה 921 (ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 37#(_)אסיפה, אסיפת ← (_)אספה, אספת), מעלה את האפשרות להרחיב את ההחלפה למקרים בהם יש תחילית [כלבמשהו] לפני המילה.

בחיפוש: האסיפה יש 1,170, באסיפה 457, לאסיפה 261. Uziel302 - שיחה באספה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">13:19, 18 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

החלפה 921. בעד ‏«kotz» «שיחה» 23:00, 26 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
נגד. אני מעדיף את הכתיב "אסיפה". ‏Guycn2 · ☎‏ 23:34, 26 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
Guycn2, אז תפתח דיון לביטול החלפה 921, כל עוד החלפה זו קיימת אין סיבה לא לבצע אותה כשיש תחילית. Uziel302 - שיחה 17:06, 30 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע ההחלפה עודכנה. ערן - שיחה באספה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">07:17, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

ציוה->ציווה

[עריכת קוד מקור]

בהתאם לתבנית:ו או וו ובדומה להחלפה 759 מצוה->מצווה. Uziel302 - שיחה ציווה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:00, 7 באוקטובר 2017 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע כהחלפה 992. ערן - שיחה ציווה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">07:33, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

מקף במקום קו מפריד בטווח מספרים

[עריכת קוד מקור]

מתברר שזו שגיאה נפוצה מאד: 40־60 במקום 40–60. ראו [2]. (צריך סבלנות - זה חיפוש עם ביטוי רגולרי שלוקח הרבה זמן). קיפודנחש 19:12, 12 באוקטובר 2017 (IDT)[תגובה]

קיפודנחש, נראה לי שמתאים לצ'קטי, כמו ההחלפה של מקף רגיל בקו מפריד. ראה גם שיחת מדיה ויקי:Gadget-Checkty.js#טווח מספרים. Uziel302 - שיחה 17:51, 17 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
נ.ב. החיפוש שקישרת אליו אינו דווקא טווח מספרים, יש שם גם 32־ביט. הייתי עובר עם AWB פעם אחת אם זה היה חשוב לי ואת העתיד משאיר לצ'קטי. Uziel302 - שיחה 17:54, 17 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
מה זה 32־ביט? אין דבר כזה (כלומר לא צריך להיות). יש בית־אלפא, ויש 32 סיביות (אם מתעקשים, 32 ביט). אין שם מקום למקף עילי או אחר. לגבי החיפוש - זו הייתה אילוסטרציה. אפשר לשכלל טיפונת את החיפוש, כך שימצא "ספרה מקף ספרה". קיפודנחש 21:01, 17 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע ערן - שיחה 07:46, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

youtube ← יוטיוב

[עריכת קוד מקור]

אם כי אני לא יודע אם זה אפשרי, אולי עלול לשבש קישורים לאתר יוטיוב עצמו. בר 👻 שיחה 01:27, 23 באוקטובר 2017 (IDT)[תגובה]

קישורים זה לא אמור לשבש אבל אולי יש מקומות בהם מתאים הכתיב האנגלי, כגון שהקישור עצמו באנגלית. Uziel302 - שיחה 13:23, 2 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
Uziel302 יש אפשרות שהבוט לא יפעל במופעים שבתוך הערות/בתוך תבנית {{קישור כללי}}? פסיפיקו - שיחה 23:31, 3 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
נניח שיש, מה תעשה עם קישורים חיצוניים? אני לא חושב שזו עבודה לבוט, מדובר בצורה תקינה שמופיעה למעלה מ-60 אלף פעם, אפשר לשנות נקודתית מתי שזה נראה יותר טוב אבל שינוי גורף כזה אינו מוצדק. Uziel302 - שיחה 03:11, 4 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

אני מסכים עם עוזיאל ‏«kotz» «שיחה» 22:40, 12 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע ערן - שיחה 07:47, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

מרכז הבינתחומי בהרצליה ← מרכז הבינתחומי הרצליה

[עריכת קוד מקור]

כי שמו של המוסד הוא המרכז הבינתחומי הרצליה. לתקן גם כאשר מתחיל בה"א הידיעה או באות בכל"מ. דוד שי - שיחה 06:19, 2 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

דוד שי, יש כרגע מופע אחד, האמנם זה מצדיק בוט? Uziel302 - שיחה 13:22, 2 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
יש הרבה מופעים, וזאת לאחר שתיקנתי אחדים. דוד שי - שיחה 19:10, 2 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
יש אפילו יותר אם לא דורשים שהביטוי יתחיל ב"מרכז". אני בעד ההחלפה "הבינתחומי בהרצליה"->"הבינתחומי הרצליה". Uziel302 - שיחה 03:20, 4 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
אכן, החלפה עדיפה. דוד שי - שיחה 03:40, 4 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע כהחלפה 994. ערן - שיחה 07:49, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

שחקן שחמט -> שחמטאי

[עריכת קוד מקור]

יש גם מופעים של "שחקן [[שחמט]]" וטוב יהיה לשנות ל[[שחמטאי]]. וכמובן אותו הדבר לבנות "שחקנית שחמט"-> שחמטאית. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה _שחמטאי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">12:08, 2 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד Uziel302 - שיחה 03:28, 4 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד דוד שי - שיחה 03:39, 4 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד. וגם "שחקני שחמט" -> שחמטאים; "שחקניות שחמט" -> שחמטאיות; "שחקן השחמט" -> השחמטאי; "שחקני השחמט" -> השחמטאים; "שחקנית השחמט" -> השחמטאית; "שחקניות השחמט" -> השחמטאיות. טוסברהינדי (שיחה) 00:29, 14 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

נוסף כהחלפות 995–997. הצורה המיודעת לא תתווסף כי היא גורמת לשינוי סגנוני שאינו בהכרח רצוי למשל "שעון שחמט הוא צירוף של שני שעונים הקוצבים את הזמן הנותר לכל אחד משחקני השחמט". ערן - שיחה _שחמטאי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:16, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

צואר->צוואר

[עריכת קוד מקור]

על פי תבנית:ו או וו. Uziel302 - שיחה צוואר" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:15, 4 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד אלדדשיחה 07:44, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בוצע בוצע כהחלפה 998 ערן - שיחה 08:24, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

ביטול החלפה 650: נחשב כאחד -> נחשב אחד

[עריכת קוד מקור]

ראו דבריי (ראובן מ.) ודברי אלדד כאן. קישור לדיון ההחלפה. פרינציפ - שיחה _נחשב_אחד" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:28, 26 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

תומך. אני נגד החלפות על בסיס סגנון. הבוט אמור להחליף רק שגיאות ברורות בעברית. אלדדשיחה 22:32, 26 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
גם אני תומך בביטול ההחלפה. ‏Guycn2 · ☎‏ 22:40, 26 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע ערן - שיחה _נחשב_אחד" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">07:53, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

ליובאוויטש/ליובביטש/ליובאביטש/=>לובביץ'

[עריכת קוד מקור]

יש גם דף הפניה שנקרא הרבי מלובביץ'. ✭ עט הזמיר ✭ - שיחה לובביץ'" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:25, 21 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

טעיתי שיניתי את הצורה הרראשונה, הלובביץ' או ליובאוויטש זו אותה החסידות ואותו הדבר, צריך שתהיה אחידות איך כותבים. בערך חסידות חב"ד פעם כתוב ככה ופעם ככה. ✭ עט הזמיר ✭ - שיחה לובביץ'" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:05, 21 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

יתכן והצדק עמך, אך למיטב ידיעתי, "ליובאוויטש" הוא הכתיב/תעתיק האידי המקובל של "לובביץ" (כפי שמופיע בפתיח של חסידות חב"ד), ונראה לי שיתכן שיש מקרים בהם מסיבה זו או אחרת, נכון יותר להשתמש בתעתיק האידי של שם החסידות, ולא בתעתיק העברי של שם העיר. קיפודנחש 22:39, 21 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
אני חשבתי שכדאי לקבל על כך החלטה, א"א כל פעם לכתוב משהו אחר. לי אישית לא בוער. אני רק הערה. ✭ עט הזמיר ✭ - שיחה 22:44, 21 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
בערכים כמו לובביץ' נכתבו שתי הצורות, כך בפתיח: "הכפר לוּבַּבִיץ' (ברוסית: Люба́вич, ביידיש: ליובאוויטש; בפולנית: Lubawicze)". הבוט ישנה גם את הצורה היידית למרות שהיא נכתבה כך במכוון? בר 👻 שיחה 22:54, 21 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
בודאי שלא. ✭ עט הזמיר ✭ - שיחה 22:56, 21 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
אם צריך לתקן ידנית כנראה שזו שאלה למזנון. ✭ עט הזמיר ✭ - שיחה 22:57, 21 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע ערן - שיחה לובביץ'" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:38, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

בהתאם לדף השיחה. יוניון ג'ק - שיחה _פנדה_אדומה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">14:00, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

גם במקרה זה וגם עבור הפנדה הענקית, יש לשים לב שזה לא רק החלפת קישור פשוטה, אלא יש לשנות הטיות של פעלים/שמות תואר סביב השם מזכר לנקבה. (כלומר, אם בדף כתוב "הפנדה האדום חי ב..." אי אפשר סתם להחליף ל"הפנדה האדומה חי ב..." וכו'.) Dovno - שיחה 14:06, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]
מתייג את בעלי הידע בלשון והגההקובץ על יד, סיון ל, Tomerlv, Funcs, Kulystab, pashute, amikamraz, Eldad, איש גלילי, yinonk, בן עדריאל, JewHyper, יודוקוליס, Tomer T, TergeoSoftware, Patqu, תמרה20, מקצועי, IfatE, Idoc07, Ani6032, TheBooker66, ג.מ.-1974. יוניון ג'ק - שיחה 14:07, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]
בעד. כדי להתגבר על הבעיה שהעלה דובנו, יש להשתמש ב-AWB, וכך תהיינה ההחלפות נבדקות ומותאמות כל אחת לחוד. קובץ על ידשיחה14:19, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]
בעד איש גלילישיחה • ט' בסיוון ה'תשע"ח • 15:54, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]
לא הבנתי את ה״בעד״ים. אתם למעשה אומרים שזה לא מתאים להחלפה אוטומטית, ואז ״מצביעים״ בעד להוסיף להחלפה אוטומטית? להבהרה: גם לדעתי זה לא מתאים להחלפה אטוטמטית, ולכן נגד, בלי להביע דעה על מינו של הפנדה הענק (זכר, כמובן). קיפודנחש 19:34, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]
נגד הרי זה לא מתאים להחלפה אוטומטית. הפעלים, שמות התואר וכו' לא יתאימו. שימו לב שבוט ההחלפות מתאים אך ורק למקרים הברורים של החלפה אוטומטית. זה לא אחד מהם. כל ה בעד-ים לעיל אמורים להתבטל, כי לא מדובר בביטוי שאפשר להחליף אותו אוטומטית בלי שההקשר נפגע. אלדדשיחה 15:35, 24 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע ערן - שיחה _פנדה_אדומה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:38, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

בהתאם לדף השיחה. יוניון ג'ק - שיחה _פנדה_ענקית" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">14:01, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

ראו דיון _פנדה_אדומה">לעיל - פנדה אדום. קובץ על ידשיחה14:19, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]
יש גם מקרה אחד של פנדת ענק. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:43, 23 במאי 2018 (IDT)[תגובה]
ראו לעיל, בסעיף הקודם. נגד מובהק. החלפת הביטוי על ידי הבוט תשאיר משפטים פגומים, עם פעלים ושמות תואר שאינם מתאימים. אלדדשיחה 15:36, 24 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע ערן - שיחה _פנדה_ענקית" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:39, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

סוגריים בלי רווחים

[עריכת קוד מקור]

אני מציע הוספת רווח אוטומטית כשיש 3 אותיות בעברית, סוגר פותח או סוגר, ו-3 אותיות עבריות נוספות.

הנה מלא דוגמאות [3]

ראיתי בערך גלוקוז מופע אחד של "6-(הידרוקסילמתיל)אוקסאן-2,3,4,5-טטרול", אני לא יודע אם להפוך את זה ל"6-(הידרוקסילמתיל) אוקסאן-2,3,4,5-טטרול" זה טעות.

למצא->למצוא

[עריכת קוד מקור]

בהתאם לכללי הכתיב המלא של האקדמיה. חיפוש העלה 68 תוצאות. Uziel302 - שיחה למצוא" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">16:33, 16 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

באמת?! אם אכן כך, יש צורך לתקן ל"למצוא". אני תוהה אם יש אפשרות לקרוא את "למצא" גם באופן שונה, ואז אל לנו להפעיל את הבוט כאן. אבל נראה לי שהמילה הזאת יכולה להיות רק במשמעות של "למצוא". אלדדשיחה 18:52, 16 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
כן. עברתי על הרשימה שנמצאה בחיפוש, ואני בעד החלפה בעזרת הבוט. אלדדשיחה 18:53, 16 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

בעד ‏«kotz» «שיחה» למצוא" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:00, 26 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]

זה קרוב מאוד ל"למצע". כך ששגיאת הקלדה/כתיב עלולה לשנות את המשמעות בצורה שקשה להבין את כוונת המשורר. ערן - שיחה 07:34, 27 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
חשבתי שלא מתחשבים בשגיאות לעניין החלפות. Uziel302 - שיחה 17:08, 30 בספטמבר 2017 (IDT)[תגובה]
אם יש מילה שנוטים לשגות בה, והיא קרובה למילה אחרת, עדיף לא לתקן את השגיאה, כי אז נרחיק את הקורא מהמילה ששוגים בה. דעתי כדעתו של ערן. אלדדשיחה 13:31, 2 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
"נוטים לשגות" בין "למצע" ל"למצא"? א. זו שגיאת כתיב מאד קיצונית. ב. המילה "למצע" בין כה מאד נדירה. אני בעד ההחלפה. טוסברהינדי (שיחה) 00:32, 14 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע לא טעות נפוצה, דומה למילה אחרת. ערן - שיחה למצוא" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:48, 9 ביוני 2018 (IDT)[תגובה]

טוניסיה← תוניסיה, טוניס← תוניס, טוניסאי← תוניסאי

[עריכת קוד מקור]

מקפיץ שוב את הדיון לאחר שהדיונים הקודמים לא הביאו לביצוע, למרות העדר התנגדות: ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 30#טוניס ← תוניס, ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 37#טוניסיה← תוניסיה, טוניס← תוניס. Uziel302 - שיחה 19:32, 4 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1004. ערן - שיחה 16:11, 25 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

ספיציפי->ספציפי

[עריכת קוד מקור]

משום מה הטעות נפוצה. Uziel302 - שיחה ספציפי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:53, 6 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד ‏«kotz» «שיחה» 17:32, 10 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד עפרה הוד - שיחה 07:36, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד אלדדשיחה 07:43, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 999. ערן - שיחה ספציפי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:50, 9 ביוני 2018 (IDT)[תגובה]

להרגו->להורגו

[עריכת קוד מקור]

ברוח הנחיית האקדמיה "תנועת o תיכתב בווי"ו, כמעט בכל מקום, כגון אונייה, תוכנית, תוכנה, יוזמה, צוהריים, אומן (אָמָּן), אומנם, קורבן. לפי הכללים הקודמים המילים האלה, שניקודן בקמץ קטן, נכתבו ללא וי"ו" ובהתאם לשם הערך הבא להורגך השכם להורגו. Uziel302 - שיחה להורגו" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:37, 15 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

באופן כללי אני מתנגד להחלטת האקדמיה החדשה (בעיקר ל"צוהריים"), אבל ספציפית במקרה של "להורגו" אני בעד. ‏Guycn2 · ☎‏ 19:46, 28 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1005. ערן - שיחה להורגו" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">16:15, 25 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

דיגטל->דיגיטל

[עריכת קוד מקור]

עוד טעות נפוצה. Uziel302 - שיחה דיגיטל" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">01:56, 22 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

ואו. בעד יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 00:02, 23 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד עפרה הוד - שיחה 07:36, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד אלדדשיחה 07:41, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע עודכנה החלפה 965. ערן - שיחה דיגיטל" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:57, 9 ביוני 2018 (IDT)[תגובה]

חווייה->חוויה

[עריכת קוד מקור]

בדומה להחלפות של השקייה ובעייה. יש מופעים. Uziel302 - שיחה חוויה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:28, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד עפרה הוד - שיחה 07:33, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד אלדדשיחה 07:41, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעדGuycn2 · ☎‏ 13:11, 28 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוספה כהחלפה 1000. ערן - שיחה חוויה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:00, 9 ביוני 2018 (IDT)[תגובה]

עיסקי->עסקי

[עריכת קוד מקור]

בהתאם להנחיית האקדמיה בנוגע לחיריק לפני שווא נח. יש כ-300 מופעים בהטיות שונות של עיסקה. Uziel302 - שיחה עסקי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">14:18, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

אני תוהה אם יש בעיה להחליף את המחרוזת עיסק ב-עסק מבלי להתחשב בתחיליות וסיומות, לא מצאתי מקום שזה יהווה בעיה. Uziel302 - שיחה 14:21, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
א' נראה לי שראיתי משהו גאוגרפי באיזה מקום. ב' עיסק זאת מילה בארמית שמופיעה בספר תורה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 03:30, 28 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
א' מהו שם המקום?
ב' המילה הארמית שמופיעה בתרגום התורה אינה בהכרח רלוונטית לוויקיפדיה העברית.
ג' חיפוש insource:/עיסק/ -עיסקי -עיסקה -עיסקיות -עיסקית -עיסקת לא הניב תוצאות אז נראה שאין שימושים במשמעויות אחרות. נראה לי שניתן להסתפק בהחלפת המחרוזות הנ"ל. Uziel302 - שיחה 07:22, 28 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
א' אני חושב שזה היה ברשת. ב', ג' אז מה? למה לפסול שימוש אפשרי מראש? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 13:06, 28 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
IKhitron, מקבל, מציע להרחיב את ההחלפה למקרים הבאים: עיסקי, עיסקה, עיסקיות, עיסקית, עיסקת + תחיליות. Uziel302 - שיחה 13:12, 28 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
גם עיסקאות ועיסקיים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:37, 28 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד כל ההצעות שלכם, IKhitron ו- Uziel302. אלדדשיחה 11:03, 29 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד כל ההצעות שלכם, IKhitron ו- Uziel302. עפרה הוד - שיחה 05:57, 1 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1001. ערן - שיחה עסקי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:05, 9 ביוני 2018 (IDT)[תגובה]

אבי טיפוס->אבות טיפוס

[עריכת קוד מקור]

כמה מופעים וכמה עם מקף. מקור: אב טיפוס – כתיב וריבוי, באתר האקדמיה. Uziel302 - שיחה אבות_טיפוס" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">07:16, 28 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד אוריאל, Orielno - שיחה 19:50, 28 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד, בהחלט. "אבי טיפוס" זו בהחלט שגיאה בעברית, ואפילו שגיאה צורמת. אלדדשיחה 11:04, 29 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד עפרה הוד - שיחה 05:57, 1 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע כהחלפה 1002. ערן - שיחה אבות_טיפוס" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:09, 9 ביוני 2018 (IDT)[תגובה]

אבטיפוסים->אבות טיפוס, אב טיפוסים->אבות טיפוס

[עריכת קוד מקור]

בהתאם למקור מהפסקה הקודמת. Uziel302 - שיחה אבות_טיפוס,_אב_טיפוסים->אבות_טיפו" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">12:58, 29 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד עפרה הוד - שיחה 05:57, 1 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

למיטב ידיעתי, "אבטיפוס" או "אב טיפוס" אינו סמיכות, ו"אבות טיפוס" הוא יצור לשוני וולגארי. אנא בדוק בוק:יל - אם טעות בידי, זו אינה הראשונה, ובעזרת השי"ת גם לא האחרונה. קיפודנחש אבות_טיפוס,_אב_טיפוסים->אבות_טיפו" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">04:52, 5 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

משתמש:קיפודנחש יש קישור לאתר האקדמיה בחטיבת הדיון הקודמת ‏«kotz» «שיחה» 11:58, 5 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע ערן - שיחה אבות_טיפוס,_אב_טיפוסים->אבות_טיפו" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:12, 9 ביוני 2018 (IDT)[תגובה]

ייתרון->יתרון

[עריכת קוד מקור]

כ-30 תוצאות. Uziel302 - שיחה יתרון" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">09:58, 30 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד עפרה הוד - שיחה 05:57, 1 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
מה זה עייתרון  ? מופיע בחיפוש. ‏«kotz» «שיחה» 23:01, 8 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
כפר בדרום לבנון. אין צורך להחליף אם יש ע לפני ייתרון. Uziel302 - שיחה 18:42, 9 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1003. ערן - שיחה יתרון" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:15, 9 ביוני 2018 (IDT)[תגובה]

קונבציונלי/קונבציונאלי->קונבנציונלי

[עריכת קוד מקור]

יש מופעים. יש גם קונבציה, קונבצינלית, קונבצית וקונבציואונלי, אבל אלה בודדים. אשמח לשמוע אם יש מחרוזת קונבצ שהיא תקינה. Uziel302 - שיחה קונבנציונלי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:36, 1 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1006. ערן - שיחה קונבנציונלי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">16:23, 25 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

אוטמט, אוטמטי, אוטמטית -> אוטומט, אוטומטי, אוטומטית

[עריכת קוד מקור]

מופעים. Uziel302 - שיחה _אוטומט,_אוטומטי,_אוט" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:22, 3 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד ‏«kotz» «שיחה» 23:00, 8 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
תיאורטית, "אוטמט" יכול להיות פועל סביל בעבר. שם הפועל הוא "לאטמט" (להפוך לאוטומטי, automate), ואז תיאורטית יכול להיות "התהליך אוטמט", דהיינו מישהו איטמט את התהליך. טוסברהינדי (שיחה) 17:48, 11 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
לא נשמע לי סביר להניח שמשתמשים במילה "אוטמט" כפועל סביל בעבר. ‏«kotz» «שיחה» 21:17, 30 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע לא נפוץ. ערן - שיחה _אוטומט,_אוטומטי,_אוט" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">16:29, 25 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

ביזאנטי -> ביזנטי

[עריכת קוד מקור]

377 מופעים. האחדה. אל"ף מיותרת. תומר - שיחה _ביזנטי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">15:08, 3 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

צורת כתיבה נפוצה, למה נדרשת האחדה? Uziel302 - שיחה 21:46, 6 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

נדרשת האחדה; אבל מה לגבי "ביזנטיני" ? ‏«kotz» «שיחה» _ביזנטי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:59, 8 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

למה זה מתנגש? תומר - שיחה 14:28, 17 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
לי לא ברור מה הצורה הנכונה, "ביזנטיני" או "ביזאנטיני". ‏«kotz» «שיחה» 21:18, 30 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע לא נראה שיש הסכמה רחב המספיק להאחדה ולאיזו צורה. ערן - שיחה _ביזנטי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:59, 25 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

כיוונון -> כוונון, כיוונונ -> כוונונ

[עריכת קוד מקור]

83 מופעים. יו"ד מיותרת, והצורה "כוונון" מספיק ברורה. תומר - שיחה _כוונון,_כיוונונ_->_כוונונ" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">15:10, 3 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

תוספת מאוחרת: עדיף גם "כיוונונ" (98 מופעים). תומר - שיחה _כוונון,_כיוונונ_->_כוונונ" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:47, 9 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד. Uziel302 - שיחה 18:31, 9 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1007. ערן - שיחה _כוונון,_כיוונונ_->_כוונונ" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">16:47, 25 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

איחסון -> אחסון, איחסן -> אחסן

[עריכת קוד מקור]

319 מופעים. יו"ד מיותרת. ביטוי מוצע: איחסו?[ןנ] -> אחס$1$2. תומר - שיחה _אחסון,_איחסן_->_אחסן" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">15:11, 3 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1008. ערן - שיחה _אחסון,_איחסן_->_אחסן" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:02, 25 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

אקטואלים -> אקטואליים

[עריכת קוד מקור]

לפי הכללים, כמו שכותבים סודיים ולא סודים. (כרגע יש 20 מופעים של "אקטואלים") אוריאל, Orielno - שיחה _אקטואליים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:02, 18 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

23 אם מחפשים טוב. דומה להחלפה של רלוונטים. בעד אבל לא מתלהב. אגב, באנגלית יש actuals.‏ Uziel302 - שיחה 19:48, 18 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד, ודווקא כן מתלהב קריצה (בעברית אין מילה "אקטואלים", כך שעדיף שלא ישתמשו בה בערך כלשהו). אלדדשיחה 07:42, 27 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1009. ערן - שיחה _אקטואליים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:49, 8 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]

<ב/ל/מ/כ>-<רווח><ספרה>

[עריכת קוד מקור]

למשל "כ- 20" ==> "כ-30"

נראה שיש אלפי מופעים. חיפוש: [4]

כמו כן כאשר המספר הוא קישור (לשנה על פי רוב)

‏«kotz» «שיחה» -<רווח><ספרה>" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:34, 2 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

אם כבר מבצעים החלפה כזו, עדיף להקפיד על עברית תקינה ולהשתמש במקף עליון (למשל כ־30). עצם העובדה שהמקף העליון לא נגיש במקלדת זה לא טיעון מוצדק להימנע משימוש בו, שכן ההחלפה יכולה בקלות לשנות את כל המופעים של תו המינוס למקף עליון במקרים בהם זה מתבקש. ‏Guycn2 · ☎‏ 20:40, 2 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
צ'קטי עושה תיקון מסוג זה. תיקנתי על פי הערה כך שיכלול גם קישורים. ערן - שיחה 20:01, 14 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]

איתחול -> אתחול, איתחל -> אתחל

[עריכת קוד מקור]

155 מופעים. יו"ד מיותרת. ביטוי מוצע: איתחו?ל -> אתח$1ל. תומר - שיחה _אתחול,_איתחל_->_אתחל" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">15:13, 3 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כ-1010. ערן - שיחה _אתחול,_איתחל_->_אתחל" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:06, 14 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]

גיאופוליטי -> גאופוליטי

[עריכת קוד מקור]

ההחלפה המוצעת: גיאו( |-)?פוליטי -> גאו$1פוליטי.
134 מופעים. תומר - שיחה _גאופוליטי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:57, 9 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1011. ערן - שיחה _גאופוליטי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:08, 14 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]

מינימאלי -> מינימלי

[עריכת קוד מקור]

229 מופעים. אל"ף מיותרת. תומר - שיחה _מינימלי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:01, 9 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1012. ערן - שיחה _מינימלי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:12, 14 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]

פרושו, פרושם, פרושיהם, פרושיהן -> פירושו, פירושם, פירושיהם, פירושיהן

[עריכת קוד מקור]

[^א-ת][במו]?פרוש(ו|יהם|יהן|ם)[^א-ת].
49 מופעים. תומר - שיחה _פירושו,_פירו" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:07, 14 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע החלפה 240 עודכנה. ערן - שיחה _פירושו,_פירו" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:21, 14 באוקטובר 2018 (IDT)[תגובה]

ט' או ת': תעתיק האות תטה

[עריכת קוד מקור]

להלן מספר מילים שיש לכתוב אותן עם ת' ולא עם ט', מכיוון שהן תעתיק האות תטה ביוונית. ראו באתר האקדמיה: ט' או ת' במילים לועזיות. תומר - שיחה 18:55, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

מיזנטרופ -> מיזנתרופ

[עריכת קוד מקור]

מיזנטרופ (41 מופעים). תומר - שיחה _מיזנתרופ" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:55, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד ‏«kotz» «שיחה» 00:50, 31 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד עפרה הוד - שיחה 08:09, 10 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1013. ערן - שיחה _מיזנתרופ" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:30, 24 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

פילנטרופ -> פילנתרופ

[עריכת קוד מקור]

פילנטרופ (218 מופעים). תומר - שיחה _פילנתרופ" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:55, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד ‏«kotz» «שיחה» 00:50, 31 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד עפרה הוד - שיחה 08:09, 10 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1014. ערן - שיחה _פילנתרופ" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:30, 24 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

יקינטון -> יקינתון

[עריכת קוד מקור]

יקינטון (29 מופעים). תומר - שיחה _יקינתון" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:55, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

מוזר לי. גרתי כ־20 שנה ברחוב יקינטון ולפי מאגר שמות הרחובות הממשלתי יש 9 רחובות יקינתון ו־23 רחובות יקינטון. אני מניח שזה מבחן גרוע יותר ממבחן גוגל וכנראה שזה נובע מטעות אבל נראה שזו צורה שהתקבלה כך שכדאי לחשוב על ההחלפה הזו. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:01, 9 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
בעד עפרה הוד - שיחה 08:09, 10 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
נגד. מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ז באב ה'תשע"ח • 12:40, 29 ביולי 2018 (IDT)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע נראה שאין צורה מועדפת באופן מפורש. ערן - שיחה _יקינתון" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:30, 24 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

אסטמה -> אסתמה

[עריכת קוד מקור]

אסטמה (160 מופעים). תומר - שיחה _אסתמה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:55, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד עפרה הוד - שיחה 08:09, 10 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1015. ערן - שיחה _אסתמה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:30, 24 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

פיזיוטרפי -> פיזיותרפי

[עריכת קוד מקור]

פיזיוטרפי (11 מופעים). תומר - שיחה _פיזיותרפי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:55, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד ‏«kotz» «שיחה» 00:50, 31 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד עפרה הוד - שיחה 08:09, 10 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
בעד. מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ז באב ה'תשע"ח • 12:40, 29 ביולי 2018 (IDT)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע לא נפוץ. ערן - שיחה _פיזיותרפי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:30, 24 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

אנטרופולוג -> אנתרופולוג

[עריכת קוד מקור]

אנטרופולוג (20 מופעים). תומר - שיחה _אנתרופולוג" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:55, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1016. ערן - שיחה _אנתרופולוג" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:30, 24 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

אמפטי -> אמפתי

[עריכת קוד מקור]

אמפטי (78 מופעים). תומר - שיחה _אמפתי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:55, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד ‏«kotz» «שיחה» 00:50, 31 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד עפרה הוד - שיחה 08:09, 10 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1017. ערן - שיחה _אמפתי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:30, 24 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

אוטנטי -> אותנטי

[עריכת קוד מקור]

אוטנטי (49 מופעים). תומר - שיחה _אותנטי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:55, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד ‏«kotz» «שיחה» 00:50, 31 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד עפרה הוד - שיחה 08:09, 10 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
בעד. מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ז באב ה'תשע"ח • 12:40, 29 ביולי 2018 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1018. ערן - שיחה _אותנטי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:30, 24 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

טלפטי -> טלפתי

[עריכת קוד מקור]

טלפטי (19 מופעים). תומר - שיחה _טלפתי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:55, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד ‏«kotz» «שיחה» 00:50, 31 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
בעד עפרה הוד - שיחה 08:09, 10 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
בעד. מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ז באב ה'תשע"ח • 12:40, 29 ביולי 2018 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1019. ערן - שיחה _טלפתי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:30, 24 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

אורטופד -> אורתופד

[עריכת קוד מקור]

אורטופד (92 מופעים). תומר - שיחה _אורתופד" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:55, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בעד עפרה הוד - שיחה 08:09, 10 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
בעד. מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ז באב ה'תשע"ח • 12:40, 29 ביולי 2018 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1020. ערן - שיחה _אורתופד" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:30, 24 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

סימפטי -> סימפתי

[עריכת קוד מקור]

סימפטי (183 מופעים). תומר - שיחה _סימפתי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:55, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

נגד למיטב ידיעתי הכתיב המקובל הוא ב-ט' : סימפטיה. גם מבחן גוגל מראה 10,000 מול 100,000 תוצאות. ‏«kotz» «שיחה» 00:12, 24 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע ערן - שיחה _סימפתי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:28, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]

לעתים ← לעיתים

[עריכת קוד מקור]

כהחלטת האקדמיה וכפי שהתקבל בוויקיפדיה וגם מופיע בויקיפדיה:סקריפטים/בודק איות/מילון. קובץ על ידשיחה17:39, 1 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]

האם החלפה #147 לא עובדת? אם יש בעיה צריך לדווח ב"תקלות", ואם זה כן עובד אז מה הבעיה? קיפודנחש 18:04, 1 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
בסקריפט בדיקה זה מופיע, אך בקשתי היא שההחלפה תהיה תחת בוט אוטומטי (זה של מתניה או אחר). קובץ על ידשיחה10:59, 2 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]

אין הבדל בין סקריפט לבוט. אם זה בוק:רה, שניהם מחליפים, ואם לא, שניהם לא. קיפודנחש 15:38, 2 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע כבר קיים כהחלפה 147. ערן - שיחה 17:16, 23 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

רישמי->רשמי

[עריכת קוד מקור]

בהמשך להחלפה הקיימת, יש להרחיב למקרים של תחיליות וסופיות מסביב למילה, יש 388 מופעים, ראו גם _רשמי" title="ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 17">דיון קודם. Uziel302 - שיחה רשמי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:38, 17 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

בעד ‏«kotz» «שיחה» 22:46, 17 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
בעד דוד שי - שיחה 12:48, 7 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע החלפה 253 עודכנה. ערן - שיחה רשמי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:16, 3 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

שנות השלושים ← שנות ה-30 של המאה ה-20

[עריכת קוד מקור]

קרבות הן שנות ה-30 של המאה ה-21, ואצלנו עדיין הערך שנות השלושים מפנה לשנות ה-30 של המאה ה-20. לפני שנשנה את ההפניה (אולי לדף פירושונים), יש לשנות את מאות פעמים שבהן "שנות השלושים" מופיעות תחת הקישור שנות השלושים לקישור [[שנות ה-30 של המאה ה-20|שנות השלושים]]. אתייג גם את דוד שי, שככל הזכור לי דיבר על נקודה זו איפה שהוא בעבר. קובץ על ידשיחה21:32, 17 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

למה למהר? Uziel302 - שיחה 22:13, 17 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
לפני שנים אחדות יזמתי תיקון דומה לשנות העשרים לצורותיהן, ולטעמי לא מוקדם מדי לטפל באופן דומה בשנות השלושים. דוד שי - שיחה 22:51, 17 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
כבר היום קיימים מספר אזכורים של שנות השלושים שכוונתם למאה ה-21, רבים מהם מוזכרים באופן סתמי כאילו לא עומדות שנות ה-30 של המאה ה-21 בפתחנו. קובץ על ידשיחה02:01, 18 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
בעבר נעשתה החלפה של שנות השלושים לשנות ה-30 של המאה ה-20 אבל זו לא יכולה להיות החלפה קבועה ומעט הקישורים שנוצרו מאז צריכים טיפול ידני. ערן - שיחה 10:55, 24 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

גלזגו=>גלאזגו

[עריכת קוד מקור]

Tomtom‏ ‏ • שיחה גלאזגו" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:23, 20 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

בעד בהתאם לערך גלאזגו ‏«kotz» «שיחה» 20:28, 20 במרץ 2018 (IST)[תגובה]
מעניין... יש מאות קישורים להפניה גלזגו, ואפילו בערך עצמו אפשר למצוא גלאזגו#יהדות גלזגו... קיפודנחש 20:37, 20 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1021. ערן - שיחה גלאזגו" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:22, 3 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

אוניברסיטות->אוניברסיטאות

[עריכת קוד מקור]

71 מופעים. Uziel302 - שיחה אוניברסיטאות" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:51, 7 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

בעד ‏«kotz» «שיחה» 10:38, 7 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]
בעד דוד שי - שיחה 12:45, 7 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]
בעד ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 11:26, 8 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]
בעד אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:40, 9 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]
בעד Ldorfmanשיחה 14:08, 12 ביוני 2018 (IDT)[תגובה]
בעד אבגד - שיחה 17:36, 2 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1022. ערן - שיחה אוניברסיטאות" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:30, 3 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

התידד -> התיידד

[עריכת קוד מקור]

125 מופעים. תומר - שיחה _התיידד" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:46, 7 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

בעד ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 11:26, 8 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]
בעד אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:40, 9 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1023. ערן - שיחה _התיידד" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:32, 3 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

בונצואלה -> בוונצואלה, וכד'

[עריכת קוד מקור]

תומר - שיחה _בוונצואלה,_וכד'" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:51, 7 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפות 1024 ו1025. ערן - שיחה _בוונצואלה,_וכד'" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:37, 3 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

ליראות ==> לראות

[עריכת קוד מקור]

[5] 72 מופעים, ונראה לי שיבוש די נפוץ. ‏«kotz» «שיחה» _לראות" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:05, 24 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]

לי יצא רק 14 מופעים. נרלי שהפעלת בחיפוש "הכל", אבל צריך לספור רק במרחב התוכן. מתוך ה-14 יש מופע שכנראה לא צריך להחליף, אם כי קשה לי להציע חלופה - כנראה צריך "ללא בוט". קיפודנחש 09:25, 24 באפריל 2018 (IDT)[תגובה]
צריך להחריג את המופעים בהקשר של הלימוד "שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך - כשם שבא לראות כך בא ליראות". בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ז באב ה'תשע"ח • 12:33, 29 ביולי 2018 (IDT)[תגובה]
נראה שהטעות נפוצה בעיקר בדפי שיחה, במרחב הערכים ראיתי רק 12, וכאמור אחד מהם תקין. לדעתי עדיף בלי בוט. אוריאל, Orielno - שיחה 18:56, 1 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע ערן - שיחה _לראות" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:37, 3 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

זאולוג->זואולוג

[עריכת קוד מקור]

82 תוצאות. Uziel302 - שיחה זואולוג" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:14, 18 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

בעד. אולי אפשר לשלב עם החלפה 925 שמחליפה זיאולוג לזואולוג. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:17, 19 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]
מה, אין לזה עדיין בוט החלפה? אני חושב שהצעתי את ההחלפה הזאת כבר לפני כמה שנים... אלדדשיחה 19:26, 25 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]
בעד עפרה הוד - שיחה 07:02, 31 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

בוצע בוצע החלפה 925 עודכנה. ערן - שיחה זואולוג" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">07:13, 31 באוגוסט 2018 (IDT)[תגובה]

דיוויד->דייוויד

[עריכת קוד מקור]

מדובר בתעתיק של השם David, הכתיב המקובל בשמות ערכים הוא דייוויד ולא מצאתי מקרים בהם יש צורך להקפיד על הכתיב דיוויד, אני מניח שגם אם יש מקרים כאלה הם בודדים וניתנים לטיפול פרטני. Uziel302 - שיחה דייוויד" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:36, 30 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

אנא בררו את השאלה מה התעתיק הנכון ל-David (אולי זה תלוי בשפת המקור?), בויקיפדיה:ייעוץ לשוני. קיפודנחש 19:55, 1 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
  • הערה ההחלפה נכונה והייתה קיימת בעבר אך בוטלה בגלל שעשתה בעיות באמצע מילים - למשל דיווידי או דיווידנדים. אבל אם מקפידים להגדיר היטב את ההחלפה - אהיה בעד. תומר - שיחה 14:38, 6 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

כמילה בודדת - דיויד, דייויד, דיוויד -> דייוויד

[עריכת קוד מקור]

מציע להשתמש בביטוי [^א-ת][לבמוש]?די(וי|יוי|ווי)ד[^א-ת].
ביטוי זה כולל את "דיויד", "דייויד" ו"דיוויד". ראו תוצאות החיפוש (2461 מופעים). תומר - שיחה _דייוויד" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:23, 6 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1026. ערן - שיחה _דייוויד" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:02, 21 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]


==> ערן נראה לי שהחלפה 1026 לא תקינה. למשל היא מנסה להחליף ברוריה דייויד‏ ← ‏ברוריה דייווייוי ו: דיוויד רבינוביץ‏ ← ‏דייוויווירבינוביץ . הכנס לדף [[[ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/דפים שבוט ההחלפות משנה את שמם]]] וחפש את 1026 לשלל דוגמאות נוספות. ‏«kotz» «שיחה» _דייוויד" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:33, 22 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

תודה kotz. תיקנתי. ערן - שיחה 00:11, 23 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

דיויס, דייויס, דיוויס -> דייוויס

[עריכת קוד מקור]

בהמשך להחלפה למעלה, מציע את [^א-ת][לבמוש]?די(וי|יוי|ווי)ס[^א-ת]. 1133 מופעים. תומר - שיחה _דייוויס" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:27, 6 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

בעד, בכפוף לבדיקת החרגות כמו "המרכז הרפואי כרמל, על שם ליידי דייויס" ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 14:40, 9 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1026. ערן - שיחה 19:03, 21 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

אידאל, לינארי

[עריכת קוד מקור]

באחרונה בוצעה החלפה מסיבית של "אידאל" ל"אידיאל" וכן (גרוע בהרבה) "לינארי" ל"ליניארי". החלטת האקדמיה ללשון שעליה מסתמכת ההחלטה לא כללה באופן מפורש את המלים האלה. אינני יודע מהם הקריטריונים לכך, אבל אני מבקש לבטל את ההחלפה. היא סותרת את ההגיה המקובלת ואת השימוש בפועל. למותר לציין שהכתיב במלון למונחי המתמטיקה של משה ירדן הוא "אידאל" ו"לינארי" (אם כי המלון מנוקד, וקדם להחלטת האקדמיה). פרופ' עוזי ו. - שיחה 12:11, 9 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

נגד אני מבקש לציין שבצורה שלכאורה סותרת את דבריו של עוזי ו., ההחלטה (או לפחות המסר) של האקדמיה מתייחסת מפורשות לאחת מהמילים לפחות, ונראה שהיא חד משמעית גם לגבי המילה השניה. ”במילים לועזיות כגון רֵאָלִי, אִידֵאָל, תֵּאַטְרוֹן – שבאה בהן אל"ף בעלת תנועה אחרי תנועת e ואין אחרי האל"ף אם קריאה – תיכתב יו"ד לפני האל"ף: ריאלי, אידיאל, תיאטרון (http://hebrew-academy.org.il/topic/hahlatot/missingvocalizationspelling/)”.
אני לא חושב שיש חשיבות לאופן שבו מאייתים מילים בספרי מתמטיקה, אלא בספרי לשון. ‏«kotz» «שיחה» 19:15, 12 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
מתייג את Amire80 שהעיר על הצורך בתיקון (ויקיפדיה:בוט/בוט_החלפות/ארכיון_38#51 עד 100). ערן - שיחה 10:57, 13 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
הקביעה שההחלפה "סותרת את ההגייה המקובלת" מוגזמת. ברור שהיו"ד מסמנת כאן צי(!)רי(!) ולא חיריק. ראובן מ. - שיחה 16:18, 13 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
בתגובה לקוץ, אציין ש"המילון למונחי מתמטיקה" שעוזי ציין הוא ספר לשון, לא ספר מתמטיקה, בהגדרה: אין ספר שהוא יותר "ספר לשון" מאשר מילון. נכון שכמו שעוזי ציין, המילון מנוקד (יתכן שעוזי התכוון ל"מילון אנגלי-עברי למונחי אלגברה" לא בדיוק השם שהוא ציין, אבל אותו מחבר). השאלה היא איך לכתוב בכתיב חסר ניקוד.
יש לי הצעה רדיקלית (ולא רדיקאלית): הבה נגלה סולידריות ויקיפדית, ונחליט ש_תמיד_, אם המילה מופיעה בוויקימילון, ומופיע שם "כתיב מלא", אנחנו מקבלים את האיות שלהם (גם אם האקדמיה אומרת משהו אחר). מי שחושב שצריך לשנות, שישכנע במטותא את עורכי ויקימילון לפני שהוא או היא מנסים לשכנע אותנו. בנושא איות, הם "סמכות וויקיפדית" יותר טובה מאיתנו.
במקרה הזה, למרות שהאקדמיה אמרה "ליניארי", מקורות סמכות אחרים לא מסכימים: ויקימילון אומר "כתיב מלא: לינארי", וגם Hspell, בודק האיות החופשי שפועל אצלי בפיירפוקס, אוהב "לינארי", וסולד מ"ליניארי". מי שחושב שצריך לקבל את כללי האקדמיה במקרה הזה, צריך לשכנע את עורכי ויקימילון, ואם הם ישתכנעו ויעברו ל"ליניארי", נעבור גם אנחנו. גם לגבי אידאל זה המצב - ויקימילון ו-Hspel מסכימים - בלי יוד. שורה תחתונה: כמו עוזי. קיפודנחש 21:42, 13 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
כל העניין הוא שהכללים שונו ממש לאחרונה, אז ברור שמקורות ישנים או כאלה שטרם הספיקו להתעדכן הם פחות רלבנטיים. ראובן מ. - שיחה 02:32, 14 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
לא התבטאתי בבירור, אז הנה: הצעתי היא לא להקדים את ויקימילון באימוץ כללים של האקדמיה. קיפודנחש 02:47, 14 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
קיפודנחש, שיניתי את הכתיב המלא בוויקימילון, אתה מוזמן לפתוח שם דיון אם אתה מתנגד לשינוי. Hspell הודיעו בעדכון האחרון ביוני שהם מתכוונים להוציא גרסה לפי הכללים החדשים. Uziel302 - שיחה 08:29, 20 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

לא מדובר על "התנגדות לשינוי". נראה לי הגיוני, בנושאי איות, לסמוך על קהילת ויקימילון, כשמדובר במילה שמופיעה שם ומפרטת את הכתיב המלא. כתבת ששינית את הכתיב. האם זה נעשה בהתייעצות הקהילה שם? או אולי לא מקובל שם להתייעץ? האם פרט לשינוי זה אתה פעיל בוויקימילון? קיפודנחש 01:32, 21 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

לא בוצע לא בוצע ערן - שיחה 19:07, 21 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

הוצאת פסיק מקישורים פנימיים ,]]->]],

[עריכת קוד מקור]

כ-650 מופעים, בדרך כלל רק בתצוגה אבל יש גם מקרים בהם הפסיק הורס את הקישור. Uziel302 - שיחה ]]," class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:43, 20 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

בעד. כמובן יש להחריג את , ‏«kotz» «שיחה» 09:55, 20 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
זה מפתיע מאוד. מעל אלפיים בכל המרחבים. צריך גם להוריד שטח לבן לפני ואחרי הפסיק. ואני מאוד ממליץ להריץ בוט חד פעמית על מקרים בהם אין פייפ בתוך הסוגריים המרובעים. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:50, 20 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
IKhitron, שטח לבן או רווח לבן? את white space אפשר לתרגם גם כחלל לבן... ולא הבנתי מה זה פייפ. Uziel302 - שיחה 22:12, 20 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
אני מכיר רק את התרגום שטח. פייפ הוא סימן | יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:41, 20 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
אכן מפתיע. בעד כל ההצעות. בורה בורה - שיחה 16:06, 24 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

זה ארטיפקט של העורך החזותי: אחרי שמזינים קישור פנימי, העורך עובר למצב בו עורכים את תצוגת הקישור (לעומת תוכן הקישור), ואם מקישים את סימן הניקוד (פסיק או נקודה) כשעדיין נמצאים במצב הזה, הם מופיעים בתוך הקישור. אפשר לנחש שכמו הפסיקים יש בעיה דומה עם נקודה, נקודתיים, וסימני פיסוק אחרים (קו מפריד?). בעיה קשורה שנראית קצת אחרת היא קישורים מהסוג: [[1985|1984]]: כמשתמשים בעורך החזותי כדי לתקן שנה: נניח, כשמתברר שמוישה זוכמיר נולד בשנה זו ולא בזו, פעמים רבות נדמה לעורך המתקן שהוא תיקן לשנה הנכונה, אבל בעצם ה"תיקון" הוא לתצוגה בלבד, כשהקישור נשאר לשנה השגויה.

לדעתי סוג זה של תיקון ארטיפקטים של העורך החזותי (כמו למשל nowiki, או תג ref במקום {{הערה}}) צריך להתבצע על ידי הבוט שמנקה אחרי העורך החזותי, וכבר יש כזה.

(על הדרך: כדאי שכמה מהעורכים הוותיקים, בייחוד אלו שמתעסקים בצד הטכני, יתחילו להשתמש קצת יותר בעורך החזותי, בין השאר כדי להכיר התנהגויות כאלו). קיפודנחש ]]," class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:15, 28 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

יש בוט שמתקן קישורים לשנים שגויות, כפי שקיפודנחש מתאר. הוא רץ אחת לשבוע. ר' ויקיפדיה:בוט/בוט ההסבה/קישורי תאריכים שגויים. ‏«kotz» «שיחה» 21:15, 30 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
הייתי בכיף משתמש בעורך החזותי, אבל אני לא מזוכיסט. אולי אחרי שיבשיל עוד קצת. הפתרון לתקלת הכנסת פסיק לקישור – כמו גם לתקלות האחרות שפורטו – הוא תיקון העורך החזותי, ולא לרדוף אחריו עם מטאטא ויעה. דולבשיחה 22:33, 28 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
הפוך, גוטה: אם אתה חושב שחשוב לתקן את העורך החזותי, וודאי וודאי שעליך להשתמש בו, למצוא את התקלות, ולדווח עליהן - אחרת איך יתקנו? לגבי "מזוכיסט": אם אתה מדבר כך, אין לי ספק שלא ניסית כלל להשתמש בעורך החזותי בזמן האחרון (נניח שנה או פחות). אם תנסה, תראה שדבריך כאן הם השמצה חסרת בסיס. העורך החזותי ודאי אינו נקי מפגמים, אבל עבור רוב המקרים הוא נוח יותר מעורך קוד מקור, ולצרכים מסוימים (למשל עריכת טבלאות, הפיכת קישור חיצוני להערת שוליים), הוא עולה על עורך קוד מקור עשרות מונים. קיפודנחש 23:03, 28 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
דיווחתי כבר על לא מעט תקלות, רק צריך להסתכל בארכיוני הדף ויקיפדיה:עורך חזותי/משוב. לא ברור למה להשקיע במציאת תקלות חדשות כשהישנות מאורכבות ללא טיפול. דולבשיחה 18:31, 29 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
הדיווח האחרון שמצאתי ממך שם הוא מלפני שנתיים וחצי. יסלח נא לי אדוני, אבל אם על זה אתה מדבר, אז אתה לא רציני. קיפודנחש 21:25, 29 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
אכן לא רציני שעברו כבר שנתיים וחצי, ועדיין אין שום התייחסות לדיווח שלי. הלו? מישהו שומע אותי?! קול דממה חרישית. דולבשיחה 22:06, 29 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
זה פשוט לא נכון. הייתה התייחסות לדיווח, והתגובה הייתה "לא הצלחתי לשחזר". אולי זה ניתן בקלות לשחזור - אם זה המצב, אנא ספק הוראות מפורטות (כלומר פרט את הפעולות שעשית, שבסופו של דבר יצרו את המצב הלא רצוי), ואז אפשר לפתוח דיווח בפבריקטור. אבל גם אם הכל נכון, ודיווחת על בג כלשהו לפני שנתיים וחצי ולא הקשיבו לך, זו לא סיבה מספיק טובה להחרים את הכלי ולהפסיק לדווח על בגים - זהו כלי העריכה העיקרי של האלמונים והעורכים החדשים, ואם הוותיקים מחרימים אותו, ולא מסייעים לשפרו, הם משאירים את החדשים והאלמונים להירטב בגשם. קיפודנחש 23:57, 29 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
לא ברור על איזה התייחסות לדיווח אתה מדבר, בפסקה ויקיפדיה:עורך חזותי/משוב/ארכיון 15#1/1 = 1 אני הדובר היחיד. כמו כן, לא אמרתי שאני מחרים את העורך החזותי, כך שדבריך על החרמתו אינם נכונים. אני עדיין מנסה אותו מדי פעם בעריכות קטנות, ותמיד מגיע למסקנה שאילו הייתי מבצע את אותה עריכה בעורך קוד המקור, היא הייתה יותר זריזה, מדויקת ונוחה. בגלל זה אמרתי שהוא צריך להבשיל עוד קצת לפני שאחשוב להפוך אותו לעורך ברירת המחדל שלי.
כהערת אגב, כולנו נמצאים כאן בהתנדבות, וכמו שכל אחד עורך באופן ובמידה שהוא רוצה ויכול, כך גם בדיווח באגים. הייתה לי תקופה שבה הנושא עניין אותי ודיווחתי לא מעט, וכעת זה פחות מתאים לי. אני מקווה שהעובדה שאני בוחר להשקיע את זמני בתחומים אחרים בוויקיפדיה לא פוגע בך.
ואם נחזור לנושא הדיון המקורי, למה בעצם אתה רוצה להפעיל בוט לתיקון תקלות עריכה של העורך החזותי, במקום לתקן את הבאגים בעורך עצמו כמו שהצעתי בתגובתי הראשונה כאן? דולבשיחה 19:22, 30 בינואר 2018 (IST)[תגובה]
כמובן שמכל הדברים שנכון לעשות, כל אחת עושה רק מה שמתאים לה. לא התכוונתי להישמע כמו המכ"ית שמטילה עליך לשטוף את הרצפה ולסחוט את הסמרטוט עד זוב דם, ואם כך נשמעתי, אנא קבל התנצלותי. מה שאמרתי זה שהאטיטיוד שהשתמע מדבריך כאילו "אני, בעורך החזותי, לא נוגע במקל" (שאולי כלל בכלל לא מבטא את מה שאמרת, רק את מה שאני שמעתי), לא מועיל. יש עריכות בהן העורך החזותי מתסכל ומציק, אבל בעבודה די מקיפה שעשיתי לאחרונה (נצל"ש - היסטוריה של המחשב האישי - אשמח לקבל משוב והערות), ובהחלטה מודעת להשתמש במידת האפשר בחזותי, הגעתי למסקנה שרוב הזמן הוא כלי עדיף, למרות שאין כל ספק שבמקרים מסוימים _חייבים_ לעבור לעורך קוד מקור.
ושוב, לדיון המקורי: אם מישהו יכול לנסח את הבג באופן שיהיה actionable ולהוסיף בפבריקטור, יבורך. אם צוות העורך החזותי אפילו יתקנו - יבורכו שבעתיים. אבל עד אז, אם אנחנו מוסיפים החלפה אוטומטית ל[[משהו|משהו (אולי אחר),]] ומוציאים את הפסיק, אמרתי שבאותה מידה יש לתקן גם עבור סימני פיסוק אחרים, כמו נקודה, נקודתיים, ואולי גם קו מפריד. שאר הדברים שכתבתי היו ניסיון לפתור את התהייה שביטא בורה בדבריו ("אכן מפתיע."). קיפודנחש 00:24, 31 בינואר 2018 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף לצ'קטי. ערן - שיחה ]]," class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:11, 21 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

טלויזייה, טלוויזייה -> טלוויזיה, טלויזיות -> טלוויזיות, טלויזיוני -> טלוויזיוני

[עריכת קוד מקור]

כהרחבה להחלפה 109. תומר - שיחה _טלוויזיה,_טלויזיות_->_ט" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">11:10, 1 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

החלפה 109 עודכנה. ערן - שיחה _טלוויזיה,_טלויזיות_->_ט" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:27, 21 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

טלויזיונים, טלוויזיונים -> טלוויזיוניים

[עריכת קוד מקור]

71 מופעים. תומר - שיחה _טלוויזיוניים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">11:12, 1 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

החלפה 109 עודכנה. ערן - שיחה _טלוויזיוניים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:29, 21 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

אקדמייה->אקדמיה

[עריכת קוד מקור]

111 מופעים. Uziel302 - שיחה אקדמיה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:03, 1 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1027. ערן - שיחה אקדמיה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:37, 21 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

מסים>מיסים

[עריכת קוד מקור]

בעקבות השינוי בכללי הכתיב המלא (שנת 2017), נכון לבטל את החלפה 702 (מיסים > מסים), ולעשות החלפה הפוכה (מסים > מיסים). כולל שינוי שמות ערכים (לדוגמה: מסים כגניבה). Ronam20 - שיחה מיסים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:03, 1 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

בעד. מה הדין לגבי ערכים כמו רשות המסים בישראל, שבלוגו שלה כתוב "מסים"? מור שמש - שיחה 19:18, 2 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
אם ההחלפה כוללת גם מילים המכילות אותה ולא רק מחרוזת מדויקת (כפי שאני מבין מדברי מור שמש) – אז אני נגד חזק. עומסים, נמסים וכל כיו"ב. דגש - שיחה 19:49, 2 בדצמבר 2018 (IST
אי אפשר להגביל את החחלפה למילים הרלוונטיות בלבד? אני מבין שצורות דו-משמעיות כמו "ממסים" ("חומרים ממסים" לעומת "המדינה מרוויחה ממסים") אי אפשר להחליף אוטומטית, בל מה לגבי הצורות הפשוטות "המסים", "והמסים" וכיו"ב ? ואם אי אפשר, כדאי לפחות לבטל את החלפה 702, ולהחיל החלפה הפוכה על צורת היסוד. Ronam20 - שיחה 21:25, 2 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
הלוגו לא רלוונטי. פשוט לא עדכנו אותו עדיין. את הערך כדאי לעדכן לפי התקן החדש. Ronam20 - שיחה 21:27, 2 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
ההחלפה תופעל כמובן על מסים כמילה (וחלק מאותיות השימוש, מלבד מ), כך שהבעיות שהוזכרו למעלה אינן רלוונטיות כל כך. ערן - שיחה 00:07, 3 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
ערן, למילה "ממסים" יש קיום עצמי משלה (מְמַסים = מטילים מס על משהו). לכן "ממסים" לא יכולה להיחשב במסגרת הרצת הבוט. אלדדשיחה 00:24, 3 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
טעות שלי: עכשיו אני רואה שכתבת לעיל ש-מ' תוחרג מן ההחלפה הזאת. אלדדשיחה 00:26, 3 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
גם את ו יש להחריג (חומסים, עומסים) דגש - שיחה 00:30, 3 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
דגש, זה לא מסים כמילה עם אות שימוש. עם ו כאות שימוש זה רק ומסים. Uziel302 - שיחה 18:35, 3 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
רגע... איפה התקבלה ההחלטה? יש לינק? גילגמש שיחה 23:12, 17 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
כלל ג2 . Ronam20 - שיחה 00:02, 18 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע החלפה 702 עודכנה. ערן - שיחה מיסים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:44, 21 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

ביטול החלפה 227 (ליבך > לבך וכיוצא בזה)

[עריכת קוד מקור]

הכתיב התקני היום הוא "ליבך", ולכן אני מציע לבטל את ההחלפה הזאת. אולי יש מקום להחלפה הפוכה, אבל זה כבר דיון נפרד. מור שמש - שיחה _לבך_וכיוצא_בזה)" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:43, 2 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

יש לינק לפרסום האקדמיה בעניין זה? גילגמש שיחה 23:11, 17 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
בבקשה: כלל ג2 . Ronam20 - שיחה 00:01, 18 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע ערן - שיחה _לבך_וכיוצא_בזה)" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:18, 21 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]

ערן, נראה לי שבהתאם לכך גם החלפה 264 מזקיקה ביטול (תשומת ליב(ו|ה|ן|ם) > תשומת לב$1). Ronam20 - שיחה 18:05, 22 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
תודה, הסרתי גם אותה. ערן - שיחה 18:30, 22 בדצמבר 2018 (IST)[תגובה]
  1. ^ $1
  2. ^ $1