Nothing Special   »   [go: up one dir, main page]

לדלג לתוכן

ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 41

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


נימנו -> נמנו, נימנתה -> נמתנה, נימנה -> נמנה

[עריכת קוד מקור]

כמילה בודדת: 141 מופעים. תומר - שיחה _נמנו,_נימנתה_->_נמתנה,_נימנה_->_נמנה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:12, 20 במרץ 2019 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1068 ערן - שיחה _נמנו,_נימנתה_->_נמתנה,_נימנה_->_נמנה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:36, 1 בפברואר 2020 (IST)

הוא היה זה ש ← הוא

[עריכת קוד מקור]

87 מופעים של הניסוח המסורבל "הוא היה זה ש", שראוי להחליפו בניסוח הפשוט "הוא" (ראו דוגמה ועוד דוגמה). כך גם "היא הייתה זו ש". דוד שי - שיחה 10:53, 6 באפריל 2019 (IDT)

באופן כללי בוט ההחלפות לא משמש לתיקוני ניסוח אלא להחלפות פשוטות. אשמח לשמוע את דעתו של Eldad לגבי החלפה כזו, אבל נראה לי שמתאים יותר לשלב הצעה ברוח זו בויקיפדיה:לשון וויקיפדיה:בדיקה אוטומטית. ערן - שיחה 23:39, 1 בפברואר 2020 (IST)
אכן, אני מסכים עם ערן. עדיף שלא בוט יבצע את התיקון הסגנוני הזה, ובמקום זאת לשלב את התיקון בסקריפט של הבדיקה האוטומטית ולהניח לעורך לאשר כל תיקון כזה, אם בכלל, באופן פרטני. אלדדשיחה 14:20, 2 בפברואר 2020 (IST)

קואליציונים -> קואליציוניים

[עריכת קוד מקור]

21 מופעים. תומר - שיחה _קואליציוניים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:44, 10 באפריל 2019 (IDT)

בעד. Uziel302 - שיחה 18:41, 10 באפריל 2019 (IDT)
בעד. שמזן#שיחהערכי בראבו22:02, 17 באפריל 2019 (IDT)

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1069. ערן - שיחה _קואליציוניים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:42, 1 בפברואר 2020 (IST)

לודאי->לוודאי

[עריכת קוד מקור]

נדחה בדיון ב-2009 כי לא היה נפוץ. 100 מופעים. יש להימנע מהחלפה באמצע מילה בגלל "מולודאיה", "אלודאי", "לודאים". לא ראיתי לודאי - מלוד, אם יש במרחב הראשי יש להחריגו עם תבנית. Uziel302 - שיחה לוודאי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:52, 14 בפברואר 2020 (IST)

הבחור היה לודאי במקור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 22:24, 14 בפברואר 2020 (IST)
השאלה אם בגלל הצורה הזו, שלא מצאתי לה איזכור בוויקיפדיה, יש להימנע מהחלפה. Uziel302 - שיחה 11:26, 15 בפברואר 2020 (IST)
יש בגוגל. למשל, [1] יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:17, 16 בפברואר 2020 (IST)
וזה מופיע גם אצלינו בהערות השוליים בערך על יאיר רביבו ראש עריית לוד. Ronam20 - שיחה 15:20, 16 בפברואר 2020 (IST)

הסטורי

[עריכת קוד מקור]

לפני יותר מעשור היסטורי_הסטוריה-->היסטוריה" title="ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 5">החלטנו לתקן כל "הסטורי" ==> "היסטורי". בעקבות הסטורי של אווה אני תוהה אם הגיע הזמן לבטל את ההחלפה, שכן "סטורי" זה כבר מש מילה בעברית. ‏«kotz» «שיחה» 17:21, 11 במאי 2019 (IDT)

בעד הסרה. להעביר לצ'קטי. Uziel302 - שיחה 22:35, 12 במאי 2019 (IDT)
אולי "סטורי" זו כבר מילה בעברית, אבל בלי ריבוי או הטיות, כך שאפשר לוותר על תיקון "הסטורי" ועדיין לתקן "הסטוריים" או "הסטוריה". במילים אחרות, אפשר להגביל את הוויתור למקרה שאין אות עברית אחרי היו'ד. קיפודנחש 03:27, 13 במאי 2019 (IDT)

תהלים -> תהילים

[עריכת קוד מקור]

כך לפי שם הערך על הספר ולאור הדיון בויקיפדיה:ייעוץ לשוני#תהלים או תהילים?. סה"כ כ-2000 מופעים של הצורה בכתיב החסר. יםשיחה • ט"ו באייר ה'תשע"ט • _תהילים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">13:35, 20 במאי 2019 (IDT)

צריך להמנע מתיקון כותרות של דפי הפניה, כדי לאפשר הפניות מהכתיב החסר (המקובל אף הוא). בברכה, מכה"כשלח הודעה ל-013-28143 • כ"ד באייר ה'תשע"ט • 12:48, 29 במאי 2019 (IDT)
לא נראה לי. מכיוון שהשם המסורתי הוא "תהלים", מן הסתם חלק מהמופעים הם ציטוטים (שלא בתבנית) או שמות של ספרים ומאמרים בהערות השוליים (שגם בהם יש להיצמד למקור), אז לא נכון לשנות אוטומטית. Ronam20 - שיחה 01:21, 30 במאי 2019 (IDT)

לא בוצע לא בוצע על פי ההערה של Ronam20. ערן - שיחה _תהילים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">13:44, 22 בפברואר 2020 (IST)

בו[[וינה]] -> ב[[וינה|ווינה]]

[עריכת קוד מקור]

כמקובל. 998 מופעים עבור וינה, ונציה, ונצואלה, ורשה, כשהאות לפני היא ב או מ או ל. תומר - שיחה _ב[[וינה|ווינה]]" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:34, 22 במאי 2019 (IDT)

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1071. ערן - שיחה _ב[[וינה|ווינה]]" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">13:40, 22 בפברואר 2020 (IST)


ב[[ונציה]] -> ב[[ונציה|וונציה]]

[עריכת קוד מקור]

חסר. 55 מופעים כשאות לפני ב או מ או ל. תומר - שיחה _ב[[ונציה|וונציה]]" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:38, 22 במאי 2019 (IDT)

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1072. ערן - שיחה _ב[[ונציה|וונציה]]" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">14:35, 22 בפברואר 2020 (IST)


[^ ]{{אנ|[^ ] {{אנ|

[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת תבנית:אנ ערן - שיחה 14:41, 22 בפברואר 2020 (IST)

nbsp => תבנית:ר

[עריכת קוד מקור]

יצרתי (מחדש) {{ר}} שהיא בסך הכל הפניה לתבנית:רווח קשיח, שבעצמה פשוט דוחפת &‎nbsp; (עם פרמטר אופציונלי כדי לדחוף יותר מאחד: |1=7 ידחוף שבע נביספות). אנחנו מחליפים תו כיווניות ב{{כ}}, ותג br ב{{ש}}, כדי להקל על הקריאות, ולא לדפוק (או להקשות) על הכיווניות (החלפות 633 ו-772). מאותה סיבה ובאותה מידה היה נחמד להחליף את הנביספות ב{{ר}}. (לפני שמממשים צריך לבדוק עוד טיפה - לא בדקתי ביסודיות אם ההפניה {{ר}} עובדת בכל המקרים כיאות וכנאות). ההכי הנחמד היה להחליף שלוש נביספות רצופות ב{{ר|3}}, אבל למרות שרג'קס של ג'אווהסקריפט יודע לעשות טריקים כאלה, נדמלי שזה טיפלה גדול על הלוגיקה של "סקריפט החלפות" ו"בוט החלפות", ולא כדאי לתפוס מרובה, אז ההצעה הנוכחית היא להחליף שלוש נביספות ב{{ר}}{{ר}}{{ר}} ולא ב{{ר|3}}. לטובת העניין אבדוק כעת בדיקה שטחית: א{{ר}}ב, וגם ג{{ר|4}}ד => א ב, וגם ג    ד (עובד כצפוי). קיפודנחש _תבנית:ר" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">02:07, 15 ביוני 2019 (IDT)

יש כמעט 3000 מופעים, לדעתי ברוב המקרים מתאים רווח רגיל. יש לך מושג מה דוחף רווחים קשיחים? קשה לי להאמין שכולם הוקלדו כקוד. Uziel302 - שיחה 11:09, 21 ביוני 2019 (IDT)
פה היה דיון על מקרה של הוספה אוטומטית של התווים הללו. לדעתי חשוב יותר למנוע את ההיווצרות של התווים האלה מאשר לשנות את העיצוב שלהם מקוד לתבנית. Uziel302 - שיחה 11:15, 21 ביוני 2019 (IDT)

החמצתי את הדיון שם. התווים הללו לא "נוצרים", ולא "נוספים אוטומטית". הם נכנסים לקוד ויקי כשעושים "העתק/הדבק", ממקור אחר (כמו דף במרשתת, או במסמך שמכיל אותם - בדרך כלל לא מדובר על דף אחר בוויקיפדיה). יש עוד תווים לא רצויים שמגיעים בהעתקה, כמו תווי כיווניות בלתי נראים, או ליגטורות ביידיש (וי, וו, יי). אמנם כדאי לחשוב על "מה עושים כדי למזער מקרים כאלו", אבל אין קשר בין הדברים. כדאי להחליף נביספות שנוספו בכוונה בתבנית, וכדאי לחשוב על דרכים למזער הוספת תווים לא נראים בלי כוונה בהעתק הדבק. קיפודנחש _תבנית:ר" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">14:23, 21 ביוני 2019 (IDT)

האם אין דרך להפוך את התווים לנראים? כלומר לתרגם אותם לסימנים כלשהם, במצב עריכה בלבד, כמובן. ראובן מ. - שיחה 14:27, 21 ביוני 2019 (IDT)

כן. דרך אחת להשיג זאת היא החלפתם בתבנית, למשל את הנביספה ב{{ר}}, תו כיווניות בלתי נראה בתבנית כיווניות (שמוסיפה תו כיווניות נראה, כלומר שינוי ממשי בפלט שנוצר, או אם תרצה, נשלח לדפדפן. תווי כיווניות בלתי נראים כמעט תמיד אינם רצויים, וכמדומני שצקטי פשוט מוחק אותם בלי לטרוח להחליף), ואולי עוד כמה. אבל התשובה לא לגמרי מתאימה לשאלה, כי את הנביספה בהחלט רואים במצב עריכה (לא בחזותי). על הדרך, שכחתי לציין מנגנון נוסף שיכול להזריק נביספות למרחב הערכים: יש לא מעט תבניות שמכילות אותן בכוונה, ואם מכלילים תבנית כזו עם ס:, הן תגענה למרחב הערכים. אפשר לשער שבמקרים אלו הן רצויות, והחלפתן ברווח "פשוט" תהייה טעות. קיפודנחש _תבנית:ר" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">14:39, 21 ביוני 2019 (IDT)

בעד בהעדר אפשרות להעלים אותם לחלוטין כשהם לא באמת נצרכים (רוב המקרים). Uziel302 - שיחה 09:34, 2 באוגוסט 2019 (IDT)


קבריולט->קבריולה

[עריכת קוד מקור]

זו ההגיה הנכונה של המונח Cabriolet בצרפתית. מופיע קרוב ל-500 פעמים במרחב הערכים. שמזן (שיחה) • ערכי בראבוקבריולה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">15:36, 26 ביוני 2019 (IDT)

בעד דוד שי - שיחה 06:11, 27 ביוני 2019 (IDT)
בעד אלדדשיחה 15:28, 30 ביולי 2019 (IDT)
נ"ב: אכן, זו ההגייה הנכונה. אבל ההתרשמות שלי היא שהכתיב והקרי "קבריולט" רווחים מאוד בעברית. שמזן, מה דעתך? אלדדשיחה 15:35, 30 ביולי 2019 (IDT)
אם כך, בידנו היכולת "לחנך" את הציבור להגות את המילה כראוי... שמזן (שיחה) • ערכי בראבו18:28, 30 ביולי 2019 (IDT)
מקבל אלדדשיחה 22:09, 30 ביולי 2019 (IDT)

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1073. Uziel302 - שיחה קבריולה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">09:27, 28 בפברואר 2020 (IST)


סיירה ליאון -> סיירה לאון

[עריכת קוד מקור]

31 מופעים. בהתאם לאיות הערך סיירה לאון (אולי כתוספת להחלפה 857). תומר - שיחה _סיירה_לאון" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:56, 29 ביוני 2019 (IDT)

הרחבתי את 857 (סיירה לי?אונה => סיירה לאון שיניתי ל סיירה לי?או(נה|ן) => סיירה לאון
נימוק/הסבר/תירוץ: לאור ההחלפה הקיימת, לא נראה לי שנחוץ דיון מקיף - זה בסה"כ עוד מקרה קצה. קיפודנחש 00:14, 2 ביולי 2019 (IDT)
בעד, "סיירה לאון" הוא הכתיב בעברית. אלדדשיחה 15:28, 30 ביולי 2019 (IDT)


סיסטם אוף א דאון -> סיסטם אוף אה דאון

[עריכת קוד מקור]

צורת תעתיק מאונגלזת מוזרה של System of a Down. אם כבר מתעתקים, אז "אה". 33 מופעים. תומר - שיחה _סיסטם_אוף_אה_דאון" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">11:55, 4 ביולי 2019 (IDT)

בעד אלדדשיחה 15:27, 30 ביולי 2019 (IDT)

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1074. Uziel302 - שיחה _סיסטם_אוף_אה_דאון" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">09:27, 28 בפברואר 2020 (IST)

תאטראות->תיאטראות

[עריכת קוד מקור]

156 מופעים. בדומה להחלפה 134: תאטרון->תיאטרון. Uziel302 - שיחה תיאטראות" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:46, 30 ביולי 2019 (IDT)

בעד אלדדשיחה 15:26, 30 ביולי 2019 (IDT)

בעד שמזן (שיחה) • ערכי בראבו • 18:29, 30 ביולי 2019 (IDT) בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1075. Uziel302 - שיחה תיאטראות" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">09:27, 28 בפברואר 2020 (IST)


מהירוית->מהירויות

[עריכת קוד מקור]

38 מופעים. עברתי על כולם ואף אחד לא תקלדה של מהירות. Uziel302 - שיחה מהירויות" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:50, 30 ביולי 2019 (IDT)

נראה לי שכדאי בעד, כי מי שמוסיף י' לפני ה-ת' חזקה עליו שהתכוון לכתוב "מהירויות". אלדדשיחה 15:26, 30 ביולי 2019 (IDT)
וזה בטוח לא שגיאת כתיב של "מהירות"? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:37, 30 ביולי 2019 (IDT)
אפילו אם במקרים נדירים כן, עדיין לא נגרם נזק מהתיקון (לכל היותר החלפת שגיאת כתיב אחת באחרת במקרי קצה, ובמקביל תיקנת הרבה שגיאות אמיתיות). Ronam20 - שיחה 15:41, 30 ביולי 2019 (IDT)
לגמרי. כלומר, אם הקוראים יקראו "מהירויות" במקום "מהירות", הם יבינו שזו תקלדה ושצריך להיות שם "מהירות". אז זה לא יפריע לקריאת הדף. אלדדשיחה 17:29, 30 ביולי 2019 (IDT)

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1076. Uziel302 - שיחה מהירויות" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">09:27, 28 בפברואר 2020 (IST)

אפליקצייה->אפליקציה

[עריכת קוד מקור]

81 מופעים. Uziel302 - שיחה אפליקציה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">09:16, 30 ביולי 2019 (IDT)

בעד, בהחלט. אלדדשיחה 15:25, 30 ביולי 2019 (IDT)
בעד שמזן (שיחה) • ערכי בראבו18:30, 30 ביולי 2019 (IDT)
בעד דוד שי - שיחה 08:55, 17 באוגוסט 2019 (IDT)

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1077. Uziel302 - שיחה אפליקציה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">09:40, 28 בפברואר 2020 (IST)

מודלובה->מולדובה

[עריכת קוד מקור]

17 ערכים. Uziel302 - שיחה מולדובה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">09:42, 30 ביולי 2019 (IDT)

בעד, כדאי להכין את הבוט, לעתיד לבוא. אלדדשיחה 15:25, 30 ביולי 2019 (IDT)
בעד שמזן (שיחה) • ערכי בראבו18:31, 30 ביולי 2019 (IDT)

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1078. Uziel302 - שיחה מולדובה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">09:40, 28 בפברואר 2020 (IST)

פדרצייה->פדרציה, קונפדרצייה->קונפדרציה

[עריכת קוד מקור]

98 ערכים. בדומה להחלפות פונקצייה ופרובינצייה. בשונה מגלקסייה שהצעתי בעבר, פה גם האקדמיה מסכימה שאין חיריק: קוֹנְפֵדֵרַצְיָה. Uziel302 - שיחה פדרציה,_קונפדרצייה->קונפדרציה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">09:52, 30 ביולי 2019 (IDT)

בעד Ronam20 - שיחה 15:17, 30 ביולי 2019 (IDT)
בעד, בהחלט. אלדדשיחה 15:24, 30 ביולי 2019 (IDT)
בעד שמזן (שיחה) • ערכי בראבו18:31, 30 ביולי 2019 (IDT)
בעד דוד שי - שיחה 08:54, 17 באוגוסט 2019 (IDT)

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1079. Uziel302 - שיחה פדרציה,_קונפדרצייה->קונפדרציה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">09:40, 28 בפברואר 2020 (IST)

תיכנן -> תכנן וכו'

[עריכת קוד מקור]

859 מופעים ל-"תיכנ[נן]". בהמשך להחלפה 168. תומר - שיחה _תכנן_וכו'" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">14:32, 5 באוגוסט 2019 (IDT)

ההחלפה עודכנה. Uziel302 - שיחה 09:40, 28 בפברואר 2020 (IST)

בוריאציה -> בווריאציה, הוריאציות -> הווריאציות וכו'

[עריכת קוד מקור]

‏112 מופעים ל-"[הבלמ]וריאצי". תומר - שיחה _בווריאציה,_הוריאציות_->_הווריאציו" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">14:49, 5 באוגוסט 2019 (IDT)

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1080. Uziel302 - שיחה _בווריאציה,_הוריאציות_->_הווריאציו" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">09:51, 28 בפברואר 2020 (IST)

זה את זו => זה את זה

[עריכת קוד מקור]

זהו מטבע הלשון המדויק. דגש חזק - שיחה _זה_את_זה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">16:26, 25 באוגוסט 2019 (IDT)

תוכל להביא מקור? המקור שלי: רמ"א. Uziel302 - שיחה 19:51, 25 באוגוסט 2019 (IDT)
המקור שהבאת מאשש את הטענה – בספרות ההלכתית הבעל נושא את האשה אך האשה לא נושאת את הבעל אלא נישאת אליו, ולכן השימוש בו תקין. לעומת זאת, כאשר היחס הוא הדדי אין זה נכון לכתוב זה את זו, כי המשמעות היא שהזכר X כלפי הנקבה, אך הנקבה אינה X כלפי הזכר. לקריאה נוספת ראה [2] [3] [4] [5]. דגש חזק - שיחה 19:59, 25 באוגוסט 2019 (IDT)
בעד דוד שי - שיחה 03:22, 26 באוגוסט 2019 (IDT)

Eldad, Ofrahod: זה נראה נכון, אבל לפני שזה מוחלף בכל הערכים תוכלו לאשר או לרפרף על הדוגמאות מיוחד:חיפוש/insource:"זה את זו" ולראות שזה מתאים להחלפה אוטומטית? ערן - שיחה _זה_את_זה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">09:34, 2 בנובמבר 2019 (IST)

אני מעריך שלא כדאי לבצע החלפה אוטומטית, אלא אך ורק החלפה ידנית, פרטנית, על ידי עורכים, על פי שיקול דעתם. הנה דוגמה מתוך הערך "לווייתנאים": "...לאחר החיזור הזכר והנקבה שוחים יחדיו במשך שעות רבות ואף ימים, במהלכם הם יגעו זה בזו וילטפו זה את זו." אלדדשיחה 10:30, 2 בנובמבר 2019 (IST)
@Eldad: לא הבנתי את הדוגמה. לפי המשפט, גם הלווייתנה מלטפת את הלווייתן, ולא רק הוא אותה. חשבתי שזה בדיוק המקרה אליו התייחסו המומחים בקישורים שהביא דגש, לא? קיפודנחש 20:26, 2 בנובמבר 2019 (IST)
אסביר. אם באחד הערכים מופיע "זה בזו", ההחלפה בהמשך ל"זה את זה" נראית לי סותרת את תחילת המשפט, או את הצירוף שהוזכר קודם לכן בפסקה. זאת ועוד, יש מקומות שבהם בשירה, או בציטוט כלשהו, מדובר על "זה לזו". לכן הצעתי שההחלפה הנוכחית לא תבוצע באופן אוטומטי, אלא על פי שיקול דעתם של עורכי ויקיפדיה. אלדדשיחה 21:01, 2 בנובמבר 2019 (IST)
אם תרצה, מה שאני רומז כאן הוא שאין די בהחלפה האוטומטית הזאת (אם יוחלט עליה - אני מתנגד להחלפה האוטומטית הזאת), ויהיה צורך בהחלפות אוטומטיות נוספות. אבל, כאמור, אני נגד החלפות כאלה. מדובר כאן בעניין סגנוני. בעניינים סגנוניים עדיף שהחלפה תבוצע על פי שיקול דעתו של עורך, שיקרא ויוודא שהחלפה באותו מקום תקינה ועולה בקנה אחד עם כל הניסוחים שקדמו לה. אלדדשיחה 21:04, 2 בנובמבר 2019 (IST)
הבנתי והשתכנעתי. תחת המטרייה של אלדד, אזרתי עוז בנפשי להת נגד לכך שברומיאו ויוליה יכתוב בוט שהם "התאהבו זה בזה", בלי שיקול עורך (וכדברי אלדד, בלי להחליף את "זה בזו", "זה לזו", ו"זה מזו", אין הצדקה להחליף דווקא את "זה את זו") קיפודנחש 21:32, 2 בנובמבר 2019 (IST)
משתמש:Eldad, תוכל לנמק את ההתנגדות שלך? אפשר לכתוב מחרוזת שתחליף את כל זה <מש"ה וכל"ב>זו ב- זה <מש"ה וכל"ב>זה. אם הנימוק שלך הוא שיש מופעים נוספים, אז אפשר להרחיב את המחרוזת; אם הנימוק שלך זה שזה משפיע על ציטוטים – הבוט מדלג מזה שנים על תבניות ציטוט. למקרים הבודדים שאין טעם בהחלפה אפשר לשים {{ללא בוט}}. אם יש משהו שפספסתי – אנא האר את עיניי.
(במאמר מוסגר אני מציין שהדיון עמד מספיק זמן לפני שההחלפה נוספה, וההחלפה עמדה מספיק זמן בשביל להתקבע. אם מעוניינים להסיר אותה – יש לקיים דיון *לפני ההסרה*. אני משיב את ההחלפה עד לקבלת עמדה מסודרת).
דגש חזק - שיחה 17:07, 3 בנובמבר 2019 (IST)
הסברתי בצורה מאוד ברורה, ושטחתי מספר ארגומנטים. אעלה כאן רק את הארגומנט הראשי: אני נגד תיקונים סגנוניים באמצעות בוט - תיקונים שכאלה צריכים להתבצע על ידי עורך. אם ניקח לדוגמה את המילה "גניקולוגיה", ברור שבוט צריך להחליף אותה, כי מדובר במילה שגויה (המילה התקנית היא "גינקולוגיה"). לעומת זאת, ההחלפה המוצעת כאן אינה נחשבת לשגיאה מובהקת בעברית, והחלפה מסוג זה, אוטומטית, עלולה לקלקל ערכים, כאשר כמה מילים קודם לכן מופיעים ניסוחים אחרים. אלדדשיחה 17:31, 3 בנובמבר 2019 (IST)
"זה את זו" זה אולי דווקא כן שגיאה רשמית, אבל זו גזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה, כי השינוי מנוגד לאינטואיציה הלשונית של רוב דוברי העברית בימינו. תיווצר פה מלחמת עריכה מתמדת בין בוטים לעורכים. נראה שעדיף להתרכז בשינויים שיש להם סיכוי. Ronam20 - שיחה 17:37, 3 בנובמבר 2019 (IST)
(הערה לצורת העבודה): ההחלפה הוצעה על ידי מש:דגש חזק. באופן שחורג במקצת מהשגרה בנוגע לרשימה הזו, דגש גם הוסיף את ההחלפה בעצמו. זה לא עוון ולא פשע, כמובן, אם כי מקובל להמתין לקונצנזוס קצת יותר ברור לפני שמוסיפים החלפה. לאחר תשובתו של אלדד, הסיר ערן את ההחלפה, בנימוק "עוד מוקדם מדי". דגש החזיר את ההחלפה בנימוק "החלפה ותיקה, יש לקיים דיון בדפ"ש". לדעתי זו טעות: החלפה טובה שמוסרת באופן זמני עד לגמר הדיון, לא גורמת נזק: אחרי שהדיון ייגמר, ויוחלט להחזיר את ההחלפה, הבוט יתפוס את כל המקרים הללו בריצה הבאה - לא קרה שום נזק. אם משאירים את ההחלפה עד גמר הדיון, ואז מחליטים שהיא לא טובה, מי ירוץ אחרי כל ההחלפות שהבוט ביצע בינתיים ויתקן? לכן, אין כל פסול בהסרת החלפה ברגע שמופיע עליה ערעור, ואבקש מדגש, ומכל אחד אחר, לא לרוץ ולהחזיר את ההחלפה - הזדיינו בסבלנות והמתינו לקונצנזוס. הסרתי חזרה את ההחלפה (וכאמור, אבקש מדגש לא לרוץ ולהחזירה לפני תום הדיון), ואבקש מהחברים לקבל את נוהל העבודה הזה גם בעתיד: בהסרה זמנית של החלפה אין נזק, בהחלפה לא טובה שנשארת בטבלה יש נזק, ולכן ברגע שפותחים דיון, גם בהחלפה "ותיקה", אפשר להסירה, ולהמתין בסבלנות לגמר הדיון לפני שמחזירים. אגב, במקרה הזה, התואר "ותיקה" יוחס להחלפה שקיימת פחות מחודש, כך ששם התואר הזה קצת מפוקפק, אבל לדעתי גם אם היה מדובר בהחלפה באמת ותיקה, מה שערן עשה נכון, ומה שדגש עשה שגוי. קיפודנחש 20:38, 3 בנובמבר 2019 (IST)
קיפוד, התגובה האחרונה בדיון הזה הייתה ב־26.8, ועל פיו הוספתי את ההחלפה ב־4.10. לאיזה קונצנזוס היה עליי להמתין? דגש חזק - שיחה 20:41, 3 בנובמבר 2019 (IST)
יש כאן שני נושאים שונים: ההוספה, וההחזרה. אם מקובל עליך שההחזרה הייתה טעות, דייני.
לגבי ההוספה, ולשאלתך "עד כמה היה עליך להמתין": רובנו משאירים את ההחלטה הזו לערן, וערן בדרך כלל מחכה יותר ממה שאתה חיכית במקרה הזה. ציינתי שמקובל להמתין קצת יותר, לא אמרתי שפעולתך לא הייתה תקינה. אם אתה רוצה תשובה "חצי מוסמכת" לשאלתך, בדוק מה פרק הזמן האופייני בין העלאת הצעה להחלפה להוספתה לרשימה, ומה המספר האופייני של בעדים לפני שהחלפה מתווספת. קיפודנחש 21:06, 3 בנובמבר 2019 (IST)
הסרתי את ההחלפה לבינתיים. עברתי על כל המופעים, ותיקנתי אותם. בגדול – למעט שלושה ערכים שהוכנסו למטריית "ללא בוט" וציטוט אחד שהוכנס לתבנית ציטוט לא היה כמעט צורך בבקרה. אני לא חושב שבענייני לשון תתפתח מלחמות עורכים מול בוטים. אבקש לשמוע את דעתם של בעלי הידע בלשון והגההקובץ על יד, סיון ל, Tomerlv, Funcs, Kulystab, pashute, amikamraz, Eldad, איש גלילי, yinonk, בן עדריאל, JewHyper, יודוקוליס, Tomer T, TergeoSoftware, Patqu, תמרה20, מקצועי, IfatE, Idoc07, Ani6032, TheBooker66, ג.מ.-1974. דגש חזק - שיחה 21:34, 3 בנובמבר 2019 (IST)
זה לא סתם פלפול בענייני לשון, "הם נישקו זה את זה" או "הם נישאו זה לזה" נשמע הומוסקסואלי לאוזני דובר העברית המודרנית. אתה יכול לצפות לתיקונים מצד עורכים. Ronam20 - שיחה 22:37, 3 בנובמבר 2019 (IST)
אבל שווה מהסיפור הזה גם לדון במה שנראה לי כלקח: הרשימה הזו מנוהלת על ידי מש:ערן. נכון שעוד עורכים לפעמים עורכים את הרשימה, אבל די ברור שמה שמקובל זה שערן הוא המנהל. אפשר חערער על זה, אבל אין סיבה וזה לא מומלץ. באופן טיפה דומה לאופן בו מקובל שלאסתם מוביל את ניהול דיוני החשיבות ויישום המסקנות מהם. לדעתי כדאי לומר זאת עכשיו וברור: ההכי הטוב להשאיר לערן לסכם דיונים ולהוסיף החלפות. עורכים אחרים יכולים להוסיף החלפה, אבל אם ערן מסיר אותה בנימוק "זמן הדיון ורמת הקונצנזוס לא נראים לי מספיקים כדי להוסיף את ההחלפה עכשיו" (כמו במקרה הנוכחי), על העורך לקבל זאת, ולא להחזיר את ההחלפה בכוח. במקום זאת, נסה לשכנע עוד עורכים שזה רעיון טוב לבצע את ההחלפה הזו באופן אוטומטי. נראה לי הרבה יותר פרודוקטיבי לו היית לוקח את דברי אלדד ברצינות. ושוקל, למשל, להציע בשיחת ויקיפדיה:בדיקה אוטומטית. קיפודנחש 04:52, 7 בנובמבר 2019 (IST)

לא בוצע לא בוצע. Uziel302 - שיחה _זה_את_זה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:07, 28 בפברואר 2020 (IST)

מרכאות מיוחדות: ״ ==> "

[עריכת קוד מקור]

מרכאות מסוג ״ אינן תו תקני וגם מפריעות במראה. יש לשנות בכל מקום ל-". בורה בורה - שיחה _"" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">07:45, 12 בספטמבר 2019 (IDT)

לא בוצע לא בוצע Uziel302 - שיחה _"" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:07, 28 בפברואר 2020 (IST)

צ'מברליין > צ'מברלין

[עריכת קוד מקור]

אני שיניתי את רוב המופעים שבערכים המרכזיים בהתאם להחלטה על שינוי האיות (ר' שיחה:נוויל צ'מברליין). אבל יש יותר מ-700 מופעים. Ronam20 - שיחה 23:15, 16 באוקטובר 2019 (IDT) בוצע בוצע כהחלפה 1081. Uziel302 - שיחה _צ'מברלין" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:07, 28 בפברואר 2020 (IST)

מייטב->מיטב

[עריכת קוד מקור]

22 ערכים. Uziel302 - שיחה מיטב" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:09, 28 באוקטובר 2019 (IST)

למעשה, רק 18. 4 מופעים זה "שרמייטבו" שכנראה צריך לתקן ל "שרמטייבו", לא ל"שרמיטבו" כפי שמוצע כאן. קיפודנחש מיטב" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:35, 28 באוקטובר 2019 (IST)

אכן אפשר להתעלם ממופעים באמצע מילה. Uziel302 - שיחה 21:30, 28 באוקטובר 2019 (IST)
??? רוב המופעים הם "באמצע מילה": "במייטבו" "המייטביים" וכן הלאה. בכולם התיקון רצוי, הטעות שציינתי ("שרמייטבו" במקום "שרמטייבו" => הפניה לנמל התעופה הבינלאומי שרמטייבו) היא המקום היחיד בו מייטב => מיטב יהיה טעות. רק ציינתי שיש לתקן ידנית את הטעות המסוימת הזו לפני הוספת ההחלפה. קיפודנחש 22:17, 28 באוקטובר 2019 (IST)
קיפודנחש, יש באמצע מילה ויש בין תחיליות ומוספיות. אני מסכים שכדאי החלפה כללית. ביצעתי את התיקון הידני של שרמייטבו. Uziel302 - שיחה 22:32, 28 באוקטובר 2019 (IST)
תבוא עליך הברכה. קיפודנחש 22:45, 28 באוקטובר 2019 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1082. Uziel302 - שיחה מיטב" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:07, 28 בפברואר 2020 (IST)


האלבום אולפן, האלבום האולפן -> אלבום האולפן

[עריכת קוד מקור]

ביחד 30 מופעים איכשהו. תומר - שיחה _אלבום_האולפן" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">14:40, 2 בנובמבר 2019 (IST)

בעד. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו19:35, 4 בנובמבר 2019 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1083. Uziel302 - שיחה _אלבום_האולפן" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:07, 28 בפברואר 2020 (IST)


שנה"ל -> שנת הלימודים

[עריכת קוד מקור]

31 מופעים. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו_שנת_הלימודים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:35, 4 בנובמבר 2019 (IST)

בעד. לי יצא 71 ערכים, שבחלקם מספר מופעים. Uziel302 - שיחה 10:25, 7 בנובמבר 2019 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1084. Uziel302 - שיחה _שנת_הלימודים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:07, 28 בפברואר 2020 (IST)


ואדי ערה -> ואדי עארה

[עריכת קוד מקור]

בערבית נכתב وادي عارة, לכן לפי כללי התעתיק צריך לתעתק ל"ואדי עארה". עם הא'. לפי החיפוש יש 95 מופעים של "ואדי ערה" במרחב הערכים. emanשיחה _ואדי_עארה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">00:13, 26 בנובמבר 2019 (IST)

מתייג את משתמש:RimerMoshe שביצע החלפות לנחל עירון. Uziel302 - שיחה 13:04, 27 בנובמבר 2019 (IST)ש
Uziel302, משתמש:Eman, אני משתדל לכבד את העורכים שקדמו לי בכתיבת הדפים בוויקיפדיה, ואת העבודה הנאמנה שעשה מי שקבע כי שמו של המקום הוא נחל עירון. זו הסיבה שטרחתי לבצע את עשרות התיקונים שמשתמש:Eman ביטל במחי יד במחיקה מהירה. נראה לי מטופש לגמרי להחליף שגיאה אחת "ואדי ערה" בשגיאה פוטנציאלית אחרת "ואדי עארה", במקום להסב את הכל לשם הנכון (לדעתי) והוא "נחל עירון".
אין ברצוני להתעקש על עמדתי זו מבלי לבצע בירור מתאים ומהימן, ולכן פניתי בשאלה לאקדמיה ללשון עברית ולועדת השמות הממשלתית לגבי הדרך הנכונה בה יש לכנות את האזור, והאם יש בסיס לטענתו של משתמש:Eman שואדי עארה מהווה חלק מתוך נחל עירון. עד כה קיבלתי מענה מענה מהאקדמיה ללשון עברית ולפיו "חשוב לציין כי לא מדובר בשאלה של לשון. ועדת השמות הממשלתית קובעת את שמות המקומות בארץ. לפי מה שקראתי במרשתת, השם העברי הוא אכן נחל עירון". טרם זכיתי לתשובה מוועדת השמות הממשלתית, ואני מעדיף להמתין ולהמשיך בבירור ענייני של הסוגייה לפני שאני מבצע תיקונים כלשהם.
עלי לציין שעד כה נתקלתי בכל המקורות הרשמיים אך ורק במונח "נחל עירון" או "עירון" בהתייחסות לאזור בו מדובר (למסילת הרכבת שתוכננה לעבור בתוואי זה קראו מסילת עירון, למחלף שבכניסה המערבית לאזור קוראים מחלף עירון, המועצה המקומית המאגדת שורה של יישובים ערביים באזור נקראת בשם מעלה עירון וכך הלאה). המונח "ואדי עארה" מופיע רק בתיאורים חופשיים/עממיים/היסטוריים (כולל כאלו שנרשמו במסמכים רשמיים).
אני מכבד את עמדתו של משתמש:Eman, ומאמין הדברים שהביע מבוססים על מקורות של ממש שאני טרם הצלחתי לאתר. לכשאשתכנע לכיוון זה או אחר, "נחל עירון" או "ואדי עארה", ואם עדיין יהיה צורך בכך, אחזור ואנסה לעשות סדר בבליל השמות הזה, כולל עדכון הערך העיקרי בצירוף תיעוד ואסמכתאות, וכולל טיפול שכל הסטות השמות דוגמת "ואדי ערה". RimerMoshe - שיחה 14:52, 27 בנובמבר 2019 (IST)
אני באמת לא יודע איך לענות לך.הבאתי מקורות של מסמכים רשמיים שמדברים על ואדי עארה. דוח ועדת חקירה ממלכתית, מסמכים של משרדים ממשלתיים מקצועיים. מה זה "מקורות של ממש שלא הצלחת לאתר"? יש לך מול העיניים!
אני גם לא מבין למה אתה מזכיר את מחלף עירון, או מסילת עירון. לא הצעתי להחלף את השם של המחלף או המסילה. אבל מפה, ועד להכיח כל איזכור של "ואדי עארה", הדרך מאוד מאוד ארוכה.
לטעון שלכתוב "ואדי עארה" זה שגיאה - זו פשוט עמדה מקוממת. זה שאתה מנסה למחוק את השם מכל מקום, להכחיד מידע, זה מקומם. זה ממש פשע.
באינספור מקומות, גם אם משתמשים בשם "נחל עירון" כותבים בסוגרים גם "ואדי עארה". אז מה מפריע לך שאם כותבים את זה, אז כותבים את זה לפי התעתוק הנכון??!!!?! 01:15, 28 בנובמבר 2019 (IST)
בכל מקרה, לאור ההסכמה הותיקה בדף השיחה, פיצלתי את הערך לשניים. הערך על הנחל, נשאר נחל עירון. את החלקים שדנים בגיא, ובאזור הגאוגרפי ששוכן סביבו, ובהסיטוריה שלהם, העברתי לואדי עארה שהפכתי מהפניה לערך עצמאי. את ואדי ערה הפכתי להפניה לערך ואדי עארה. אני חוזר ומבקש להפעיל את הבוט, שישנה את המופעים של ואדי ערה, לואדי עארה. זה לא קשור לסוגיה שעליה יש דיונים במקומות אחרים על מתי והאם להשתמש בשם "נחל עירון". מה שאני מבקש, זה שבמקומות שמופיע השם "ואדי עארה" הוא יופיע בצורה הנכונה מבחינת כללי התעתיק. emanשיחה 03:29, 28 בנובמבר 2019 (IST)
משתמש:Eman, כל זה טוב ויפה - לדעתך - אבל מה אתה בדיוק מבקש ממני לעשות? אין לי שום בוט, אלא רק יכולת התמדה ורצון לסייע בנקודות שאני סבור שהן בעלות חשיבות. את עשרות התיקונים שמחקת בהינף יד מבלי לנסות אפילו לברר מדוע עשיתי את מה שעשיתי, ביצעתי אחד אחד, בזה אחר זה, תוך השקעה של עבודה ומאמץ. אם אתה רוצה להמיר כיתוב אחד במישנהו, מדוע אתה לא מבצע זאת בעצמך? מה בדיוק אתה רוצה שאני אעשה שאתה לא מסוגל לעשות?
ואדי עארה הוא מונח ישן, שהוחלף במונח נחל עירון על ידי ועדת השמות הממשלתית, בדיוק כפי שנקבעו שמות עבריים למרבית האתרים בארץ ישראל. אינני יודע מהיכן לקחת את ה"עובדה" שהמונח "ואדי עארה" מתייחס לחלק מן התוואי של "נחל עירון", ואם לומר את האמת, זה גם לא ממש איכפת לי. כפי שכתבתי, אם אצליח לקבל תשובה מוסמכת ממקור אמין, אעשה משהוא בנושא, ואם לא, יעמוד הנושא וימתין לטיפול עתידי של טובים ממני. כך או אחרת, אין בכוונתי להמשיך לעסוק בנושא, ובוודאי אינני הכתובת לבקש ממנה ביצוע של תיקונים. RimerMoshe - שיחה 19:02, 28 בנובמבר 2019 (IST)
אל ביקשתי ממך שוםפ דבר פה, רק שלא תפריע. פה זה דף שמבקשים הפעלה של בוטים. ביקשתי שיתקנו את איפה שכתוב "ואדי ערה" ל"ואדי עארה". אני באמת לא מבין מה זה מפריע לך, ולמה בכלל התערבת. emanשיחה 19:50, 28 בנובמבר 2019 (IST)
מבחינת האמת אין היגיון בפיצול. "נחל עירון" הוא השם העברי הרשמי למקום המכונה בערבית, ואדי עארה, וקרוי כך בפי רוב האנשים אבל לא על כך הדיון כאן, אלא על ההחלפות. ובהנחה הסבירה שלעולם לא ייכתב ערך על "ואדי ערה" שבתימן, אפשר ורצוי להחליף ואדי ערה > ואדי עארה. Ronam20 - שיחה 20:15, 28 בנובמבר 2019 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1085. Uziel302 - שיחה _ואדי_עארה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:07, 28 בפברואר 2020 (IST)


ביטול החלפה רטבי=>רוטבי

[עריכת קוד מקור]
הועבר משיחת משתמש:ערן

תסתכל בבקשה על השינויים האלו (זה וזה) בערך לא תעמוד על דם רעך. האנונימי הזה מתקן בצורה סדרתית את מה שהבוט שלך עשה, מה שאני מניח שמיותר. יש דרך לבטל את השינוי הזה של הבוט (נניח להגדיר שכאשר מדובר ב"ישועה רטבי" הוא לא יתקן)? (זו לא פעם ראשןונה שאני רוה שמתקנים את השם שלו, אבל בפעמים הקודמות אל בדקתי אם זה היה בגלל בוט.david7031שיחה • ג' בכסלו ה'תש"ף • רוטבי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:24, 30 בנובמבר 2019 (IST)

אפשר לשים בערך תבנית {{ללא בוט|909}}. דגש חזק - שיחה 00:59, 1 בדצמבר 2019 (IST)
זה לא ערך יחיד. יש הרבה ערכים שמפנים למאמרים שלו (חלקם אגב, קישורים שבורים, אבל זו בעיה אחרת שצריך לתקן), ולא מן הנמנע שבעתיד יצטרפו עוד ערכים.david7031שיחה • ג' בכסלו ה'תש"ף • 01:07, 1 בדצמבר 2019 (IST)
המילה לא כל כך נפוצה, וההחלפה לא ממש חיונית (23 מופעים של "רוטבי", אולי חלקם החלו חייהם כ"רטבי" ותוקנו על ידי הבוט, ו-23 מופעים של "ישועה רטבי". אפס מופעים שגויים של "רטבי"). לדידי, אפשר להסיר את ההחלפה הזו - הנזק אפס או מזערי, לעומת דחיפת "ללא בוט" לעשרות ערכים, עם פוטנציאל לעוד. גישתי היא שככל שמוצאים יותר "ללא בוט" להחלפה מסוימת, כך יותר יש לשקול את הסרתה - זו כנראה לא החלפה טובה, משום שככל שיש יותר כאלה, כך רב הסיכוי שיתווספו עוד דפים עם המילים שיש למסך, ובהסתברות גבוהה הבוט ישיג את העורך שיודע להוסיף "ללא בוט", או במילים אחרות, הסיכוי שההחלפה תגרום נזק. קיפודנחש 05:43, 1 בדצמבר 2019 (IST)

אם לא תהיה הצדקה טובה להשארת ההחלפה אסיר אותה בימים הקרובים. ערן - שיחה רוטבי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:20, 1 בדצמבר 2019 (IST)

תודה.david7031שיחה • ג' בכסלו ה'תש"ף • 11:50, 1 בדצמבר 2019 (IST)
נראה שמש:ערן שכח (קצת יותר משבועיים בהחלט נופל בהגדרת "הימים הקרובים"). הסרתי את ההחלפה (909). בב"ח - קיפודנחש 18:15, 17 בדצמבר 2019 (IST)

החלפה 339

[עריכת קוד מקור]

כמו־כן => כמו כן.

על סמך מה נוספה ההחלפה הזו, מה רע בצורה "כמו־כן" ומדוע הקישור לדיון מקשר לדיון של פתיחת ראשי תיבות? דגש חזק - שיחה 19:42, 1 בדצמבר 2019 (IST)

לא יודע על סמך מה נוספה. אבל מה שרע בה זה שיש בה מקף מיותר. Ronam20 - שיחה 19:44, 1 בדצמבר 2019 (IST)
זו צורה תקינה שאין חובה להשתמש בה. לא ברור למה מישהו החליט שאי־השימוש בצורה הזו עדיף. דגש חזק - שיחה 19:45, 1 בדצמבר 2019 (IST)
ברשימת ההחלפות יש קישורים לדיונים שבהם הוחלט על ההוספה. במקרה הזה הקישור מפנה ל_כמו_כן" title="ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 20">דיון זה, דיון שאני יזמתי ב-2007 לפירוק ראשי התיבות כמו"כ כמקובל אצלנו. מפעיל הבוט משתמש:Yonidebest ככל הנראה החליט להוסיף את ההחלפה דנן לשם אחידות. אני לא בטוח שהיא נחוצה, אם כי היא דומה להחלפות אחרות כמו החלפה 331 (שאין קישור לדיון שלה). תומר - שיחה 21:39, 1 בדצמבר 2019 (IST)

הייררכי->היררכי

[עריכת קוד מקור]

112 מופעים. הכתיב צריך להיות כשם הערך היררכיה. Uziel302 - שיחה היררכי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:29, 16 בדצמבר 2019 (IST)

לא נראה לי שיש בעיה בכתיב הייררכי. Ronam20 - שיחה 22:20, 16 בדצמבר 2019 (IST)
Ronam20, תוכל לפרט או להביא מקור? Uziel302 - שיחה 07:00, 17 בדצמבר 2019 (IST)
ב"חלופון" של האקדמיה ללשון כתוב :"הִיֵּירַרְכִייָּה; hierarchy בעברית: מִדְרָג" Ronam20 - שיחה 13:21, 17 בדצמבר 2019 (IST)
"הייררכי" אמור היה להיות הכתיב התקני. "הִייֶרוס", ביוונית - קדוש. "ארכייה" = שלטון. שלטון הקדושים. לכן, למעשה, שם הערך מלכתחילה היה אמור להיות הייררכיה, ולאו דווקא היררכיה. אבל הכתיב "היררכיה" השתרש בעברית (ויוצא שרוב הישראלים לא מכירים את הצורה "הייררכיה", שאמורה הייתה להיות מדויקת יותר). אלדדשיחה 20:38, 21 בדצמבר 2019 (IST)
הגבתי כאן בלי לשים לב לתגובתו של Ronam20 מעליי. זה לא היה מכוון... :) אלדדשיחה 20:40, 21 בדצמבר 2019 (IST)

ארצישראלי --> ארץ-ישראלי

[עריכת קוד מקור]

מתייג את בעלי הידע בלשון והגההקובץ על יד, סיון ל, Tomerlv, Funcs, Kulystab, pashute, amikamraz, Eldad, איש גלילי, yinonk, בן עדריאל, JewHyper, יודוקוליס, Tomer T, TergeoSoftware, Patqu, תמרה20, מקצועי, IfatE, Idoc07, Ani6032, TheBooker66, ג.מ.-1974. יוניון ג'ק - שיחה _ארץ-ישראלי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:21, 21 בדצמבר 2019 (IST)

על פי האקדמיה ללשון אכן "ארץ-ישראלי". אבל בדיונים שהתקיימו לאחרונה בדפי השיחה של הערכים הרלוונטיים היו שהעדיפו "ארץ ישראלי" ללא מקף, ועל פי זה שונו שמות הערכים. בכל אופן, לא בטוח שכדאי לעשות החלפה אוטומטית, כי חלק מהמקורות שב"לקריאה נוספת" ובהערות השוליים כוללים כותרות שעושות שימוש בצורה "ארצישראלי", ואנחנו לא רוצים לשבש את הכותרות. אולי כדאי להוסיף ל"בדיקה אוטומטית". Ronam20 - שיחה 18:56, 21 בדצמבר 2019 (IST)
אני חושב שעדיף להימנע מהחלפה אוטומטית במקרה הזה. המילה "ארצישראלי" הייתה מקובלת בעבר, ולטעמי - עדיף להימנע מהחלפה אוטומטית בכל מקום. אלדדשיחה 20:36, 21 בדצמבר 2019 (IST)

[[כותרת|כותר]]ת -> [[כותרת]] וגם [[כותרת|כותר]]<nowiki/>ת -> [[כותרת]]

[עריכת קוד מקור]
הועבר לשיחת מדיה ויקי:Gadget-Checkty.js. ערן - שיחה _[[כותרת]]_וגם_[[כותרת|כותר]]<nowik" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">08:43, 11 בינואר 2020 (IST)

החלפת מסת״ב עם nowiki לתבנית ISBN

[עריכת קוד מקור]

יש הרבה ערכים עם משהו כזה: <nowiki>ISBN 0-471-54897-9</nowiki>.

כמובן, המספר יכול להיות שונה, ולפעמים יש בו מינוסים ולפעמים אין, אבל תמיד מופיעה המילה ISBN ורווח אחריה, ותמיד יש שם תגי nowiki מיותרים.

צריך להחליף את זה לתבנית {{ISBN}}.

העריכת קוד מקור, הצלחתי לעשות החלפה כזאת עם הביטוי הרגולרי הבא:

  • חיפוש: <nowiki>ISBN ([0-9-]+)</nowiki>
  • החלפה: {{ISBN|$1}}

מתייג את IKhitron, שהתעסק עם ISBN, אם אני מבין נכון. ייתכן שאני מפספס משהו וזה לא כל־כך פשוט. --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 12:51, 1 בינואר 2020 (IST)

אלו שני דברים שונים: אם מדובר רק על "לתקן את מה שיש", זו הרצה אחת (או כמה) של הבוט. אם, לעומת זאת, שיבושים כאלו ממשיכים להיכנס באופן שוטף, אז החלפה כן מתאימה. הפתרון האידאלי יהיה לזהות את מקור השיבוש ולסכור אותו, ואת הקיים לתקן בעזרת בוט. (תוספת): אה, עוד משהו קטן: אמיר, תווי היוניקוד בחתימתך מופיעים כתווים לא מזוהים בדפדפנים ומערכות הפעלה לא מעטות (במקרה, זה נראה לי טוב בוינדוז 10 עם כרום, ולא טוב בלינוקס מינט עם כרום, אבל זה אקראי להתקנות הללו - בטח יש מינטים בהם רואים את ההמיספרות) קיפודנחש 17:41, 2 בינואר 2020 (IST)
לא ראיתי מופעים חדשים בימים האחרונים, אבל יש סיכוי טוב שזה עדיין קורה, אז שתהיה החלפה קבועה, לא יזיק. עשיתי הפסקה של שלוש שנים במעקב אחרי nowiki כי הייתי עסוק בדברים דחופים יותר, אבל סיימתי אותם, אז אני חוזר ל־nowiki ומתכוון לבדוק את זה יום־יום.
לגבי התווים – תודה, אבל מי שלא רואה אותם לא רואה עוד המון אמוג׳ים. יש דברים גרועים יותר בעולם. --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 18:44, 2 בינואר 2020 (IST)
מרבית השיבושים של נוויקי קשורים בצורה זו או אחרת לעורך החזותי. אני מניח ששם יש להתחיל. שמזן (שיחה) • ערכי בראבו20:12, 2 בינואר 2020 (IST)
כמובן, כי הוא מנסה לעזור לאנשים לא להתבלבל בין קוד ויקי לבין עיצוב חזותי, אבל לעיתים קרובות מדי יוצא לו ההפך :)
לפני ארבע שנים עשיתי על זה מחקר די גדול ודיווחתי המון באגים וחלק מהם תוקנו בתוכנה. באותה תקופה גם ניקיתי המון ערכים בוויקיפדיה העברית מהדבר המיותר הזה, וביום טוב היו 0 דפים במרחב הערכים שהיו בהם תגים מיותרים כאלה. אחר־כך זנחתי את הנושא, ועכשיו יש כ־1000 דפים כאלה. אם נריץ את ההחלפה הזאת ואת זאת שמעליה, המספר הזה יֵרד בכמה מאות טובות, ואז יהיה קל יותר לחקור את השאר. --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 20:50, 2 בינואר 2020 (IST)
שאלתי מאיפה זה מגיע, כי אני צריך להיות בטוח שאם אחרי מספר ISBN מופיע מספר אחר, לא קשור, ההחלפה לא תזהה אותו בטעות כחלק מהקוד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:53, 3 בינואר 2020 (IST)
אני לא יכול להיות בטוח, אבל אני מנחש שרובם מגיעים מתרגומים. תיקנתי הרבה כאלה, ועוד לא ראיתי אחד שהחלפה כזאת לא הייתה מתאימה לו. אני לא אומר שזה בלתי־אפשרי לחלוטין, אבל ראית אי־פעם ISBN שיש אחריו מספר שלא צריך לקשר? :) --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 17:01, 3 בינואר 2020 (IST)
כן, הרבה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:43, 3 בינואר 2020 (IST)
בתוך <nowiki>? ויש לך דוגמה? --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 21:38, 3 בינואר 2020 (IST)
אם הייתי פוגש לפחות אחד בתוך nowiki לא הייתי שואל. שאלתי כדי להיות בטוח שמקרה כזה לע יכול לקרות גם שם? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 17:09, 4 בינואר 2020 (IST)
לא, לא ראיתי משהו בתוך nowiki שלא צריך להחליף. הנה רשימת של 533 מופעים של זה שמצאתי במרחב הערכים ב־dump מ־1 בינואר: משתמש:Amire80/nowiki-isbn. ממבט חטוף אני לא רואה שם שום דבר שלא צריך להחליף. --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 22:18, 4 בינואר 2020 (IST)
בדקתי את כולם, אכן אין שם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:15, 5 בינואר 2020 (IST)
נו, אז אפשר להפעיל את ההחלפה הזאת? :)
ושתהיה קבועה, לפחות עד שיתוקן https://phabricator.wikimedia.org/T219627 ? --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 15:19, 5 בינואר 2020 (IST)
אפשר להציע לך משהו חלופי? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:17, 6 בינואר 2020 (IST)
כמובן. --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 15:19, 6 בינואר 2020 (IST)
חשבת על פשוט להוריד את nowiki, ולתת לבוט ההסבה לעשות את עבודתו? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:44, 6 בינואר 2020 (IST)
המטרה העיקרית שלי היא להיפטר מכמה שיותר תגי nowiki במרחב הערכים ולעשות את זה באופן כמה שיותר מהיר ואוטומטי, כדי שאוכל לטפל ידנית בכל שאר המופעים של התג הזה, שבוט לא יכול לטפל בהם. ההצעה שלך משיגה את המטרה הזאת, אז בראייה הצרה הזאת היא בסדר.
אבל זה כן טיפה מתמיה אותי, לאור מה שאמרת קודם: אם יש הרבה מופעים של ISBN שלא צריך להחליף לתבנית, האם לא עדיף להחליף כבר ישר לתבנית את מה שאנחנו יודעים בוודאות שצריך להחליף? --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 15:53, 6 בינואר 2020 (IST)
לא הבנתי. מה זה "יש הרבה מופעים שלא צריך להחליף לתבנית"? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:01, 6 בינואר 2020 (IST)
פשוט כתבת קודם: „אני צריך להיות בטוח שאם אחרי מספר ISBN מופיע מספר אחר, לא קשור, ההחלפה לא תזהה אותו בטעות כחלק מהקוד”. הבנתי מזה שדברים כאלה לא צריכים להיות מוכנסים לתבנית. אם הבנתי נכון, אז הסרת nowiki בלבד תערבב אותם. אבל אולי לא הבנתי נכון. --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 21:21, 6 בינואר 2020 (IST)
עכשיו הבנתי. בסדר גמור. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:03, 7 בינואר 2020 (IST)
אז היום ראיתי שזה עדיין קורה (בערך בנימין איזק). אז כן, צריך לעשות את זה קבוע עד שבאג https://phabricator.wikimedia.org/T219627 יתוקן. --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 14:56, 11 בינואר 2020 (IST)
ערן, לטיפולך? :) --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 00:36, 25 בינואר 2020 (IST)

בוצע בוצע כמו כן הרווח שבין ISBN לבין המספר - יכול להיות גם non breaking space ולכן צריך (?: |\u00a0) או \s. לא הוספתי את ההחלפה לרשימת ההחלפות הרגילה שמסתמכת בעצמה על nowiki. ערן - שיחה 11:11, 25 בינואר 2020 (IST)


==העלילה== -> ==עלילה==

[עריכת קוד מקור]

אחידות: 903 מופעים ל"== ?העלילה ?==" ו-3971 מופעים ל"== ?עלילה ?==". תומר - שיחה _==עלילה==" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:42, 18 ביולי 2019 (IDT)

בוצע בוצע כהחלפה 1086. Uziel302 - שיחה _==עלילה==" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)

מנטלים->מנטליים

[עריכת קוד מקור]

38 אינסטרומנטלים, 17 מונומנטלים, 8 מנטלים. Uziel302 - שיחה 09:39, 30 ביולי 2019 (IDT) בוצע בוצע כהחלפה 1087. Uziel302 - שיחה מנטליים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)


הסכסוך הX-Y ← הסכסוך הX–Y

[עריכת קוד מקור]

למשל הסכסוך הישראלי–פלסטיני במקום הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כרגע המצב הוא שהכתיב הנכון כמעט יתום. קפדניקו - שיחה 22:43, 5 באוגוסט 2019 (IDT)

למה אתה חושב שהכתיב שאתה מציע נכון יותר? Ronam20 - שיחה 23:21, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
היו דיונים על זה לגבי שמות הערכים, אבל ודאי שבטקסט שבפנים הערך ראוי לתקן.
סימן המינוס הוא לא סימן עברי, בעברית יש קו מפריד (–) ומקף (־). עם זאת, בוויקיפדיה (וגם באקדמיה ללשון) משתמשים לעתים במינוס תמורת המקף, אך לא תמורת הקו המפריד.
בין יחסים בילטרליים מגיע קו מפריד ולא מקף.
אם אין מקרי קצה שלא לקחתי בחשבון, בעד ההחלפה. דגש23:25, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
אם כך אז אולי הסכסוך הישראלי – פלסטיני (עם רווחים, על פי כללי הקו המפריד שמחריגים מהרווח רק טווחים). Ronam20 - שיחה 23:28, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
לא. זהו לא קו מפריד במשמעו הרגיל, אלא קו לציון טווח. ראה כאן. דגש23:31, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
אתה לא צודק לדעתי. קו לסימון טווח הוא קו שאפשר להחליפו במילה "עד". Ronam20 - שיחה 23:37, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
"קו ירושלים–חיפה" אפשר להחליף במלים "קו ירושלים עד חיפה", או שהחלופה המדויקת יותר היא "הקו שבין ירושלים לחיפה"? דגש23:42, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
"עד" או "ל..." מנקודה X לנקודה Y (במרחב או בזמן) זה טווח. (אבל אולי אתה צודק. לא בטוח) Ronam20 - שיחה 23:45, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
מאחר ששמות הערכים עצמם הוחלפו, בין אם זה היה הדבר הנכון לעשות ובין אם לאו, כדאי להחליף גם את הקישורים הפנימיים והכיתוב בתוך הערכים. השאלה האם נחוצים רווחים היא שאלה חשובה ומעניינת (לי נראה שכן), אבל המקום לדון בכך אינו כאן אלא בוק:יל, ואולי קצת חבל שהדיון לא נעשה לפני החלפת השמות. כך או כך, רשימת ההחלפות צריכה להיות לפי שמות הערכים, ואם כרגע הערכים הם עם קו מפריד בלי רווח, זה מה שצריך להיות גם בוק:רה. שאלה לדגש: וידאת שכל הערכים ששמם מתאים לתבנית "הסכסוך ה X-Y" הם כרגע עם קו מפריד? קיפודנחש 23:53, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
לא, אבל ראיתי שקפדניקו ובן עדריאל מטפלים בזה. אם זה לא הושלם, אפשר לבקש מ-DMY שיטפל בזה עם הבוט שלו (כפי שעשה ביחסי A–B). דגש23:56, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
לפני שמוודאים שכל הערכים מתאימים, אין מה לייסד החלפה. במקרה הקיצוני החלפה כזו תחליף קישור טוב (=כחול) בקישור אדום. יש לעשות את הדברים בסדר הנכון. טנטטיבית, עד שמוודאים שכל הערכים המתאימים עברו - נגד. כשמציע ההחלפה ידווח ששכל הערכים שמתאימים לדפוס שהוצג הועברו לשמת עם קו מפריד, התנגדותי הופכת אוטומטית לתמיכה. קיפודנחש 00:06, 6 באוגוסט 2019 (IDT)
כל הערכים הוחלפו, (כרגע בסך הכל 10). ראו מיוחד:דפים המתחילים ב/הסכסוך ה. קפדניקו - שיחה 08:48, 6 באוגוסט 2019 (IDT)
יש בנושא אי הסכמה. ראה וק:יל, ועריכות של משתמש:בן עדריאל. משתמש:קפדניקו, אנא בדוק שוב דלפק הייעוץ הלשוני, וראה אם יש להחזיר את שמות הערכים לשימוש בתו מינוס רגיל. כרגע נגד החלפה כזו, עד לקנוצנזוס לגבי שמות הערכים והקטגוריות (ראו למשל קטגוריה:הצעות לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני וגלגוליה בין קו מפריד ל"מקף"). קיפודנחש 16:49, 8 באוגוסט 2019 (IDT)
אני כמובן משהה את ההצעה עד להחלטה בנושא. קפדניקו - שיחה 16:51, 8 באוגוסט 2019 (IDT)
לפי מה שהבנתי, אם מדובר בשני שמות עצם נפרדים (ככאשר הקו מחליף "בין") צריך קו מפריד ולא מקף, אבל אם מדובר בקו שהופך את שתי המילים לתואר אחד (כמו הסכסוך הישראלי-פלסטיני, בו "ישראלי-פלסטיני" הוא שם תואר אחד) צריך מקף ולא קו מפריד. בויקיפדיה מקובל להשתמש בסימן מינוס במקום מקף, אבל לא במקום קו מפריד. נחמה קרובה לבוא, בן עדריאלשיחה • ח' באב ה'תשע"ט 18:10, 8 באוגוסט 2019 (IDT)
כלומר יחסי ישראל–ירדן בקו מפריד, והסכסוך הישראלי-יפני במקף? Ronam20 - שיחה 18:17, 8 באוגוסט 2019 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── כן. דגש18:26, 8 באוגוסט 2019 (IDT)

הגיוני. Ronam20 - שיחה 18:35, 8 באוגוסט 2019 (IDT)

לא בוצע לא בוצע. Uziel302 - שיחה 10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)

אוויריה->אווירייה

[עריכת קוד מקור]

58 ערכים. האות ר מנוקדת חיריק ולכן על פי כללי הכתיב חסר הניקוד יש להכפיל את הי'. ראו מילון ספיר. Uziel302 - שיחה אווירייה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:33, 29 בדצמבר 2019 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1088. Uziel302 - שיחה אווירייה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)


העדרות, העדרויות->היעדרות, היעדרויות

[עריכת קוד מקור]

בהמשך להחלפה 210 להעדר->להיעדר, מציע להחליף 250 מופעים של העדרות. Uziel302 - שיחה היעדרות,_היעדרויות" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:36, 29 בדצמבר 2019 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1089. Uziel302 - שיחה היעדרות,_היעדרויות" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)


העלמותו, העלמותה, העלמותם->היעלמותו, היעלמותה, היעלמותם

[עריכת קוד מקור]

85 מופעים להעלמותו, 54 להעלמותה. העלמות יכול להיות ה-עלמות, כשיש ו/ה בסוף זו לא אופציה. Uziel302 - שיחה היעלמותו,_היעלמות" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:41, 29 בדצמבר 2019 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1090. Uziel302 - שיחה היעלמותו,_היעלמות" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)


הימנון, הימנונים->המנון, המנונים

[עריכת קוד מקור]

חיריק לפני שווא. כך גם שם הערך, המנון. 136 מופעים. Uziel302 - שיחה המנון,_המנונים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:47, 29 בדצמבר 2019 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1091. Uziel302 - שיחה המנון,_המנונים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)

השגיו, השגיה, השגיהם->הישגיו, הישגיה, הישגיהם

[עריכת קוד מקור]

לפי האקדמיה יש לכתוב הישג וכן בנגזרות. 166 מופעים. Uziel302 - שיחה הישגיו,_הישגיה,_הישגיהם" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:59, 29 בדצמבר 2019 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1092. Uziel302 - שיחה הישגיו,_הישגיה,_הישגיהם" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)


טרילוגייה->טרילוגיה

[עריכת קוד מקור]

כשם הערך טרילוגיה. 19 ערכים. Uziel302 - שיחה טרילוגיה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:03, 29 בדצמבר 2019 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1093. Uziel302 - שיחה טרילוגיה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)


"[[קובץ:Filename.jpg|ממוזער|333px|כיתוב]]טקסט" -> להוסיף ירידת שורה לפני הטקסט

[עריכת קוד מקור]
עורכת אלמונית

קורה הרבה מאוד שיש תמונה ומייד אחריה יש טקסט. לשם ההדגמה, עשיתי את זה בכוונה בעריכה הזאת ממש. למיטב הבנתי, התצוגה זהה אם יש ירידת שורה לפני הטקסט ואם אין ירידת שורה.

בעריכת קוד מקור נהוג כן לכתוב ירידת שורה, וזה הגיוני, כי זה יוצר הפרדה בין התמונה לבין הפסקה, וההפרדה הזאת נוחה לעורכים בקוד ויקי.

נדמה לי שהתמונות בלי ירידת השורה נוספות על־ידי העורך החזורתי, אם כי לא מצאתי באילו תנאים בדיוק. כשאמצא, אדווח באג.

בכל אופן, לשם ניקיון קוד הוויקי, אני מציע להריץ באופן קבוע בוט שמוסיף ירידת שורה אחרי הוספת תמונה כזאת. עשיתי כמה עריכות כאלה ידנית לאחרונה:

באף אחת מהן לא ראיתי שום הבדל בתצוגה, אבל כן יש הבדל בסידור הקוד, שיהיה טוב לעורכים הבאים.

זה מופיע במאות רבות של ערכים, אולי בכמה אלפים.

כמה הערות:

  • בתור התחלה, צריך לעשות את זה רק לתמונות עם הפרמטר "ממוזער". אני לא בטוח מה קורה עם תמונות אחרות.
  • צריך לעשות את זה רק אם הקוד שמוסיף את התמונה מתחיל את השורה. דברים דומים יכולים לקרות גם בסביבה של תבניות ורשימות, ר' למשל את העריכה הזאת, ולפחות בחלק מהמקרים רצוי להוסיף ירידת שורה, אבל לא צריך לעשות את זה אוטומטית עכשיו.
  • צריך, כמובן, לעשות את זה לתמונות בכל גודל, עם כל שם קובץ, עם כל כיתוב, ועם כל יישור (ימין, שמאל, ממורכז).

ש הערות? אני מפספס משהו? --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה _להוסי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">16:00, 5 בינואר 2020 (IST)

  • בעד --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 16:00, 5 בינואר 2020 (IST)
  • בעד שמזן (שיחה) • ערכי בראבו21:22, 6 בינואר 2020 (IST)
  • נגד - לא נגד הקביעה, ולא נגד ההחלפה עצמה, אלא נגד שימוש בוק:רה כדי לממש אותה. כמות הלוגיקה הדרושה לא מתאימה לכלי הזה (למען האמת, לא בדקתי אם הבוט והקוד בצ'קטי אפילו יודעים לעשות משהו כמו "הוספת שורה חדשה" בקוד שמטפל ברשימת ההחלפות, אבל גם אם הם יודעים, זה לא מתאים). התחלתי לכתוב משהו דומה בקשר להצעה קודמת בדף זה (שם הסעיף הוא "[[כותרת|כותר]]ת -> [[כותרת]] וגם [[כותרת|כותר]]<nowiki/>ת -> [[כותרת]]"). יש פתגם פולני עתיק על מישהו שיש לו רק פטיש, ולכן כל דבר בעולם נראה לו כמו מסמר: לא כל עריכה ותיקון פרוגרמטיים מתאימים לוק:רה, ויש דברים בהם מטפלים למשל בקוד של צ'קטי לא דרך הרשימה, כמו רווח לפני סימן פיסוק, חוסר רווח אחרי סימן פיסוק, ועוד. הצעתי היא להעביר את הסעיף הזה לדף השיחה של צ'קטי, ולדון שם בהוספת הקוד. לא כל דבר בעולם הוא מסמר, ולא כל החלפה טובה מתאימה לוק:רה. לנו יש גם מברגים, מקדחות ומחרטות, ועצתי היא להשאיר את הפטיש הזה לטיפול במסמרים בלבד - כמו שמוסבר בפתיח של ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות: "בוט ההחלפות משמש ליצירת אחידות כתיב ותעתיק בוויקיפדיה, ובפרט לתקן אוטומטית שגיאות כתיב נפוצות". ההצעה הזו חורגת משמעותית מהמטרה הזו (אינה מסמר) ולא מתאימה לפטיש שנקרא בוט החלפות. זה לא פורמליזם גרידא: כשמוצעת כאן החלפה לא לגמרי טריביאלית, נהוג להזין אותה למנוע החיפוש, ולבדוק אם יש מופעים של מחרוזת החיפוש בהם היא עלולה להזיק. קשה לי להעלות על הדעת חיפוש כזה עבור ההצעה הזו, ואם כן יש בעיות, נגלה זאת רק אחרי שייווצרו נזקים. (הדובדבן על הקצפת הוא שהמצב הנוכחי, בו אין ירידת שורה, בעצם אינו שגיאה, והוא לא ממש בעייתי - השיפור המוצע הוא בסך הכל קצת יותר נוחיות לעורכים בעורך קוד מקור...) קיפודנחש 22:01, 11 בינואר 2020 (IST)
    נכון, זה לא תיקון איות, אבל החשיבה שלי מאחורי ההצעה לשימוש בבוט החלפות הייתה שהוא גם מחליף <ref> ל{{הערה}}, וזה לא עניין של כתיב, אלא עניין של אחידות ונוחות לעורכים בקוד ויקי, כמו מה שאני מעלה כאן. אבל עכשיו שאני עובר על הרשימה, נראה שזה לא אותו הבוט.
    לעשות את זה בצ׳קטי טוב יותר מלא לעשות את זה בכלל, אם כי זה דבר שרצוי שייעשה באופן אוטומטי לגמרי מתישהו. --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 09:42, 12 בינואר 2020 (IST)
    אמיר, הסתייגותי לא נובעת ממניעים עקרוניים או דתיים, פשוט נראה לי שהלוגיקה הנחוצה (את חלקה פירטת בעצמך - "רק בתחילת שורה", "רק ממוזער", אבל אוסיף עוד קיסם למדורה: אם כיתוב התמונה מכיל קישור פנימי, ירידת השורה צריכה להתבצע אחרי ה ]] של התמונה, לא של הקישור הפנימי, ובטח אם חושבים שמונה דקות אפשר למצוא עוד כמה הסתייגויות) היא מעל למה שהלוגיקה הפשוטה יחסית של ההחלפות יכולה לעשות: אם מישהו יצליח לכתוב רג'קס שאכן מממש את כל זה, נרלי שהביטוי יהיה כזה שרק סנסאיי רג'קס חגורה שחורה דאן 4 יוכל לטפל בו, וזה לא רצוי בוק:רה. מה שעושה זאת אתגרי אף יותר היא העובדה שלפחות שני בסיסי קוד שונים בשתי שפות שונות (אולי שלוש) מממשים את ההחלפה הזו, ולכל אחד יש שגעונות ושיגיונות רג'קס משלו, ואף אחד מהם לא תואם במלואו למה שבדרך כלל נחשב ה"סטנדרט", כלומר הרג'קס של פרל (אולי - יש אנשים שחושבים שהסטנדרט הוא הרג'קס של גרפ...). שורה תחתונה: ברגע שהרג'קס לא טריביאלי, ההחלפה לא צריכה לגור בוק:רה, והדרך המנומסת והפשוטה לומר זאת זה לצטט את הציווי שמופיע בראש הדף, למרות שאנחנו לא באמת מקפידים עליו (למשל ref להערה שהזכרת, או החלפה 722. בשני המקרים לא מדובר בשגיאה לשונית, ובשני המקרים הרג'קס פשוט יחסית). קיפודנחש 21:59, 12 בינואר 2020 (IST)

לא בוצע לא בוצע Uziel302 - שיחה _להוסי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)

₪ --> ש"ח

[עריכת קוד מקור]

מסתבר שיש שימוש, מועט אבל קיים, בסימן הש"ח (). מציע לבצע החלפה אוטומטית שלו לקיצור "ש"ח" ואולי אף כקישור, משמע "ש"ח". Ldorfmanשיחה _ש"ח" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:54, 5 בינואר 2020 (IST)

לא כל מה שכתוב בוויקיפדיה חייב להיות מילה. לא נשנה כל 1453 ל"אלף ארבע מאות חמישים ושלוש", לא כל $ חייב להפוך ל"דולר", ולא כל ° צריך להפוך ל"מעלה". קשה לי להעלות על הדעת חיפוש שפוי למילה "ש"ח" בערכים שונים (זה בערך כמו לחפש $), ואם חייבים, אפשר לחפש מיוחד:חיפוש/insource:/₪/. ממילא קשה מאד לחפש ש"ח, כי המירכה מבלבלת את החיפוש (זה לא שהחיפוש לא מחזיר תוצאות, הן סתם לא נכונות...) קיפודנחש 00:29, 8 בינואר 2020 (IST)
  1. בדיוק.
  2. תודה רבה על הדוגמה לחיפוש עם //. זה ממש מביך שלא הכרתי את זה עד עכשיו, וזה שימושי ביותר. --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 16:11, 8 בינואר 2020 (IST)
אלדד, האם יש להחליף גם בערך גופן את "סימני הפיסוק וסימנים מיוחדים כגון "₪""? האם בטבלה בערך תוחלת יש להחליף את הסימן במילה? Uziel302 - שיחה 00:23, 9 בינואר 2020 (IST)

אם לא הכרת, שים לב שמדובר בסוגשל רג'קס, שמכבד כמה (אם כי לא כל) "מחרוזות המילוט" (איך באמת אומרים escape sequence בעברית?). אלו חיפושים יקרים, איטיים, ופעמים רבות נחתכים לפני שהחיפוש הושלם, ואז הם מחזירים תוצאות חלקיות. קיפודנחש _ש"ח" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:33, 8 בינואר 2020 (IST)

כן, הבנתי את זה. מספיק בשביל הצרכים שלי. בשביל דברים מורכבים יש היטל (dump). --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 19:16, 8 בינואר 2020 (IST)

לא בוצע לא בוצע Uziel302 - שיחה _ש"ח" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)

איסמאעיל – אסמאעיל

[עריכת קוד מקור]

תעתיק מדויק, וכפי כל הערכים שאצלנו. בעלי הידע בערביתamikamraz, סיון ל, אלדד, יואל, בן עדריאל, Kulystab, שלו22, המקיסט, אנונימי מדי, בוסתן, עידן, Alon112, שמזן, WqemenW. למקרה הלא סביר שיהיה ערך עם יו"ד, נוכל להחריג אותו, והפניות ממילא יהיו קיימות. דגש חזק - שיחה 00:13, 8 בינואר 2020 (IST)

מה עם שמות טורקיים, אלבניים, בוסניים וכו' גם בהם נשמיט את היו"ד ? Ronam20 - שיחה 00:16, 8 בינואר 2020 (IST)

אני חושב שצריך להשמיט את היו"ד רק בשמות ערביים ופרסיים. בשמות לטיניים, קרי, משפות אירופה, נצטרך להשאיר את היו"ד. אלדדשיחה 00:19, 8 בינואר 2020 (IST)
סליחה על הבורות: יש אסמעאילים לטינים? דגש חזק - שיחה 00:20, 8 בינואר 2020 (IST)
יש לא ערביים/פרסיים: איסמעיל רומרו, איסמעיל קאדרה וכדו' Ronam20 - שיחה 00:25, 8 בינואר 2020 (IST)
(אגב, אלדד, זה לא אמור להיות איסמעאל רומרו ולא איסמעיל ?) Ronam20 - שיחה 00:31, 8 בינואר 2020 (IST)
במילים אחרות: לא מתאים להחלפה אוטומטית (הבוט אולי גזען, ואולי אפילו ישמח להבדיל בין ערבים ופרסים לשאר אוכלוסי העולם, אבל אינו דק הבחנה, ויתקשה לעשות זאת). קיפודנחש 00:32, 8 בינואר 2020 (IST)
אם כן, לפי הדוגמאות שציינת, אלו נכתבים איסמעיל (ללא א' אחרי המ"ם). הערבים נכתבים אסמאעיל, ולכן הבוט מצוין בשביל לעשות מלאכתו נאמנה – להסיר את היו"ד כאשר המילה היא איסמאעיל. דגש חזק - שיחה 00:43, 8 בינואר 2020 (IST)
אולי, אבל אני לא יודע כמה זה סדיר. הרי עורכים שונים מאמצים כתיב שונה. הנה יש אסמאעיל מרצ'נט שלכאורה זקוק לי' אחרי הא' (אמריקאי-הודי). Ronam20 - שיחה 00:51, 8 בינואר 2020 (IST)

לא בוצע לא בוצע Uziel302 - שיחה 10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)

שנות השביעים => שנות השבעים

[עריכת קוד מקור]

כנראה טעות אצבע נפוצה - כרגע כ-7 מופעים. אולי עוזיאל ירצה לצרף ל"לתקלדות בקליק" במקום וק:רה. קיפודנחש _שנות_השבעים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:54, 8 בינואר 2020 (IST)

לא מתאים להחלפה אוטומטית. באותה המידה זה יכול להיות טעות הקלדה של המילה "השביעם". דגש חזק - שיחה 22:58, 8 בינואר 2020 (IST)
אולי. עידנתי את ההצעה (למי שקורא עכשיו: ההצעה המקורית הייתה בלי "שנות"). החיפוש מוצא אחד פחות (החיפוש לא מוצא את "בשנות השביעים"), אבל ההחלפה תתפוס גם אותו. אציין שלא כל כך נורא אם ההחלפה האוטומטית במקרה מחליפה שיבוש אחד בשיבוש אחר - מה שחשוב למנוע זה שהחלפה תחליף משהו נכון במשהו שגוי, כך שהנימוק של דגש לא ממש חזק. קיפודנחש 23:25, 8 בינואר 2020 (IST)
בעיני 7 זה לא נפוץ מספיק בשביל בוט קבוע. זה אכן מסוג הטעויות שכדאי לחפש באופן מרוכז ותקופתי, סוג הטעויות שמיזם ויקיפדיה:תיקון תקלדות בקליק נוצר לשמן. הסיבה שזה לא נכלל עד כה: המילה נכללה ברשימת המילים השכיחות שהכנתי והחרגתי מחיפוש. אני מניח שבדרך כלל זו גרסה של המילה "השביעיים", בדומה ללשון חז"ל "השביעין חביבין". אני מתכנן לעבוד עם רשימות יותר נקיות ואז מילים כאלה לא יוחרגו. Uziel302 - שיחה 23:54, 8 בינואר 2020 (IST)
ניחא. התחפשתי לבוט והחלפתי ידנית את המופעים. קיפודנחש 19:13, 19 בינואר 2020 (IST)

לא בוצע לא בוצע Uziel302 - שיחה _שנות_השבעים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)

סרביה->סרבייה, בלגיה->בלגייה, אנגליה->אנגלייה, קולומביה->קולומבייה, טורקיה->טורקייה, אנרגיה->אנרגייה וכו'; קוריאה->קוראה, אורוגוואי->אורוגוויי

[עריכת קוד מקור]

ע"פ האקדמיה ללשון העברית, לפי כללי הניקוד, במקרים של צרור של עיצורים (שאין ביניהם תנועה) לפני הסיומת ־יה, מפרקים את הצרור על ידי חיריק באות שלפני הסיומת, ובשל החיריק שיש באות שלפני הסיומת, הניקוד של הסיומת יהיה בדגש ביו"ד, ולכן בכתיב המלא, המילה תיכתב בשתי יו"דים.
דוגמאות: לא סרביה, אלא סרבייה; לא בלגיה, אלא בלגייה; לא אנגליה, אלא אנגלייה; לא קולומביה, אלא קולומבייה; לא טורקיה, אלא טורקייה; לא אנרגיה, אלא אנרגייה; ויש עוד מילים רבות כאלה (גאומטריה – גאומטרייה; פונקציה – פונקצייה וכד'.
על כך תוכלו לקרוא כאן, באתר האקדמיה ללשון העברית.

בנוסף, בנושא שמות המדינות שכיום נפוץ הכתיב שלהן כך: קוריאה ואורוגוואי:
ע"פ כללי התעתיק של האקדמיה ללשון העברית, שמות 2 המדינות ייכתבו "קוראה" (וכן בצירופים קוראה הדרומית, קוראה הצפונית וכו') ואורוגוויי.

אשמח לשמוע את דעתכם בנושא ההחלפה של מילים אלו, לצורה הנכונה ע"פ האקדמיה ללשון העברית, שכפי שראיתי "חוקי האקדמיה ללשון העברית מקבלים עדיפות בוויקיפדיה העברית". Amit91803 - שיחה סרבייה,_בלגיה->בלגייה,_אנגליה->אנגלייה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:09, 11 בינואר 2020 (IST)

לא כאן. כאן דנים בהחלפות אוטומטיות, לא בשאלה מה הכתיב הנכון, ביחוד כאשר מדובר בערכים קיימים. אם יש מקום לדיון הזה, אז זה בוק:יל. במאמר מוסגר אציין שלהערכתי כל ההצעות מופרכות, אבל כאמור, לא כאן המקום לדון בכך. קיפודנחש 19:34, 11 בינואר 2020 (IST)
כבר נידון בעבר, ולא הוחלט לאמץ את תקן האקדמיה ללשון בנושא זה. Ronam20 - שיחה 22:05, 11 בינואר 2020 (IST)
בסדר. Amit91803 - שיחה 19:22, 12 בינואר 2020 (IST)

לא בוצע לא בוצע Uziel302 - שיחה סרבייה,_בלגיה->בלגייה,_אנגליה->אנגלייה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)

החלפה 663

[עריכת קוד מקור]

היי. צריך לשנות את ההחלפה, כדי שיופסק התיקון מהנהנת -> מהנהנית. תודה, יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:15, 19 בינואר 2020 (IST)

בוצע בוצע. האם יש עוד בעיות עם ההחלפה הזו, או ש"מהנהנת => מהנהינת" היא הבעיה היחידה? על הדרך, אציין שכרגע אין במרחב הערכים אף "מהנהינת" (מה שההחלפה משפריצה. אין גם אף "מהנהנית" - המילה המוזרה שיגאל רשם). אם ההחלפה דפקה משהו, לא נשאר לנו אלא להודות לעורכים חדי העין שניקו אחריה. קיפודנחש 19:02, 19 בינואר 2020 (IST)
תויגתי אז אגיב:
  1. הפוך...
  2. מצאתי הרגע בחיפוש שתי "מהנהנית". אורה - שיחה 19:15, 19 בינואר 2020 (IST)
תודה. חשבתי אולי על משהו כזה: "ואז את הנהנת לו". אם זה יהפוך ל"הנהית לו", זה לא טוב. ולא, קיפודנחש, זה מהנהנית: מיוחד:הבדלים/27093160. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:22, 19 בינואר 2020 (IST)
אתם צודקים ואני טעיתי - משומה נחפזתי וקראתי את ההחלפה כאילו היא מחליפה ל"נהינת", כשבפועל היא מחליפה ל"נהנית". כמו כן לא ברור לי למה החיפוש שהרצתי קודם לא מצא את השגיאות - אולי הייתה לי תקלדה בהזנת מילת החיפוש. בכולופן, תוקן. תוכלו לראות את עריכתי בוק:רה. בקליפת אגוז: ההחלפה החליפה "נהנת" ב"נהנית", עם תנאי שאין עוד אות עברית אחרי הת'ו, והנו'ן הראשונה היא או המילה הראשונה במילה, או שהאות שלפניה היא אחת מאותיות השימוש ה', ש, ו', כ, או ל'. התיקון היה להסיר את ה-ה' כאחת האותיות ה"מותרות". אורה, תוכלי בבקשה לתקן את השגיאות שכבר נוצרו? תודה - קיפודנחש 19:34, 19 בינואר 2020 (IST)
ראיתי גם את העריכה. משתמש:Ovedc: ראה נא את העריכה השגויה שיגאל קישר אליה למעלה. אם אינך בודק בעזרת "השוואת גרסאות" מה צ'קטי עשה, ושומר רק אם השינויים טובים, אז אבקשך להפסיק לבצע עריכות צ'קטי. אם אתה בדרך כלל כן בודק, והעריכה הזו "התחלקה" לך, אבקשך להקפיד יותר בבדיקה. תודה - קיפודנחש 19:38, 19 בינואר 2020 (IST)
קיפוד נחש - ברור שאני בודק, אבל התפלק...כמו שלך התפלק, בתגובה שמעלינו. ‏Ovedcשיחה 20:25, 19 בינואר 2020 (IST)
קיפודנחש, לידיעתך: אני עשיתי בדיוק אותה טעות יום קודם. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:40, 19 בינואר 2020 (IST)
צ'קטי לפעמים עושה מספר דברים, ולמרות שיש להימנע מכך, לפחות אפשר להבין אם העורך שמפעיל אותו "מפספס" פעולה אחת שגויה מתוך מספר פעולות שרובן טובות. קצת פחות נסלח היא החלפה בו צ'קטי עושה פעולה אחת, והפעולה הזו שגויה. לפני איזה ארבעים שנה למדתי גאומטריה אצל מורה בשם חרובי, והוא אמר משהו שנחרת בזיכרוני: הוא השווה זאת לקניית עגבניות בשוק הכרמל (למעשה הוא דיבר על שוק תלפיות בחיפה): אם קונים קילו עגבניות, וכשמגיעים הביתה מוצאים שאחת מהן רקובה, ניחא. כשקונים עגבנייה רקובה אחת, זה לא נסלח... בב"ח - קיפודנחש 19:58, 19 בינואר 2020 (IST)
מצאתי "מהנהנית" בדפים המדרון ושורש מחומש. מניעה קודמת לתיקון, אז חיפשתי בהיסטוריה למי להעיר, ומצאתי שני בוטים מש:Yonidebot ומש:Matanyabot. ללכת ראש בראש מול בוטים? אולי בפעם אחרת.
מצאתי גם "נהנתי" ו"נהנתם" - עוד שגיאה שבוט ההחלפות יכול לתקן, גם אם יש ש' או ו' לפני. אורה - שיחה 20:15, 19 בינואר 2020 (IST)
שני הבוטים הללו הריצו את בוט ההחלפות, ככה שלא צריך לדבר איתם בנפרד. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:23, 19 בינואר 2020 (IST)
אז מצפים מעורכים לבדוק לפני פרסום ובינתיים בוטים חסרי בינה מריצים בוטים עם תיקון יתר? אורה - שיחה 20:30, 19 בינואר 2020 (IST)
יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:43, 19 בינואר 2020 (IST)
זה נכון. הסיבה שבכל זאת יש להעיר לעורכים, אפילו אם זה נשמע כמו גערה, היא שצ'קטי, בנוסף להחלפות של בוט ההחלפות, עושה שינויים רבים נוספים - הוא מזיז נקודות וסימני פיסוק, מקודד קישורים, מחליף מינוס לקו מפריד בטווח מספרים, ועוד כמה פעולות טכניות דומות, שבכל אחת מהן יכולה ליפול שגיאה. שלא כמו ההחלפות מוק:רה, הפעולות הללו מבוצעות על ידי צ'קטי בלבד, ואין בוטים שעושים אותן, ולכן אם כל העורכים שמפעילים את צ'קטי בודקים את פעולותיו בקפידה, השגיאה תימנע. יש עורכים שמבצעים מאות ואלפי עריכות צ'קטי, מסיבות השמורות עמהם, וחשוב שהם יבדקו כל עריכה כזו, ומי שלא יכול לעמוד בכך, שלא יפעיל צ'קטי. בגרסה האוטופית, כשעורך בודק את השינויים שצ'קטי מציע ומוצא החלפה גרועה, אותו עורך יגיע לכאן לדווח על ההחלפה הגרועה, ואז נתקן את ההחלפה עצמה, כמו שעשינו כאן, או, במקרה שאי אפשר לתקן את ההחלפה, נוסיף לדף {{ללא בוט}}, או נשקול להסיר אותה. יש מקרים (יחסית די נדירים), בהם רוצים למנוע החלפה טובה מלרוץ בדף מסוים, למשל כשבדף מופיע שם של אדם, מקום, חיה או חפץ שבהקשר הרגיל הוא "שגיאה נפוצה", אבל בדף הזה הוא למעשה משהו תקין, ואי אפשר לתקן את ההחלפה עצמה כמו שעשינו כאן. יש לנו מעקף למקרים הללו - תבנית {{ללא בוט}} עם פרמטר מספרי שאומר לבוט ההחלפות ולצ'קטי, "בדף זה יש לדלג על החלפה שזו מספרה". לצפות ממפעילי צ'קטי לדווח כאן כל פעם שהם מוצאים שצ'קטי ניסה לעשות משהו לא טוב זה קצת חזון אחרית הימים, אבל לצפות מהם לא לשמור את הדף במקרים הללו זו ציפיה סבירה, וכאמור, מי שלא יכול לעמוד בה, שלא יפעיל צ'קטי.
על הדרך: משתמש:Yonidebot הופעל על ידי עורך שפרש מוויקיפדיה לפני שנים, ויחד עמו חדל גם הבוט מלפעול, כך שנראה שמצאת שגיאה ששכבה שם עשור או יותר... בב"ח - קיפודנחש 21:11, 19 בינואר 2020 (IST)

בוצע בוצע Uziel302 - שיחה 10:56, 28 בפברואר 2020 (IST)

גון->גוון

[עריכת קוד מקור]

19,695 ערכים, הרבה יותר מקובל במיוחד במילה גווני ● קער א וועלטשיחה • כ"ט בשבט ה'תש"ף • גוון" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">03:05, 24 בפברואר 2020 (IST)

קער א וועלט, יש שמות כמו ציפי גון-גרוס ועוד מופעים תקינים רבים. לא לבוט. Uziel302 - שיחה 22:39, 24 בפברואר 2020 (IST)
גּוֹן היא צורת הנסמך התקנית של גָּוֶן, ולכן להצעה הזאת אין מקום. מור שמש - שיחה 08:03, 26 בפברואר 2020 (IST)
עכ"פ אולי במה שהצעתי גוני->גווני - זה פשוט נראה ממש מוזר. ● קער א וועלטשיחה • ב' באדר ה'תש"ף • 07:29, 27 בפברואר 2020 (IST)
_גוני" title="ויקיפדיה:בוט/בוט החלפות/ארכיון 33">כרגע יש החלפה הפוכה כזאת. כאמור, זה התקן. אלא אם משום מה אתה אומר "רב־גְּוָנִי" וכיוצא בזה (במקום "רב־גּוֹנִי"). ראה גם שיחה:קלאו דו-גוני. מור שמש - שיחה 09:49, 27 בפברואר 2020 (IST)
טוב, תודה. ● קער א וועלטשיחה • ב' באדר ה'תש"ף • 16:10, 27 בפברואר 2020 (IST)

בוית

[עריכת קוד מקור]

ראו את ההחלפה הזו של הבוט. לדעתי זו טעות, והשאלה מה ההיקף של השגיאה ואם הוא מצדיק שינוי בהחלפה. Ronam20 - שיחה 01:08, 2 בפברואר 2020 (IST)

מה שיותר משעשע זה שהעריכה חצי האוטומטית הקודמת זיהתה את הצורה השגויה כווריאנט חשוד. צפי למלחמת בוטים? דגש חזק - שיחה 01:24, 2 בפברואר 2020 (IST)
אכן משעשע. זה אולי המופע היחיד של המילה אצלינו, ובכל זאת כדאי אולי לדייק את ההחלפה. Ronam20 - שיחה 01:31, 2 בפברואר 2020 (IST)
בוצע בוצע הגבלתי את ההחלפה למצבים בהם אין י לפני בוית. כרגע אני מצליח לחשוב רק על המילים ריבויית וניבויית. Uziel302 - שיחה 18:44, 5 בפברואר 2020 (IST)

הוותה->היוותה

[עריכת קוד מקור]

70 ערכים. החיריק צריך להיות מלא לפני שווא נע (שבא בגלל דגש חזק של ע הפועל בפיעל). כך גם לפי האקדמיה. Uziel302 - שיחה היוותה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:29, 28 בפברואר 2020 (IST)

הַוָּתָהּ. ? דגש חזק - שיחה 22:07, 29 בפברואר 2020 (IST)
דגש חזק, תוכל לפרט מה משמעות המילה? Uziel302 - שיחה 20:59, 1 במרץ 2020 (IST)
[6] דגש חזק - שיחה 22:30, 1 במרץ 2020 (IST)
קיבלתי את הטענה. משום מה הקישור עובד רק בגרסה המקודדת [7]. מעניין אם זה קורה בעוד מצבים כי אנחנו מעודדים קידוד קישורים בצ'קטי ואנשים מן הסתם לא חושדים שזה שובר את הקישור. מתייג את משתמש:ערן. Uziel302 - שיחה 15:07, 2 במרץ 2020 (IST)

לא בוצע לא בוצע Uziel302 - שיחה היוותה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:23, 3 במרץ 2020 (IST)

קטגורייה->קטגוריה

[עריכת קוד מקור]

63 ערכים. Uziel302 - שיחה קטגוריה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:44, 21 בפברואר 2020 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1094. Uziel302 - שיחה קטגוריה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:07, 6 במרץ 2020 (IST)

גילאים => גילים

[עריכת קוד מקור]

לפי הלשון הנכונה והמתאימה. דגש חזק - שיחה _גילים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">15:54, 5 בפברואר 2020 (IST)

מקור Ronam20 - שיחה 16:33, 5 בפברואר 2020 (IST)
המילה גילאים תקינה בהקשרים מסוימים. Uziel302 - שיחה 18:37, 5 בפברואר 2020 (IST)

לא בוצע לא בוצע Uziel302 - שיחה _גילים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:32, 6 במרץ 2020 (IST)

תיקון ISBN: המשך קטן + PMID

[עריכת קוד מקור]

שלום,

אני רואה שערן הריץ בוט שמחליף <nowiki>ISBN ([0-9-]+)</nowiki> לתבנית {{ISBN}}. זה טוב מאוד, תודה רבה.

יש לי שתי הערות על זה:

האות X ורווח קשיח

[עריכת קוד מקור]

צריך לתקן מעט את הביטוי הרגולרי של ISBN. בסוף מסת״ב יכולה להיות גם האות X, והרווח אחרי המילה ISBN יכול להיות קשיח (nbsp). אז הביטוי שיעבוד נכון הוא:

<nowiki>ISBN\s([0-9-]+X?)</nowiki>

יש בעיה דומה עם PMID. יש הרבה, הרבה פחות מופעים של זה, אבל הם קיימים, והעורך החזותי מוסיף אותם בעריכות חדשות, אז גם אותם צריך להחליף אוטומטית. יכולות להיות שם רק ספרות, אז הביטוי פשוט יותר:

<nowiki>PMID\s([0-9]+)</nowiki>

ולהחליף לזה:

{{PMID|$1}}

תודה. --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 11:08, 25 בינואר 2020 (IST)

לגבי הראשון - טופל בהרצה ידנית, ולגבי השני יש 9 מופעים שאתקן כעת. אפשר יהיה להכניס אותם עוד מעט לצ'קטי, אבל בוט ההחלפות מסתמך על תגי nowiki וזה עלול לבלבל אותו ברשימה הרגילה של ההחלפות. ערן - שיחה 11:14, 25 בינואר 2020 (IST)
תודה! --אמיר א׳ אהרוני {{🌎🌍🌏}} שיחה 11:17, 25 בינואר 2020 (IST)

לא בוצע לא בוצע Uziel302 - שיחה 20:32, 6 במרץ 2020 (IST)

צויין->צוין

[עריכת קוד מקור]

750 מופעים. אין להכפיל י' באמצע מילה אם היא סמוכה לאם קריאה. Uziel302 - שיחה צוין" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:18, 9 בפברואר 2020 (IST)

בעד Ronam20 - שיחה 18:28, 10 בפברואר 2020 (IST)
בעד דוד שי - שיחה 14:03, 22 בפברואר 2020 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1095. Uziel302 - שיחה צוין" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:32, 6 במרץ 2020 (IST)

שיוויונ->שוויונ

[עריכת קוד מקור]

בנוסף להחלפה 197 שיוויון->שוויון, יש לכלול בהחלפה גם מילים כמו שיוויוני (52) שיוויונית (63) שיוויונים (10) ובעצם כל סיומת אפשרית. Uziel302 - שיחה שוויונ" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">17:23, 9 בפברואר 2020 (IST)

בעד Ronam20 - שיחה
בעד דוד שי - שיחה 14:02, 22 בפברואר 2020 (IST)

בוצע בוצע תיקון להחלפה 197. Uziel302 - שיחה שוויונ" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:32, 6 במרץ 2020 (IST)

דירבן->דרבן

[עריכת קוד מקור]

66 ערכים.

חיריק לפני שווא נח. כך הכתיב המלא באקדמיה ובוויקימילון. Uziel302 - שיחה דרבן" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">14:59, 9 בפברואר 2020 (IST)

בעד, עם החרגה מקומית של "דירבן" כשמו הישן של המושב זנוח (ואולי הניקוד שם עוקף את ההחלפה ממילא?). Ronam20 - שיחה 15:23, 9 בפברואר 2020 (IST)
ההחלפה היא של ביטוי רגולרי, כשיש ניקוד זה לא עונה על הביטוי הרגולרי כי יש תווים אחרים באמצע. Uziel302 - שיחה 17:18, 9 בפברואר 2020 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1096. Uziel302 - שיחה דרבן" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:18, 6 במרץ 2020 (IST)

גירסת->גרסת

[עריכת קוד מקור]

בהמשך להחלפה 166 גירסה->גרסה, יש כאלף מופעים לצורת הסמיכות. Uziel302 - שיחה גרסת" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">15:50, 11 בפברואר 2020 (IST)

בעד Ronam20 - שיחה 14:50, 12 בפברואר 2020 (IST)
בעד דוד שי - שיחה 14:02, 22 בפברואר 2020 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1097. Uziel302 - שיחה גרסת" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:18, 6 במרץ 2020 (IST)

הרויח->הרוויח

[עריכת קוד מקור]

47 מופעים. לפי תבנית:ו או וו יש להכפיל ו' עיצורית באמצע מילה. Uziel302 - שיחה הרוויח" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:26, 11 בפברואר 2020 (IST)

בעד Ronam20 - שיחה 14:50, 12 בפברואר 2020 (IST)
בעד דוד שי - שיחה 14:02, 22 בפברואר 2020 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1098. Uziel302 - שיחה הרוויח" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:18, 6 במרץ 2020 (IST)


שגוייה => שגויה

[עריכת קוד מקור]

[8] דגש חזק - שיחה _שגויה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">13:18, 12 בפברואר 2020 (IST)

מה קידוד קישורים? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 14:33, 12 בפברואר 2020 (IST)
אוי יגאל, אתה מתוק... כשפותחים פסקה חדשה, התקציר נהיה מה שכתוב בכותרת, והכותרת נהיית מה שכתוב בתקציר. לחצתי על הצ'קטי כדי לקדד את הקישורים => הצ'קטי נתן תקציר עריכה => זה הגיע לכותרת. Вы поняли? דגש חזק - שיחה 14:36, 12 בפברואר 2020 (IST)
השאלה אם "שגוייה" לא יכול להיות גם שיבוש של "שגוויה" (=שגופה, שפגר). אבל אולי זה זניח. Ronam20 - שיחה 14:50, 12 בפברואר 2020 (IST)
שיבוש בשיבוש זה לא נורא, כל עוד לא מתקנים דבר נכון בשיבוש. אגב, זה קצת יותר קרוב כי לפי התקן העדכני צריך לכתוב גווייה. דגש חזק - שיחה 15:10, 12 בפברואר 2020 (IST)
אתה מתכווין שהמקור (גוייה) יותר קרוב ל"גווייה" מאשר הצעת התיקון שמחסירה 2 אותיות, אני מניח. בכל מקרה אני מסכים שבמקרה זה החלפת שגיאה בשגיאה אחרת משתלמת לאור מספר התיקונים הטובים. Ronam20 - שיחה 15:13, 12 בפברואר 2020 (IST)
לא משנה, הסתבכתי. אתה מסכים? מצוין. דגש חזק - שיחה 15:16, 12 בפברואר 2020 (IST)
הגיבור בספרו של שלום עליכם "טיסת ירח - צדק" הביע את דעתו שגוייה היא לא מועמדת טובה לטיסה בין כוכבית כשרה למהדרין. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:21, 12 בפברואר 2020 (IST)
גּוֹיָה נכתבת גויה. זו כמובן דוגמה נוספת שהתיקון יכול להועיל. דגש חזק - שיחה 15:23, 12 בפברואר 2020 (IST)
[9] יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:24, 12 בפברואר 2020 (IST)
האמינות של מילוג בקרקעית, ולא מהיום. י' עיצורית בין אמות קריאה נכתבת עם יו"ד אחת. למהדרין. וראה את האקדמיה [10]. דגש חזק - שיחה 15:26, 12 בפברואר 2020 (IST)
הכללים משתנים כל הזמן, ובקישור שנתת אין מידע בעניין. אז יכול להיות שכן ויכול להיות שלא. Eldad? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:29, 12 בפברואר 2020 (IST)
דגש צודק. כך הם כללי הכתיב המלא של האקדמיה ללשון (ומילוג הוא מילון נוראי, מלא בשגיאות כתיב וניקוד). Ronam20 - שיחה 15:30, 12 בפברואר 2020 (IST)
במקרה הזה אני מתלבט. יכול בהחלט להיות שיופיע הצירוף "שגוייה" במשמעות "שגווייה". מצד שני, אני חושב שהמילה "שגויה" אמורה להופיע הרבה יותר פעמים. אלדדשיחה 15:38, 12 בפברואר 2020 (IST)
אני לא מבין את ההתלבטות המילה "שגויה" (incorrect, wrong) צריכה להיכתב "שגויה" ולכן ההחלפה מתבקשת. וההחלפה מ"שגוייה" (במשמעות של גוויה) היא החלפה של שגיאה בשגיאה ולכן לא משנה. Ronam20 - שיחה 15:39, 12 בפברואר 2020 (IST)
נכון. אם כך, אין צורך להתלבט. קריצה אלדדשיחה 16:06, 12 בפברואר 2020 (IST)

בוצע בוצע כהחלפה 1099. Uziel302 - שיחה _שגויה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:18, 6 במרץ 2020 (IST)

ניראה->נראה

[עריכת קוד מקור]

87 מופעים. יש להחריג את אוניראה אורזיצ'ן. Uziel302 - שיחה נראה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">19:17, 20 במרץ 2020 (IST)

זו מילה תקנית בגוף ראשון. מיה - שיחה 19:29, 20 במרץ 2020 (IST)
אכן, אך כיוון שוויקיפדיה אינה נכתבת בגוף ראשון רבים והמילה עצמה חריגה, ניתן לבצע את ההחלפה ולהגן על המילה אם אי פעם תופיע באמצעות תבנית. Uziel302 - שיחה 01:49, 21 במרץ 2020 (IST)
כבר בין 20 התוצאות הראשונות אני רואה שתיים כאלה. מיה - שיחה 01:50, 21 במרץ 2020 (IST)

לא בוצע לא בוצע Uziel302 - שיחה נראה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:10, 21 במרץ 2020 (IST)

תיקון החלפות 867-869

[עריכת קוד מקור]

החלפות 867 מחליפות "בלפאסט" ל"בלפסט", "ז'נווה" ל"ז'נבה" ו"טורנטו" ל"טורונטו", אך לאיותים אלה עדיין יש 54 מופעים, 12 מופעים ו-57 מופעים בהתאמה, רוב המופעים בתוך קישורים. הצורה הנוכחית היא בסגנון "([^א-ת]ש?[בלמ])בלפאסט([^א-ת])", מציעה להחליף לפורמט "([^א-ת]|[^א-ת]ש?[בלמ])בלפאסט([^א-ת])". תומר - שיחה 15:02, 5 באוגוסט 2019 (IDT)

לא הבנתי: אתה מציע לשבור קישורים בשביל כתיב שבעיניך נאה יותר? דגש15:03, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
לא הבנתי אותך. אני מדבר על קישורים פנימיים. הבוט בכל אופן לא מחליף בתוך תבניות קישורים חיצוניים או בקישורים חיצוניים באופן כללי. תסתכל על הדוגמאות המדוברות - 1, 2 (ב"ז'נווה" אין דוגמאות בעייתיות - כי מסתבר שקיימת גם החלפה 301 שמכסה את כל הדוגמאות, כך שהחלפה 868 מיותרת וניתן לבטלה). תומר - שיחה 15:15, 5 באוגוסט 2019 (IDT)

בוצע בוצע Uziel302 - שיחה 22:55, 22 במרץ 2020 (IST)

סעיף צעירות (החלפה 662)

[עריכת קוד מקור]

שלום.

בעקבות העדכון/תוספת הזה של תומר (תודה!) הצצתי בהחלפה, והיא נראית לי לא מספיקה, בעיקר משום שהיא עובדת רק כאשר סגירת הסעיף (ה- "==" השמאלי) מיד אחרי מחרוזת החיפוש. לדעתי יש להקל קצת על המחרוזת, ולא לדרוש סגירה של כותרת הסעיף מיד אחרי המילה "צעירות(ו|ה|ם)". כך יתוקנו גם שיבושים כמו "==צעירותו וכניסתו לפוליטיקה==" (בערך גד יעקבי), ועוד, כפי שאפשר לראות בחיפוש זה (50+ מופעים, רובם לא ייתפסו בהחלפה 662 הנוכחית). קיפודנחש 17:55, 5 באוגוסט 2019 (IDT)

נוטה לבעד, עברתי על המופעים, חשבתי שיכולות להיות סיטואציות בעייתיות שלא מתאימות לבוט, אבל נראה לי שאפשר להגיד שתמיד ניתן להחליף את המינוח "צעירותו" ב"שנותיו הראשונות". תומר - שיחה 18:01, 5 באוגוסט 2019 (IDT)
אתה מתכוון בכותרות בלבד? Ronam20 - שיחה 18:23, 5 באוגוסט 2019 (IDT)

כן. מחרוזת החיפוש כוללת "==". קיפודנחש 18:28, 5 באוגוסט 2019 (IDT)

בוצע בוצע Uziel302 - שיחה 22:59, 22 במרץ 2020 (IST)

אנזימתי->אנזימטי

[עריכת קוד מקור]

30 ערכים. Uziel302 - שיחה אנזימטי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">23:05, 29 בדצמבר 2019 (IST)

בוצע בוצע נוסף כ1101. ערן - שיחה אנזימטי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">18:59, 4 באפריל 2020 (IDT)

היסטוריה והווה ← היסטוריה

[עריכת קוד מקור]

136 מופעים של "היסטוריה והווה". גם כאשר מתארים את העובדות כהווייתן ברגע הכתיבה (כלומר ההווה), תוך שבוע או חודש הן יהפכו להיסטוריה. לכן הכותרת המתאימה היא "היסטוריה" אין צורך בתוספת "והווה". דוד שי - שיחה 08:24, 22 בינואר 2020 (IST)

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1102. ערן - שיחה 19:01, 4 באפריל 2020 (IDT)

ביטול החלפה 773

[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחת תבנית:קצרמר#סיווגים לקצרמר 08:56, 8 בפברואר 2020 (IST)

אלמנטיים->אלמנטים

[עריכת קוד מקור]

33 ערכים. Uziel302 - שיחה אלמנטים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">13:51, 9 בפברואר 2020 (IST)

בוצע בוצע נוסף כהחלפה 1103. ערן - שיחה אלמנטים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">16:05, 10 באפריל 2020 (IDT)

" - " --> " – ", "([^0-9 ])–([^0-9 ])" --> "$1-‏$2"

[עריכת קוד מקור]

היי. למשל "14 ביולי - יום בסטיליה" --> "14 ביולי – יום בסטיליה", "דגל כחול–לבן" --> "דגל כחול-לבן". לפעמים זה יהפוך שגיאה לשגיאה אחרת, כפי שצויין כמה נושאים למעלה, אבל לרוב זה יתקן בעיה. מקור: האקדמיה ללשון העברית. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) _"_–_",_"([^0-9_])–([^0-9_])"_-->_"$1-$2"" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">21:21, 9 באוגוסט 2019 (IDT)

תוכל בבקשה להסביר את ההחלפה המוצעת (או שמא "ההחלפות המוצעות"?) בעברית, לא ברג'קסית? האם הבנתי נכון שאתה מציע להחליף כל סימן מינוס מוקף ברווחים בקו מפריד? אם כן אז נגד. במבט ראשון זה נראה מקיף וסוחף יותר ממה שמתקבל על הדעת. למשל, האם זה לא יחליף את סימן המינוס בנוסחאות בקו מפריד, כאשר יש רווחים סביבו? (דוגמה ראשונה שעלתה בחכה = הלוח היוליאני. בטח יש עוד עשרות אם לא מאות מקרים דומים).
סביר שלא הבנתי את ההחלפה המוצעת - אנא הסבר. קיפודנחש 22:52, 9 באוגוסט 2019 (IDT)
כן. ולאיזו נוסחה התכוונת? ראיתי שם רק math, אם אני לא טועה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 23:38, 9 באוגוסט 2019 (IDT)
לזה התכוונתי. בוט ההחלפות לא מתרגש מתג math, ויחליף גם בתוכו, כך שכל מקום שיש סימן מינוס מוקף רווחים בנוסחה מתמטית, המינוס יוחלף בקו מפריד וייצור שגיאת תחביר (לטך לא מתעסק עם קווים מפרידים) נסה בעצמך להחליף ידנית את " - " שמופיע בנוסחה בערך הזה ב-" – ", ולחץ על תצוגה מקדימה (או אם אתה לא רוצה, אתה יכול במקום לנסות להאמין לי - זה מקפיץ שגיאת לטך אדומה). בכולופן, ההחלפה שהצעת, למרות שלא נענית לבקשתי להסבירה, עדיין נראית לי רחבה וגורפת מדי, וקשה להשתכנע שהיא לא תגרום נזקים. אתה יכול להגיד "במקרה הגרוע תוחלף שגיאה מסוג אחד בשגיאה מסוג אחר", אבל לא שכנעת שזה אכן המקרה הכי גרוע. קיפודנחש 23:51, 9 באוגוסט 2019 (IDT)
כן נעניתי, אמרתי שההסבר שלך נכון. הפתעת אותי כשאמרת שבוט ההחלפות עורך בתוך math. אם כך, זה בג, וצכיך לתקן אותו, ולא לפסול החלפה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:07, 10 באוגוסט 2019 (IDT)
בנפרד מעניין בוט ההחלפות והחלפות בתגי מתמטיקה - ההחלפות ברשימת ההחלפות משמשמות כלים שונים. למשל החלפות אוטומטיות של צ'קטי, ואני לא חושב שאפשר להסתמך על הגנות שיש בכלי כזה או אחר, כיוון שההגנות לא חייבות להתקיים ביתר הכלים. החלפה כזו עלולה לגרום לבעיות כאשר אין הגנות מתאימות (שאינן פתירות ברמה רגקסית בלבד). ערן - שיחה 11:12, 27 במרץ 2020 (IDT)

קיפודנחש: בוט ההחלפות לא אמור להחליף בתגי מתמטיקה - https://github.com/eranroz/hewiki-ReplaceBot/blob/master/hewikiReplacebot.py#L237 . הקוד הזה לא חדש - אז אם נתקלת בהחלפות לא תקינות בתגית, אשמח אם תפנה לדוגמה מסוימת כדי שאפשר יהיה לבדוק את זה. תודה, ערן - שיחה _"_–_",_"([^0-9_])–([^0-9_])"_-->_"$1-$2"" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">11:09, 27 במרץ 2020 (IDT)


כמו למשל ← למשל

[עריכת קוד מקור]

בצירוף "כמו למשל", שמופיע אצלנו 2,215 פעמים, יש כפילות, די לכתוב "למשל". דוד שי - שיחה 08:29, 17 באוגוסט 2019 (IDT)

בדרך כלל השימוש במילה למשל דורש פסיק לפני, לדעתי שינוי סגנוני זה עדיף שיעשה בעזרת צ'קטי ולא כהחלפה אוטומטית. לפעמים השינוי צריך להיות "כמו למשל->כמו":
"האסון שבסרטי האסונות יכול להיות: אסון אמיתי, שהתרחש במציאות, כמו למשל בסרטים "טיטניק", "אפולו 13", "לחיות". Uziel302 - שיחה 09:43, 17 באוגוסט 2019 (IDT)
התיקון המוצע משפר את הניסוח, גם במקרים שאינו מביא אותו לשלמות. השארת תיקון של 2,215 מופעים לצ'קטי פירושה שרק מופעים מעטים ביותר יתוקנו. דוד שי - שיחה 10:45, 17 באוגוסט 2019 (IDT)
לפעמים הוא לא מתאים. נראה לי שההחלפה כמו למשל > כמו ; מתאימה ביותר מקרים. Ronam20 - שיחה 22:04, 17 באוגוסט 2019 (IDT)
גם החלפה ל"כמו" טובה בעיני, שרק לא ניתקע עם "כמו למשל". דוד שי - שיחה 22:07, 17 באוגוסט 2019 (IDT)
גם "כמו, למשל" ראיתי, עם פסיק. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 01:41, 18 באוגוסט 2019 (IDT)

הוספתי אזהרה בויקיפדיה:בדיקה אוטומטית. ערן - שיחה 11:06, 27 במרץ 2020 (IDT)


מופעים של תבנית ללא בוט

[עריכת קוד מקור]

שלום לחברים. בעקבות הדיון למעלה, בשאלת ה"כנסיה", רציתי להעלות הרהור: לדעתי יש טעם לבדוק כמה פעמים אנו משתמשים ב"ללא בוט" עבור כל החלפה, ואם מתברר שיש החלפה עבורה יש מופעים רבים של "ללא בוט", כדאי לראות אם אפשר לעשות משהו, למשל, לעדן את מחרוזת החיפוש באופן שלא יהיה צורך, או יהיה צורך בפחות "ללא בוט". במקרים קיצוניים, יש לשקול ביטול ההחלפה.

הטעם לדבר הוא שאי אפשר להניח שאנו תופסים את כל ההחלפות השגויות. אם יש החלפה עם חמישה "ללא בוט"ים ברחבי ויקיפדיה, אז גם אם פיספסנו, כנראה לא הרבה. אבל כשיש להחלפה עשרות רבות של "ללא בוט", כמעט בטוח שיש מקרים בהם לא שמנו לב, ובוצעה החלפה שגויה.

כדי למקד את הדיון, אספתי בדרך פרימיטיבית (ולא ממש אמינה) את מופעי "ללא בוט" בוויקיפדיה, והתוצאות בטבלה המקופלת להלן.

שימו לב שבעריכת קוד מקור הטבלה תופסת כמה מאות שורות, ויהיה נוח יותר לדון בסעיף נפרד, כדי לחסוך גלילות ארוכות בעורך. קיפודנחש 01:56, 19 באוגוסט 2019 (IDT)

מספר ההחלפה מספר המופעים של "ללא בוט"
10 27
11 10
14 95
16 1
17 3
19 15
22 10
27 11
28 24
31 1
32 14
33 1
34 5
35 52
36 2
37 18
38 7
39 1
40 1
42 11
43 15
44 43
45 19
47 2
51 8
52 2
54 11
55 1
56 1
57 10
58 11
62 2
63 9
65 15
66 1
70 4
71 42
74 1
75 22
80 36
81 1
82 3
83 2
84 2
85 2
86 3
93 2
94 6
96 1
99 1
104 13
105 2
106 8
107 22
108 48
109 2
110 1
114 2
117 10
118 1
119 2
122 137
123 1
124 1
134 3
138 22
144 3
147 1
150 1
151 1
154 1
155 1
160 1
162 2
163 16
167 1
168 2
169 2
171 12
172 15
175 13
176 7
177 2
178 8
179 19
181 56
183 1
185 13
187 2
188 2
189 3
190 2
193 2
194 3
198 5
202 1
203 60
206 9
207 1
216 1
219 2
222 1
224 4
226 1
227 1
228 2
229 57
231 1
233 34
235 1
236 1
239 4
240 1
242 1
243 1
245 1
247 1
249 2
253 1
255 16
257 1
263 3
267 1
268 5
270 31
272 10
273 1
274 1
275 6
281 2
282 1
283 1
287 6
291 66
294 1
296 1
302 8
303 1
305 2
308 13
312 1
319 1
320 1
330 3
331 10
337 2
341 1
342 1
343 4
346 1
349 5
356 2
357 1
358 12
362 3
367 1
371 1
372 1
376 4
377 9
382 9
383 1
391 1
392 1
400 3
403 1
407 1
415 14
417 4
430 1
432 1
444 8
445 1
448 9
449 16
450 2
451 2
452 1
461 5
463 2
466 5
467 2
468 3
472 3
473 17
477 11
478 2
480 1
481 2
484 1
489 1
493 10
514 4
515 15
519 6
523 1
526 8
527 1
529 1
531 2
532 1
533 2
543 1
549 2
550 1
553 1
557 1
562 1
563 5
567 5
571 1
572 1
577 2
579 5
586 1
588 1
600 17
602 2
603 1
620 23
627 3
638 4
640 1
641 4
653 1
655 1
660 6
661 1
678 7
682 1
684 1
690 6
698 1
702 1
704 2
706 1
716 4
724 1
734 6
737 2
741 5
753 1
758 1
759 6
761 1
766 2
769 1
777 2
781 1
783 1
784 1
793 1
795 1
822 1
834 3
837 1
838 5
851 12
859 2
863 1
869 1
874 2
877 2
884 2
897 1
899 1
909 1
921 3
935 1
940 2
947 1
963 1
982 1
1026 2
1052 1
1053 1

מופעים של תבנית ללא בוט - דיון

[עריכת קוד מקור]

יש כ-10 החלפות עם יותר מ-40 ללא בוט, וכדאי להתחיל לדון בהן.

זהו ראש הטבלה עם "עשרת הגדולים":

החלפה   מופעים 
122	137
14	95
291	66
203	60
229	57
181	56
35	52
108	48
44	43
71	42

כנבט לדיון, אתחיל עם ארבעת הראשונים:

  • 122 נראית כך: (?<!קול ה)(?<!ימי ה)(?<!אקדמיה ל)(?<!בית ספר ל)(?<!בית הספר ל)מוסיק(?!ה 24) מוזיק. ההחלפה מן הסתם מחליפה "מוסיק" ב"מוזיק", ומחרוזת החיפוש המשונה היא תוצאה של עשרות חריגות, וכפי שאפשר לראות, לא מספיק טוב. לדעתי, יש להודות בתבוסה ולבטל את ההחלפה הזו. אפשר להוסיף הצעה "רכה" ב"שגיאות לשוניות", אבל זה כנראה גדול על החלפה אוטומטית.
  • 14 זה גיאולוג => גאולוג. טונות של חריגות, ונדמלי שהאקדמיה אפילו כבר מרשה גיאולוג. לדעתי - לבטל.
  • 291 - תורכי => טורקי. יש לבדוק את המופעים של "ללא בוט" ולהבין אותם - אולי אפשר מחרוזת חיפוש יותר מחמירה שתפתור את רוב המקרים. לא אזיל דמעה אם יוחלט לוותר על ההחלפה - "תורכי" לא נראה לי בעין כשגיאה בשום הקשר (אולי חוץ מ"קשר טורקי", והטורקי).
  • 203: ([^א-ת])תומס([^א-ת]) $1תומאס$2

קיפודנחש 02:12, 19 באוגוסט 2019 (IDT)

אולי כדאי לבדוק גם את תבנית "ללא החלפה" ? Ronam20 - שיחה 02:13, 19 באוגוסט 2019 (IDT)
אולי. התבנית לא מוכרת לי. מה היא עושה? אתה יכול לנסות לאסוף? קיפודנחש 02:21, 19 באוגוסט 2019 (IDT)
האיסוף שלה מורכב יותר. השימוש בה הוא במקום להתיז איפשהו בערך {{ללא בוט|מספר ההחלפה}} פשוט מקיפים בה את הטקסט המוחרג. לדוגמה – "הם תיקנו את מ{{ללא החלפה|כנסיה}}ם". אני משער שזה נועד למקרה שבו יש צורך בהחרגה אחת בערך, אך שהבוט יתקן מופעים אחרים של ההחלפה באותו הערך. דגש חזק - שיחה 02:25, 19 באוגוסט 2019 (IDT)
הבה נתרכז ב"ללא בוט" - אם יתווסף מידע מ"ללא החלפה" אז אחלה, אבל השאלה מה לעשות עם ההחלפות הבעייתיות, שדורשות הרבה מיסוך פרטני בדפים. קיפודנחש 08:00, 19 באוגוסט 2019 (IDT)
בעד הסרה של החלפות שמהוות מילה תקינה או שם במקרים מסוימים (מוסיקה, פיסיקה, גיאולוג, תומס וכו'). הבוט נועד לשגיאות גורפות. Uziel302 - שיחה 20:49, 22 באוגוסט 2019 (IDT)
בוט ההחלפות לא מיועד לתקינות שגיאות אלא להאחדה של כתיב. לפעמים משתמשים בו לתיקון שגיאות נפוצות מאוד - אבל זה לא הייעוד המקורי שלו (אפשר להתרשם בויקיפדיה:בוט/בוט החלפות). מה שנראה לי לי חסר לניתוח של בעיות כאלו הוא התפוצה של מילה (כדי לנרמל את תפוצת ההחרגות בתפוצת המילה), והסיבה להחרגה (למשל האם זה נובע ממקורות - כמו שמות ספרים שעליהם מסתמכים). לאורך הזמן נוספו להחלפות גם של בוט ההחלפות וגם של צ'קטי אפשרויות הגנה מהחלפות במקורות, או מהחלפות שמות של ערכים. לגבי החלפות מהצורה של "(?<!)" - זה לא נתמך בכל מנועי הרגקס ולכן אפקטיבית ההחלפה הזו לא לגמרי עובדת, לפחות בכל המימושים. ערן - שיחה 11:24, 27 במרץ 2020 (IDT)


חצים -> חיצים

[עריכת קוד מקור]

מציע את הביטוי [^א-ת][הוב]חצים (‏351 מופעים) - ביטול החלפה 186 בהתאם לכללים החדשים. תומר - שיחה _חיצים" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">10:40, 22 במרץ 2020 (IST)

כבר הוכרע שהכללים החדשים אינם מחייבים באופן גורף. מלבד זאת, ביטול ההחלפה לא מכריח יצירת החלפה הפוכה. בן עדריאלשיחה • כ"ז באדר ה'תש"ף 21:46, 22 במרץ 2020 (IST)
תומר, חצים יכול להיות גם חציים. Uziel302 - שיחה 22:36, 22 במרץ 2020 (IST)
Uziel302, ערן, אני חושב שבכל אופן כדאי לבטל כמה שיותר מהר את החלפה 186, ובמיוחד לאחר העברת הערך מקשי החיצים. תומר - שיחה 12:40, 6 באפריל 2020 (IDT)
תומר, הסרתי את ההחלפה. Uziel302 - שיחה 12:57, 6 באפריל 2020 (IDT)


השג

[עריכת קוד מקור]

עריכה זו של הבוט תיקנה שגיאה ויצרה שגיאה גדולה ממנה. Ronam20 - שיחה 16:46, 27 במרץ 2020 (IDT)

תיקנתי כבר את ההחלפה השגויה במיוחד:הבדל/27603041. Uziel302 אנא שים לב לכך כשמוסיפים החלפות חדשות. בדרך כלל אני בודק את ההחלפה במספר מופעים לפני. ערן - שיחה 16:52, 27 במרץ 2020 (IDT)
תודה רבה! Ronam20 - שיחה 16:54, 27 במרץ 2020 (IDT)
סליחה על הטעות. Uziel302 - שיחה 17:18, 27 במרץ 2020 (IDT)

החלפה 11 (תיאוריה > תאוריה)

[עריכת קוד מקור]

האם ההחלפה לא פוגעת במקרים ש"תיאוריה" הם התיאוּרים שלה? Ronam20 - שיחה _תאוריה)" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">20:53, 28 במרץ 2020 (IDT)

מצורפת גם דוגמה להחלפה שגויה כזו שנעשתה ע"י הבוט. ועוד דוגמה ועוד דוגמה. ומן הסתם יש עוד. Ronam20 - שיחה 21:15, 28 במרץ 2020 (IDT)
Ronam20, הורדתי את תיאוריה ותיאוריות. Uziel302 - שיחה 10:37, 29 במרץ 2020 (IDT)
תודה (: Ronam20 - שיחה 12:00, 29 במרץ 2020 (IDT)

תאורית->תאוריית

[עריכת קוד מקור]

172 מופעים. Uziel302 - שיחה תאוריית" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">12:02, 29 במרץ 2020 (IDT)

אבל אולי בחלק מהמקרים ההחלפה צריכה להיות תאורית > תיאורית. Ronam20 - שיחה 12:21, 29 במרץ 2020 (IDT)

{{הערות שוליים|יישור=ימין}} ← {{הערות שוליים}}

[עריכת קוד מקור]

יישור ימין בהערות שוליים של ערכים מיותר בגלל שהוא ברירת המחדל (ויש לכך מלא מופעים כאן). אני לא יודע אם זה המקום הנכון לבקש מבוט שיבצע זאת (שיעלים את יישור ימין). Euro know - שיחה 10:03, 30 באפריל 2020 (IDT)

למה בדיוק זה מיותר? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:04, 30 באפריל 2020 (IDT)
נגד, כשמציינים כיוון זה סימן שהושקעה מחשבה, הברירת מחדל לא מעידה על החלטה. Uziel302 - שיחה 16:30, 30 באפריל 2020 (IDT)


שריפה -> שרפה

[עריכת קוד מקור]

לאור עדכון שריפה -> שרפה

‏«kotz» «שיחה» _שרפה" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">13:14, 27 באפריל 2020 (IDT)

האם לא עלול להיות בעייתי - למשל Sharifa Akeel (אנ')? תומר - שיחה 13:33, 27 באפריל 2020 (IDT)
אתה הוא האיש שריפה את ידיי. לא להחלפה אוטמטית. Ronam20 - שיחה 13:48, 27 באפריל 2020 (IDT)

מיד לאחר -> מייד לאחר, מיד אחרי -> מייד אחרי, מיד עם -> מייד עם

[עריכת קוד מקור]

בהתאם לכללים החדשים.

  1. מיד לאחר - 4357 מופעים (תוצאות חלקיות)
  2. מיד אחרי - 542 מופעים (תוצאות חלקיות)
  3. מיד עם - 1665 מופעים (תוצאות חלקיות)

תומר - שיחה _מייד_לאחר,_מיד_אחרי_->_מייד_אחרי,_מי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:34, 26 באפריל 2020 (IDT)

תומר, לצערי לא לבוט. מיד הוא שם משפחה תקין. ב-1915 נפגש מיד עם חברו, למרות שאין מנהגו של מיד לאחר, הגיע מיד אחרי השעה הנקובה. Uziel302 - שיחה 22:43, 26 באפריל 2020 (IDT)

המידי -> המיידי

[עריכת קוד מקור]

‏260 מופעים לווריאציות המידי, המידים, המידית, המידיות - המכוסים ע״י הביטוי [^א-ת]המידי(ים|ות|ת)?[^א-ת]. בהתאם לכללי האקדמיה החדשים. תומר - שיחה _המיידי" class="ext-discussiontools-init-timestamplink">22:27, 26 באפריל 2020 (IDT)

יש מידי ותעלת מידי. Uziel302 - שיחה 14:45, 27 באפריל 2020 (IDT)