ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 34
זהו ארכיון של בוט ההחלפות. אם ברצונכם להציע דיון חדש, אנא עשו זאת באולם הדיונים. אם ברצונכם לשנות החלטה שהתקבלה כאן, עשו זאת גם באולם הדיונים, תוך מתן קישור להחלטה כאן.
בוט ההחלפות |
---|
ראו גם:
ארכיון דיוני בוט ההחלפות:
|
אין לפתוח כאן דיונים חדשים!
מחייה -> מחיה
[עריכת קוד מקור]הכוונה למילה "מִחְיָה", שצריכה להיכתב ביו"ד אחת. בעיה: "מחייה" הוא כתיב נכון של "מְחַיֶּה" (למשל "מחייה השפה"), "מֵחַיֶּיהָ" ("היא הקדישה שנים רבות מחייה וגו'").
אז מה אפשר לתקן:
- יוקר המחייה
- אזור(י) המחייה
- תנאי המחייה
- סביב(ו)ת המחייה
בכל אלה מדובר כנראה ב"מִחְיָה".
אם אתם מוצאים עוד צירופים מתאימים, תוסיפו. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה _מחיה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">11:06, 19 בדצמבר 2012 (IST)
- אפשר להוסיף:
- שטח(י) המחייה
- עלות (או עלויות) המחייה
- מרחב המחייה
- מקום המחייה
- מקומות המחייה
- אולי כדאי לתקן ידנית?--Act - שיחה 12:01, 19 בדצמבר 2012 (IST)
- יש מאות מופעים של "מחייה", לפחות כמה עשרות מהם צריך לתקן, ובעתיד בוודאי יהיו עוד. ואני בעד התוספות שלך. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 12:49, 19 בדצמבר 2012 (IST)
- למיטב ידיעתי מְחַיֶּה דווקא נכתב מחיה, כי היו"ד היא ליד אם קריאה. מור שמש - שיחה 07:17, 21 בדצמבר 2012 (IST)
- אבוי, אתה צדקת ואני טעיתי.
- אבל עדיין יש הרבה מופעים תקינים של "מחייה". --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 18:12, 21 בדצמבר 2012 (IST)
- בעקבות ההערה של מור שמש, מוסיף עוד קצת:
- רמת מחייה
- מחייה השפה
- אני חושב שאפשר להתחיל מכל הנ"ל ולראות אם יש בזה בעיות.
- לפי דעתי ניתן להחליף כל "מחייה" שלפניו אות (המחייה, והמחייה, למחייה...) Noambarsh - שיחה - הצטרפו למיזם WWI - כתבו ערך על מדע בדיוני! 18:42, 21 בדצמבר 2012 (IST)
- בעקבות ההערה של מור שמש, מוסיף עוד קצת:
- בעד --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 11:06, 19 בדצמבר 2012 (IST)
- בעד. דוד שי - שיחה 04:36, 24 בדצמבר 2012 (IST)
כיוון שייתכן והביטוי הרגולרי שחשבתי עליו עשוי לכלול טעות אנא בדקו לפני הוספה: "(יוקר|אזורי?|תנאי|סביבו?ת|שטחי?|עלות|מרחב|מקום|מקומות|רמת)( ה?)מחייה" => "$1$2מחיה" (כלומר עם וללא ה הידוע בכל המקרים הנ"ל). ערן - שיחה _מחיה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:19, 11 במרץ 2013 (IST)
- נראה בסדר. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 10:12, 12 במרץ 2013 (IST)
- יש גם "מחייה המתים". תומר - שיחה 11:15, 12 במרץ 2013 (IST)
הוסף ערן - שיחה _מחיה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:05, 13 במרץ 2013 (IST)
מיכלי דלק -> מכלי דלק; מיכלי הדלק -> מכלי הדלק
[עריכת קוד מקור]כי המ"ם מנוקדת בשווא. דוד שי - שיחה _מכלי_דלק;_מיכלי_הדלק_->_מכלי_הדלק" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">05:25, 24 בדצמבר 2012 (IST)
- בעד גילגמש • שיחה • גם אני משתתף במיזם העשור! 08:13, 24 בדצמבר 2012 (IST)
- בעד וכן מיכלי היין, מיכלי הגז, מיכלי משקה וכו'. ים • שיחה • י"א בטבת ה'תשע"ג • 09:09, 24 בדצמבר 2012 (IST)
- בעד • אור שפירא • שיחה • י"א בטבת ה'תשע"ג • 14:37, 24 בדצמבר 2012 (IST)
- בעד • חיים 7 • (שיחה) • כ"א בטבת ה'תשע"ג • 01:16, 3 בינואר 2013 (IST)
הוסף ערן - שיחה _מכלי_דלק;_מיכלי_הדלק_->_מכלי_הדלק" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:05, 13 במרץ 2013 (IST)
היקסוס-->חיקסוס
[עריכת קוד מקור]בעקבות שינוי שם הערך. גילגמש • שיחה • גם אני משתתף במיזם העשור! חיקסוס" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">13:33, 8 בינואר 2013 (IST)
- בעד, ים • שיחה • ו' בשבט ה'תשע"ג • 17:03, 17 בינואר 2013 (IST)
- בעד דרור - שיחה 12:14, 10 בפברואר 2013 (IST)
- בעד. אם שם ערך שונה בעקבות דיון, לא ברור לי למה צריך הצבעה נוספת כאן. חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 13:04, 10 בפברואר 2013 (IST)
הוסף ערן - שיחה חיקסוס" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:05, 13 במרץ 2013 (IST)
הכותרת "חיים וקריירה" -> קורות חיים ומהלך הקריירה
[עריכת קוד מקור]החלפה של הכותרת המתורגמת מאנגלית (Life and career), בחלופה שנראית לי עדיפה. תומר - שיחה _קורות_חיים_ומהלך_הקר" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">15:51, 11 באוקטובר 2012 (IST)
- אם כבר - למה לא "ביוגרפיה"? ים • שיחה • כ"ו בתשרי ה'תשע"ג • 18:05, 11 באוקטובר 2012 (IST)
- זה כבר שינוי המשמעות של הכותרת. אמנם אין לי טיעון נגד זה, אבל אני לא בטוח שכדאי לעשות כאלה דברים עם בוט. תומר - שיחה 18:37, 11 באוקטובר 2012 (IST)
- ביוגרפיה וקורות חיים זה אותו דבר. ים • שיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"ג • 23:23, 13 באוקטובר 2012 (IST)
- כן, הושמט המידע על "קריירה". אף על פי שכביכול "קריירה" כלול ב"קורות חיים". אני מתלבט בעניין. תומר - שיחה 13:49, 15 באוקטובר 2012 (IST)
- ביוגרפיה וקורות חיים זה אותו דבר. ים • שיחה • כ"ח בתשרי ה'תשע"ג • 23:23, 13 באוקטובר 2012 (IST)
- זה כבר שינוי המשמעות של הכותרת. אמנם אין לי טיעון נגד זה, אבל אני לא בטוח שכדאי לעשות כאלה דברים עם בוט. תומר - שיחה 18:37, 11 באוקטובר 2012 (IST)
בוב ספוג > בובספוג
[עריכת קוד מקור]מקובל לכתוב בובספוג, למרות שרבים כותבים בוב ספוג. ההר אדרניק • שיחה. _בובספוג" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">14:34, 15 בדצמבר 2012 (IST)
- בעד Noambarsh - שיחה - הצטרפו למיזם WWI - כתבו ערך על מדע בדיוני! 21:17, 15 בדצמבר 2012 (IST)
- בעד --פָדִיחָה ש\ת 19:10, 1 במרץ 2013 (IST)
כמעט ואין החלפות שיש לעשות, האם לא מספיקה החלפה ידנית של מעט המופעים? ערן - שיחה _בובספוג" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:19, 11 במרץ 2013 (IST)
כפר ערבי ← כפר ערבי
[עריכת קוד מקור]אני לא מצליחה ליצור לי רשימה של כל המופעים אבל יש איןספור מופעים כאלה, נכון שיש היקרויות שיותר נכון לקשר לערביי ישראל אבל בטוח שהקישור לפלסטינים אינו נכון (כך גם הוסכם במזנון), אשמח אם ירוץ בוט כזה באופן חד פעמי. (אולי אם יש אפשרות לקבל גם את הרשימה של ההחלפות כדי שאוכל לתקן במקרים שצריך) • אור שפירא • שיחה • י"א בשבט ה'תשע"ג • 21:31, 22 בינואר 2013 (IST)
עונות בספורט
[עריכת קוד מקור]בעקבות שאלה ששאלתי בדלפק הייעוץ התברר לי שיש טעות רווחת בערכים רבים הנוגעת לציון שנים. הצעתי היא לבצע את ההחלפה הבאה (מספרי השנים הם דוגמה, כמובן):
כלומר, לעשות שני שינויים, הראשון - על השנה המוקדמת יותר להיות מימין. השני - במקוף מקף/לוכסן להשתמש בקו מחבר. מה דעתכם? זה ישים? ים • שיחה • ט"ז בשבט ה'תשע"ג • 12:05, 27 בינואר 2013 (IST)
- בעד - קו מחבר באופן אוטומטי מסדר את הכיווניות • אור שפירא • שיחה • ט"ז בשבט ה'תשע"ג • 20:42, 27 בינואר 2013 (IST)
- מעניין מי יהיה הראשון שיבוא ויטען את הטענה השחוקה, שאין קו מפריד במקלדת ולכן הוא נגד. מור שמש - שיחה 21:17, 27 בינואר 2013 (IST)
- נגד בלי שום קשר לקו המפריד שאינו קיים. המקובל הוא לרשום עם לוכסן. אין שום טעם בעשרות אלפי עריכות כאלה, כשלא ברור בכלל שמדובר בשגיאה. זה משהו שהפך לנפוץ מדי, והתקבע כחלק מהשפה. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:26, 29 בינואר 2013 (IST)
- שים לב לויקיפדיה:דלפק ייעוץ#עונות בספורט, בהצעתי הסתמכתי על דבריו של קיפודנחש: "...בוויקיפדיה העברית נהוג לציין טווח תאריכים בעזרת מקף, אבל נהוג גם שהשנה המוקדמת יותר מימין. עושים זאת בעזרת שימוש בתבנית ליד המקף..."
- בכל אופן, יש ליצור אחידות כלשהי, גם אם לכיוון ההפוך. ים • שיחה • י"ח בשבט ה'תשע"ג • 13:06, 29 בינואר 2013 (IST)
- אחידות אכן צריך שתהיה, ובעבר יצא לי לעבור על מאות ערכים ולתקן בהם כל מיני גרסאות של טווח השנים הזה. אין מה לעשות, זו עבודה שחורה בין היתר כיוון שבוט לא יכול לפענח את כל הצורות שהשתבללו לתוך הערכים. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 13:08, 29 בינואר 2013 (IST)
- א. אז מה האחידות שנקבעה? ב. למה לא לתת לבוט לעבוד לפחות על חלק מהצורות? מה גם שכל הזמן נוספים עוד ערכים וזו עבודה שחורה שאינה נגמרת ולא ריצה חד פעמית. ים • שיחה • י"ט בשבט ה'תשע"ג • 14:46, 30 בינואר 2013 (IST)
- אחידות אכן צריך שתהיה, ובעבר יצא לי לעבור על מאות ערכים ולתקן בהם כל מיני גרסאות של טווח השנים הזה. אין מה לעשות, זו עבודה שחורה בין היתר כיוון שבוט לא יכול לפענח את כל הצורות שהשתבללו לתוך הערכים. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 13:08, 29 בינואר 2013 (IST)
סולטנות או סולטאנות סולטן או סולטאן
[עריכת קוד מקור]יש לנו את הערך סולטאן וסולטאן עות'מאני אבל יש את סולטנות רום, סולטנות אוסה וסולטאנות דלהי. לפי אלדד בתשובתו בדף שיחתו, התעתיק סולטנות התקבע בעברית, וכנ"ל גם סולטן. לדעתי צריך אחידות בתעתיק בכל הערכים. חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 11:23, 10 בפברואר 2013 (IST)
- האם החלפות 641 ו-720 (ראו ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/רשימת החלפות נוכחית) לא מטפלות בזה? ערןב - שיחה 11:33, 10 בפברואר 2013 (IST)
- אתה צודק יש שם החלטה לגבי סולטנות, (אני אתקן את שם הערך סולטאנות דלהי), אבל אני לא מבינה אם יש סולטנות, למה יש סולטאן. לא צריכה להיות אחידות בתעתיק? חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 11:42, 10 בפברואר 2013 (IST)
- דווקא יש הגיון בחוסר האחידות לכאורה הזה. ההטעמה במילה סולטאן היא על ההברה "טאן". לעומת זאת ב"סולטנות" ההטעמה היא על ההברה האחרונה.
- המילה "סולטאן" היא מילה ערבית שאנחנו מתעתקים. לפי כללי התיעתוק החופשי מערבית שאימצנו אפשר להוסיף אמות קריאה שלא קיימות בערבית, אבל לא להשמיט אמות קריאה שכן קיימות. לכן לא יהיה נכון לכתוב "סולטן".
- לעומת זאת המילה "סולטנות" היא מילה עברית שמתבססת על המילה הערבית הזו. יש לה צורה עברית, ואפשר לכתוב אותה גם ככה. בייחוד אם זה השתרש. eman • שיחה • ♥ 12:09, 10 בפברואר 2013 (IST)
- תודה על ההסבר, ומהו התעתיק של המילה המקבילה בערבית למילה סולטנות? חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 12:31, 10 בפברואר 2013 (IST)
- לפי איילון-שנער, "סולטנות" בערבית היא سَلْطَنَة (סֻלְטַנָה). מור שמש - שיחה 13:00, 10 בפברואר 2013 (IST)
- התעתיק מן המילה הערבית הוא "סלטנה", וההגייה: sáltana (הוספתי סימון לציון ההברה המוטעמת). אלדד • שיחה 22:59, 13 בפברואר 2013 (IST)
- לפי איילון-שנער, "סולטנות" בערבית היא سَلْطَنَة (סֻלְטַנָה). מור שמש - שיחה 13:00, 10 בפברואר 2013 (IST)
- תודה על ההסבר, ומהו התעתיק של המילה המקבילה בערבית למילה סולטנות? חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 12:31, 10 בפברואר 2013 (IST)
- אתה צודק יש שם החלטה לגבי סולטנות, (אני אתקן את שם הערך סולטאנות דלהי), אבל אני לא מבינה אם יש סולטנות, למה יש סולטאן. לא צריכה להיות אחידות בתעתיק? חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 11:42, 10 בפברואר 2013 (IST)
הלך לעולמו ← נפטר
[עריכת קוד מקור]הביטוי הציורי "הלך לעולמו" אינו מתאים לאנציקלופדיה. ראוי להחליפו במילה "נפטר". דוד שי - שיחה 07:26, 6 במרץ 2013 (IST)
- נגד פעמים רבות זה אכן ציורי מידי, אך לעיתים רבות זהו ציטוט או ניסוח תואם יותר, זו עריכה שצריכה לעשות על ידי אדם ולא על ידי בוט • חיים 7 • (שיחה) • כ"ד באדר ה'תשע"ג • 14:54, 6 במרץ 2013 (IST)
- נגד - זה מספיק מושרש בשפה, אף אחד לא תוהה לאיזה עולם הוא הלך, זה פשוט ביטוי שגור • אור שפירא • שיחה • כ"ד באדר ה'תשע"ג • 16:06, 6 במרץ 2013 (IST)
- נגד ביטוי לגיטימי לחלוטין בעברית, ולדעתי הוא נחשב גם כן ל"שפה גבוהה". אין כל רע בהכללות באנציקלופדיה. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:13, 7 במרץ 2013 (IST)
- נגד אפשר להרחיק לכת ולטעון שגם "נפטר" הוא ביטוי מליצי ("נפטר מן העולם"=נסתלק מן העולם), רק שהוא שגור יותר בפי העם, ושיש להחליף הכול ב־"מת". ShoobyD - שיחה 09:06, 9 במרץ 2013 (IST)
- בעד. עִדּוֹ - שיחה 12:50, 23 במרץ 2013 (IST)
- בעד BAswim - שיחה 11:04, 2 באפריל 2013 (IDT)
- נגד הכל תלוי בסיטואציה. קובי כרמל - שיחה 14:59, 2 באפריל 2013 (IDT)
מצוה -> מצווה
[עריכת קוד מקור]בהתאם לכללי הכתיב המלא. הצעה זו נדונה לפני ארבע שנים ב_מצווה" title="ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 23">בוט ההחלפות ונדחתה, בנימוק "עלולה להיות עם זה בעיה בציטוטים מהתנ"ך, שבהם איננו מפעילים את הכתיב הנהוג בוויקיפדיה". אני מעלה שוב את ההצעה עם נימוק נגדי:
- ציטוטים מהתנ"ך נהוג להביא מנוקדים, ועל כתיב מנוקד בוט ההחלפות לא יפעל.
- אם מסיבה כלשהי מישהו בוחר להביא ציטוט לא מנוקד, הוא יכול לשים אותו בתבנית {{ציטוטון}}, שבוט ההחלפות אינו פועל על תוכנה. אם לא נעשה שימוש בתבנית ובוט ההחלפות שינה, אין בכך נזק. דוד שי - שיחה _מצווה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">04:33, 24 בדצמבר 2012 (IST)
- האם אכן הבוט לא עורך טקסט שנמצא בתבנית ציטוטון? תומר - שיחה 11:25, 12 במרץ 2013 (IST)
- הבוט לא עורך טקסט שנמצא ב{{ציטוטון}} ועוד מספר תבניות נוספות כפי שמוגדר ב[1]. ערן - שיחה 09:17, 23 במרץ 2013 (IST)
- בעד איתן - שיחה 07:56, 24 בדצמבר 2012 (IST)
- בעד גילגמש • שיחה • גם אני משתתף במיזם העשור! 08:14, 24 בדצמבר 2012 (IST)
- בעד ים, ציטוט שאינו מנוקד אמור להיכתב בכתיב חסר, לא?
- בעד • אור שפירא • שיחה • י"א בטבת ה'תשע"ג • 14:37, 24 בדצמבר 2012 (IST)
- נגד מהסיבות שהועלו בעבר • חיים 7 • (שיחה) • י"ב בטבת ה'תשע"ג • 02:04, 25 בדצמבר 2012 (IST)
- בעד --מיסטר פָדִיחָה • שיחה 20:25, 19 בינואר 2013 (IST)
- בעד Nurick - שיחה 00:22, 11 במרץ 2013 (IST)
- נגד לא הצבענו על זה כבר? קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:42, 11 במרץ 2013 (IST)
הוסף ערן - שיחה _מצווה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:51, 2 במאי 2013 (IDT)
דו הקרב/דו-הקרב ==> הדו-קרב
[עריכת קוד מקור]יש מספר מפתיע של מופעים (בכוונתי לתקן ידנית, אבל כדאי להוסיף לרשימה). יש לשים לב למקרים מיוחדים - למשל "לדו-הקרב" או "בדו-הקרב" (עם או בלי מקף) צריכים לעבור ל "לדו-קרב" ו"בדו-קרב" (כאשר ה-בית והלמד פתוחות). קיפודנחש _הדו-קרב" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:30, 16 בינואר 2013 (IST)
- עדכון: תיקנתי ידנית את כל המופעים שמצאתי, למעט אחד (קישור למאמר ב"היקום של אלי אשד": כיוון שכותרת המאמר מכילה את היציר הלשוני הוולגרי הזה, השארתי אותו גם בקישור למאמר). מתברר שזה שיבוש די נפוץ - לדעתי כדאי לתקן. קיפודנחש 00:49, 17 בינואר 2013 (IST)
- בעד• אור שפירא • שיחה • ה' בשבט ה'תשע"ג • 20:58, 16 בינואר 2013 (IST)
- בעד ים • שיחה • ו' בשבט ה'תשע"ג • 12:46, 17 בינואר 2013 (IST)
- בעד BAswim - שיחה 02:03, 21 באפריל 2013 (IDT)
החלפה נוספת: דו השיח/דו-השיח ==> הדו-שיח
אותו רעיון... ים • שיחה • ד' באדר ה'תשע"ג • _הדו-קרב" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:57, 13 בפברואר 2013 (IST)
שמות דינוזאורים
[עריכת קוד מקור]לפי הדיון בויקיפדיה:מזנון#שמות דינוזאורים אני מבקש לבצע את ההחלפות הבאות:
- סטגוזאור -> סטגוזאורוס
- אנקילוזאור -> אנקילוזאורוס
- פכיצפלוזאור -> פכיצפלוזאורוס
- סטירקוזאור -> סטירקוזאורוס
- כסמוזאור -> כסמוזאורוס
- אפטוזאור -> אפטוזאורוס
- צרטוזאור -> צרטוזאורוס
- פכיריינוזאור -> פכיריינוזאורוס
- מגלוזאור -> מגלוזאורוס
- פוטאלונגקוזאור -> פוטאלונגקוזאורוס
- פסיטקוזאור -> פסיטקוזאורוס
- בארוזאור -> בארוזאורוס
- דספלטוזאור -> דספלוטוזאורוס
- אדמונטוזאור -> אדמונטוזאורוס
- פוארטזאור -> פוארטזאורוס
- ארגנטינוזאור -> ארגנטינוזאורוס
- אייניוזאור -> אייניוזאורוס
- גורגוזאור -> גורגוזאורוס
- אלברטוזאור -> אלברטוזאורוס
- גיגאנוטוזאור -> גיגאנוטוזאורוס
- אלוזאור -> אלוזאורוס
שימו לב: על השם להופיע בדיוק כמו שכאן, כמילה בודדת ולא כחלק ממילה (למשל: את "סטגוזאוריים" אין לשנות ל"סטגוזאורוסיים"). כמו כן, אין לשנות "ברכיוזאורוס" ל"ברכיוזאורוסוס" במופעים שכבר תוקנו.
תודה, בברכה, MathKnight (שיחה) 13:05, 10 בפברואר 2013 (IST)
תוספת:
- סופרזאור -> סופרזאורוס
- ספינוזאור -> ספינוזאורוס
- הררזאור -> הררזאורוס
- דילופוזאור ->
דילפוזאורוס-> דילופוזאורוס - תריזינוזאור -> תריזינוזאורוס
- קרכרדונטוזאור -> קרכרודונטוזאורוס
בברכה, MathKnight (שיחה) 21:38, 14 בפברואר 2013 (IST)
- בעד תומר - שיחה 11:02, 15 בפברואר 2013 (IST)
- בעצם, נראה שרבות מההחלפות המוצעות כוללות מעט מאוד מופעים. האם אכן נדרש לבצע את ההחלפה בבוט? אגב, האם "דילפוזאור" אמור להיות "דילופוזאור"? תומר - שיחה 19:45, 15 בפברואר 2013 (IST)
- אכן, תקלדה: צריך להיות "דילופוזאורוס". בברכה, MathKnight (שיחה) 19:48, 15 בפברואר 2013 (IST)
- מה לגבי השאלה הראשונה? תומר - שיחה 20:34, 15 בפברואר 2013 (IST)
- אין מוציאים את רשימת כל המופעים כדי שיהיה אפשר להחליפם ידנית? להערכתי הגסה יש בין כמה עשרות למאה-מאתיים מופעים כאלה. האם זו עבודה מתאימה לבוט? בברכה, MathKnight (שיחה) 20:59, 15 בפברואר 2013 (IST)
- הרצתי את הבוט כדי לקבל רשימה, אבל כיוון שהיו כ-60 מופעים נראה לי יותר מתאים לתקן את זה עם בוט מאשר להשאיר את זה לעבודה ידנית ונתתי לבוט לבצע את ההחלפה. ערן - שיחה 20:00, 4 במאי 2013 (IDT)
- אין מוציאים את רשימת כל המופעים כדי שיהיה אפשר להחליפם ידנית? להערכתי הגסה יש בין כמה עשרות למאה-מאתיים מופעים כאלה. האם זו עבודה מתאימה לבוט? בברכה, MathKnight (שיחה) 20:59, 15 בפברואר 2013 (IST)
- מה לגבי השאלה הראשונה? תומר - שיחה 20:34, 15 בפברואר 2013 (IST)
- אכן, תקלדה: צריך להיות "דילופוזאורוס". בברכה, MathKnight (שיחה) 19:48, 15 בפברואר 2013 (IST)
- בעצם, נראה שרבות מההחלפות המוצעות כוללות מעט מאוד מופעים. האם אכן נדרש לבצע את ההחלפה בבוט? אגב, האם "דילפוזאור" אמור להיות "דילופוזאור"? תומר - שיחה 19:45, 15 בפברואר 2013 (IST)
תוספת:
- טורוזאור -> טורוזאורוס
- ניגרזאור -> ניגרזאורוס
בברכה, MathKnight (שיחה) 19:36, 15 בפברואר 2013 (IST)
דינוזאורים ->דינוזאורוסים?
[עריכת קוד מקור]מה לגבי צורות הרבים?. עִדּוֹ - שיחה דינוזאורוסים?" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">13:03, 23 במרץ 2013 (IST)
- דינוזאורים. סיומת ה"וס" באה לציין סוג ספציפי. סטגוזאורוס הוא סוג מסוים של דינוזאור בעוד שסטגוזאור הוא כל סוג במשפחת סטגוזאוריים. בברכה, MathKnight ✡ (שיחה) 13:22, 23 במרץ 2013 (IST)
נילחמ -> נלחמ
[עריכת קוד מקור]הוספת נילחמים -> נלחמים. תגובות בעד או נגד? בברכה, Nurick - שיחה _נלחמ" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">11:44, 11 בפברואר 2013 (IST)
- יתר על כן, נילחמ -> נלחמ. בברכה, ים • שיחה • א' באדר ה'תשע"ג • 11:53, 11 בפברואר 2013 (IST)
באותו קו אפשר גם נילחם -> נלחם (אבל יבוא כשינוי נוסף), בברכה, Nurick - שיחה 12:06, 11 בפברואר 2013 (IST)- "נילחם" יכול להיות נִלָּחֵם, כלומר עתיד מדברים. מור שמש - שיחה 12:19, 11 בפברואר 2013 (IST)
- נכון, וגם זאת יש לכתוב "נלחם", לא? Nurick - שיחה 13:31, 11 בפברואר 2013 (IST)
- לא, לפי כללי הכתיב חסר הניקוד יש לכתוב "נילחם". מור שמש - שיחה 14:20, 11 בפברואר 2013 (IST)
- אם כך אני חוזר בי, בברכה, Nurick - שיחה 14:28, 11 בפברואר 2013 (IST)
- תיקנתי ידנית את כל המופעים של הצורה השגויה (לציון גוף ראשון), בברכה, Nurick - שיחה 14:39, 11 בפברואר 2013 (IST)
- אם כך אני חוזר בי, בברכה, Nurick - שיחה 14:28, 11 בפברואר 2013 (IST)
- לא, לפי כללי הכתיב חסר הניקוד יש לכתוב "נילחם". מור שמש - שיחה 14:20, 11 בפברואר 2013 (IST)
- נכון, וגם זאת יש לכתוב "נלחם", לא? Nurick - שיחה 13:31, 11 בפברואר 2013 (IST)
- "נילחם" יכול להיות נִלָּחֵם, כלומר עתיד מדברים. מור שמש - שיחה 12:19, 11 בפברואר 2013 (IST)
נותרנו עם ההצעה של ים: נילחמ -> נלחמ, בברכה Nurick - שיחה _נלחמ" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:56, 14 בפברואר 2013 (IST)
- בעד אלדד • שיחה 10:05, 14 בפברואר 2013 (IST)
- בעד • חיים 7 • (שיחה) • ד' באדר ה'תשע"ג • 16:21, 14 בפברואר 2013 (IST)
- בעד • אור שפירא • שיחה • כ"ב בניסן ה'תשע"ג • 13:22, 2 באפריל 2013 (IDT)
הוסף ערן - שיחה _נלחמ" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:51, 2 במאי 2013 (IDT)
מקדולנד ← מקדונלד
[עריכת קוד מקור]יש כ-18 מופעים (חלקם בערכים הנושאים את השם "מקדונלד"...), ועשויים להיות עוד. אלא אם מישהו פה חושב שהשם "מקדולנד" הוא שם קיים ושריר. טוסברהינדי (שיחה) 14:28, 13 בפברואר 2013 (IST)
- בעד ים • שיחה • ד' באדר ה'תשע"ג • 18:44, 13 בפברואר 2013 (IST)
- בעד, שיהיה ברור... טוסברהינדי (שיחה) 10:47, 14 בפברואר 2013 (IST)
- בעד, כמובן. אלדד • שיחה 11:24, 14 בפברואר 2013 (IST)
- בעד • חיים 7 • (שיחה) • ד' באדר ה'תשע"ג • 16:20, 14 בפברואר 2013 (IST)
- בעד בברכה, MathKnight (שיחה) 13:15, 15 בפברואר 2013 (IST)
אני חושב שכדאי להוסיף גם את "דולנד ← דונלד". למישהו יש מושג למה יש הפניה מדולנד טרמפ לדונלד טראמפ? לדעתי יש נוהג שלא מפנים משגיאות כתיב. טוסברהינדי (שיחה) 09:56, 17 בפברואר 2013 (IST)
הוסף ערן - שיחה 23:51, 2 במאי 2013 (IDT)
רולנד רייגן -> רונלד רייגן
[עריכת קוד מקור]אמנם מופיע רק פעם אחת ואמנם יש שם כזה "רולנד"...אבל אם אנחנו בשבונק.... עִדּוֹ - שיחה _רונלד_רייגן" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">12:56, 23 במרץ 2013 (IST)
- שבונק -> שבונג
- אפרופו תיקונים (: Guy.mor - שיחה 00:02, 27 במרץ 2013 (IST)
עומל, עומלים--> עמל, עמלים - תיקון
[עריכת קוד מקור]בהחלטה _עמל,_עמלים" title="ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 33">עומל, עומלים--> עמל, עמלים נדרש תיקון: לא לקלקל את המילה "מעומלן" לנטיותיה (כלומר כולל "מעומלנ?"). דוד שי - שיחה _עמל,_עמלים_-_תיקון" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:58, 14 בפברואר 2013 (IST)
- בעד בהחלט. אולי בכלל עדיף להחליף את זה רק כמילה שלמה, עם אפשרות לסימני פיסוק ואותיות קישור. תומר - שיחה 21:00, 14 בפברואר 2013 (IST)
- החלפתי מסתם "עמל" " ל"רווח [ה/ו/ש]עומל". ערן - שיחה 21:06, 14 בפברואר 2013 (IST)
- אני חושב שיש להוסיף לא רק קידומת, אלא גם סיומת: רווח או סימני פיסוק. תומר - שיחה 21:30, 14 בפברואר 2013 (IST)
- כמובן בעד • אור שפירא • שיחה • ח' באדר ה'תשע"ג • 15:04, 18 בפברואר 2013 (IST)
תוקן ערן - שיחה _עמל,_עמלים_-_תיקון" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:51, 2 במאי 2013 (IDT)
מונטי פייטון ← מונטי פייתון
[עריכת קוד מקור]ShoobyD - שיחה 08:41, 2 במרץ 2013 (IST)
- בעד לגמרי. טוסברהינדי (שיחה) 09:40, 3 במרץ 2013 (IST)
- טוב, הסבר: להבדיל מהשמות Payton ו־Peyton שאותם אכן יש לתעתק ל־"פייטון" (לדוגמא גארי פייטון), את Python יש לכתוב "פייתון", בדיוק כמו שאת שם נחש הפיתון כותבים בצורה זו, ולא "נחש פיטון" (ובהתאם לכך, גם את שמה של שפת התכנות). ShoobyD - שיחה 08:56, 9 במרץ 2013 (IST)
- בעד ים • שיחה • כ"ח באדר ה'תשע"ג • 13:43, 10 במרץ 2013 (IST)
- בעד Nurick - שיחה 00:22, 11 במרץ 2013 (IST)
- בעד. עִדּוֹ - שיחה 12:51, 23 במרץ 2013 (IST)
ההחלפה נוספה ערן - שיחה 23:51, 2 במאי 2013 (IDT)
צורות שונות של דייוויד
[עריכת קוד מקור]הבנתי שהיה בעבר בבוט כלל שמחליף "דייויד", "דיוויד" ודומותיהן ל־"דייוויד". האם הוא ירד? כי אני רואה שיש עכשיו המוני מקרים כאלה. ShoobyD - שיחה 03:30, 10 במרץ 2013 (IST)
- ברשימת ההחלפות הנוכחית לא מופיעה ההחלפה הנ"ל, אני בעד. ים • שיחה • כ"ט באדר ה'תשע"ג • 21:39, 10 במרץ 2013 (IST)
- הערה האם ככה נהוג לכתוב? יכול להיות שאלו שמות פרטיים וכך כל אחד כותב איך שהוא בוחר ונעשה פה החלפות רבות לאו דווקא נכונות, בברכה, Nurick - שיחה 00:22, 11 במרץ 2013 (IST)
- נגד לא כל האנשים שזה שמם נוהגים לכתוב אותו בכתיב מלא. קוריצה • לול התרנגולות • אהמ • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:27, 11 במרץ 2013 (IST)
- נגד כברוקו • חיים 7 • (שיחה) • כ"ט באדר ה'תשע"ג • 00:58, 11 במרץ 2013 (IST)
- נכון, לא כל David נוהג לכתוב את שמו כך, אך מסופקני שלדוגמא דיוויד פרידמן (בנו של מילטון פרידמן האגדי) או דייויד אייבס בחרו שבעברית ייכתב שמם דווקא בצורות אלה. דבר ראשון, לרוב ה־David־ים אין שום קשר לעברית, ודבר שני, גם לאלו שכן יש קשר, וכן נוהגים לכתוב את שמם בצורה זו או אחרת, מי אמר שאותה צורה תואמת למעשה את מה שמופיע בוויקיפדיה? לשם כך בדיוק צריך כלל אחיד לתעתוק השם (והצורה "דייוויד" היא זו שתואמת את כללי האקדמיה, ממה שאני מבין). בכל מקרה, בשביל זה יש את התבנית "ללא בוט", כך שגם במקרה הקלוש שישיגו מידע על העדפה מיוחדת של אחד מהם לכתיבת שמו – ניתן יהיה להשתמש בה. בגלל מיעוט פוטנציאלי אין זה הגיוני לדעתי לבטל את הכלל לחלוטין. הצרה היא שבמצב העכשווי, יש גרסאות שונות של השם אפילו באותו דף, בערך על דייוויד וינר מופיעות לא פחות מ־4 צורות שונות לשמו (דייוויד, דיוויד, דייויד, דיויד).. ShoobyD - שיחה 04:21, 11 במרץ 2013 (IST)
- הערה אכן, הייתה כזו החלפה בבוט, אבל היא הוסרה. נראה לי מכיוון שהיו כל מיני מקרים שבהם היא כשלה, למשל "דיווידנדים". תומר - שיחה 10:47, 11 במרץ 2013 (IST)
- זו לא באמת בעיה, עושים שהחלפה היחידה תהיה "David"+קידומת. ים • שיחה • כ"ט באדר ה'תשע"ג • 12:36, 11 במרץ 2013 (IST)
- גם אני חושב. אבל אני מציין את הסיבה שההחלפה הוסרה. תומר - שיחה 19:00, 11 במרץ 2013 (IST)
- במילים אחרות, אין סיבה ממשית למה לא להשיבה. ShoobyD - שיחה 01:17, 17 במרץ 2013 (IST)
- גם אני חושב. אבל אני מציין את הסיבה שההחלפה הוסרה. תומר - שיחה 19:00, 11 במרץ 2013 (IST)
- זו לא באמת בעיה, עושים שהחלפה היחידה תהיה "David"+קידומת. ים • שיחה • כ"ט באדר ה'תשע"ג • 12:36, 11 במרץ 2013 (IST)
- נגד - כתיב של שמות הוא הרבה פעמים בחירה אישית ומגוונת. עִדּוֹ - שיחה 12:45, 23 במרץ 2013 (IST)
- אסכם בקצרה את תגובתי לעיל: אתה אומר שכתיב של שמות הוא בחירה אישית, ובכן, בחירה אישית של מי? של בעל השם או של העורכים? אם הכוונה לראשונים, אז האם מישהו טרח ושאל כל אחד מה־David־ים איך הוא מעדיף לתעתק את שמו לעברית (כולל אלו שאין להם קשר לשפה)? אם הכוונה לשניים, אז האם זה ראוי לדעתך שבערך אחד תופענה 4 צורות לשם (דוגמא למעלה), כי כל עורך "בוחר אישית" לכתבו אחרת? יש סיבה לקיום כללי תעתיק.. ShoobyD - שיחה 23:59, 26 במרץ 2013 (IST)
- הכוונה שלי היא לגבי הישראלים שכן יודעים את השפה ובחרו להם סגנון כתיבה כמו לדוגמא תום מול טום (למרות שזו לא דוגמא מושלמת), Nurick - שיחה 00:27, 27 במרץ 2013 (IST)
- אז שוב אשאל, מנין שצורת הכתיב שמופיעה בוויקיפדיה בערכים על הנ״ל תואמת בכלל את הסגנון שהם בחרו? האם מישהו שאל אותם? למקרים חריגים (ולדעתי בלתי מציאותיים) כאלו יש את תבנית ה־"ללא בוט", לכל השאר צריך להיות כלל אחיד. ShoobyD - שיחה 02:17, 27 במרץ 2013 (IST)
- גם אם מה שכתוב בויקיפדיה הוא לא הצורה בה הם בחרו או הוריהם בחרו או מופיעה בתעודת הזהות שלהם, הצורה שתבחר כאן אינה טובה בהרבה, אם יש לך דרך להחריג את כל מי שכתב את שמו בעברית פעם אני בעד. לצורך העניין אני דווקא בעד האחדה שכזו אבל שמות זה מקרה בעייתי במיוחד, Nurick - שיחה 02:32, 27 במרץ 2013 (IST)
- דבר ראשון, אני שמח שאתה מבין את הצורך בהאחדה. דבר שני, אם באמת בוחרים ליצור אחידות, הצורה שציינתי טובה מהשאר מהסיבה שהיא תואמת את כללי התעתיק של האקדמיה. ודבר אחרון, כמו שכבר אמרתי, אם מישהו ייתקל במקרה חריג של מושא מאמר שנוהג לכתוב את שמו בעברית באופן שונה — בשביל זה בדיוק קיימת התבנית "ללא בוט". אחזור על דבריי דלעיל: בגלל מיעוט פוטנציאלי אין זה הגיוני לדעתי לבטל את הכלל לחלוטין. ShoobyD - שיחה 21:05, 30 במרץ 2013 (IDT)
- גם אם מה שכתוב בויקיפדיה הוא לא הצורה בה הם בחרו או הוריהם בחרו או מופיעה בתעודת הזהות שלהם, הצורה שתבחר כאן אינה טובה בהרבה, אם יש לך דרך להחריג את כל מי שכתב את שמו בעברית פעם אני בעד. לצורך העניין אני דווקא בעד האחדה שכזו אבל שמות זה מקרה בעייתי במיוחד, Nurick - שיחה 02:32, 27 במרץ 2013 (IST)
- אז שוב אשאל, מנין שצורת הכתיב שמופיעה בוויקיפדיה בערכים על הנ״ל תואמת בכלל את הסגנון שהם בחרו? האם מישהו שאל אותם? למקרים חריגים (ולדעתי בלתי מציאותיים) כאלו יש את תבנית ה־"ללא בוט", לכל השאר צריך להיות כלל אחיד. ShoobyD - שיחה 02:17, 27 במרץ 2013 (IST)
- הכוונה שלי היא לגבי הישראלים שכן יודעים את השפה ובחרו להם סגנון כתיבה כמו לדוגמא תום מול טום (למרות שזו לא דוגמא מושלמת), Nurick - שיחה 00:27, 27 במרץ 2013 (IST)
- אסכם בקצרה את תגובתי לעיל: אתה אומר שכתיב של שמות הוא בחירה אישית, ובכן, בחירה אישית של מי? של בעל השם או של העורכים? אם הכוונה לראשונים, אז האם מישהו טרח ושאל כל אחד מה־David־ים איך הוא מעדיף לתעתק את שמו לעברית (כולל אלו שאין להם קשר לשפה)? אם הכוונה לשניים, אז האם זה ראוי לדעתך שבערך אחד תופענה 4 צורות לשם (דוגמא למעלה), כי כל עורך "בוחר אישית" לכתבו אחרת? יש סיבה לקיום כללי תעתיק.. ShoobyD - שיחה 23:59, 26 במרץ 2013 (IST)
אפשר לחזור ולראות את כישלון הבוט שהחליף את "צ'רלי" ל"צ'ארלי". פתאום, אנשים גילו שויקיפדיה יודעת יותר טוב מהם איך קוראים להם. עִדּוֹ - שיחה 00:37, 13 באפריל 2013 (IDT)
מימצא => ממצא
[עריכת קוד מקור]"מימצאים" - 29 מופעים. "מימצא" - 9 מופעים. "מימצאי" - 10 מופעים. (כלבמוה)מימצאים - מעל 30, אם כי כמובן יש חפיפות (כלומר בדף אחד יכולים להיות גם "מימצא" וגם "המימצאים") לא הצלחתי לחשוב על מילה לגיטימית שמכילה "מימצא" כמחרוזת חלקית, אבל אולי יש. קיפודנחש _ממצא" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:12, 7 במרץ 2013 (IST)
- בעד ים • שיחה • כ"ח באדר ה'תשע"ג • 13:42, 10 במרץ 2013 (IST)
- בעד • אור שפירא • שיחה • כ"ח באדר ה'תשע"ג • 15:46, 10 במרץ 2013 (IST)
- בעד Nurick - שיחה 00:22, 11 במרץ 2013 (IST)
- בעד עפרה הוד - שיחה 11:25, 13 במאי 2013 (IDT)
הוסף 21:18, 29 במאי 2013 (IDT)
חסיד אומות עולם ← חסיד אומות העולם
[עריכת קוד מקור]כי זה השם הנכון. דוד שי - שיחה 18:21, 8 במרץ 2013 (IST)
- בעד Kulystab • שיחה • גן עדן, גיהנום, או הובוקן... עד חג המולד • כ"ז באדר ה'תשע"ג • 18:50, 8 במרץ 2013 (IST)
- בעד • חיים 7 • (שיחה) • כ"ח באדר ה'תשע"ג • 01:50, 10 במרץ 2013 (IST)
- בעד ים • שיחה • כ"ח באדר ה'תשע"ג • 13:41, 10 במרץ 2013 (IST)
- בעד Nurick - שיחה 00:22, 11 במרץ 2013 (IST)
אז גם חסידת/חסידי/חסידות אומות העולם, נכון? ערןב - שיחה 09:19, 23 במרץ 2013 (IST)
הוסף 21:18, 29 במאי 2013 (IDT)
מיניסוטה -> מינסוטה
[עריכת קוד מקור]נראה שזאת טעות נפוצה. אריה ה. - שיחה _מינסוטה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:22, 8 במרץ 2013 (IST)
- בעד ים • שיחה • כ"ח באדר ה'תשע"ג • 13:37, 10 במרץ 2013 (IST)
- בעד Nurick - שיחה 00:22, 11 במרץ 2013 (IST)
מי אמר שזו טעות?. עִדּוֹ - שיחה _מינסוטה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">15:27, 19 באפריל 2013 (IDT)
אבן הרוזטה ← אבן רוזטה
[עריכת קוד מקור]רוזטה היא העיר במצרים בה התגלתה האבן, ומאחר שזהו שם עיר, אין ליידע. חוץ מזה, זהו שם הערך – אבן רוזטה. Kulystab • שיחה • גן עדן, גיהנום, או הובוקן... עד חג המולד • כ"ז באדר ה'תשע"ג • 18:49, 8 במרץ 2013 (IST)
- בעד Kulystab • שיחה • גן עדן, גיהנום, או הובוקן... עד חג המולד • כ"ז באדר ה'תשע"ג • 18:49, 8 במרץ 2013 (IST)
- נראה שרוב הקישורים לאבן הרוזטה הם ממרחבים שאינם המרחב הראשי. ואם אני לא טועה הבוט עובד רק על המרחב הראשי. אז יהיה צורך לתקן שם ידנית. מור שמש - שיחה 19:35, 8 במרץ 2013 (IST)
- הבוט עובד גם על מרחב הפורטלים. תומר - שיחה 20:33, 8 במרץ 2013 (IST)
- בעד תומר - שיחה 20:33, 8 במרץ 2013 (IST)
- בעד • חיים 7 • (שיחה) • כ"ח באדר ה'תשע"ג • 01:50, 10 במרץ 2013 (IST)
- בעד Nurick - שיחה 00:22, 11 במרץ 2013 (IST)
הוסף 21:18, 29 במאי 2013 (IDT)
מיסתור ← מסתור
[עריכת קוד מקור]כך גם "מיסתורי"/"מיסתוריים"/"מיסתורין" וכד׳ יהפכו ל־"מסתורי"/"מסתוריים"/"מסתורין" התקניים. הנושא _מסתור" title="ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 28">עלה בעבר, אך לא זכה להתייחסות. ShoobyD - שיחה 03:45, 10 במרץ 2013 (IST)
- בעד ים • שיחה • כ"ח באדר ה'תשע"ג • 13:39, 10 במרץ 2013 (IST)
- בעד • אור שפירא • שיחה • כ"ח באדר ה'תשע"ג • 15:45, 10 במרץ 2013 (IST)
- בעד Nurick - שיחה 00:22, 11 במרץ 2013 (IST)
- בעד דוד שי - שיחה 08:55, 23 במרץ 2013 (IST)
- בעד עפרה הוד - שיחה 11:25, 13 במאי 2013 (IDT)
הוסף 21:18, 29 במאי 2013 (IDT)
קראקא ← קרקוב
[עריכת קוד מקור]מה דעתכם? בברכה, ים • שיחה • כ"ח באדר ה'תשע"ג • 14:05, 10 במרץ 2013 (IST)
- כמדומני שזה בדרך כלל בציטוטים. נרו יאיר • שיחה • א' בניסן ה'תשע"ג • 15:51, 12 במרץ 2013 (IST)
- יש לך דוגמאות למה בכלל זה נחוץ? eman • שיחה • ♥ 16:14, 12 במרץ 2013 (IST)
- למילה "קראקא" יש 99 מופעים בויקי, כאשר כולם, למיטב בדיקתי מתכוונים לעיר המכונה היום קרקוב, והם דווקא לא מופיעים בציטוטים. קראקא הוא תעתיק קדום שכבר לא בשימוש, אין צורך לשמר אותו. ים • שיחה • ג' בניסן ה'תשע"ג • 10:43, 14 במרץ 2013 (IST)
- ממש לא מתאים לבוט. יש מקומות כמו "היה האדמו"ר ממליץ-קראקא" (באלימלך הורוביץ), " קרקוב (קרקא בפי היהודים)" (ביצחק אייזיק מטירנא), "רב בית המדרש קרקא בבני ברק" באברהם אביגדור לנדא). אני בכלל לא בטוח שברוב המקומות רצוי לעשות את השינוי הזה. eman • שיחה • ♥ 00:16, 20 באפריל 2013 (IDT)
- למילה "קראקא" יש 99 מופעים בויקי, כאשר כולם, למיטב בדיקתי מתכוונים לעיר המכונה היום קרקוב, והם דווקא לא מופיעים בציטוטים. קראקא הוא תעתיק קדום שכבר לא בשימוש, אין צורך לשמר אותו. ים • שיחה • ג' בניסן ה'תשע"ג • 10:43, 14 במרץ 2013 (IST)
מה לגבי "קושטא"?. עִדּוֹ - שיחה 00:35, 13 באפריל 2013 (IDT)
לא הוסף 21:18, 29 במאי 2013 (IDT)
סטוקהולם ← שטוקהולם
[עריכת קוד מקור]אמנם הכתיבה עם שתי האותיות היא נכונה, אך הכתיבה המקובלת היא עם האות שין. האות ש' נהגת כשין(סין) זא בצליל "ס". לפי דעתי יש לשנות לשטוקהולם על מנת להקל על הקוראים לפי הכתיב המקובל.--Friends147 - שיחה 21:01, 12 במרץ 2013 (IST)
- בעד • אור שפירא • שיחה • ב' בניסן ה'תשע"ג • 16:24, 13 במרץ 2013 (IST)
- אם רוצים לשנות שם של ערך, מתדיינים על כך בדף השיחה שלו, לא כאן. מכל מקום סטוקהולם כבר הייתה בעבר שטוקהולם ושונתה לאחר דיון, אז זה לא יויו, לא מתעוררים כל יום ומציעים שינוי בלי לבדוק את ההיסטוריה של הנושא. בברכה. ליש - שיחה 16:57, 13 במרץ 2013 (IST)
- למיטב ידיעתי, לא נהוג לתעתק את העיצור s כ־ש. שׂ שמאלית הוא הגה שנזנח בשפה כבר לפני 2,000 שנה בערך (אין שורשים שהתחדשו עם ההגה הזה מאז המקרא, וחז"ל לא פעם הפכו שורשים קיימים מ־שׂ ל־ס, כמו חרשׂ>חרס), ואין סיבה להחזיר אותו עכשיו. מה גם שההגייה קרובה יותר ל־ס מאשר ל־שׂ. מור שמש - שיחה 19:17, 13 במרץ 2013 (IST)
נגד, אם כבר הפוך. Noambarsh - שיחה - הצטרפו למיזם WWI - כתבו ערך על מדע בדיוני! 17:36, 14 במרץ 2013 (IST)
- לכל המתנגדים: ההגייה המקורית של המילה הזו מקבילה לשין ימנית (השוודים נוהגים כמו הכתיב הגרמני, הש' במצב כזה נהגית כשין ימנית)• אור שפירא • שיחה • ו' בניסן ה'תשע"ג • 21:39, 17 במרץ 2013 (IST)
- לתשומת ליבך, ע"פ ויקיפדיה:כללים לתעתיק משבדית: התעתיק של האות "s" הוא תמיד סמ"ך, למעט כשבאה אחרי R, ואז היא שׁי"ן. ים • שיחה • ז' בניסן ה'תשע"ג • 21:56, 17 במרץ 2013 (IST)
- סליחה, הוטעתי על ידי מישהו שבקיא בהגייה הגרמנית שטען שבשבדית זה אמור להיות אותו דבר. • אור שפירא • שיחה • ז' בניסן ה'תשע"ג • 21:09, 18 במרץ 2013 (IST)
- לתשומת ליבך, ע"פ ויקיפדיה:כללים לתעתיק משבדית: התעתיק של האות "s" הוא תמיד סמ"ך, למעט כשבאה אחרי R, ואז היא שׁי"ן. ים • שיחה • ז' בניסן ה'תשע"ג • 21:56, 17 במרץ 2013 (IST)
- לכל המתנגדים: ההגייה המקורית של המילה הזו מקבילה לשין ימנית (השוודים נוהגים כמו הכתיב הגרמני, הש' במצב כזה נהגית כשין ימנית)• אור שפירא • שיחה • ו' בניסן ה'תשע"ג • 21:39, 17 במרץ 2013 (IST)
לא הוסף 21:18, 29 במאי 2013 (IDT)
הדף הועבר לאחרונה והותיר מאחור מאות קישורים. אני לא יודע אם מקובל להשתמש בבוט לצורך החלפות קישורים ועל כן אני שואל לדעתכם. קובי כרמל - שיחה 14:16, 31 במרץ 2013 (IDT)
- נגד לא מקובל • חיים 7 • (שיחה) • כ' בניסן ה'תשע"ג • 16:40, 31 במרץ 2013 (IDT)
למה לא לעשות הפנייה? • אור שפירא • שיחה • כ"ב בניסן ה'תשע"ג • 13:19, 2 באפריל 2013 (IDT)
- כבר קיימת הפניה, רק מכיון שאני זה שהעברתי את הדף, עלי לדאוג על פי כללי ויקיפדיה להפנות אליו ישירות את כל קישורי העבר. לגופו של נושא, באמת שאינני מבין מדוע לא קיים בוט שכל מטרתו הוא העברת קישורים ישנים לייעודם החדש. קובי כרמל - שיחה 15:02, 2 באפריל 2013 (IDT)
- אין הכרח לעדכן את כל הקישורים הישנים לקישורים חדשים, ואין בעיה שקוראים יגיעו לדף החדש דרך הפניה. בדיוק בשביל זה נועדו הפניות וחבל לדעתי על המאמץ של בוט או של בן אדם לתקן את זה. ערן - שיחה 17:32, 2 באפריל 2013 (IDT)
- אני סבור שבוט חד-פעמי, שיבצע את התיקון המבוקש, יתרום לסדר בוויקיפדיה. דוד שי - שיחה 21:00, 5 באפריל 2013 (IDT)
- יש לי בראש כרגע לפחות 10 דברים שצריכים להעשות על ידי בוט שירוץ על כלל הערכים בויקיפדיה בנושא של סדר וכדומה החל משימוש ב{{הערה}} במקום ref ו{{ש}} במקום br ועד רווחים בין ה= לכותרת עצמה בכותרות ואנטרים אחרי כותרת, העברת קטגוריות לסוף, סדר העמוד (מיקום הערות שוליים/ראו גם וכו') ועוד ועוד, לטעמי יש להריץ כזה בוט פעם בשנה לפחות ובטח עכשיו לאחר עשור, בברכה, Nurick - שיחה 04:11, 6 באפריל 2013 (IDT)
- בהמשך להצעתו של נוריק, אולי באמת כדאי ליצור דבר שכזה? משהו שייקרא בוט העשור ויטפל בבלאגן רב ששורר כאן? בוט שיחליף קישורים, סדרים, מיקומים, יבצע ויקיזציות ועוד. קובי כרמל - שיחה • ויקיפדיה איכותית • 08:21, 7 באפריל 2013 (IDT)
- בעד, ויותר מפעם בעשור, ואם מדובר בתדירות כל כך נמוכה אז ששינויים אלו ייכנסו לצ'קטי • אור שפירא • שיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ג • 17:01, 7 באפריל 2013 (IDT)
- אם התיקונים הם החלפות, אפשר להציע אותם כאן (למשל {{הערה}} במקום ref - אבל ראו גם את הדיונים הקודמים שהיו בקשר להחלפה הספציפית הזו) בפסקאות מתאימות. בנוגע להחלפה של {{ש}} - לא תמיד עדיפה בהכרח הצורה ש"מקלה" עד העורכים ולפעמים אולי אפילו להפך (ראו בשיחת תבנית:ש). ערן - שיחה 20:43, 7 באפריל 2013 (IDT)
- קראתי את כל הדיונים ולא מצאתי הפתעות, יש לעבור ל'תבנית הערה' ול'תבנית ש' בהקדם בכדי להקל על העריכה ועל בעיות כיווניות, התבניות באנגלית ובשפת קוד מובנות אולי לחלק מהכותבים (ואני ביניהם) אך הן סיוט עבור כל מי שלא מתעסק בכך באופן קבוע, בברכה, Nurick - שיחה 00:50, 9 באפריל 2013 (IDT)
- נדיר מאוד ששבירת שורה צריכה להיעשות בערך עצמו (מלבד בתבניות מידע ששם זה די נפוץ) - בדרך כלל שבירת שורה בערך היא טעות סגנונית (וזו אגב דרך לזהות עורכים חדשים שמרבים להשתמש בה). אני חושב שבערך בחצי מהשימושים שלה אפשר להחליף אותה בצורה מושכלת (לא בוט) לפסקה חדשה (2 אנטר) או פשוט למחוק אותה (אותה פסקה). ערן - שיחה 16:19, 9 באפריל 2013 (IDT)
- ואתה גם צודק, אך הבעיה היא עם הכיווניות, לדומא בתבניות בתחילת הערך שם דווקא מוצדק השימוש בה, מה גם שזה הרבה פחות קריא (וכתיב). אני כמובן לא מציע לבטל את הגרסאות הישנות (שלא יעשו דבר) אלא להחליף אותן באופן גורף, בברכה, Nurick - שיחה 16:23, 9 באפריל 2013 (IDT)
- נדיר מאוד ששבירת שורה צריכה להיעשות בערך עצמו (מלבד בתבניות מידע ששם זה די נפוץ) - בדרך כלל שבירת שורה בערך היא טעות סגנונית (וזו אגב דרך לזהות עורכים חדשים שמרבים להשתמש בה). אני חושב שבערך בחצי מהשימושים שלה אפשר להחליף אותה בצורה מושכלת (לא בוט) לפסקה חדשה (2 אנטר) או פשוט למחוק אותה (אותה פסקה). ערן - שיחה 16:19, 9 באפריל 2013 (IDT)
- קראתי את כל הדיונים ולא מצאתי הפתעות, יש לעבור ל'תבנית הערה' ול'תבנית ש' בהקדם בכדי להקל על העריכה ועל בעיות כיווניות, התבניות באנגלית ובשפת קוד מובנות אולי לחלק מהכותבים (ואני ביניהם) אך הן סיוט עבור כל מי שלא מתעסק בכך באופן קבוע, בברכה, Nurick - שיחה 00:50, 9 באפריל 2013 (IDT)
- אם התיקונים הם החלפות, אפשר להציע אותם כאן (למשל {{הערה}} במקום ref - אבל ראו גם את הדיונים הקודמים שהיו בקשר להחלפה הספציפית הזו) בפסקאות מתאימות. בנוגע להחלפה של {{ש}} - לא תמיד עדיפה בהכרח הצורה ש"מקלה" עד העורכים ולפעמים אולי אפילו להפך (ראו בשיחת תבנית:ש). ערן - שיחה 20:43, 7 באפריל 2013 (IDT)
- בעד, ויותר מפעם בעשור, ואם מדובר בתדירות כל כך נמוכה אז ששינויים אלו ייכנסו לצ'קטי • אור שפירא • שיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ג • 17:01, 7 באפריל 2013 (IDT)
- בהמשך להצעתו של נוריק, אולי באמת כדאי ליצור דבר שכזה? משהו שייקרא בוט העשור ויטפל בבלאגן רב ששורר כאן? בוט שיחליף קישורים, סדרים, מיקומים, יבצע ויקיזציות ועוד. קובי כרמל - שיחה • ויקיפדיה איכותית • 08:21, 7 באפריל 2013 (IDT)
- יש לי בראש כרגע לפחות 10 דברים שצריכים להעשות על ידי בוט שירוץ על כלל הערכים בויקיפדיה בנושא של סדר וכדומה החל משימוש ב{{הערה}} במקום ref ו{{ש}} במקום br ועד רווחים בין ה= לכותרת עצמה בכותרות ואנטרים אחרי כותרת, העברת קטגוריות לסוף, סדר העמוד (מיקום הערות שוליים/ראו גם וכו') ועוד ועוד, לטעמי יש להריץ כזה בוט פעם בשנה לפחות ובטח עכשיו לאחר עשור, בברכה, Nurick - שיחה 04:11, 6 באפריל 2013 (IDT)
- אני סבור שבוט חד-פעמי, שיבצע את התיקון המבוקש, יתרום לסדר בוויקיפדיה. דוד שי - שיחה 21:00, 5 באפריל 2013 (IDT)
- אין הכרח לעדכן את כל הקישורים הישנים לקישורים חדשים, ואין בעיה שקוראים יגיעו לדף החדש דרך הפניה. בדיוק בשביל זה נועדו הפניות וחבל לדעתי על המאמץ של בוט או של בן אדם לתקן את זה. ערן - שיחה 17:32, 2 באפריל 2013 (IDT)
- בהמשך לדיון כאן אני אתחיל בלהציע את שדרוג {{ש}} במקום br בפסקה חדשה כמקובל, בברכה, Nurick - שיחה 00:54, 18 במאי 2013 (IDT)
גר'←גרם
[עריכת קוד מקור]בברכה, ים • שיחה • ג' בניסן ה'תשע"ג • 16:15, 14 במרץ 2013 (IST)
- בעד דוד שי - שיחה 08:54, 23 במרץ 2013 (IST)
- בעד. עִדּוֹ - שיחה 12:44, 23 במרץ 2013 (IST)
- בעד • חיים 7 • (שיחה) • י"ז בניסן ה'תשע"ג • 12:08, 28 במרץ 2013 (IST)
- מתלבטת - לא יכולה להיות משמעות אחרת? • אור שפירא • שיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ג • 17:02, 7 באפריל 2013 (IDT)
- בעד BAswim - שיחה 02:04, 21 באפריל 2013 (IDT)
כדי להימנע מהחלפות שגויות יידרש לפני כן ציון מספר (ז"א ([0-9]) גר' => $1 גרם). ערן - שיחה 10:50, 1 ביוני 2013 (IDT)
הוסף ערן - שיחה 17:20, 11 ביוני 2013 (IDT)
פרס האוסקר ← פרס אוסקר
[עריכת קוד מקור]כי אין הצדקה לה"א הידיעה. דוד שי - שיחה 11:20, 16 באפריל 2013 (IDT)
- נגד דומני שמקובל לומר פרס האוסקר • חיים 7 • (שיחה) • ו' באייר ה'תשע"ג • 16:45, 16 באפריל 2013 (IDT)
- מתלבטת , נוטה לבעד, אוסקר הוא שם פרטי, לא נהוג ליידע שם פרטי, וגם זה מאוד דומה לפרס נובל, לא ידוע לי על מנהג לומר פרס הנובל • אור שפירא • שיחה • ו' באייר ה'תשע"ג • 18:27, 16 באפריל 2013 (IDT)
- נגד. אני משתומם. מעולם לא שמעתי שמתייחסים אליו כ"פרס אוסקר" סתם ככה. אני מכיר שאומרים "פרס האוסקר". גם באנגלית אומרים "The Oscar goes to..." ברגע האמת. בחיפוש בגוגל, "פרס אוסקר" מתייחס כמעט רק בויקיפדיה. האם התקיים דיון בהפיכת "פרס האוסקר" ל"פרס אוסקר" ואם כן איפה? [kotz] [שיחה] 11:47, 17 באפריל 2013 (IDT)
לא הוסף ערן - שיחה 17:36, 11 ביוני 2013 (IDT)
שוחרר האלבום ->יצא האלבום
[עריכת קוד מקור]כך מקובל ועדיף בעברית. . עִדּוֹ - שיחה יצא_האלבום" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">16:29, 15 באפריל 2013 (IDT)
- זה נמצא כבר בצ'קטי • אור שפירא • שיחה • ה' באייר ה'תשע"ג • 16:32, 15 באפריל 2013 (IDT)
- אני לא יודע מה זה "צ'קטי", אבל אני כן יודע, שהביטוי הזה מופיע בהרבה ערכים (ולא רק על זמרים, שהשירים שלהם נשמעים כמו שחרור).. עִדּוֹ - שיחה 16:54, 15 באפריל 2013 (IDT)
- זה צ'קטי והוא דווקא כלי שימושי ביותר. קובי כרמל - שיחה • ויקיפדיה איכותית • 16:57, 15 באפריל 2013 (IDT)
- הסבר לי שוב ויותר לאט, בבקשה. האם אני אמור, עכשיו, להתקין כפתור בדיקה בכול ערך וערך, שיש בו ביטוי כזה? אולי עלי להתקין כפתור כזה בדפדפן שלי ולעבור ערך אחר ערך? משהו אחר?. עִדּוֹ - שיחה 17:08, 15 באפריל 2013 (IDT)
- פשוט כנס להעדפות ובלשונית גאדג'טים סמן את 'הוספת כפתור לבדיקת בעיות סגנון ולשון נפוצות'. זה הכל. מעכשיו בכל עריכה יתווסף לך אוטומטית ליד כפתור השמירה כפתור בשם 'בדיקה' שגם מבצע את כל ההחלפות של הבוט כולל הרבה החלפות נוספות וגם עושה עוד דברים טובים... קובי כרמל - שיחה • ויקיפדיה איכותית • 17:43, 15 באפריל 2013 (IDT)
- ואז, עדיין אצטרך לעבור על כל הערכים בויקיפדיה כדי לחפש את השגיאה הזו. עִדּוֹ - שיחה 23:55, 16 באפריל 2013 (IDT)
- פשוט כנס להעדפות ובלשונית גאדג'טים סמן את 'הוספת כפתור לבדיקת בעיות סגנון ולשון נפוצות'. זה הכל. מעכשיו בכל עריכה יתווסף לך אוטומטית ליד כפתור השמירה כפתור בשם 'בדיקה' שגם מבצע את כל ההחלפות של הבוט כולל הרבה החלפות נוספות וגם עושה עוד דברים טובים... קובי כרמל - שיחה • ויקיפדיה איכותית • 17:43, 15 באפריל 2013 (IDT)
- הסבר לי שוב ויותר לאט, בבקשה. האם אני אמור, עכשיו, להתקין כפתור בדיקה בכול ערך וערך, שיש בו ביטוי כזה? אולי עלי להתקין כפתור כזה בדפדפן שלי ולעבור ערך אחר ערך? משהו אחר?. עִדּוֹ - שיחה 17:08, 15 באפריל 2013 (IDT)
- זה צ'קטי והוא דווקא כלי שימושי ביותר. קובי כרמל - שיחה • ויקיפדיה איכותית • 16:57, 15 באפריל 2013 (IDT)
- אני לא יודע מה זה "צ'קטי", אבל אני כן יודע, שהביטוי הזה מופיע בהרבה ערכים (ולא רק על זמרים, שהשירים שלהם נשמעים כמו שחרור).. עִדּוֹ - שיחה 16:54, 15 באפריל 2013 (IDT)
- החלפה 694 דומה מאוד לזה. היא לא מטפלת גם בצורה הזאת? מור שמש - שיחה 17:24, 15 באפריל 2013 (IDT)
- העובדה היא, שהעבודה הזו לא נעשית. הערכים מלאים ב"שחרורים" של סינגלים, אלבומים ומה לא? ההחלפה ההיא עוסקת ב"האלבום שוחרר" ואני מדבר על "שוחרר האלבום". עִדּוֹ - שיחה 23:57, 16 באפריל 2013 (IDT)
- בכול מקרה - צ"ל "יצא לאור האלבום" ולא סתם "יצא האלבום". חזרתי • ∞ • שיחה 22:26, 17 באפריל 2013 (IDT)
- בסדר, אז הבוט יחליף את "שוחר האלבום" ל"יצא לאור האלבום". איך מסדרים בוט? למה ממתינים לפני שמסדרים?. עִדּוֹ - שיחה 15:22, 19 באפריל 2013 (IDT)
- בכול מקרה - צ"ל "יצא לאור האלבום" ולא סתם "יצא האלבום". חזרתי • ∞ • שיחה 22:26, 17 באפריל 2013 (IDT)
- העובדה היא, שהעבודה הזו לא נעשית. הערכים מלאים ב"שחרורים" של סינגלים, אלבומים ומה לא? ההחלפה ההיא עוסקת ב"האלבום שוחרר" ואני מדבר על "שוחרר האלבום". עִדּוֹ - שיחה 23:57, 16 באפריל 2013 (IDT)
האם מקבלים כאן רק סימפתיה, או שיש ערך מעשי לדיון הזה?. עִדּוֹ - שיחה יצא_האלבום" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:20, 26 באפריל 2013 (IDT)
- האם קוראים את ההוראות בתחילת הדף או שרק מציפים אותו בתגובות? ערן אחראי על הבוט והוא לא ממהר (ובצדק), יש סכנה רבה בהחלפות אוטומטיות. אני אציין שורה מהפתיח שיכולה לעזור לך (עם הדגשה משלי):
- הדיונים מאורכבים ומועברים לביצוע שבוע לאחר תום הדיון, כדי להותיר די זמן להתנגדויות. שום דבר לא בוער.
- בברכה, Nurick - שיחה 01:55, 27 באפריל 2013 (IDT)
הוסף
קרן קימת לישראל -> קרן קיימת לישראל
[עריכת קוד מקור]זהו שמו של הערך וכך עלינו לכתוב אלא אם יוחלט אחרת, מופיע כמה עשרות פעמים, יש כמובן להחריג את דף ההפניה, בברכה, Nurick - שיחה _קרן_קיימת_לישראל" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">05:52, 30 במרץ 2013 (IDT)
- שם הערך שגוי - דיון שלא מוצה: שיחה:קרן קיימת לישראל#שם הערך: קימת, ביו"ד אחד. חזרתי • ∞ • שיחה 16:06, 30 במרץ 2013 (IDT)
- בעד שני יודי"ם. אבגד - שיחה 22:19, 15 באפריל 2013 (IDT)
- בעד BAswim - שיחה 02:05, 21 באפריל 2013 (IDT)
- בעד • חיים 7 • (שיחה) • י"ב באייר ה'תשע"ג • 01:49, 22 באפריל 2013 (IDT)
- נגד --Act - שיחה 19:24, 20 ביוני 2013 (IDT)
- בעד --Guycn2 - שיחה • הצילו את "דרוש עובד"! 20:02, 8 באוגוסט 2013 (IDT)
ההחלפה נוספה ערן - שיחה _קרן_קיימת_לישראל" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:04, 19 בספטמבר 2013 (IDT)
נסוב > נסב; נסובה > נסבה; נסובו > נסבו
[עריכת קוד מקור]שורש המילה הוא סב"ב ולא סו"ב, ועל כן לא צריכה להיות שם וי"ו. וראו כאן, כולל הערה מספר 1. יש כמה עשרות מופעים לכל אחת מהצורות. אציין גם כי העניין אף מוזכר בהערת שוליים בויקיפדיה:לשון. מור שמש - שיחה _נסב;_נסובה_>_נסבה;_נסובו_>_נסבו" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">07:39, 5 באפריל 2013 (IDT)
- אאל"ט מדובר ב'שגיאה' נפוצה בלשון חז"ל, אבל יכול להיות שאני טועה, צריך עיון וצריך דיון • אור שפירא • שיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ג • 16:59, 7 באפריל 2013 (IDT)
- זה מסוג הדברים שאני מעדיף להשאיר דווקא עם שגיאה. "נסב" הוא הכתיב הנכון, אבל רוב הזמן שימוש במילה הזאת סתם מסבך, אז אני כבר מעדיף למצוא את המילה עם השגיאה :) --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 17:16, 7 באפריל 2013 (IDT)
- לשון חז"ל? לא שידוע לי. לא מצאתי בספרות חז"ל אפילו מופע אחד של השורש הזה בבניין נפעל בחיפוש במילון ההיסטורי. המופעים הראשונים הם מפיוטים מימי הביניים. מור שמש - שיחה 17:27, 7 באפריל 2013 (IDT)
לא הוסף ערן - שיחה _נסב;_נסובה_>_נסבה;_נסובו_>_נסבו" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:04, 19 בספטמבר 2013 (IDT)
רמת חובב -> נאות חובב
[עריכת קוד מקור]שם המועצה שונה באופן פורמלי • אור שפירא • שיחה • ח' באייר ה'תשע"ג • _נאות_חובב" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:09, 18 באפריל 2013 (IDT)
- ממש לא מתאים לבוט. לדעתי שם המקום עדיין הוא רמת חובב, ואין לעשות החלפה גורפת. eman • שיחה • ♥ 00:04, 20 באפריל 2013 (IDT)
- לפי מה נקבע שם המקום?? • אור שפירא • שיחה • י"ב באייר ה'תשע"ג • 20:20, 22 באפריל 2013 (IDT)
- נגד בוט. עלול ליצור אנאכרוניזמים. עידו • שיחה 21:38, 28 באפריל 2013 (IDT)
- אתה יכול לתת לי דוגמה לאנכרוניזם כזה?•אור שפירא • כ"ח בסיוון ה'תשע"ג • 15:58, 6 ביוני 2013 (IDT)
בדקתי היום, לא ראיתי שום בעיה של אנכרוניזם בהחלפות הראשונות, אם מישהו מוצא בעיה שכזו שייתן דוגמה ולא יזרוק סתם. •אור שפירא • כ"ג בתמוז ה'תשע"ג • _נאות_חובב" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:41, 1 ביולי 2013 (IDT)
- למשל, בערך עדי וולפסון: "בשנת 2009 מונה פרופ' וולפסון לנציג העיר באר-שבע במועצת רמת חובב.". החלפה אוטומטית תהייה טעות, כיוון שבשנת 2009 עדיין לא בוצע השינוי. אולי כדאי לשנות ידנית למשהו בסגנון "... במועצת רמת חובב, הקרויה היום נאות חובב". איתמר ק. - שיחה 10:59, 1 ביולי 2013 (IDT)
- אני לא רואה שום בעיה שיהיה כתוב שם נאות חובב, הרי בערך על נאות חובב יהיה את כל הפירוט של גלגולי השם. זו אותה מועצה בדיוק.
- יכול להיות שצריך להסתפק בהחלפה חד פעמית ואחר כך לדון על כל מקרה לגופו•אור שפירא • כ"ג בתמוז ה'תשע"ג • 15:49, 1 ביולי 2013 (IDT)
- למשל, בערך עדי וולפסון: "בשנת 2009 מונה פרופ' וולפסון לנציג העיר באר-שבע במועצת רמת חובב.". החלפה אוטומטית תהייה טעות, כיוון שבשנת 2009 עדיין לא בוצע השינוי. אולי כדאי לשנות ידנית למשהו בסגנון "... במועצת רמת חובב, הקרויה היום נאות חובב". איתמר ק. - שיחה 10:59, 1 ביולי 2013 (IDT)
לא הוסף ערן - שיחה _נאות_חובב" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:04, 19 בספטמבר 2013 (IDT)
צ'צניה -> צ'צ'ניה
[עריכת קוד מקור]תקלדה נפוצה. למעשה יהיה צריך כל מה שמתחיל ב"צ'צני" להעביר ל"צ'צ'ני".
כמו כן, פתחתי דיון בשיחה:צ'צ'ניה#מחיקת הפניה מ"צ'צניה" על האפשרות למחוק את ההפניה מהשם השגוי. eman • שיחה • ♥ _צ'צ'ניה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:07, 20 באפריל 2013 (IDT)
ההחלפה נוספה ערן - שיחה _צ'צ'ניה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:04, 19 בספטמבר 2013 (IDT)
מוזיאון -> מוזאון
[עריכת קוד מקור]היה דיון הפוך ונאמר שצריך להיות ללא יוד, מציעה את זה כהחלפה גורפת • אור שפירא • שיחה • כ' באייר ה'תשע"ג • _מוזאון" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:56, 30 באפריל 2013 (IDT)
- אבל שם הערך הוא מוזיאון. מור שמש - שיחה 21:58, 30 באפריל 2013 (IDT)
- נגד • חיים 7 • (שיחה) • כ"א באייר ה'תשע"ג • 01:07, 1 במאי 2013 (IDT)
- נגד אם כבר הפוך. אבגד - שיחה 05:31, 3 במאי 2013 (IDT)
- נגד עפרה הוד - שיחה 11:22, 13 במאי 2013 (IDT)
- כל המתנגדים, נא התייחסותכם ל_מוזיאון" title="ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 17">ויקיפדיה:בוט/בוט_החלפות/ארכיון_17#מוזאון --> מוזיאון• אור שפירא • שיחה • ד' בסיוון ה'תשע"ג • 19:35, 13 במאי 2013 (IDT)
- עד שיהיה בוט אוטומטי (אם יהיה) נתחיל בשם הערך: שיחה:מוזיאון, בברכה, Nurick - שיחה 13:24, 18 במאי 2013 (IDT)
- לצערי נגד - בוויקיפדיה (ובכלל, ברוב המקומות) נהוג לכתוב בכתיב מלא כך שכמו אבגד, אם כבר צריך שיהיה הפוך. בברכה, Guycn2 - שיחה • הצילו את "דרוש עובד"! 20:01, 8 באוגוסט 2013 (IDT)
- זה לא בעיה של כתיב מלא ולא מלא זה בעיה של כתיב נכון מול כתיב שהשתרש (והוא פשוט שגוי), אבל אין מה לעשות יש להמשיך עם החלטות הקהילה. אציין ששמות המוזיאונים הגדולים בארץ נכתבו דווקא עם יו"ד מיותרת, ברוב המקרים, ואילו בכמה קטנים (צדיקים בסדום) השם של המקום הוא דווקא בלי יו"ד. בברכה, Nurick - שיחה 23:20, 8 באוגוסט 2013 (IDT)
נגד הפעם האקדמיה תצטרך להתיישר לפינו ולא להפך. יותר מדי מוזיאונים נקראים "מוזיאון ה...". VirtuOZ • שיחה _מוזאון" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">03:42, 9 באוגוסט 2013 (IDT)
לא הוסף ערן - שיחה _מוזאון" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:04, 19 בספטמבר 2013 (IDT)
יכל ← יכול
[עריכת קוד מקור]זאת הצורה הנכונה של הפועל יכ"ל בנסתר עבר. לדעתי ניתן להחליף את כל המופעים של המילה השלמה בבוט בלי בעיה, ורק צריך לשים לב לא להחליף את המילה המנוקדת יָכֹל, שיש לה מופעים בודדים (בתוך ציטוטים כגון "עַד אֲשֶׁר לֹא־יָכֹל אִישׁ לַעֲבֹר בַּדֶּרֶךְ הַהוּא") עפרה הוד - שיחה 23:24, 17 במאי 2013 (IDT)
- כבר הציעו את זה פעמיים בעבר, ומסיבות שונות ומשונות זה נדחה. אישית אני בעד. מור שמש - שיחה 06:49, 18 במאי 2013 (IDT)
- הסתייגות קטנה. הצורות 'יכלה' (נסתרת עבר) ו'יכלו' (נסתרים עבר) נכונות. לכן, יש לשים לב שהבוט יחליף את 'יכל' רק כאשר אינו בא בצורות הללו. אביתר ג' • שיחה • תרומות • י"א בסיוון ה'תשע"ג • 13:35, 20 במאי 2013 (IDT).
- בעד בהתאם להסתגויות שהועלו •אור שפירא • י"א בסיוון ה'תשע"ג • 19:22, 20 במאי 2013 (IDT)
- נגד - אם כבר אז להחליף ל"יכול היה" או "היה יכול". בקיצור - זה לא לבוט. אפשר לרכז במקום אחד את כל הדפים בהם מופיעה המילה "יעל", ואשמח לעבור ידנית ולתקן. מישהו יכול להכין רשימה כזאת? טוסברהינדי (שיחה) 22:18, 10 ביולי 2013 (IDT)
לא הוסף ערן - שיחה 21:04, 19 בספטמבר 2013 (IDT)
מאחר ו ---> מאחר ש
[עריכת קוד מקור]החלפה 532 פוסחת על חלק מהמקרים, למשל מהצורה "מאחר ו-", או מאחר ו(תו לא עברי)". כדאי לבדוק אם צריך תיקון דומה עבור "היות ש" ודומיהן. ―אנונימי לא חתם
- זה לא לבוט, כי המחרוזת "מאחר" היא רב-משמעית. למשל: "החייל מאחר ונענש על ידי מפקדיו". דב ט. - שיחה 11:21, 20 ביוני 2013 (IDT)
לא הוסף ערן - שיחה _מאחר_ש" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:13, 19 בספטמבר 2013 (IDT)
ייתכן ו --> ייתכן ש
[עריכת קוד מקור]―אנונימי לא חתם
- לא לבוט. "ייתכן ויכוח בינינו", "הדבר ייתכן ואני אפעל לקידום הנושא"... דב ט. - שיחה 11:22, 20 ביוני 2013 (IDT)
- נגד, מנימוקו של דב ט. --Guycn2 - שיחה • הצילו את "דרוש עובד"! 19:57, 8 באוגוסט 2013 (IDT)
נגד בנוסף לדוגמאות שהועלו כאן, אני מעולם לא אהבתי את הכפייה של שינוי הביטוי הזה שכבר השתרש לשפה השגורה בפינו. VirtuOZ • שיחה _ייתכן_ש" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">03:42, 9 באוגוסט 2013 (IDT)
לא הוסף ערן - שיחה _ייתכן_ש" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:13, 19 בספטמבר 2013 (IDT)
חוק 54
[עריכת קוד מקור]ראיתם את זה [2]? הבוט הפך את "שוודי", במובן "כאשר וודי", ל"שבדי". [kotz] [שיחה] 22:25, 14 באפריל 2013 (IDT)
- לפעמים הוא גם משנה את "שֶׁוודי", כלומר שי"ן הזיקה + השם הפרטי וודי. בהחלט החלפה בעייתית. מור שמש - שיחה 11:43, 15 באפריל 2013 (IDT)
- זה מה שאמרתי [kotz] [שיחה] 15:36, 15 באפריל 2013 (IDT)
- אם זו בעיה נדירה יחסית, אז כל מה שצריך לעשות זה לסמן את המקומות הבעייתיים באמצעות {{ללא בוט}}. בדרך כלל לא נעשה שימוש בשם פרטי, ולכן אני לא בטוח שזו בכלל בעיה (חיפשתי וודי+שבדי ולא שמתי לב להחלפות דומות נוספות מלבד בLittle Fighter 2 שגם אותו סימני בללא בוט). ערן - שיחה 17:35, 15 באפריל 2013 (IDT)
- זה מה שאמרתי [kotz] [שיחה] 15:36, 15 באפריל 2013 (IDT)
גם זה לא משהו
[עריכת קוד מקור][[3]] [kotz] [שיחה] 22:31, 14 באפריל 2013 (IDT)
- השאלה האם זה נפוץ? בעברית זה נקרא ליל כל הקדושים כך שבדרך כלל אין בעיה. ערן - שיחה 17:40, 15 באפריל 2013 (IDT)
שווה שווה שבירות-שורה-רבות --> שווה שווה שבירת-שורה
[עריכת קוד מקור]אם אני זוכר נכון, יש הנחיה לא לשים שורה ריקה אחרי שורת כותרת. דומני שהוט יכול להפוך כל מופע של ==<שבור-שורה><שבור-שורה> ולהוריד את שבירות השורה המיותרות. [kotz] [שיחה] _שווה_שווה_שביר" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">12:54, 24 באפריל 2013 (IDT)
- לדעתי יש בוטים ותבניות אוטומטיות שמוסיפים שורה בודדת (כמו בפסקה זו) ונדמה לי שזה יותר קריא ואם כבר אז להפוך את זה לסטנדרט. רשמתי למעלה באחת התגובות רשימה של הרבה תיקון מהסוג הזה, אני מוכן לנסות לאסוף כמה ונריץ 'בוט עשור' שכזה, בברכה, Nurick - שיחה 23:10, 28 באפריל 2013 (IDT)
- אני לא מוצא כרגע את המיקום בדפי העזרה שאומר שאסור להוסיף שבירת שורה אחרי כותרת, כפי שאני זוכר שיש. אולי אני טועה. אולי מישהו ימצא את הקישור.
- בהנחה שזה תיקון נכון, למה אחת לעשור, מה רע בלהוסיף אותו לבוט ההחלפות?
- [kotz] [שיחה] 00:35, 30 באפריל 2013 (IDT)
- למיטב ידיעתי הנוהל היום הוא לא לבצע עריכות שלא משנות את המראה הסופי של הדף, שורות חסרות ועודפות הן דוגמא קלאסית לכך, כזו גם החלת תבניות {{ש}} ו{{הערה}} באופן גורף על פני גרסאותיהן באנגלית או מחיקת רווח מיותר בסוף שורה. אני הבעתי תקווה שנריץ בוט שכזה אחת לתקופה בכדי לתקן את העיוותים ולא להעמיס סתם מאות אלפי עריכות מיותרות, מה גם שאולי עדיף למצוא דרך לתקן את כל הליקויים האלו במקרים בהם הבוט כבר מבצע תיקון אחר בכל מקרה, בברכה, Nurick - שיחה 01:26, 30 באפריל 2013 (IDT)
<רווח>{{הערה וגם <רווח><ref -> לבטל את הרווח
[עריכת קוד מקור]אין סיבה לרווח לפני הערת שוליים משתמשת:אור שפירא
- מופיע כהחלפה 646. ערן - שיחה {{הערה_וגם_<רווח><ref_->_לבטל_את_הרווח" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:04, 19 בספטמבר 2013 (IDT)
שלושת הרגלים/שלוש הרגלים -> שלוש/ת הרגלים & שלוש רגלים/שלושה רגלים -> שלוש רגלים
[עריכת קוד מקור]הופיע כבר בבוט: _שלוש_הרגלים,_שלושה_רגלים_->_שלוש_רגלים" title="ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 22">כאן והועבר ל_שלוש_הרגלים,_שלושה_רגלים_->_שלוש_רגלים" title="שיחה:שלוש רגלים">כאן. לטעמי יש להחליט על שלוש הרגים או שלושת הרגלים ולחדול מזה יש עשרות בודדות של חזרות ואף אחת היא לא ציטוט. בברכה, Nurick - שיחה _שלוש/ת_הרגלים_&_של" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">05:12, 11 במאי 2013 (IDT)
- אם הבנתי נכון את תשובת האקמיה [4] צריך להיות זכר (כשלא בציטוט). [kotz] [שיחה] 12:45, 11 במאי 2013 (IDT)
- זו גם הבנתי מהתשובה לעיל. ים • שיחה • ג' בסיוון ה'תשע"ג • 13:46, 12 במאי 2013 (IDT)
- אז אולי כדאי לתקן בכיוון ההפוך. ים • שיחה • כ"ב בסיוון ה'תשע"ג • 10:48, 31 במאי 2013 (IDT)
לא הוסף ערן - שיחה _שלוש/ת_הרגלים_&_של" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:04, 19 בספטמבר 2013 (IDT)
בקשה לשינוי אוטומטי
[עריכת קוד מקור]― הועבר מהדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ#בקשה לשינוי אוטומטי
החידות בפורטל מתמטיקה משויכות לקטגוריה קטגוריה:פורטל:מתמטיקה - חידות (ותתי הקטגוריות שלה). מיכוון שהחידות נכללות בפורטל, הדבר גורם לכך שהפורטל עצמו משתיך לקטגוריות אילו. כדי למנועה זאת, יש לשיך את החידות ע"י התג "noinclude". עשיתי זאת עבור חידה 1. האם יש דרך לעשות זאת אוטומטית עבור כולם (יש יותר מ 100)?
תודה
רמי (Aizenr) - שיחה 21:25, 30 במאי 2013 (IDT)
- אני חושב שהמקום לשאול על כך הוא בויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/אולם דיונים. -יונה בנדלאק - שיחה 20:35, 4 ביוני 2013 (IDT)
― סוף העברה
- בוצע ערן - שיחה 23:46, 13 ביוני 2013 (IDT)
- Thank you very very much. There is some minor problem with those 3 that was already tagged before. I'll fix it manually.
- רמי (Aizenr) - שיחה - בואו ליבא תמונות - 21:38, 14 ביוני 2013 (IDT)
- בוצע ערן - שיחה 23:46, 13 ביוני 2013 (IDT)
טרוויס או טראוויס
[עריכת קוד מקור]אצלנו יש עדיפות לטרוויס (92-64). בגוגל יש עדיפות לטראוויס (יחס של 2:1 בערך). מה דעתכם? עמירם פאל - שיחה 09:55, 23 באוקטובר 2012 (IST)
- אם הבנתי נכון את ההגייה בעד טרוויס • אור שפירא • שיחה • ו' בשבט ה'תשע"ג • 16:48, 17 בינואר 2013 (IST)
לא הוסף. יש ערך טראוויס. צריך קודם להחליט בשיחה:טראוויס. ערן - שיחה 10:32, 3 בדצמבר 2013 (IST)
שתי טעויות נפוצות וקבועות
[עריכת קוד מקור]להוסיף: חברת בת --> חברה בת; חברות בת --> חברות בנות. • חבר לחיים - אמצו כלב! Ori • PTT 20:27, 12 במאי 2013 (IDT)
- בעד גם אם לאקדמיה דעה אחרת--Act - שיחה 19:18, 11 באוגוסט 2013 (IDT)
- נגד VirtuOZ • שיחה 19:24, 11 באוגוסט 2013 (IDT)
לא הוסף ערן - שיחה 10:30, 3 בדצמבר 2013 (IST)
במידה ו --> אם
[עריכת קוד מקור]שגיאה במסווה של שפה גבוהה כביכול. דיון קודם שלא סוכם: _אם" title="ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 14">ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 14#במידה ו --> אם. ―אנונימי לא חתם
- א
ני לא מבינה למה באמת בדיון ההוא לא קרה כלום, כרגע זה נמצא בצ'קטי, לא יודעת למה זה לא בהחלפות של הבוט. כעיקרון בעד אבל יכול להיות שלא עליתי על הבעייתיות שבהחלפה•אור שפירא • ב' בתמוז ה'תשע"ג • 15:29, 10 ביוני 2013 (IDT) - בעד עפרה הוד - שיחה 16:56, 11 ביוני 2013 (IDT)
- יש לשים רווח אחרי המילה ("אם{רווח}")•אור שפירא • ו' בתמוז ה'תשע"ג • 12:01, 14 ביוני 2013 (IDT)
- אני חושב שזה עלול ליהיות מסוכן. הנה דוגמאות (לא ממש סבירות, אבל כנראה יש עוד שאני לא יכול לחשוב עליהן):
- זה לא לבוט. למשל: "הרופא הדגול קבע שאין להפריז: צריך לאכול במידה ולשתות במידה". דב ט. - שיחה 11:22, 20 ביוני 2013 (IDT)
- צודקים באמת לא שייך נגד•אור שפירא • י"ב בתמוז ה'תשע"ג • 16:42, 20 ביוני 2013 (IDT)
לא הוסף ערן - שיחה _אם" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:27, 27 בנובמבר 2013 (IST)
דעות
[עריכת קוד מקור]קשת הדעות--יש יותר ממאה מופעים של המילה דיעות. צריך בוט. Nachum - שיחה 15:22, 29 ביוני 2013 (IDT)
- זה כבר _דעה,_דיעות_->_דעות" title="ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 32">היה אמור להיות מבוצע. חזרתי • ∞ • שיחה 19:57, 29 ביוני 2013 (IDT)
- כנראה שזה לא מחליף את "הדיעות" עם ה"א בהתחלה. מור שמש - שיחה 20:03, 29 ביוני 2013 (IDT)
- צריך לשפר את החלפה 681. חזרתי • ∞ • שיחה 20:15, 29 ביוני 2013 (IDT)
- כנראה שזה לא מחליף את "הדיעות" עם ה"א בהתחלה. מור שמש - שיחה 20:03, 29 ביוני 2013 (IDT)
תוקן ערן - שיחה 21:13, 19 בספטמבר 2013 (IDT)
שחקן כדורגל -> כדורגלן, שחקנית כדורגל -> כדורגלנית
[עריכת קוד מקור]רבים קוראים לכדורגלנים ולכדורגלניות "שחקני כדורגל", אך זהו לא נכון יש קרוא להם כדורגלנים וכדורגלניות. ההר אדרניק • שיחה. _כדורגלן,_שחקנית_כדורגל_->_כדורג" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:55, 15 ביולי 2013 (IDT)
בעד ההר אדרניק • שיחה. _כדורגלן,_שחקנית_כדורגל_->_כדורג-1" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:55, 15 ביולי 2013 (IDT)
יש אפשרות "שחקן כדורגל חופים". יצא "כדורגלן חופים" ? גיא - שיחה _כדורגלן,_שחקנית_כדורגל_->_כדורג" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:58, 8 באוגוסט 2013 (IDT)
- בעד[kotz] [שיחה] 23:44, 8 באוגוסט 2013 (IDT)
נגד לא הכרחי, ויש חן וצורך בשימוש בשתי הצורות. מה גם שהצורה השנייה מרגישה הרבה פעמים יותר מדי ארוכה ומסורבלת. VirtuOZ • שיחה _כדורגלן,_שחקנית_כדורגל_->_כדורג" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">03:42, 9 באוגוסט 2013 (IDT)
לא הוסף
אברהם דשא פשנל -> אברהם דשא (פשנל), למעט אברהם דשא פשנל ("פשה")
[עריכת קוד מקור]מה עושים עם זה?. עִדּוֹ - שיחה _אברהם_דשא_(פשנל),_למעט_אברהם" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:01, 17 באפריל 2013 (IDT)
- מה עוד צריך לעשות? חזרתי • ∞ • שיחה 00:39, 17 באפריל 2013 (IDT)
- בוט החלפות, אם אפשר?. עִדּוֹ - שיחה 15:20, 19 באפריל 2013 (IDT)
נראה שאין הרבה תוצאות כאלו. הרצתי החלפה שתיקנה את מעט התוצאות הקיימות. ערן - שיחה _אברהם_דשא_(פשנל),_למעט_אברהם" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:57, 6 בדצמבר 2013 (IST)
מאריה <-> מריה, קרי -> קארי תחת הצירוף מאריה קרי
[עריכת קוד מקור]ישנן עשרות חזרות למאריה קארי ומריה קארי, יש לאחד את כולן תחת ורסיה אחת (כרגע הערך תחת מאריה בעוד שבדף השיחה שלו בכלל כתוב שצריך להיות מריה והקטגוריות הרלוונטיות גם כן תחת מריה) ועל הדרך גם לתקן גרסאות עם מ(א)ריה קרי, בברכה, Nurick - שיחה _מריה,_קרי_->_קארי_תחת_הצירוף_מאריה_קר" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">01:56, 16 במאי 2013 (IDT)
- (אחרי שהוספתי פסקה שמתי לב לפסקה הקודמת... GMTA). כשם הערך (מאריה קארי). יש קצת יותר מדי כדי לעשות זאת ידנית, ויש גם ערך שצריך להעביר: Rainbow (אלבום של מריה קארי). לגבי התעתיק הנכון: לדעתי בוודאי לא "מריה", אבל אולי דווקא "מראיה", "מראייה" או "מרייה". קיפודנחש 02:16, 17 במאי 2013 (IDT)
- נדמה לי שיש מספר ערכים (או יותר נכון ערכים וקטגוריות) שיש להעביר כי שמם אינו נכון, יש לשאול לגבי התעתיק הנכון בוק:יל (אני אשאל), בברכה, Nurick - שיחה 03:22, 17 במאי 2013 (IDT)
- לטעמי יש להעביר את הדיון תחילה לשיחה:מאריה קארי ורק לאחר שתתקבל צורה מוסכמת לדון בהחלפות באמצעות בוט. לצורך העניין הערך נכתב כמריה קארי והועבר על ידי משתמש (שעסק רק בערכים אודותיה) ללא דיון לשם הנוכחי, לפני שהוא העביר הוא ניסה להכניס את שם כ"מריה" רק עם ניקוד. את השמות "מראיה", "מראייה" או "מרייה" למרות שהם מבטאים טוב יותר את ההגייה גוגל לא מכיר לכן לדעתי ניתן לוותר עליו. גוגל מכיר גם את מריה וגם את מאריה עם יתרון ניכר למריה. אני לא מבין למה הצורה מאריה אמורה להסביר טוב יותר את ההגיה, הרי הבעיה לא בתחילת השם. לדעתי יש לכתוב מריה ולנקד בראש הערך. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה ♠ 09:23, 17 במאי 2013 (IDT)
- נדמה שיש קונצנזוס לגבי עדיפות למריה (כאן וביעוץ לשוני) על פני מאריה וקארי על פני קרי, לכן הבקשה מהבוט היא: 'מ(א)ריה ק(א)רי' (כל ה3 ורסיות המיותרות) -> 'מריה קארי', את הערך אני אעביר מיד בברכה, Nurick - שיחה 21:14, 17 במאי 2013 (IDT)
- לטעמי יש להעביר את הדיון תחילה לשיחה:מאריה קארי ורק לאחר שתתקבל צורה מוסכמת לדון בהחלפות באמצעות בוט. לצורך העניין הערך נכתב כמריה קארי והועבר על ידי משתמש (שעסק רק בערכים אודותיה) ללא דיון לשם הנוכחי, לפני שהוא העביר הוא ניסה להכניס את שם כ"מריה" רק עם ניקוד. את השמות "מראיה", "מראייה" או "מרייה" למרות שהם מבטאים טוב יותר את ההגייה גוגל לא מכיר לכן לדעתי ניתן לוותר עליו. גוגל מכיר גם את מריה וגם את מאריה עם יתרון ניכר למריה. אני לא מבין למה הצורה מאריה אמורה להסביר טוב יותר את ההגיה, הרי הבעיה לא בתחילת השם. לדעתי יש לכתוב מריה ולנקד בראש הערך. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ מיפוי ויקיפדיה ♠ 09:23, 17 במאי 2013 (IDT)
- נדמה לי שיש מספר ערכים (או יותר נכון ערכים וקטגוריות) שיש להעביר כי שמם אינו נכון, יש לשאול לגבי התעתיק הנכון בוק:יל (אני אשאל), בברכה, Nurick - שיחה 03:22, 17 במאי 2013 (IDT)
הוספה החלפה: מא?ריה קא?רי => מריה קארי ערן - שיחה _מריה,_קרי_->_קארי_תחת_הצירוף_מאריה_קר" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:17, 6 בדצמבר 2013 (IST)
<br /> -> {{ש}}
[עריכת קוד מקור]
הועלו מספר טענות נגד החלפה כזו (ראו שיחת תבנית:ש)
יש כמה אלפי עד עשרות אלפי הופעות
ההצעה היא להחליף את כל המופעים של 'br' ב'ש' אך מן הסתם להשאיר את 'br' עובד כך שמופעים חדשים שלו יפעלו ויקיפדיה. ואם יש דרך לגרום לכך אז לא לערוך במיוחד בשביל זה ערך קיים אלא כעריכה משנית אם כבר הבוט עורך ערך מסויים. הגרסא העברית מאוד עוזרת לבעיות כיווניות. ידוע שעדיף שלא להשתמש בתבנית שכזו כלל (באמת לרוב היא אינה נחוצה) אך יש מקרים בהם היא דרושה, לדוגמא: הערת שוליים ארוכה במיוחד או בתבניות. עוד אמירה נפוצה היא התנגדות לעריכות שלא משנות את התצוגה כלל, לשם כך אני מקווה שימצא פתרון טכני אם כי לי זה לא מפריע, בברכה, Nurick - שיחה _->_{{ש}}" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">01:05, 18 במאי 2013 (IDT)
- ראיתי את השיחה, אני לא רואה מניעה לעשות את ההחלפה הזו. בעד •אור שפירא • כ' בסיוון ה'תשע"ג • 21:38, 29 במאי 2013 (IDT)
- בעד - זה אמנם לא כ"כ משנה, אבל לרוב עדיף להשתמש בתבנית הזו כדי לשמור על טקסט בעברית ולא להסתבך עם עברית/אנגלית. --Guycn2 - שיחה • הצילו את "דרוש עובד"! 19:58, 8 באוגוסט 2013 (IDT)
בעד חזק זה ממש מעצבן לראות את הקודים הלא נחוצים הללו, שיוצרים בעיית כיווניות בעריכה, כאשר יש פתרון אלגנטי בנמצא. VirtuOZ • שיחה _->_{{ש}}" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">03:42, 9 באוגוסט 2013 (IDT)
הוספה החלפה: ([א-ת].)<br ?/?>(.[א-ת]) => $1{{ש}}$2 ' ערן - שיחה _->_{{ש}}" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:17, 6 בדצמבר 2013 (IST)
תכניות --> תוכניות?
[עריכת קוד מקור]קיימת כבר החלפה "תכנית" --> "תוכנית". האם כדאי להוסיף גם החלפה ברבים? איתמר ק. - שיחה _תוכניות?" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">16:57, 22 במאי 2013 (IDT)
- זה לא קיים כבר? בעד•אור שפירא • י"ג בסיוון ה'תשע"ג • 17:01, 22 במאי 2013 (IDT)
- זה לא מופיע ברשימת ההחלפות הנוכחית. בעד [kotz] [שיחה] 17:27, 22 במאי 2013 (IDT)
- בעד ההר אדרניק • שיחה. 10:46, 1 ביוני 2013 (IDT)
ההחלפה שונתה ערן - שיחה _תוכניות?" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:17, 6 בדצמבר 2013 (IST)
{{לינק לשנה עברית -> {{קישור לשנה עברית
[עריכת קוד מקור]העברנו את התבנית להיות {{קישור לשנה עברית}}, ומסתבר שיש כמה הכללות ישירות אליה, כולל ממרחב התבנית. לא *המון* אבל גם לא מעט (בערך 60). אם אפשר להריץ על זה את הבוט (חד פעמי) אני אתקן מה שישאר אחריו (אם ישאר). [kotz] [שיחה] _{{קישור_לשנה_עברית" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">14:39, 27 במאי 2013 (IDT)
- אם אי אפשר להריץ על זה את הבוט, אני יכול לכתוב בוט שיעשה את השינוי הזה בעצמי. [kotz] [שיחה] 13:31, 8 ביוני 2013 (IDT)
- אפשר התייחסות? [kotz] [שיחה] 07:38, 21 ביוני 2013 (IDT)
- בוצע. ערן - שיחה 08:46, 21 ביוני 2013 (IDT)
- אפשר התייחסות? [kotz] [שיחה] 07:38, 21 ביוני 2013 (IDT)
תודה. [kotz] [שיחה] _{{קישור_לשנה_עברית" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">14:58, 21 ביוני 2013 (IDT)
ו/או; או\ו
[עריכת קוד מקור]בהתאם לדיון שנערך בויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 21#ו\או ← ו/או, מציעה להוסיף הערה לצ'קטי בהתאם להצעה של דוד שי משם ("מומלץ להחליף באו")•אור שפירא • כ"ה בסיוון ה'תשע"ג • 12:37, 3 ביוני 2013 (IDT)
- נוסף בצ'קטי. ערן - שיחה 22:30, 6 בדצמבר 2013 (IST)
פלשתינ->פלסטין - הסרה נוספת
[עריכת קוד מקור]כהמשך לפלסטינה_כולל_וריאציות" title="ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 30">דיון הקודם, המצב הקיים עדיין לא תקין. השינוי הבעייתי בו נתקלתי היה החלפת "הסיירת הפלשתינאית" - סיירת בריטית בזמן המנדט על פלשתינה (א"י) - ל"הסיירת הפלסטינית", בערך חיל הים. לדעתי יש להסיר את ההחלפה הזאת, היא פשוט לא מתאימה לבוט. Virant (שיחה) פלסטין_-_הסרה_נוספת" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:32, 3 בספטמבר 2013 (IDT)
- לא ידעתי שקיימת ההחלפה הזאת. מסכים בהחלט - היא לא אמורה להתבצע באופן אוטומטי, אלא על פי שיקול דעתם של עורכים, באופן פרטני. אלדד • שיחה 23:37, 3 בספטמבר 2013 (IDT)
- יש לבטל מיידית את הבוט הזה. הוא גורם נזק. חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:30, 11 בספטמבר 2013 (IDT)
- מה קורה עם התיקון הזה? צריך להכניס אותו מיידת כי הבוט משבש את התוכן. חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:09, 19 בספטמבר 2013 (IDT)
- יש 3 החלפות דומות: פלשתין=>פלסטין (43), פלשתינX (אם X זה לא ה) => פלסטינX (44) ופלסטינא=>פלסטינ (45). נראה לי שהבעיה נוגעת רק ל44 שצריך להחריג גם את א' ולא רק ה'. ערן (שיחה) 21:23, 19 בספטמבר 2013
- ערן, הבעיה נוגעת לכל המקרים, אין תוכנה שיכולה להחליט מהו התעתיק הנכון והרלוונטי למשפט, רק אדם יכול להבין את ההקשר והמינוח הנכון.
- יש את פלשתינה המתייחס לשם של ארץ ישראל מהתקופה הרומאית ועד וכולל פלשתינה (א"י) בתקופת המנדט, ויש את פלסטין שזה התעתיק שקשור לפלסטינים. אם הבוט רואה פלשתין איך ידע אם הכותב התכוון לפלשתינה או לפלסטין? רק אדם יכול לעשות זאת לפי ההקשר. צריך לקבל שיש דברים שמכונות לא יכולות להחליף בני אדם. ראה הדוגמה ההזויה הזאת במאמר של שמעון שמיר שכותרתו היא "איך מבלבלת התקשורת הישראלית בין פלשתינאים לפלסטינים ומדוע זה חשוב", הלך הבוט ושינה ל: "איך מבלבלת התקשורת הישראלית בין פלסטינים לפלסטינים ומדוע זה חשוב". זה צריך להיכנס לספר הבדיחות של ויקיפדיה. לדעתי יש לבטל את כל הבוטים האלה. חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 00:03, 20 בספטמבר 2013 (IDT)
- ערן, מה קורה עם הבקשה? חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:36, 25 בספטמבר 2013 (IDT)
- הדיון המקורי התקיים ב_פלסטין" title="שיחה:פלסטינים/ארכיון 1">שיחה:פלסטינים/ארכיון 1#פלשתין --> פלסטין (הופיע במקור כאן). חנה לא הבנתי מהתשובה שלך מה הבעיות בהחלפה 43 ו45:
- החלפה 43 - אם הבוט רואה "פלשתין" אז הוא ידע שהכוונה היא לפלסטין (של אבו מאזן). זו טעות לכתוב "המנדט הבריטי על פלשתין" והחלפה ל"פלסטין" היא רק הדגשה של הטעות.
- החלפה 45 - ההחלפה רק מסירה א'. בשני המקרים פלסטינאי ופלסטיני זו אותה המשמעות, רק שהכתיב "פלסטינאי" פשוט שגוי.
- ערן - שיחה 14:00, 25 בספטמבר 2013 (IDT)
- הדיון המקורי התקיים ב_פלסטין" title="שיחה:פלסטינים/ארכיון 1">שיחה:פלסטינים/ארכיון 1#פלשתין --> פלסטין (הופיע במקור כאן). חנה לא הבנתי מהתשובה שלך מה הבעיות בהחלפה 43 ו45:
- ערן, מה קורה עם הבקשה? חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:36, 25 בספטמבר 2013 (IDT)
- יש 3 החלפות דומות: פלשתין=>פלסטין (43), פלשתינX (אם X זה לא ה) => פלסטינX (44) ופלסטינא=>פלסטינ (45). נראה לי שהבעיה נוגעת רק ל44 שצריך להחריג גם את א' ולא רק ה'. ערן (שיחה) 21:23, 19 בספטמבר 2013
- מה קורה עם התיקון הזה? צריך להכניס אותו מיידת כי הבוט משבש את התוכן. חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 21:09, 19 בספטמבר 2013 (IDT)
- יש לבטל מיידית את הבוט הזה. הוא גורם נזק. חנה Hanay • שיחה • מיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 11:30, 11 בספטמבר 2013 (IDT)
- הבוט ממשיך להזיק בערכים בהם מופיעה "הסיירת הפלשתינאית" (הבריטית!). נא לעצור זאת. Virant (שיחה) 16:14, 1 באוקטובר 2013 (IDT)
- החרגתי כעת פלשתינא => פלסטינא. ערן - שיחה 19:08, 1 באוקטובר 2013 (IDT)
- תודה, זה צעד חשוב, ועדיין אני סבור שאין כאן מקום לעבודת בוט. בוט אמור להקל עלינו, לא לגרום לנו לעבודה כפולה ומשולשת ולדיונים חוזרים כאן. Virant (שיחה) 19:28, 1 באוקטובר 2013 (IDT)
- החרגתי כעת פלשתינא => פלסטינא. ערן - שיחה 19:08, 1 באוקטובר 2013 (IDT)